Permalänk
Medlem

Ljudproblem Acer Aspire 5930G

Processor Intel Core2Duo
Processorhastighet P7350, 2.0Ghz, 1066Mhz
Minne 3GB Max minne Max 4GB Minnestyp 1x2048 & 1x1024MB, DDR2, 667Mhz
Hårddisk 250GB
Hårddisktyp SATA 5400rpm
Grafikkort nVidia GeForce 9600M GT 512MB (DDR3)
Ljudkort Ja, standard 16-bitars

Hej,

Problemet jag har är att ljudet när som helst börjar gå "upp och ner", dvs att allt ljud som kommer från datorn ena sekunden låter som smurfhits och andra mörkare än åskan. För att fixa detta kopplar jag ur USB-kabeln mitt headset är inkopplat med för att sedan koppla in den igen. Ljudet är nu fixat, men jag måste starta om alla program jag använder ljudet med.

Visst, det här hade inte varit något större problem om det inte nu var för att Darkfall Online som jag spelar hänger sig ~5-10 minuter efter att jag fixat ljudet. Det här händer varje gång och kötiden på spelet kan vara upp mot 3 timmar just nu.

Någon som vet vad som kan orsaka detta eller bör jag skicka in datorn på reparation? Får för övrigt samma problem även om jag inte använder mitt USB-headset.

Tack på förhand,
Jakob

Permalänk
Medlem

Ingen som har hört talas om problemet?

Permalänk

Vad är det för laptop, märke & model? suck kollade inte topic hahaha.

Har du testat nyare drivrutiner?

Såg att det ska visst vara ett Realtek/chip ljudkort i den.

Gå in på Realteks hemsida o hämta hem den senaste.
http://www.realtek.com.tw/default.aspx

Tänk på att uppdatera andra saker med (ibland kan det vara nån annan driver som spökar & ställer till det)

Patchat uppdaterat spelet/spelen/Program?
Får du felmedelanden?
Uppdaterat Operativsystemet?

Permalänk
Medlem

Datorn är två månader gammal, har inte uppdaterat något. Får det här problemet oavsett vad jag gör på datorn, så spelet kan det inte vara något fel på. Testar att tanka nya drivrutiner, tack för länken! Uppskattas :).

Permalänk
Medlem

Nya drivrutiner hjälpte inte. Tacksam för hjälp om någon sitter på info, tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Antingen googlar du och försöker få fram andra med liknande problem eller så passar du på illa kvickt och lämnar in datorn för garanti. Skulle det visa sig vara fel så kommer det bytas delar.

Permalänk

Precis som en ovan sa, man e inte ensam om problem med vissa saker & man kan googla.

Testat allt fresh?.

Formatera HD.

Installera OS, sen uppdatera OS till nyaste nytt, sen chip drivers, grafik, NIC, osv, allt nytt nyaste nytt, testat det? dvs allt fresh.

samt uppdaterat spelet med fresh & patchar, samt de program du använder.

visst lite extremt men men.

Är problemet kvar