Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av misco.se:

Hej !

Vi har nu förlängt koden för Sweclockersrabatt hos Misco (istället för att ge ut en ny denna gång).

För er som glömt koden så ser den idag ut så här: sweclockers181810 använda rabattsystemet.

Med Vänlig Hälsning
/Jonas Dahlborg, MISCO

Skrivet av altair4:

Det är samma pris med koden. Koden har slutat fungera, den fungerade inte igår heller så vet inte exakt när den togs ur bruk. Det var dock inte 30:e september som det stod att det skulle vara.

Okej, så det verkar som dom missat nått?
Men men, ett dyrt chassi i varje fall:)

MISCO: kan ni inte vara lite mer aktiva här, så att man kan få svar direkt från er?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
misco.se

Ny sweclockers-rabatt på Misco.se

Hej !

Nu är det dags för en ny kod för sweclockers-rabatten på misco.se

Koden är : sweclockers1337

Gå in på www.misco.se/personalrabatt för att aktivera koden.

Med vänlig hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem
Skrivet av misco.se:

Hej !

Nu är det dags för en ny kod för sweclockers-rabatten på misco.se

Koden är : sweclockers1337

Gå in på www.misco.se/personalrabatt för att aktivera koden.

Med vänlig hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Tackar, det blir fint det:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
misco.se

Hej!

Vi har fått en ny produktchef för komponenter och gaming nu så vi tror att vi snart kommer bli lite intressantare för er som pysslar med komponenter på lite djupare nivå. Att koden fick just "1337" i sig var faktiskt en liten smyghyllning till spel, komponenter och till sweclockersforumet generellt. Om någon tog illa upp så ber jag om ursäkt.

Vi skall försöka vara mer närvarande på forumet nu och kommer hitta på lite skoj här inom kort.

Vi hörs!
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Skrivet av misco.se:

Hej!

Vi har fått en ny produktchef för komponenter och gaming nu så vi tror att vi snart kommer bli lite intressantare för er som pysslar med komponenter på lite djupare nivå. Att koden fick just "1337" i sig var faktiskt en liten smyghyllning till spel, komponenter och till sweclockersforumet generellt. Om någon tog illa upp så ber jag om ursäkt.

Vi skall försöka vara mer närvarande på forumet nu och kommer hitta på lite skoj här inom kort.

Vi hörs!
/Jonas Dahlborg, MISCO

Hur sjutton ska jag bete mig för att få tag i rabatten då? Logga in som personal? /:

Edit: Okej, man skulle alltså registrera en ny användare och ange sweclockers1337 koden där.
Man tackar för rabatten.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
misco.se

Hej!

Du skall besöka sidan www.misco.se/personalrabatt och logga in eller skapa ett nytt konto. Då syns ett nytt fält där du kan fylla i koden (den ser du några inlägg tidigare). När det är gjort så trycker du spara och därmed är koden aktiverad på ditt konto.

Prova sedan att titta på lite produkter för att se vilken rabatt du får.

Men... Om du tittar på en produkt som är på kampanj eller i övrigt hårt pressad i pris så kan det finnas risk att det inte finns någon rabatt kvar att ge på den. Men genom att titta runt lite bör du kunna se att din kod fungerar.

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem
Skrivet av misco.se:

Hej!

Vi har fått en ny produktchef för komponenter och gaming nu så vi tror att vi snart kommer bli lite intressantare för er som pysslar med komponenter på lite djupare nivå. Att koden fick just "1337" i sig var faktiskt en liten smyghyllning till spel, komponenter och till sweclockersforumet generellt. Om någon tog illa upp så ber jag om ursäkt.

Vi skall försöka vara mer närvarande på forumet nu och kommer hitta på lite skoj här inom kort.

Vi hörs!
/Jonas Dahlborg, MISCO

Okej, koden är bra enligt mig iallfall:D

Men kul att ni ska vara lite mer närvarande här, så man kan hålla lite kontakt med er här:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av misco.se:

Hej!

Vi har fått en ny produktchef för komponenter och gaming nu så vi tror att vi snart kommer bli lite intressantare för er som pysslar med komponenter på lite djupare nivå. Att koden fick just "1337" i sig var faktiskt en liten smyghyllning till spel, komponenter och till sweclockersforumet generellt. Om någon tog illa upp så ber jag om ursäkt.

Vi skall försöka vara mer närvarande på forumet nu och kommer hitta på lite skoj här inom kort.

Vi hörs!
/Jonas Dahlborg, MISCO

Det låter utmärkt!

Återkommer gång på gång till Misco pga stabila leveranser, bra emballering, bra sortiment, mycket bra reservdelsmotor/tonerguide och attraktiva priser på både produkter och frakter. Med de nya förändringarna kan det bara bli bättre.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Denna rabattkoden har sparat en skön slant åt mig. Tack Misco!

Permalänk
Medlem

Så nu är frågan. ger facebook rean eller swec rean mest rabatt?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av misco.se:

Hej!

Vi har fått en ny produktchef för komponenter och gaming nu så vi tror att vi snart kommer bli lite intressantare för er som pysslar med komponenter på lite djupare nivå. Att koden fick just "1337" i sig var faktiskt en liten smyghyllning till spel, komponenter och till sweclockersforumet generellt. Om någon tog illa upp så ber jag om ursäkt.

Vi skall försöka vara mer närvarande på forumet nu och kommer hitta på lite skoj här inom kort.

Vi hörs!
/Jonas Dahlborg, MISCO

Innebär detta att ni kommer börja med försäljning av spel? Ska bli roligt att se hur det utvecklar sig, och tack för koden

Permalänk
Medlem

Hej, sitter med ett litet SUGO SG02B chassi, så jag letar lågprofilkylare febrilt, men det verkar som om den trevligaste, Scythe Big Shuriken sålt slut i väntan på modell 2. Har ni planer på att ta in den? SCBSK-2000 har den som modellnamn, har sett den dyka upp på en del affärer på nätet, men ej i lager än så länge.

Fördelen mot vanliga Shuriken och t.ex. Zalmans lågprofil är ju att man kan byta ut fläkten lätt, då det är 120mm-fäste. De små SUGO-lådorna tillåter ju bara ca 78mm maxhöjd innan kylaren slår i botten på PSUn, tyvärr, och min stackars 5600+ blir varm som sjutton med standardkylaren.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Hej misco, kommer ni ta in Creative SoundBlaster Recon3D Pro Fatal1ty när de släpps? Har ni i så fall möjlighet att lägga upp så man kan boka det hos er i förväg eller är det bara att vänta? För webbhallen har nämligen gjort så att man kan boka det, därför undrar jag om ni kan gör lika dant?

Permalänk

Hej Misco!

Vet ni när och om ni kommer få in Thermalright Silver Arrow?

denna alltså: http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=3715541&SL_...

Tack på förhand!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Jag har tydligen varit medlem i 8½år och det här är mitt första inlägg...

Jag måste ge Misco jätteberöm för hur de hanterar sina kunder. Jag köper i stort sett all min hårdvara genom Misco, i runda slängar lite över 26.000kr om året. Sjukt vilken dyr hobby man ska ha Som tur är ligger de mer eller mindre alltid bra till i pris.

Jag har haft 3 reklamationsärenden pga 4st diskar från Seagate som höll usel kvalitet, 2 trasiga redan vid leverans och 2 som gick sönder allt eftersom. Misco skötte detta exemplarisk.

Idag ringde jag angående en order jag la den 26/9 där en post har fått framflyttat datum och nu stod som leverans v41. Då det är sista dagen i morgon ville jag se hur status var. De löste det och jag kommer ha delen på måndag. Som grädde på moset kommer de sätta tillbaka pengar för den extra frakt jag betalade för att få ordern dellevererad och även de ca 10% som produkten gått ned i pris medans jag väntat.

Misco är i min värld otroligt kundvänliga och jag kommer fortsätta göra mina inköp där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Så nu är frågan. ger facebook rean eller swec rean mest rabatt?

Någon som har svar på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Någon som har svar på detta?

Verkade vara samma när jag testade några varor.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Någon som har svar på detta?

Som för blackeagle så blev det samma pris även för mig.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av misco.se:

Hej!

Du skall besöka sidan www.misco.se/personalrabatt och logga in eller skapa ett nytt konto. Då syns ett nytt fält där du kan fylla i koden (den ser du några inlägg tidigare). När det är gjort så trycker du spara och därmed är koden aktiverad på ditt konto.

Prova sedan att titta på lite produkter för att se vilken rabatt du får.

Men... Om du tittar på en produkt som är på kampanj eller i övrigt hårt pressad i pris så kan det finnas risk att det inte finns någon rabatt kvar att ge på den. Men genom att titta runt lite bör du kunna se att din kod fungerar.

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

det du skrev om kampanj det förstod jag .så jag testade på andra varor såsom i mitt fall en corsair H80 ,men ack ingen rabbat för den med. Kunde inte rabatten vara fri frakt istället.

edit: Grr nu när jag plockade bort texten... sweclockers1337 i raden med swecklockers rabbat då försvann den rutan helt så nu kan jag inte skriva in det igen....

Permalänk
misco.se

FRAKTFRITT PÅ MISCO.SE

HEJ!

Just nu genomför vi ett test med att erbjuda fraktfritt för alla Sweclockers medlemmar som handlar för 1000kr inkl moms eller mer på misco.se. Testet gäller *ENDAST* för postpaket. Testet pågår från och med NU fram till måndag morgon 12/12-2011.

För att använda detta erbjudande och deltaga i testet så måste ni aktivera den aktuella personalrabattkoden för Sweclockers.
Gör så här.

1. Besök www.misco.se/personalrabatt
2. Logga in med ert privatkonto (företag funkar inte) eller skapa ett nytt privatkonto.
3. I fältet "Kod för personalrabatt:" fyller ni i koden: sweclockers1337 och sparar.

Nu kommer kontot vara aktiverat för både bra rabatt och fraktfritt om ni handlar för mer än 1000kr inkl moms.

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
misco.se

FRAKTFRITT FÖR SWECLOCKERSMEDLEMMAR PÅ MISCO.SE

Hej igen.

Tack alla ni som testade Sweclockerskoden i helgen. Testet gick ju bra och inga oväntade problem uppstod.
Vi kör därför vidare med fraktfritt-testet vid order över 1000kr inkl moms för Sweclockersmedlemmarna ett par dagar till. Det enda ni behöver göra är att aktivera den aktuella Sweclockerskoden på ert konto enligt inlägget ovan. Fraktfriheten aktiveras automatiskt när ni går över 1000kr inkl moms i varukorgen. Tänk på att fraktfriheten endast gäller postpaket.

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Tänkte ge er en skopa beröm!

Fick fel på mitt grafikkort och anmälde ärendet via misco.se. Blev 15min senare uppringd utav en trevlig kille, till vilken jag kunde säga vilka tester jag kört och felsökningar jag gjort, vilket gav ett mkt bra och personligt bemötande. Fick på direkten en fraktsedel på mailen, retur och nu en vecka senare är nytt kort på väg. Fick också mycket snabba och bra svar på de mail jag skickat! Det enda jag kunde önskat var att man fått en uppskattad tid på hur lång handläggningen av ärendet skulle ta från början. Men mycket smidigt:)!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Fraktfriheten uppskattas förvisso mycket, och har utnyttjats (liksom ert galet låga pris på hp microserver),
men snäll skippa javascript-alerten, åtminstone efter första gången.

Lägg hellre något slags info-ruta mellan "Mina ordrar" och "Kundvagn" i så fall.

Permalänk
misco.se

Hej!

Menar du den popup som hälsar dig som Sweclockersmedlem välkommen? Den används normalt till att informera om olika saker, men jag kan förstå att den är besvärande om man loggar in och ut ofta. Kanske kan man släcka den med en kryssruta och sedan kommer den igen bara om innehållet i POPUPen har ändrats? Eller att den bara visas en gång per dag..?
Vi kan ta en titt på detta.

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Jag kan bara hålla med det är lite irriterande att behöva klicka ok på den frb popupen varenda gång man går in på misco.
Vilket inte är så ofta kanske en gång per vecka förutom just när man sitter och letar,jämför.
Men efter en dag så är den där igen vilket i mitt fall betyder i stort sett vare gång jag går in på misco (och nej jag loggar aldrig ut och kör på samma webläsare på samma dator utan att tömma cache,etc utan lämnar ofta FF öppet och datorn är på 24/7).

Så skippa en gång per dag då det är så det funkar nu (i alla fall för mig)
Kör på en gång per ändring.

I övrigt fint erbjudande som jag inte kan utnyttja

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
misco.se

Hej igen.

Ok. Vi skall titta på detta. Men vi har några roliga andra projekt före i kön. Ett av dem kommer troligen bli klart denna veckan, så håll utkik...

MvH
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

Hallå, när får ni in 7970 till lager ?

Permalänk
misco.se

Hej SAAANDEN.

Här är svaret jag fick ifrån produktchefen på området.

MvH
/Jonas Dahlborg

===
Som det ser ut nu är det en preliminär leveranstid 21/2 som gäller, men man får ta det med en nypa salt då flera tillverkare har flaggat för att de inte kommer kunna leverera några större volymer nu i början.
Mycket beroende på det kinesiska nyåret som orsakat flera fabrikers produktionstopp på 1-2 veckor.
http://www.sweclockers.com/nyhet/14951-brist-pa-radeon-hd-797...
===

Permalänk
Medlem

Då till nästa fråga, levernas om 7950 När får ni in dom till butik ?

Mvh

Permalänk
misco.se

Vi kommer tyvärr inte lagerföra dessa produkter, men vi beställer gärna hem om någon vill ha.
Så fort leverantörerna får in i lager (i slutet av månaden preliminärt) så kommer vi kunna ta hem till leveranstid 1-3 dagar.

MvH
/Jonas Dahlborg