Permalänk
Medlem

SLI 8k~

Tjena!

Till att börja med, har jag ett 8600GT just nu, som jag tänkte använda till SLI.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=674451...

Något som skulle bytas ut ?

Mycket tacksam för hjälp!

Mvh Oscar

Permalänk

Sälj ditt 8600GT och skit i SLI.
8600GT i SLI kommer som max ge medioker performance.

Permalänk
Medlem

Kan du ge mig förslag på vad som ska köpas istället ?

Kan man inte köra dem i PHYS X?

Permalänk

Ok...
Du har valt ett 9800GT, du måste ha samma modell på korten om du ska köra dem i SLI.
Jag tror dock att du kan köra olika kort och använda det sämre till physX (Jag tror).
Iaf i dagsläget skulle jag köpa ett ATI kort i 2000kr klassen.
´
Så:
1. Sälj ditt 8600GT
2. Köp ett 4850/70 eller pynta ut en extra tusing och köp ett 4870X2 hos Inet...

Permalänk

p5n-d funkar skit med sli om du ska ha 4 gig ram, kommer bli trubbel med den brädan.. jag bytte min efter ca en månad..
så jag har ett liggandes som är good for nothing.
har ett xfx780 som funkar bra men kostar lite mer... jag hade helt klart satsat på ett intel MB i stället för nvidia men om du vill köra sli så kan jag inte rekomendera den brädan.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna vara schysst och plocka ihop ett system for 7-8k som skulle fungera fint ?

Spelar Source, L4D och crysis (dock på low/mid).

Tänkte även köpa FC2

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack Abbe! Såg riktigt fint ut

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Tack Abbe! Såg riktigt fint ut

Glöm inte lägga till en crossfire-brygga om du köper 2 st HD4830, tror inte den följer med.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Glöm inte lägga till en crossfire-brygga om du köper 2 st HD4830, tror inte den följer med.

Frågade en kompis och han bekräftade att det inte fanns någon med. Vet du var man kan köpa dem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Tack Abbe! Såg riktigt fint ut

Varsågod!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Frågade en kompis och han bekräftade att det inte fanns någon med. Vet du var man kan köpa dem?

Försökt hitta en på Inet och hittar ingen, katastrof i mina ögon. Där fick de ett minus av mig. Komplett och datorbutiken verkar inte heller ha det.

Men har du CrossfireX på moderkortet ska det gå utan, men varför chansa. Detta är ju katastrof att de inte säljer det separat!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.