Permalänk
Medlem

Vilka spel kan den med 9300m tänkas klara? Jag syftar då främst på World in conflict, company of heroes samt day of defeat:source

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att lägga in min nerstrippade version av Vista i flickvännens Lenovo N500.
Hon har inte bränt ut några backup-skivor, och jag tror att den har en s.k "hemlig" eller ja, dold backup partion.

Om jag nu ska installera, är det riskfritt? Hur gör jag för att inte förstöra någonting? Eftersom det är så mycket skit i den från början, asså, hon har ju 101 processer igång lixom så räcker det ju inte att bara göra en recovery?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reinholdsson
Vilka spel kan den med 9300m tänkas klara? Jag syftar då främst på World in conflict, company of heroes samt day of defeat:source

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9300M-GS.9452.0.h...

WiC borde den klara. För dem andra spelen för du jämföra med liknade spel i länken.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiasko1983
Tänkte jag skulle slänga in ett inlägg efter att ha använt burken ett par dagar nu.

Måste säga jag är riktigt nöjd för det priset man betalar för den, mkt lattjo för slantarna.
Kör som sagt med Win 7 på den och fungerar klockrent, flyter på bra utan något att anmärka på.
Skärmen tycker håller bra klass, visst det är glossyta så man får räkna med lite reflektioner osv men inget som är störande.
Tangentbordet är ruggigt skönt att skriva på.
Musen är helt ok, gillar inte riktigt ytan det är på, men kommer nog att bli mer "lättgliden" med tiden efter användning
Batteritiden är riktigt bra, körde den i lite mer än 2 hrs i normalanvändning samt lite film i "balanced mode".
Själva konstruktionen känns gedigen och inte alls plastig vilket är skönt.

Om det skulle vara några frågor ang denna burk så får ni gärna fråga

Hur är det med kvaliten ? såg ett klipp på youtube där han visa hur mjuk plasten var framför tangentbordet på sin T400 genom att trycka på den.

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rakio
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9300M-GS.9452.0.h...

WiC borde den klara. För dem andra spelen för du jämföra med liknade spel i länken.

Jupp. Jag spelar WiC i 1280x800 med inställningarna på LOW på min HP i sign. och det flyter på kanon! Har itne testat CoH, men det borde gå rätt smidigt det också.

//R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Jupp. Jag spelar WiC i 1280x800 med inställningarna på LOW på min HP i sign. och det flyter på kanon! Har itne testat CoH, men det borde gå rätt smidigt det också.

//R

Hör gärna va dig hur CoH funkar när du har tid

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Hör gärna va dig hur CoH funkar när du har tid

Testade just CoD och det flöt på bra på preformance test. Körde i native på 1280x800 och hade shader quality på LOW samt model quality på HIGH och övriga inställningar på allt från LOW till HIGH och fick ut följande siffror:

Average: 50
Max: 101
Min: 14

//R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Testade just CoD och det flöt på bra på preformance test. Körde i native på 1280x800 och hade shader quality på LOW samt model quality på HIGH och övriga inställningar på allt från LOW till HIGH och fick ut följande siffror:

Average: 50
Max: 101
Min: 14

//R

Va bra tack för infon.. Blir nog en Lenovo N500

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem

Fick min lenovo n500 med tre gig ram idag, men jag måste säga att jag är rätt missnöjd. Fläkten surrar konstant trots att jag inte belastar datorn. Någon som har upplevt samma problem? Funderar starkt på att skicka tillbaka den då det är väldigt irriterande med en fläkt som väsnas på detta sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alme
Fick min lenovo n500 med tre gig ram idag, men jag måste säga att jag är rätt missnöjd. Fläkten surrar konstant trots att jag inte belastar datorn. Någon som har upplevt samma problem? Funderar starkt på att skicka tillbaka den då det är väldigt irriterande med en fläkt som väsnas på detta sätt.

Gå in i BIOS och kolla om du kan ändra lite där för att få datorn tystare!

//R

Permalänk

Tycker du ska åka tillbaka för att få den bytt fortast möjligt. Har du kvar den för länge blir det serviceärende. Jag har haft min Lenovo i snart 2 veckor och den är väldigt tyst även när fläkten går.

Min förra laptop acer fick jag aldrig ordning på då fläkten gick jämt och den lät som fan. Blev tvungen att göra mig av med den efter ett halvår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alme
Fick min lenovo n500 med tre gig ram idag, men jag måste säga att jag är rätt missnöjd. Fläkten surrar konstant trots att jag inte belastar datorn. Någon som har upplevt samma problem? Funderar starkt på att skicka tillbaka den då det är väldigt irriterande med en fläkt som väsnas på detta sätt.

Köpte min för en vecka sen och den låter inget! Så åk och byt direkt!!!

Permalänk

Håller med Cliddo. Åk o byt ingen ide att fippla. Datorn ska funka när du får hem den.