Permalänk
Medlem

Har kört ett ace i ~6 månader på riggen under, jag har inte haft några problem, och ljudnivån är försummbar.

Visa signatur

Primär - C2D T6500 :: 4GB :: Mobility 4570.
Sekundär - AMD64x2 6000+ :: 2GB :: 8800GT 1GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Fel! Kolla §31 i KKL så ser du att även kringkomponenter förstörda av ett felaktigt nätagg skall täckas av säljaren som vackert får ersätta kundens kostnader för att hålla denne skadeslös.
Det bör inte vara nått problem bara att nämna §31 i KKL för dom så får dom vackert fixa din följdskada pga ett felaktigt nätagg.

Ska de testa utrustningen först eller? Varken PSU eller moderkort fungerar just

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Fel! Kolla §31 i KKL så ser du att även kringkomponenter förstörda av ett felaktigt nätagg skall täckas av säljaren som vackert får ersätta kundens kostnader för att hålla denne skadeslös.

Det var ju grymt bra, är inte så hemma på svensk konsument lag direkt.

Däremot är det irriterande på allt som försvann från hårddiskarna för honom för det har man ju sällan backup på allt.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inveramsay
Det var ju grymt bra, är inte så hemma på svensk konsument lag direkt.

Däremot är det irriterande på allt som försvann från hårddiskarna för honom för det har man ju sällan backup på allt.

Blev minsagt arg.. hade massor med arbeten på hårddiskarna som ska lämnas in efter sommaren. Får börja om nu på sommarlovet.. tråkigt tråkigt.

Egentligen kan jag dra mig ur massor av skit framför personlen i Elgiganten. Säga att jag har lämnat in nätagget och moderkortet ex antal gånger..

De har ju inga uppgifter på detta?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Ska de testa utrustningen först eller? Varken PSU eller moderkort fungerar just

Du får höra med dom hur dom tänkt sig lösa detta för dig.

Permalänk

Hade ett ace-agg som medföljde mitt ace-chassi förut (chassit var riktigt fucked up) men agget funkade jättebra. Lät lite mycket så jag bytte det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Blev minsagt arg.. hade massor med arbeten på hårddiskarna som ska lämnas in efter sommaren. Får börja om nu på sommarlovet.. tråkigt tråkigt.

Egentligen kan jag dra mig ur massor av skit framför personlen i Elgiganten. Säga att jag har lämnat in nätagget och moderkortet ex antal gånger..

De har ju inga uppgifter på detta?

Det är ju enbart ditt eget fel att du inte backat dina viktiga filer...

Sedan så har du ju köpt ett av de pissigaste nätaggen på marknaden.

Har väldigt svårt att tycka synd om dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Det är ju enbart ditt eget fel att du inte backat dina viktiga filer...

Sedan så har du ju köpt ett av de pissigaste nätaggen på marknaden.

Har väldigt svårt att tycka synd om dig.

Köpte den endast pga priset och att säljaren på PCCity sa att den nästan lika bra som Corsair (haha)

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Äger inte ett personligen men monterade ett åt en polare förra veckan..

Det var inget speciellt med det, normal kylning, lät normalt ( inte tyst men inte högt ), klarade av att driva alla komponenter..

Så inget farligt med det nätagget, man få det man betalar för.

Du menar alltså på fullaste allvar att man kan jämföra ACE-aggen med andra agg i samma prisklass?
FSP 400w är mkt, MKT bättre än ACE Rawdeal Plus 520w som kostar ~100kr mer än FSP-agget. (och det är bara det billigaste exemplet, jämför man ACE dyrare agg så har de inte en suck)

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk

Testade att sätta på datorn idag, se om det fortfarande fungerade? Efter 10 sek började det låta ifrån nätagget men jag trodde att det inte var något fel eftersom det alltid låter ifrån det haha. Just efter jag tänkt så hör man ett litet poff.. drar ut sladden snabbt som fan, springer med datorn till balkongen då det bara slog ut gnistor ifrån nätagget. Senare kollar jag på moderkortet, det har blivit helt brännt... Eftersom min warranty är void på nätagget så öppnade jag det. Säkringen hade gått och det var kolsvart inuti. Det bör inte vara några problem att jag öppnade agget eftersom PCCity redan öppnat det en gång för att stoppa in en annan fläkt och bytt säkringen en gång då jag klagat på den. Varför jag inte fick en ny enhet vet jag inte?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Testade att sätta på datorn idag, se om det fortfarande fungerade? Efter 10 sek började det låta ifrån nätagget men jag trodde att det inte var något fel eftersom det alltid låter ifrån det haha. Just efter jag tänkt så hör man ett litet poff.. drar ut sladden snabbt som fan, springer med datorn till balkongen då det bara slog ut gnistor ifrån nätagget. Senare kollar jag på moderkortet, det har blivit helt brännt... Eftersom min warranty är void på nätagget så öppnade jag det. Säkringen hade gått och det var kolsvart inuti. Det bör inte vara några problem att jag öppnade agget eftersom PCCity redan öppnat det en gång för att stoppa in en annan fläkt och bytt säkringen en gång då jag klagat på den. Varför jag inte fick en ny enhet vet jag inte?

Även om du nu inte har garanti så har du 3 års reklamationsrätt där även följdskador ska ersättas enligt §31 i KKL så det var inte så smart att öppna nätagget.

Om det inte sitter nån försegling på nätagget så föreslår jag dig att skruva ihop det illa kvickt och kontakta PC City med en begäran om nytt nätagg + dom grejer som blev förstörda när nätagget rasade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Även om du nu inte har garanti så har du 3 års reklamationsrätt där även följdskador ska ersättas enligt §31 i KKL så det var inte så smart att öppna nätagget.

Om det inte sitter nån försegling på nätagget så föreslår jag dig att skruva ihop det illa kvickt och kontakta PC City med en begäran om nytt nätagg + dom grejer som blev förstörda när nätagget rasade.

Det är där problemet uppstår.. Elgiganten är för snåla + att dem inte ens har något moderkort eller nätaggregat i sina butiker. De har bara grafikkort, inget annat..

Ska dra dit imorgon, det finns en försegling på agget, men det ska jag minsann ta bort haha

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Ska dra dit imorgon, det finns en försegling på agget, men det ska jag minsann ta bort haha

Varför i hela världens namn ska du ta bort det som ger dig din rätt till Garanti/reklamation? o.O

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Du menar alltså på fullaste allvar att man kan jämföra ACE-aggen med andra agg i samma prisklass?
FSP 400w är mkt, MKT bättre än ACE Rawdeal Plus 520w som kostar ~100kr mer än FSP-agget. (och det är bara det billigaste exemplet, jämför man ACE dyrare agg så har de inte en suck)

mitt ace funkar fortfarande, hade ett fsp förut som paja, så ST*U

ace kan jämföras med agg i samma prisklass och samma effekt, alla fsp's agg är dyrare än ace's i samma effekt klass. dessutom har ace aggen sleevade kablar, vilket mitt fsp åtminstone inte hade

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
mitt ace funkar fortfarande, hade ett fsp förut som paja, så ST*U

ace kan jämföras med agg i samma prisklass och samma effekt, alla fsp's agg är dyrare än ace's i samma effekt klass. dessutom har ace aggen sleevade kablar, vilket mitt fsp åtminstone inte hade

Det säger ju inget, vi vet ju inte hur du kört ditt FSP.

Du kan sleeva ett FSP med, och då får du också ett bra nätagg på köpet..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Varför i hela världens namn ska du ta bort det som ger dig din rätt till Garanti/reklamation? o.O

Nej, men det är ju så att det var PCCitys personal som öppnade agget då det hade gått sönder tidigare.. de bytte till en ny fläkt o ny säkring..

Det är en vit pappersremsa som sitter ovanför 1 av skruvarna.
Den har redan gått sönder, så nu får jag väl ta bort alla och hoppas på det bästa..

Har även nu hittat mina service kvitton.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Nej, men det är ju så att det var PCCitys personal som öppnade agget då det hade gått sönder tidigare.. de bytte till en ny fläkt o ny säkring..

Det är en vit pappersremsa som sitter ovanför 1 av skruvarna.
Den har redan gått sönder, så nu får jag väl ta bort alla och hoppas på det bästa..

Har även nu hittat mina service kvitton.

Låt dem vara, de lär märka att du tagit bort dem och misstänka något istället. Förklara saken gällande servicen istället för att krångla till det, annars kanske de tror att du försöker blåsa dem och då är du körd i vilket fall.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Låt dem vara, de lär märka att du tagit bort dem och misstänka något istället. Förklara saken gällande servicen istället för att krångla till det, annars kanske de tror att du försöker blåsa dem och då är du körd i vilket fall.

Aa gör så.. det står så här på kvitto:

Test moderkort, gfx, minne, psu. Moderkort defekt, PSU fläkten defekt *OBS PSU bör bytas ut*

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Avstängd

Ska nog ta och hålla Ordentlig koll på mitt agg, och går det sönder och tar med sig något så får inet.se stå för det!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Ska nog ta och hålla Ordentlig koll på mitt agg, och går det sönder och tar med sig något så får inet.se stå för det!

MVH

Har ditt också gått sönder eller?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Ska nog ta och hålla Ordentlig koll på mitt agg, och går det sönder och tar med sig något så får inet.se stå för det!

MVH

Det gör dom inte. Det var inte inet som sa till dig att köpa ett billig skitagg. Nätdelen driver hela systemet och är den i särklass viktigaste komponenten i en datorburk, så det är den ENDA komponenten man inte sparar in på. Det gjorde du och det är enbart ditt fel inte inets eller nån annans.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Hedersmedlem

Vackert tänkt, Redzo, men tyvärr är det mängder som sparar in mest just där. Så... http://www.youtube.com/watch?v=PreAABChTyQ

Edit: Och jag delar givetvis dina åsikter om nätaggets betydelse till 100%.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Det gör dom inte. Det var inte inet som sa till dig att köpa ett billig skitagg. Nätdelen driver hela systemet och är den i särklass viktigaste komponenten i en datorburk, så det är den ENDA komponenten man inte sparar in på. Det gjorde du och det är enbart ditt fel inte inets eller nån annans.

Fel!

Inet.se har gladeligen sålt han ett skitagg som kan gå sönder när som helst och ta med sig hårdvara i raset.

Råder dig till att studera §31 i KKL som ger kunden rätt att få ersättning för följdskador.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Det gör dom inte. Det var inte inet som sa till dig att köpa ett billig skitagg. Nätdelen driver hela systemet och är den i särklass viktigaste komponenten i en datorburk, så det är den ENDA komponenten man inte sparar in på. Det gjorde du och det är enbart ditt fel inte inets eller nån annans.

Haha! nej jag vet att det är ett billigt skit agg, men har man en liten son så kan man inte göra som dom flesta Bortskämda Snorungarna här inne (verkar bara vara sånna nu fortiden) och köpa ett 800KRs agg, och Enligt KKL 31 så blir dom skyldiga att ersätta mig varesig dom sa åt mig att köpa det eller inte, sen är det ju egentligen deras fel om dom är så dumma att dom säljer dom och kallar det Kvalitets agg..

har du vaknat på fel sida eller försöker du bara verka cool och vetande när du verkar så aggressiv? Hur som helst det blir dom som får ersätta om det är mer än agget som dör, vara sig du vill eller inte så mitt ord till dig S*FU

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
mitt ace funkar fortfarande, hade ett fsp förut som paja, så ST*U

ace kan jämföras med agg i samma prisklass och samma effekt, alla fsp's agg är dyrare än ace's i samma effekt klass. dessutom har ace aggen sleevade kablar, vilket mitt fsp åtminstone inte hade

Nej...för att förstå ska jag förklara här, Ace 420w agg kostar runt 300kr liksom FSPs 400w agg, FSP agget har 18a + 18a på 12v medans Ace som är 20watt starkare BARA har 10a + 13a dvs dom siffrorna motsvarar inte ens ett FSP agg som har 300w i 12v styrka dessutom är 420w peak så den siffran vi letar efter nu är kanske 350w som agget kan leverera konstant.
sen får man överväga om du vill ha sleevat + rippel som gör över standarden eller icke sleevat + inte lika hög rippel. FSPs agg har troligtvis bättre effektivitet också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Nej...för att förstå ska jag förklara här, Ace 420w agg kostar runt 300kr liksom FSPs 400w agg, FSP agget har 18a + 18a på 12v medans Ace som är 20watt starkare BARA har 10a + 13a dvs dom siffrorna motsvarar inte ens ett FSP agg som har 300w i 12v styrka dessutom är 420w peak så den siffran vi letar efter nu är kanske 350w som agget kan leverera konstant.
sen får man överväga om du vill ha sleevat + rippel som gör över standarden eller icke sleevat + inte lika hög rippel. FSPs agg har troligtvis bättre effektivitet också.

Finns det nån ''certifierad'' sida där man kolla standard på rippel och hur mycket ace agget har? Skulle ta det som ännu ett bevis till elgignanten.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Finns det nån ''certifierad'' sida där man kolla standard på rippel och hur mycket ace agget har? Skulle ta det som ännu ett bevis till elgignanten.

www.FormFactors.org är branschens webbsida för alla möjliga och omöjliga standarder inom datorer. Ifall du är ute efter gränsvärdena för rippel så hittar du dessa i dokumentet på http://www.formfactors.org/developer/specs/ATX12V_PSDG_2_2_pu... (Tabell 12 på sidan 23.)

Hur mycket rippel Ace-agget har borde stå på sidan av det.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

fan fanns inget alternativ där det stog typ "hade ett ace agg men första gången jag testade det så gjorde det att mitt moderkort BOKSTAVLIGEN började brinna" =o

skulle bli extremt förvånad om jag är den ända som har vart med om det^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Finns det nån ''certifierad'' sida där man kolla standard på rippel och hur mycket ace agget har? Skulle ta det som ännu ett bevis till elgignanten.

Ace hade värdena på klisterlappen på den första serien dom släppte iaf och nu har dom kommit med en +serier för att undkomma problemet...men fan i helvete heller dom ska stå till svars för sina skitgrejor som dom gjort tidigare där system med aggen kan smälla/brinna/ta med sig andra komponenter...jävligt puckat annars å skriva 150mV eller vad det nu var så är högsta värdet innom standarden 120mV på 12v linan, har ett +5år gammalt Antec Truepower som inte har någon bra rippel men likförbannat inom ramarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Det gör dom inte. Det var inte inet som sa till dig att köpa ett billig skitagg. Nätdelen driver hela systemet och är den i särklass viktigaste komponenten i en datorburk, så det är den ENDA komponenten man inte sparar in på. Det gjorde du och det är enbart ditt fel inte inets eller nån annans.

Nej, köper man en produkt så är det klart att man räknar med att det fungerar. Hur många procent av landets befolkning tror du sitter på de kunskaperna som folk på sweclockers har?

Citat från Inet:

"Dessutom är det ett utav Sveriges billigaste kvalitetsnätagg."

Klart många går på det.

Köper man en KIA istället för en BMW är man kanske medveten om att KIAn är sämre, men man räknar inte med att kamremen kan gå av och förstöra hela motorn när som helst.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB