Permalänk
Medlem

Lyckas tyvärr återskapa det direkt. Har versionen som du länkar till i första inlägget.

Stängde ner, redigerade notes.ini till

[Todo]
Created=10/06/2009 03:35:34
Modified=11/06/2009 15:07:54
Tags=
[Series]
Created=10/06/2009 03:36:46
Modified=10/06/2009 03:38:04
Tags=
[Flow - notes]
Created=10/06/2009 04:25:24
Modified=11/06/2009 03:30:03
Tags=
[CSN]
Created=11/06/2009 13:19:54
Modified=11/06/2009 13:20:09
Tags=

men när jag försöker skapa en ny anteckning får jag samma resultat. En ".txt"-fil och exakt samma text som i mitt förra inlägg i notes.ini (förutom datum & tid).

Kan det ha med min xp-version att göra? Kör bantat.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att det har med XP-versionen att göra.

Din notes.ini ser helt ok ut. Jag kopierade in ditt innehåll i min egen, och testade med samma version av programmet som du har, och kan inte återskapa felet.. Knepigt.

Var högerklickar du när du väljer "Create a new Note"? Blir det samma sak om du högerklickar på en existerande anteckning och försöker skapa en ny därifrån?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Samma resultat var jag än högerklickar. Verkar inte kunna lägga en textfil i Notes-mappen och skriva in den i Notes.ini heller.
Provade att byta destination på programmet men fortfarande samma sak.

Vad betyder Shirusu förresten?

Edit: Fungerar inte ens när jag tömmer Notes-mappen helt och försöker från scratch i SP. Undrar vad jag kan ha lyckats göra..

Edit2: Lyckades nu genom att starta om datorn, radera allt, och dra ner exe-filen till en egen mapp på nytt. KAN ha varit så att min dator behövde en omstart helt enkelt, har inte märkt det nån annanstans dock. Ska testa att reboota det första jag gör om problemet dyker upp igen. Var nog ett par veckor sen sist om inte mer. Så felet var nog mitt trots allt.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Så om du fyttar exe-filen till en helt ny, tom mapp, och kör det därifrån, alltså börjar helt från början, så kan du inte skapa nya anteckningar? Hmm, hur har du i så fall kunnat skapa de nuvarande? =S

Och om du gör manuella ändringar i notes.ini (medans programmet är avstängt) så ska de absolut synas i programmet när du startar det. Är det inte så att sp2.exe inte avslutas riktigt? Kolla aktivitetshanteraren -> processer.
Och är du säker på att mappen som ShirusuPad ligger i inte är skivskyddad på något sätt?

Shirusu betyder typ 'komma ihåg / anteckna' på japanska.

Edit: Om problemet kvarstår när du börjar om helt från scratch så har ju antingen programmet av någon anledning inte har behörighet att skriva till mappen som det ligger i, eller så har det blivit korrupt på något skumt vis.. =S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo, fungerade nu.. Läs "Edit2" i mitt förra inlägg

Passande och snyggt namn då helt enkelt.

Edit: Fungerar med min backup nu också
Tack för supporten!

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
Så felet var nog mitt trots allt.

Jag hoppas det, för jag kollade genom rutinerna för sparande av anteckningar nu, och hittade verkligen ingenting som skulle kunna orsaka det..
Det är ett trevligt namn, innan förslaget kom upp så hette det "TrayNotes" har jag för mig. Blir inte mer generiskt än så

Edit: skönt att det löste sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej, det var det inte tyvärr. Återskapade precis felet genom att ändra fonten till 10. Problemet kvarstår efter att ha ändrat tillbaka det till 7.

Fast efter att ha tagit bort Settings.ini och Notes-mappen fungerar det igen.

Edit: Har endast "Stay Visible" förbockad om det kan göra nån skillnad.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Jag lyckades återskapa felet nu genom att ändra på fonten. Ska kika på det imorgon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skönt att vi kom på det till slut Lycka till!

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det är bara Windows som stöds. Det kommer nog inte stöd för några andra plattformar, tyvärr.

För er som kör någon distribution av linux så kan jag informera om att programmet fungerar bra med Wine.

Permalänk
Medlem

Nu har jag aldrig testat programmet, men visst var det så att SWEC startade en tävling om utveckling av en Gadget-applikation för någon vecka sedan?

Om detta program skulle kunna kombineras med smidigheten och tillgängligheten av en gadget, så tror jag att det vore ett vinnande koncept! Tänk post-it lappen som är en Vista original-gadget, fast med mer funktionalitet helt enkelt.

Faktiskt så är programmet ifråga även matnyttigt för mej, som brukar få massa .txt-filer på skrivbordet efter ett tag.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja testa, men länken är trasig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyntica
Skulle gärna vilja testa, men länken är trasig.

Jag tog ner den p.g.a. buggarna som fanns, uppdaterar tråden när jag lägger upp den nya versionen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: [nytt program] ShirusuPad 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Efter flera år med ShirusuPad (1) blev jag riktigt less på flera av sakerna, och började knappa på en uppföljare. Ju fler anteckningar jag samlade på mig, insåg jag att hanteringen av dem blev alltmer hopplös.

För de som inte vet vad SP är, så är det ett program gjort för att underlätta lagringen av dagliga anteckningar man gör, medans man surfar, får ett snilleblixt, eller liknande... Allt sparas automatiskt, man bara antecknar, och fortsätter vidare med vad man höll på med.

har aldrig hör talas om detta programet men problemet du beskriver känner jag till:P
när kommer den nya versionen?

Permalänk
Medlem

Länken är död, skulle gärna vilja testa detta program.

mvh

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Jag vill också prova det. Låter som ett mycket vettigt program.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Hittade också till denna tråden, och det programmet låter som något jag också skulle kunna ha nytta av, kommer titta in och se ifall nedladdningslänken blivit fixad (eller om det kommit en ny uppdatering av programmet).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Jag bevakar tråden och väntar spänt!

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem

Hur går det ?

Permalänk
Medlem

Oj, jag missade svaren i tråden. Har haft semester ett tag nu, så inte rört programmet något. Har dock en färdig version med kompletta påminnelser och förbättrad sökfunktion (och buggfixar) färdig, så ska försöka orka paketera den snart. Uppdaterar tråden då.

Jättekul att det finns intresse!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej Ville mest se om de va nerlagt eller så.. kul att de snart kommer upp

Permalänk
Medlem

Tänkte bara se om en release var nära inpå, börjar plugga nu i dagarna och det vore toppen att kunna organisera mina anteckningar

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sysse S
Tänkte bara se om en release var nära inpå, börjar plugga nu i dagarna och det vore toppen att kunna organisera mina anteckningar

Precis mina tankar. Jag har inte testat v1, men många verkar tycka det är toppen och väldigt praktiskt så jag ser framemot v2!

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidDread
Skulle vara najs om jag själv kunde hosta en server där jag sparar mina notes och sen connectar till den från andra datorer. T.ex. om man vill köra på samma notes på jobbet/skolan som hemma. Då menar jag inte att du eller nån annan skulle hosta, utan att det lämnas till användaren, då försvinner problemet du nämnde tidigare. (ett alternativ är om man kan köra det från en USB-sticka, går det?)

Håller med fullständigt. Lättast implementationsmässigt vore väl att låta programmet läsa sina txt-filer från en FTP istället. Detta skulle nog också vara tillräckligt för de flesta (inklusive mig ).

Permalänk
Medlem

Hann tyvärr inte lägga upp den nya versionen igår som jag tänkte, fixar det ikväll. Idéen med FTP gillar jag, ska kika lite på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ujujuj, jag ser fram emot det!

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Medlem

ÅH! Precis vad jag letat efter! Tror du de fungerar med Windows 7 /vista?

//Simon

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Nu är alpha2 uppe. Hoppas att allt fungerar som det ska! Tacksam för all input.

@ oooo: Jag har provat programmet i Windows 7 och det fungerar utan problem, så antagligen med Vista också. Skriv gärna här hur det fungerar för dig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fungerar tooltips för er? Alltså de som info-lappar som dyker upp när man håller musen över något i programmet? Verkar som att jag har sjabblat bort något där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tooltips fungerar för mig.

Här kommer första intryck av en (har aldrig använt någon version av ShirusuPad tidigare). Ta inte allt som vettig kritik, bara slänger ner allt jag tänker på.

  • Blev förvirrad när fönstret försvann hela tiden, tog några försök och sekunder innan jag hittade den lilla knappen i hörnet som ändrade det beteendet. (Nej, jag läste inte din förstapost innan jag startade programmet ^^)

  • Testskrev några noteringar, och märkte att titeltexten inte var en vanlig textruta. Detta gör att man inte kan starta markeringen var som helst på raden, utan måste befinna sig rakt över existerande text för att markören ska visa sig.

  • Noteringarna sorteras inte förens en ny notering skapas eller en tag ändras. Detta troligtvis för att listan inte uppdateras "korrekt" av en titeländring.

  • Blev glad när jag såg "Snooze"-knappen vid påminnelsen.

  • Letade runt lite, men hittade inget sätt att se vilka påminnelser som redan finns satta. Går dessa att se än?

  • Noteringsrutan markör har en liten bugg. Detta händer när markören befinner sig på en rad, samt att raden ovanför är kortare än den nuvarande. Ifall man trycker Shift+Pil Upp, så görs en markering endast till början av raden (precis som Shift+Home) istället för slutet av raden ovan (precis som Shift+Home och sen Pil Vänster). Gör kanske inte jättemycket, men avviker från vanligt beteende.

  • Hotkeyn för att visa SP verkar inte fungera. Hittade den i settings.ini, men kanske inte är implementerad ännu?

Spammade runt med massa påminnelser då följande fel uppkom:

Citat:

The device name is already being used as an alias by this application.
Use a unique alias.

Detta hände då två påminnelser hände ungefär samtidigt. Tror det hade något med att båda försökte spela upp ljud samtidigt.

Jag använder mig av Windows Vista Business SP2.