Windows ställer om datum själv??

Permalänk
Medlem

Windows ställer om datum själv??

Min dator har fått fnatt, varje gång jag startar datorn när jag klivit upp så har den ställt om datumet till 11 juli 2011, och klockan brukar alltid vara runt 05.30, vilket får en massa program att bli förvirrade och sluta fungera, visst det tar 10 sekunder att ställa om det, men det är ganska drygt och borde inte ske.

Så är det min dator som har blivit synskt och försöker varna mig för något hemskt som kommer hända den 11 juli 2011 eller har den bara några skruvar lösa?

Visa signatur

denna signatur är inte vettig, den är inte heller tänkt att ha någon djup filosofisk mening som man kan tro. allt jag vill säga med denna signatur är att jag inte har nånting att skriva.

Permalänk
Medlem

Hmm, skumt att den just valt det datumet, annars brukar ju ett förbrukat 3v-litiumbatteri som sitter på moderkortet orsaka att datorn går tillbaka till stenåldern(eller åtminstone fabrikationsdatum för BIOSet).

Jag ska då hursomhelst gå ner i min domedagsbunker det där datumet! Tack för tipset!

Förresten, nån som vet vars man kan köpa billiga elkraftverk och vattenreningsverk?

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |