Permalänk
Robot

Tippfyndet lagas

tjoo, tänkte ja skulle kasta upp en logg på en skärm som jag lyckades laga. Min polares farsa lyckades få tag på den genom jobbet. Och eftersom den inte fungerade så frågade jag om jag fick ta den och försöka laga den

Besök albumet: Tippfyndet lagas av cAWPer

Permalänk
Medlem

jo vanligt fel lagade en skärm med cold cathode, funkade bra men blev ganska mörk:D

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

sista bilden såg rätt mörk ut då man kollar på skärmen samt ganska grön i bilden ,kan du ta en bild på din nuvarande skärmbild , kan ju vara s¨att ditt tema gör det gröna grönare hehe

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk

Hehe.. Fixa dit en vettigare konding, så e det ju kanon!
Recycling FTW

Permalänk

haha fy fan vilken kondensator^^ 10p för den

Permalänk

Vanligt fel med kondigar. ccflrör/invertar elelr felande nätadapters.. hoppas den håller abra

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Underbart, det är detta som ska finnas i galleriet. Den överdrivna kondensatorn och ditt perfekta skydd ger en klar 10a.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Underbart, det är detta som ska finnas i galleriet. Den överdrivna kondensatorn och ditt perfekta skydd ger en klar 10a.

Hehe vore jävligt tasjkigt om skärmen exploderar då du sitter i spelar en kväll pga att kondensatorn kanske håller men går för varm ,så den håller en stund sen kanske 10 timmar senare så BAAMMHH

dock så är det inget jag önskar dig men man vet aldrig , jag skulle aldrig lita på en lagning förens den är testad ,dessutom om nu kondensatorn låg på 680 µf och du lägger in en på 1500 µf då kan det lätt bli fel. okej jag är ingen expert innom elektonik men men , du kan ju om den nu håller byta den senare

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Grymt nice!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Dock så smäller väll de små kondingarna mer än de stora som mest säger "poff" och sen stinker skit....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Nja, hade en stor fan med likadan konstruktion som den mindre på bilderna. Den small rejält när jag polvände. Allt skedde dock under kontrollerade former och polvändningen var medveten. Men ja, de ljuder högt de med.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Hehe gjorde ungefär som Opatagio en gång också kan lova er att jag trodde att det var skottlossning. Blev rädd av det.

Hur mycket kostade det hela att reparera?
Matrial etc.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk

Fyfan vad fet den där grejen du bytte var

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat!

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk

riktigt duktigt, 10p!
fina bilder också

Permalänk
Medlem

Oj, utbudet på kondingar verkade inte vara särskilt bra?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Oj, utbudet på kondingar verkade inte vara särskilt bra?

Näee men det var tur att jag hadde det bästa som går att få tag på liggandes hemma då

(Inte samma värde utan overkill, men för audio bruk är det ju det bästa som går att använda.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Hehe gjorde ungefär som Opatagio en gång också kan lova er att jag trodde att det var skottlossning. Blev rädd av det.

Hur mycket kostade det hela att reparera?
Matrial etc.

Det blev gratis, fick kondingen av bror

han använde dom i ett ljudbugge, du kan se dom ligga i förstärkaren, brevid monster kondingarna.

http://www.minhembio.com/megalomaniac/74557/

Permalänk

Röstade en sexa. Alltid kul med containerfynd, men att överdimensionera så där och att bara byta en kondensator är ganska dumt. Om en är slut så är antagligen inte resten mycket bättre. Det är inte som att kondensatorer kostar mer än några kronor hos ELFA.

Er förstärkare är riktigt fin dock

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezer7Pro
Röstade en sexa. Alltid kul med containerfynd, men att överdimensionera så där och att bara byta en kondensator är ganska dumt. Om en är slut så är antagligen inte resten mycket bättre. Det är inte som att kondensatorer kostar mer än några kronor hos ELFA.

Er förstärkare är riktigt fin dock

Vet, det var dumt att bara byta en, men jag har varit runt som en dåre och letat nya kondigar utan resultat :/ fick tag i två stycken från bror. Och eftersom det bara såg ut som att en var skadad så bytte jag den för att se resultat. Men blire nå mer knas så kanske det är de andra kondingarna som är slut, och då lär jag väl byta hela bunten

Permalänk

Det är lika bra att skaffa nya på direkten. Om en har farit så är det knappast mer än någon/några månader tills de andra far. CapXon är inte direkt ett högpresterande märke heller.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Hedersmedlem

Sätta en sån fin konding i nätdelen till en skärm är ju rena parodin på det gamla uttrycket: Att styla en Volvo är som att sminka en gris. Men ändå, man tar vad man har. Skulle dock precis som Freezer7Pro förelår , satsa på att byta de andra kondingarna också. Åtminstone de som håller samma värde som den gamla utbytta då de troligen är från samma batch och lär börja läcka snart nog.
Hur som helst, gratulerar till en gratis skärm.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Hmm alltså att säga att kondensatorn är overkill, visst när det gäller size och vad den tål för spänning, men när de gäller kapacitansen så är du lite ute o cyklar :).

Det funkar inte direkt så att "ju mer desto bättre". Orkar inte gå in på detaljer, men det är förmodligen någon form av filter, där kondensatorn som satt hade sin specifika kapacitans just för att man ville att signalen skulle se ut på ett visst sätt. Genom att ändra kapacitansen får du förmodligen (beror på vad nu kondensatorn har för roll i just det här fallet) en signal som ser annorlunda ut.

Tur det funkade i det här fallet, men som sagt, beroende på var kondensatorn sitter i kretsen osv så borde du nog ta de säkra före de osäkra i fortsättningen

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

men du kan ju inte löda dit en kondensator med ett annat värde på fattar du väll? Värdet på den har en betydelse för komponenterna runt om i skärmen.. Dock spelar volt tolleransen på kondingen ingen roll.

Permalänk
Medlem

Kondensator som smäller är lite mys.

Kommer ihåg på Elläran när läraren medvetet smällde en för klassen.. jäklar vilken smäll och vilken doft de kom efteråt

Permalänk
Hedersmedlem

Bra galleri gillar att du även nämner risken för att kodningen smäller så folk som vill testa likande projekt vet om det. Jag grejar själv en hel del med PA-teknik så har varit men när det smällt i ett och annat slutsteg Jag hade dock valt att köpa en ny kodning i "rätt" storlek och sparat den andra till ett projekt som faktiskt behövde den. Det är ju inte några stora pengar direkt.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Overkill konensator! ^^

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Hur ser man att en knodi är slut?
Eller är det bara något man typ vet.

Har nämligen en skärm som 10-5min efter första uppstarten dör...sen om man försöker direkt igen så blinkar den bara och dör.
Garantin är rökt på den ändå, så är sugen på att göra något liknade som denna nisse har gjort.
Några tips till en nybörjare som jag. Förutan akta sig för smällande kondi om man nu ska byta dem....

Bra gjort Btw. FREE BEE FTW!!!!!!!!!!!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 3.0Ghz | 2048MB DDR2 | 1Tb 250Gb HDD | Nivida GTX 260 | 2x 23tum Acer Skrämar

Permalänk
Medlem

Du borde göra en guide om detta

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat !

Visa signatur

Yeah yeah