Ljudvågor påverkar prestanda

Permalänk
Medlem

hehe, låter ju nästan trovärdigt

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

April, april

Visa signatur

Intel core i7-920 2.66g 8M; Asus Rampage II Extreme; 1 x Asus Radeon hd4870 x2 PCIE 2Gb; 3 x 2Gb Kingston HyperX 1600MHz DDR3; Antec Twelve Hundred Gaming Case

Permalänk
Medlem

Jisses.. redaktionen verkar ha haft fullt upp med att kläcka galna idéer, eller har de bara "rapporterat" om andra nyhetssajters nyheter måntro? ^^
Undrar vilken musik min dator tycker bäst om, dess ägare gillade iaf INTE rickroll'd..

Permalänk

Kommer de på det först nu, jag använder alltid en stereo på full volym för att bencha... Rammstein är bra för 3dmark och för Superpi och liknande program kör jag alltid the beatles. Mycket bra tweak.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

hahahaha jäklar också:P

Visa signatur

Stationär dator

Permalänk
Medlem

Klockrent aprilskämt som vanligt SweC!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha, nice rickroll ;). Youtubes april-skämt var både lamt och skojigt, allt upp och ner

Permalänk
Medlem

Om man nu ska erkänna att man har gått på ett April-skämt,
så får jag väl säga att för ett antal minuter så gick jag på den här.

http://www.skd.se/article/20090401/NYHETER/30308549/1057/*/SK...

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

We've known each other for so long
Your heart's been aching
But you're too shy to say it
Inside we both know what's been going on
We know the game and were gonna play it

Udda liten switch på Youtube måste jag säga, den vände nästan allt men inte riktigt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

RIIIIIIIIIIIIIICK ROOOOOOOOOOOOOOOOOOOLL!!!

Permalänk
Avstängd

hade det varit en annan artist skulle jag trott att det var ett aprilskämt, men nu när det är rick så måste det vara sant

Han kan göra allt:D

Permalänk

Funkar för mig irl iaf. Blev skit taggad Hahah glömde bort att Sweclockers får göra sånt här med

You got me

Permalänk
Medlem

YOU JUST LOST THE GAME!

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |

Permalänk
Medlem

Men när jag kör det där ljudklippet så blir datorn instabil efter 15minuter vilket resulterar i en bluescreen och sen får jag stänga av ljudet i bios för att datorn ska boota normalt. Hur fan gör jag så att ljudklippet bara spelar till den hårdvara jag vill?

Permalänk

hehe april april

Permalänk

Men om det här är aprilskämtet, vad är då det där om att swec ska samarbeta med ATPB? Sant!!?

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

april april

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

"... hur framförallt vitt brus orsakar det kvantmekaniska fenomenet."

och

"For example, Mozart didn't create the effect at all, whereas some modern songs show a result almost indistinguishable from the optimal."

Moderna låtar = Vitt brus!

Lol!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Haha, hann tänka "wtf ? Hmm, fan jag har inga separata högtalare att testa med." Innan jag kom på att det var första april.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Permalänk

We all got Rickrolled

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Bästa april skämtet är väl ändå IPRED lagen

Permalänk
Medlem

Hahahah, vore så jäävla roligt och någon gick på detta och började skrika på sina hårdiskar att de ska arbeta, JOBBA!!!!

Permalänk

som studerande fysiker gick jag på denna...
är inte alls orimligt att ljud/vibrationer skulle påverka en kristalls elektriska egenskaper!
läs om piezo-kristaller...

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Det översta i artikeln är ju inget skämt, att hårddiskar kan ta stryk av ljud.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Man kunde ju önska att detta var sant och att IPRED var skämtet .. men tyvärr inte

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Haha:D Ni låter jävligt troliga, klart man tror på gamla goda Sweclockers! :D<3

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Medlem

Men lägg av nu Swec!!!
Gick på båda dom andra, glömde bort att det var 1 april idag