Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thom.g
www.google.se > driver cleaner > jag har tur = http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

Inte särskilt svårt. Tog mig 10 sekunder att hitta.

Har du testat med nya codecs ännu?

Ok
Nope, ska testa större psu först.

Permalänk
Avstängd

Testat ett Corsair 650W nu, och 3dmark la av efter ungefär tredje testet då, trots ominstallering på olika hårddiskar etc.

Men jag hann se resultatet från första testet, som hamnade på drygt 1300, precis som innan. Kan jag utgå ifrån att det inte skulle blivit någon skillnad på de andra testen, eller ska jag fortfarande misstänka att PSU:n är boven i dramat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yalouque
Testat ett Corsair 650W nu, och 3dmark la av efter ungefär tredje testet då, trots ominstallering på olika hårddiskar etc.

Men jag hann se resultatet från första testet, som hamnade på drygt 1300, precis som innan. Kan jag utgå ifrån att det inte skulle blivit någon skillnad på de andra testen, eller ska jag fortfarande misstänka att PSU:n är boven i dramat?

Prova igen för säkerhets skull, försök köra igenom hela testet. Om det inte är PSUn så är det enda jag kan tänka mig nya drivrutiner till grafikkortet som så många redan sagt. Funkar det inte med nya så kan du alltid prova med äldre

Permalänk
Avstängd

Har du trångt chassi så att tempen stiger i lådan? går det bättre om du tar bort sidoplåten på chassit?

Vilket D3Mark kör du? Har du lagt in denna hotfixen med? http://www.futuremark.com/download/hotfix_feb08/

The hotfix updates the following:

* Updated GPU core/memory clock detection library for enhanced compatibility and support for new hardware
* New files are:
o Direcpll.dll (4.10.1.94)
o Entech.sys (5.0.1.1)
o Entech64.sys (5.0.1.1)

This hotfix applies for the following Futuremark benchmarks:

* 3DMark06 Build 1.1.0
* 3DMark05 Build 1.3.0
* 3DMark03 Build 3.6.0
* PCMark05 Build 1.2.0

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Har du trångt chassi så att tempen stiger i lådan? går det bättre om du tar bort sidoplåten på chassit?

Vilket D3Mark kör du? Har du lagt in denna hotfixen med? http://www.futuremark.com/download/hotfix_feb08/

The hotfix updates the following:

* Updated GPU core/memory clock detection library for enhanced compatibility and support for new hardware
* New files are:
o Direcpll.dll (4.10.1.94)
o Entech.sys (5.0.1.1)
o Entech64.sys (5.0.1.1)

This hotfix applies for the following Futuremark benchmarks:

* 3DMark06 Build 1.1.0
* 3DMark05 Build 1.3.0
* 3DMark03 Build 3.6.0
* PCMark05 Build 1.2.0

Samma sak utan plåt. Har installerat hotfixen, samma resultat som innan.

Permalänk
Avstängd

Är det ett moderkort med AMD chipset du har? Har du lagt in southbridge drivern i såna fall? det är ju inte säkert den finns med när du installerar grafikkorts drivrutinen

[Edit]
Såg att du hade AMD chipset när jag kollade på deras hemsida, men frågan är om du lagt in alla drivrutiner.

Jag brukar lägga in ungefär följande ordning

1. Windows + servicepack + hotfixar
2. Southbridge som antingen är separat eller så följer den med grafikkorts drivrutinen. Det är moderkorts drivrutinen som ska in först efter installationen av Windows
3. Senaste DirectX jag använder dxwebsetup.exe v9.25 som uppdaterar via internet till den senaste versionen
4. Ljudkort + resten av drivrutinerna

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64