Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Måste fortfarande invända, då CX400 fortfarande använder Chemi-Con fast med 85C specning istället för 105C som deras dyrare agg. Earthwatts använder Ost och annat medelmåttigt, men finns det belägg för annat ändrar jag mig gärna.

Edit: Ska sluta nu, det är Ace tråden gäller, sorry.

Ajdå, fan vad kasst Fick mitt Earthwatts gratis då det suttit i ett Antec NSK2840 HTPClåda men det får bli ett nytt sen.

Permalänk
Medlem

Japps att snåla på datorns "hjärta" är inte det mest kloka...

Hålla sig till kvalitet lönar sig i längden.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Problemet är att när ett agg dör är det risk att det petar stora mängder ström genom ledningarna vilket kan döda resten av sakerna i datorn och det får du inte nytt på ace garantin och knappast på annan garanti heller.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

PCPunkten i Linköping använder ACE när dom bygger datorer. Oroväckande.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Det kan ju sätta punkt för verksamheten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag har ace 520 w och jag är rätt så nöjd, Det kylar bra och låter ingenting. Fläkten gnisslar bara när man stänger av datorn och fläktren går ner i varv tills den stannar .

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Jag har ju skrivit en del i ACE försvar i ACE tråden, men del lär inte hända igen och jag tar tillbaka det få positiva saker jag skrivit om nätagget.

Ace produker bör man hålla sig ifrån, det orsakade nämligen en mindre eldsvåda i min bekants dator, iof. så fick han det med en varning om att det var ett nätagg av osäker, eller rent av undermålig kvalité, men nu har jag ju världens längsta näsa då det nästan brände ner hans dator, skuld känsla har jag då det fungerade alldeles perfekt när jag använde det. Bäst hade varit om det fortfarande låg i mitt förråd där det låg så bra i några månader, då skulle det inte hänt.

Jag kan säga att jag blev ärligt lite nervös då jag på omvägar fick höra att det nätagg han erhållit av mig blixtrade inuti hans burk, lättnad var att allt klarade sig utmärkt förutom nätagget och lite bränd lukt.

Köper man ett bör man veta att det är en nödlösning, kanske fungerar utmärkt i ett tag men rätt vad det är så poofff...

Jag är nog en envis j*vel, kanske behöver jag se för att faktiskt tro, så förlåt om jag fått produkten att se bättre ut än den är. (snacka om botten napp.)

Nätagget var ett 520 raw deal om jag minns rätt, datorn han har består inte av några versting saker men detta är det 2:a nätagget han förbrukar under 1år. (det andra var inte ACE.) Så man kan ju inte utesluta att det finns en annan faktor som bränner nätagg, men att två dött för honom ser jag nog mest en slump. (tex. att PSU nr1 brann av ålder och ACE för att det var skit.)

Sammanlagd upptid för ACE agget verkar vara ~1,5år (den tid jag + bekant haft det.) sedan säger det pooff, så ni som betar av tid på ACE agg över 1år bör ha en brandvarnare och brandsläckare nära.

Om det vore till någon hjälp kanske jag (med svansen mellan benen) kunde låna det agget och undersöka vad som hänt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eat_me
...Om det vore till någon hjälp kanske jag (med svansen mellan benen) kunde låna det agget och undersöka vad som hänt.

Det vore trevligt om du kunde lyfta på locket och ta en övergripande bild (för att se vem som troligast tillverkat) samt någon/några närbilder på misstänkta områden för haveriet.

Kondensatorerna är usla på de flesta budgetagg och gör att de har begränsad livslängd.
Det finns exempel på att inte ens likriktningen från 230V är gjord av kyld diodbrygga utan lösa axiella dioder som lötts samman och sticker upp från kortet, helt utan kylning. En orsak till att riktigt billigt skräp brinner i ljusan låga så fort det belastas.

Tack på förhand!:)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Jag hade ett ACE-agg liggande(520W-modellen), som jag ratat tidigare för att det var för ostabila spänningar för att driva den 939-rigg det då rörde sig om. Jag tog fram det igen för att driva en 775-rigg, som drar _mycket_ mindre ström än 939-riggen.

Det var riktigt mycket rippel, och hög droop på linorna, vilket man kan se i OCCT bla men det fungerade faktiskt i hela 4-5 dagar. Sen brann det till ordenligt i agget, jag såg "svetslågan" eftersom jag just då var nerböjd bakom den aktuella datorn. Som tur var tog den inga komponenter med sig i fallet, utom möjligen RAM-minnena som kan ha fått sin dödsstöt just då. De visade senare sjukt mycket fel i memtest86+ och måste bytas ut.

Efter byte av agg till ett Corsair VX450 och andra RAM-minnen är burken 100% stabil, OCCT, memtest86+ etc. kör WoW timvis under Windows 7 RC1. En annan sak är att ripplet är nästan obefintligt, och det är nästan ingen droop på linorna. Samt att det är tyst, och agget är svalt till skillnad från ACE som var riktigt varmt. Jag skulle vilja säga att det är värt varenda krona att köpa ett kvalitetsagg, även om de alla är lite för dyra just nu pga den svaga kronan.

Fungerar ditt ace agg fortfarande? Om det gör det, skicka gärna in det till Sweclockers?

Ehm.. kan nån ge mig ett Corsair agg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Violater
Fungerar ditt ace agg fortfarande? Om det gör det, skicka gärna in det till Sweclockers?

Ehm.. kan nån ge mig ett Corsair agg?

Ehm...nej...det brann alltså i det, som jag skrev, lite halvdött eller snarare heldött blev det av det ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Avstängd

Ok, skulle vara roligt om nån kunde ta ett riktigt test eller skicka in det till Sweclockers för en liten review

Permalänk
Medlem

ja fick plocka ut mitt ace raw deal ifrån lill servern igår den la bara efter en omstart satte dit mitt gamla hiper 420watt som bara har hälften av ampere styrkan på 12volten och servern gick igång direkt så ännu ett bevis på vilket skräp ace är

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Violater
Ok, skulle vara roligt om nån kunde ta ett riktigt test eller skicka in det till Sweclockers för en liten review

Tror inte Swec får ta emot grejor hur som helst å testa dom, utan dom måste fråga Ace vilket dom gjort men fick inget svar...(oväntat) för Laggarbacken har jag för mig var bered att låna ut sitt Ace
Men det är okej om någon vill göra en egen recension på forumet, tycker någon som har ett paj kan löda isär hela skiten så får man se vad det är för blaha egentligen

Permalänk
Avstängd

Det är jag som är den ökända Millipou, om det är någon som kommer ihåg mig. Då ACE hade gjort en ganska stor felmärkning på sina boxar. Jag och en annan ACE anställd började bråka osv... jag la ut hans personnummer och blev avstängd efter det

Men om laggarbacken har all utrustning så är det väl bara att göra en recension på forumet?

Jag ska dra till Elgiganten imorron för att se om jag kan få mina 400kr tillbaka. Ge mig tips på något bra agg, helst modulärt..

Det är ju dock en grej som fungerar på ACE agget. Det är PFC...

Men det är en grej jag undrar.. varför fick jag 2 st floppy kablar, 4 st Sata kablar, 0 st 12V 8 Pin för moderkort.

Enligt förpackningen så ska man få 1 floppy, 2 sata, och 1 8 Pin.

Eftersom elgiganten har tagit över PC Citys support får jag gå dit, har nämligen 4 månaders garanti kvar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Violater
Det är jag som är den ökända Millipou, om det är någon som kommer ihåg mig. Då ACE hade gjort en ganska stor felmärkning på sina boxar. Jag och en annan ACE anställd började bråka osv... jag la ut hans personnummer och blev avstängd efter det

Men om laggarbacken har all utrustning så är det väl bara att göra en recension på forumet?

Jag ska dra till Elgiganten imorron för att se om jag kan få mina 400kr tillbaka. Ge mig tips på något bra agg, helst modulärt..

Det är ju dock en grej som fungerar på ACE agget. Det är PFC...

Men det är en grej jag undrar.. varför fick jag 2 st floppy kablar, 4 st Sata kablar, 0 st 12V 8 Pin för moderkort.

Enligt förpackningen så ska man få 1 floppy, 2 sata, och 1 8 Pin.

Eftersom elgiganten har tagit över PC Citys support får jag gå dit, har nämligen 4 månaders garanti kvar

Har aldrig sett att Elgiganten sålt ett löst nätagg, pengarna tillbaks och beställ på nätet då dom bra webbutikerna skickar så kommer dom dagen efter om du beställer innan 14.00 eller vad det är och förutsatt att varan finns i lager .

Permalänk
Avstängd

Känns inte bra detta, har aldrig sagt något Positivt om ACE, men har själv beställt ett Ace RawDeal+ 620Watt, nu ska det bara driva ett litet system, E7400, 4GB minne, 2xMSI R4830 och 3diskar, funkar det inte så får jag helt enkelt ta fram stora plånboken och köpa lite bättre saker...

Anledningen till att det blec ACE nu var för att jag var tvungena tt ha nytt men ville ändå kunna ta Sambon och Sonen på Semster nu i sommer, men är det som ni säger så kanske vi kommer hem till en nerbunnen lägenhet istället!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Egentligen tycker jag inte att man får svara ifall man inte kört OCCT Power Supply test och postar hur mycket rippel man fick. Jag skulle gissa att 95% av de som svarat att de är nöjda egentligen borde ha svarat att de har problem med rippel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Känns inte bra detta, har aldrig sagt något Positivt om ACE, men har själv beställt ett Ace RawDeal+ 620Watt, nu ska det bara driva ett litet system, E7400, 4GB minne, 2xMSI R4830 och 3diskar, funkar det inte så får jag helt enkelt ta fram stora plånboken och köpa lite bättre saker...

Anledningen till att det blec ACE nu var för att jag var tvungena tt ha nytt men ville ändå kunna ta Sambon och Sonen på Semster nu i sommer, men är det som ni säger så kanske vi kommer hem till en nerbunnen lägenhet istället!

MVH

Varför? Corsair 400W kostar lika mycket och är tusen ggr bättre. Eftersom Ace-agget är felaktigt märkt så är det bara att lämna tillbaka och kräva något bättre/pengarna tillbaka.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Avstängd

ja dom är fel märkta va? vilket i sin tur betyder att jag kan ta det som falsk marknads föring eller att jag har fått fel vara, om man säger att det står T.ex. 12V 20A på Nätagget och bara 12V 15A på kartongen, då borde jag ju kunna säga att jag egentligen inte fått rätt vara efter som att dom inte stämmer överens mad varandra...

Men men ska testa och se vad som händer, måste iallafall ha det i helgen då jag ska lana då, och dör det så ska jag RINGA ACE och fråga vad det är egentligen..

jag vet ju redan att det är skit, men men man måste ju iallafall prova och se vad som händer....

Men det får nog bli att Corsair agg när Ekonomin säger att det är dags!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
ja dom är fel märkta va? vilket i sin tur betyder att jag kan ta det som falsk marknads föring eller att jag har fått fel vara, om man säger att det står T.ex. 12V 20A på Nätagget och bara 12V 15A på kartongen, då borde jag ju kunna säga att jag egentligen inte fått rätt vara efter som att dom inte stämmer överens mad varandra...

Tänkte mer på ATX12V 2.XX-märkningen. Det verkar ju lite lustigt att det skulle kunna ha klarat det när rippeln är alldeles för hög. (Bara säg att du har mätt rippeln på det och att det faller utanför ATX12V-specifikationen. Antagligen blir de extremt skraja av dina enorma elektriker-kunskaper.) Och ifall det inte räcker så påpeka bara att det inte kan ge 620W, utan endast 580W (enligt TS), som max.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Men det får nog bli att Corsair agg när Ekonomin säger att det är dags!
[/B]

Vad menar du när ekonomin tillåter? Det kostar ju lika mycket som det billigaste Corsair:et.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk

Höll själv på att bli lite dumsnål och sneglade på ett ACE-agg för 300kr, tog dock mitt förnuft till fånga och la till 200kr och köpte ett Corsair 400W.

Har ett Corsair 450W sen tidigare och skillnaden mellan dessa är försumbar. Båda är supertysta och tunga, de känns verkligen rejäla och inte som en tom mjölkförpackning...

Permalänk
Avstängd

Ska Ringa till Inet idag och tala med dom, samt att jag har skickat ett Mail till ACE för att se vad dom har att säga om sina Produkter, efter vad man har läst i denna tråd så verkar det ju nästa som att deras 620Watts agg knappt klarar att driva en Mini ITX server :S

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Har ett Corsair 450W sen tidigare och skillnaden mellan dessa är försumbar. Båda är supertysta och tunga, de känns verkligen rejäla och inte som en tom mjölkförpackning...

400W:aren har lite lägre kvalité på sina komponenter, så därför har det också kortare garanti. Bortsett från det så båda mycket fina nätaggregat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Ska Ringa till Inet idag och tala med dom, samt att jag har skickat ett Mail till ACE för att se vad dom har att säga om sina Produkter, efter vad man har läst i denna tråd så verkar det ju nästa som att deras 620Watts agg knappt klarar att driva en Mini ITX server :S

Ifall det var mindre än 14 dagar sedan du köpte nätaggregatet och ifall det var via deras hemsida så gäller distansavtalslagen:

Citat:

När du köper en vara eller en tjänst på distans eller vid hemförsäljning har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar, när du handlar inom Sverige.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkAlf
400W:aren har lite lägre kvalité på sina komponenter, så därför har det också kortare garanti. Bortsett från det så båda mycket fina nätaggregat.

Ifall det var mindre än 14 dagar sedan du köpte nätaggregatet och ifall det var via deras hemsida så gäller distansavtalslagen: http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...

Kanske ska ta och göra så. Agget funkar visserligen bra, har ju inte gjort så mycket mer än att klocka och Benchat och spelat lite nu men det har itne hänt något.

Det värsta var att jag inte kan använda 8Pins kontakten till Moderkortet, då Nätagget sitter i Botten och det är för kort sladd även om jag drar den rakt över moderkortet, men som tur var så har dom skarvat på 4Pins där 8Pins slutar så att det gick ändå, men Kablarna var i kortaste laget

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk

mitt agg gick sönder idag tog med sig 2 hårddiskar och moderkortet.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
mitt agg gick sönder idag tog med sig 2 hårddiskar och moderkortet.

Hur länge fungerade det?

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk

Det fungerade från 2008-12-30 till 2009-07-11. Så i mindre än 8 månader fungerade det.. inte direkt bra facit..

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk

Kan man reklamera må tro? Vill inte ha något tillgodokvitto utan pengar i hand. Det står tillochmed feltryck på kartongen. Det finns ingen 8 pin på 520W fast det står att det ska göra det. Så bara där kan man reklmera utan problem.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
mitt agg gick sönder idag tog med sig 2 hårddiskar och moderkortet.

Shit man! Det lönar sig _alltid_ att köpa kvalité. 2 diskar och ett moderkort = 2000 spänn? Om du lagt till 2-300 kr när du köpte agget och valt något bättre hade det förmodligen aldrig hänt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Shit man! Det lönar sig _alltid_ att köpa kvalité. 2 diskar och ett moderkort = 2000 spänn? Om du lagt till 2-300 kr när du köpte agget och valt något bättre hade det förmodligen aldrig hänt...

Går det att få 1500 av elgiganten? Det är summan av nätaggregatet och moderkortet.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
Problemet är att när ett agg dör är det risk att det petar stora mängder ström genom ledningarna vilket kan döda resten av sakerna i datorn och det får du inte nytt på ace garantin och knappast på annan garanti heller.

Fel! Kolla §31 i KKL så ser du att även kringkomponenter förstörda av ett felaktigt nätagg skall täckas av säljaren som vackert får ersätta kundens kostnader för att hålla denne skadeslös.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Går det att få 1500 av elgiganten? Det är summan av nätaggregatet och moderkortet.

Det bör inte vara nått problem bara att nämna §31 i KKL för dom så får dom vackert fixa din följdskada pga ett felaktigt nätagg.