SLI men samma prestanda som singel. Vad är felet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Violater
Ok, för har alltid trott att det ska vara till 100% identiska kort..

Men det är det dom är.
Det som skiljer är fläkten och flashningen.

Permalänk
Medlem

Fan!
Kortet jag köpte har en liten anorlunda design på grafikkortet så min vattenblock passar inte :/

* Inlägg redigerat enligt §9. Använd Marknad. /videfix *

Visa signatur

-Star

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid skicka tillbacka kortet.

Permalänk
Medlem

Nr 1 är att om du ska testa dina kort i SLI så ska du INTE köra 3Dmark06 då du måste klocka din cpu o som en gnu för att få bra poäng. Lägg in 05:an eller vantage istället och du kommer få ett rättvist resultat! Kör alltid på standardinställningar och skit i V-sync mm.

Lycka till!

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Du kan ju alltid skicka tillbacka kortet.

Nha, då måste man ju betala frakten :D, om jag säljer vidare det så blir det ungefär 100kr skillnad.

Visa signatur

-Star

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Det är absolut inte nätagget. Med hans Corsair 520W kan han driva det allra tyngsta på marknaden utan några som helst problem. Corsairs nätagg är kvalitet. GTX 295 funkar utmärkt, t ex.

Förutsatt att han fördelat allt på de tre linorna.
För de där 40A på 12V som han har som max innebär att han endast kan ha nånstans runt 12A kontinuerligt per lina ifall alla tre linorna är jämna och det inte finns några dynamisk fördelning mellan dem.

Med andra ord har trådskaparen kopplat in båda korten på samma rail(lina) så kan det bli problem då han bara har 150W att röra sig med ungefär.
Har han dock fördelat dem så ska det inte vara några problem.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SStar
Ok testade köra 3DMark Vantage.

Sli avstängt:
Score: 6247
GPU: 5093
CPU: 19512

Sli
Score: 10832
GPU: 9270
CPU: 21902

Nu jävlar i mig såg man skillnad
*sparkar och spottar på "3DMark 06"*

Hur ser mina poäng ut tycker ni?

Med tanke på att din GPU score ökade med 82% tror jag vi kan vara överens om att SLI fungerar rätt bra i din dator numera.

3DMark 06 fungerar inget vidare bra med varken SLI eller DX10-kort.

Min dator i sig klockat som den ska ökar från 6163 till 11200, vilket är en lika stor ökning.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync