Angående steelseries Siberia

Permalänk
Medlem

Angående steelseries Siberia

Tjenna!

Jag har tänkt att köpa ett par Siberia hörlurar till datorn, jag både spelar och lyssnar på musik dock inte så seriöst spelande. Min fråga är: Hur funkar det med Siberias Externa mic, Smidigt, bara skit eller helt ok? Eller är en "vanlig" miclösning ett bättre alternativ att sträva efter?

P.S En kommentar på kvaliteten på ljudet från micen skulle vara bra samt är den möjlig att slå av den enkelt?

Permalänk

Funkar bra, men man orkar inte ha den på sig hela tiden. Min sitter på tangentbordssladden riktad uppåt.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Funkar bra, men man orkar inte ha den på sig hela tiden. Min sitter på tangentbordssladden riktad uppåt.

Sluta härma mig. Nejdå, vi är bara lika smarta.
Går dock under namnet "Darth Vader" på alla Teamspeak program. Vet inte om det har med micen eller inställningar/drivrutiner att göra. Men bra ljud är det allt! Använder dessa lurar till telefon medans jag åker bil och man hör fortfarande en stor del av basen. Kan dock rekommendera att spela in dom i ca 20-30h för att få så bra ljud som möjligt. Gärna längre om du kan.

Volymkontrollen kan man inte sätta fast på tröjan eller så, lite småjobbigt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag tycker själva lurarna är väldigt sköna och har bra ljud.
Men jag får inte min mic att fungera :S
Min dator spelar in allt som händer på min dator men registrerar inte min röst.. Detta har nog inget med själva micen att göra, men vet inte hur man löser problemet..

Någon som vet hur jag kan fixa detta?

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur jag kan fixa bort Darth Vader? Det händer när jag tabbar upp och ner spel. Har själv inte hört hur det låter, men det ska enligt andra låta förjävligt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ok låter fint! En liten snabb parantes, fungerar det att ge "voice commands" i end war med headsetet? Inget viktigt, tycker bara att det är coolt!