Dragon Age: Origins

Permalänk
Medlem
Citat:

Och som de flesta har sagt så är laddtiderna absurda då och då

Med en SSD hinner man läsa en rad av texten på laddningsrutan innan det är klart. Lite skillnad mot att lira på 360n där man kunde ta en kaffe mellan laddningarna...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Med en SSD hinner man läsa en rad av texten på laddningsrutan innan det är klart. Lite skillnad mot att lira på 360n där man kunde ta en kaffe mellan laddningarna...

Nu är jag förvirrad, trött och troligen inte på hugget alls... SSD?

Permalänk
Medlem

Jag verkligen älskar detta spel! Är en dvärg-rouge, det verkar vara populärt vad jag förstår. Är det någon som vet vad som gäller för backstabs? Funkar alla vapen, och kan man ha sköld om man vill rygghugga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Nu är jag förvirrad, trött och troligen inte på hugget alls... SSD?

Solid State hårddisk. (Solid state drive).

Jag tycker inte alls att laddtiderna är långa, sitter med en velociraptor, man hinner nätt och jämnt läsa texten sedan är det färdigt.
Förresten, stämmer det att det inte finns någon talad dialog för huvudkaraktären eller buggar mitt spel?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få t.ex. sina bågskyttar att stå kvar på en position så att dom inte byter till sina svärd och börjar veva med dom?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Med en SSD hinner man läsa en rad av texten på laddningsrutan innan det är klart. Lite skillnad mot att lira på 360n där man kunde ta en kaffe mellan laddningarna...

Sitter själv med 3 st SSD i raid 0, jag hinner inte läsa nått alls i laddrutan haha.
SSD's är en underbar uppfinning för stora rpg spel.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
Med en SSD hinner man läsa en rad av texten på laddningsrutan innan det är klart. Lite skillnad mot att lira på 360n där man kunde ta en kaffe mellan laddningarna...

Problemet är ju att det inte är fel på laddningstiderna de första 45-60minuterna, sen blir det segare för varje laddning. Det har ingeting med hårddisken att göra, det är spelet som läcker!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Problemet är ju att det inte är fel på laddningstiderna de första 45-60minuterna, sen blir det segare för varje laddning. Det har ingeting med hårddisken att göra, det är spelet som läcker!

Mina laddtider blir aldrig långsamma, de är alltid lika snabba även när jag sitter i flera timmar och spelar.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har läst en hel del gott om spelet och funderar på att ge det en chans. Lirade wow fram tills innan sommaren men slutade pga olika anledningar.

Söker nu ett nytt spel att fördriva tiden några eftermiddagar i veckan och kanske en o annan fredags kväll.

Är detta något för mig ? Har testat lite av varje sedan jag slutade med wow men inte riktigt fastnat för något.

mvh

// Mattias

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Svårt att jämföra WoW med ett riktigt RPG, dock ifall du tidigare kört och tyckt om andra RPGn som mass effect, baldurs gate/icewind dale, neverwinter nights lär du också gilla Dragon age.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Förresten, stämmer det att det inte finns någon talad dialog för huvudkaraktären eller buggar mitt spel?

Ja, det stämmer. Jag tycker det är mycket bättre så.
På så vis slipper man att läsa/höra sin replik två gånger, vilket skulle bli väldigt tjatigt i längden.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Ja, det stämmer. Jag tycker det är mycket bättre så.
På så vis slipper man att läsa/höra sin replik två gånger, vilket skulle bli väldigt tjatigt i längden.

Ja det är klart tänkte mest på det faktum att man i början valde en röst...

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Ja, det stämmer. Jag tycker det är mycket bättre så.
På så vis slipper man att läsa/höra sin replik två gånger, vilket skulle bli väldigt tjatigt i längden.

I praktiken handlar det nog mycket om att det hade krävts jättemycket extra inspelad dialog. Åtminstone av en man och en kvinna, helst flera olika att välja på.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Quest fråga om The Peak om nån vet nått om det.

Man kan klara av questen på 2 sätt, antingen hjälpa demonen eller magikern. Men vilket är det bättre av dom ientligen?

Dold text
Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Hur gör man för att få t.ex. sina bågskyttar att stå kvar på en position så att dom inte byter till sina svärd och börjar veva med dom?

Först får du ju ställa in taktiken så dom inte ska byta vapen om någon kommer i närstrid med dem, sen för att få ens karaktärer att stanna på en plats så finns en lite symbol på en springande gubbe under ditt partys nedersta porträtt, trycker du på den så det blir en stop hand får du styra alla rörelser själv... ska dock varna, detta hindrar alla karaktärernas rörelse, så springer fienden förbi dina närstridare så kommer dom stana kvar och göra ingenting.
Finner denna funktion bäst lämpad för korta perioder inför stride då fienden springer imot en, och man utan problem kan kasta iväg en "eldboll" utan att behöva oroa sig för att bli fångad i smällen.

Annars, någon annan som upplever magikerna som på tok för kraftiga?
Spelar förstunden som magiker och har istort sätt inte dött alls, visst är jag lite för nördig på dom tidigare BaldursGate och Icewind Dale spelen, men hade väntat mig lite utmaning då man läst recentioner om att det ska vara hyggligt utmanande.

Ursäkta ev. stavfel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Hur gör man för att få t.ex. sina bågskyttar att stå kvar på en position så att dom inte byter till sina svärd och börjar veva med dom?

Gå in i taktiker menyn, välj din bågskytt och sätt att beteendet ska vara ranged.
Använder inte bågskytt själv så vet inte ifall detta funkar, men har det på mina mages och de fungerar som du beskriver att du vill ha det.

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig? Jag har suttit fast i timmar och vet inte hur jag skall ta mig vidare.

Jag har klarat av både dvärg-delen och alv-delen men Arl Eamon säger fortfarande att han inte kan kalla till "landsmeet".

Vad har jag missat?

Permalänk
Inaktiv

Klarat magiker delen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
I praktiken handlar det nog mycket om att det hade krävts jättemycket extra inspelad dialog. Åtminstone av en man och en kvinna, helst flera olika att välja på.

Nja, dom drog ju ut släppdatumet i ett helt år på PC versionen, på detta året hade dom kunnat fixa sådant, och mer!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marty78
Någon som kan hjälpa mig? Jag har suttit fast i timmar och vet inte hur jag skall ta mig vidare.

Jag har klarat av både dvärg-delen och alv-delen men Arl Eamon säger fortfarande att han inte kan kalla till "landsmeet".

Vad har jag missat?

Du måste få tag i Alverna också (vilket är den enklaste delen tycker jag )!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marty78
Någon som kan hjälpa mig? Jag har suttit fast i timmar och vet inte hur jag skall ta mig vidare.

Jag har klarat av både dvärg-delen och alv-delen men Arl Eamon säger fortfarande att han inte kan kalla till "landsmeet".

Vad har jag missat?

Circle of mages verkar du sakna. Förmodar att du också är klar med Urn of sacred ashes?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen
Circle of mages verkar du sakna. Förmodar att du också är klar med Urn of sacred ashes?

Jag har klarat Alv-delen och håller på med Circle of mages nu.

är för tillfället i den dryga drömmen... -.-

har nån några tips???

(Jag kör med en Elven warior.)

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag har klarat Alv-delen och håller på med Circle of mages nu.

är för tillfället i den dryga drömmen... -.-

har nån några tips???

(Jag kör med en Elven warior.)

Explora varrenda lilla mushål och gå tillbaks till varje plats när du har alla 4 former i drömmen. Finns många hemliga rum. Tror att det är runt 5 str, 3dex, 3const, 1will och 1 magi permanenta bonusar där (quota mig inte på exakta nummer )
Samt använd formerna,

du kan heala och immobiliza med spectre, fireballen är supreme mot kluster av mages, golemen är perfekt mot darkspawn snubbarna osv.

Dold text

Finns 2 st 'röra saker' quests utanför drömmen, statyerna och de 3 eldarna. Checka din journal quest related notes codex för i vilken ordning man ska röra sakerna för att klara questsen.

Utöver det har jag bara spoilers på circle of mages.

Permalänk
Avstängd

Bra om folk använder [spoiler][/.spoiler]

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Sitter själv med 3 st SSD i raid 0, jag hinner inte läsa nått alls i laddrutan haha.
SSD's är en underbar uppfinning för stora rpg spel.

Jag sitter själv med en 5400 rpm WD Green, hinner i de flesta fall inte läsa texten i laddningsruterna (nästan lite synd!), har inte märkt någon skillnad heller efter flera timmars spelande. Och då måste ju spelet nästan hämta datan från hdd'n, ram-minnet på 2gb är lite i underkant...

Permalänk
Medlem

Vad tyckte du att jag skulle sätta som spoilers där då?
Enligt min uppfattning var allt i princip tips, sade inte hur man löser questen, sade inte var man hittar bonusarna, var man hittar notsen för ordningen på questsen.
Möjligtvis var formerna en spoiler.

Men ifall du säger vilka delar som du/ni uppfattar som spoilers så kan jag ändra inlägget och i framtiden sätta mer spoiler taggar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raveeen
Explora varrenda lilla mushål och gå tillbaks till varje plats när du har alla 4 former i drömmen. Finns många hemliga rum. Tror att det är runt 5 str, 3dex, 3const, 1will och 1 magi permanenta bonusar där (quota mig inte på exakta nummer )
Samt använd formerna, du kan heala och immobiliza med spectre, fireballen är supreme mot kluster av mages, golemen är perfekt mot darkspawn snubbarna osv.

Finns 2 st 'röra saker' quests utanför drömmen, statyerna och de 3 eldarna. Checka din journal quest related notes codex för i vilken ordning man ska röra sakerna för att klara questsen.

Utöver det har jag bara spoilers på circle of mages.

Tack...

Har bara Golem kvar att hitta.

Och mus hålen utforskas med yttersta noggrannhet.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag söker någon som har lite mer erfarenhet än jag, som är helt ny i RPG-genren. Jag spelar en mage, vilket jag tycker är jävligt trevligt, och skulle gärna vilja veta vilken specialization som är att föredra. Snart dags för lvl 7 nämligen. Det står väl mellan arcane warrior och blood mage, av det jag lyckats luska fram! Arcane warrior, är det tung armor, melee vapen, sköld och inslag av spells ?

/piddan

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
Jag söker någon som har lite mer erfarenhet än jag, som är helt ny i RPG-genren. Jag spelar en mage, vilket jag tycker är jävligt trevligt, och skulle gärna vilja veta vilken specialization som är att föredra. Snart dags för lvl 7 nämligen. Det står väl mellan arcane warrior och blood mage, av det jag lyckats luska fram! Arcane warrior, är det tung armor, melee vapen, sköld och inslag av spells ?

/piddan

Jag mötte en arcane warrior i en grotta, han körde melee med en massa magiska sköldar på sig. För att välja specialation måste du låsa upp också, det är inte bara att ta en när man blir lvl7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
Jag söker någon som har lite mer erfarenhet än jag, som är helt ny i RPG-genren. Jag spelar en mage, vilket jag tycker är jävligt trevligt, och skulle gärna vilja veta vilken specialization som är att föredra. Snart dags för lvl 7 nämligen. Det står väl mellan arcane warrior och blood mage, av det jag lyckats luska fram! Arcane warrior, är det tung armor, melee vapen, sköld och inslag av spells ?

/piddan

Är förvånad att du redan låst upp båda klasserna på level 7.
Jag förmodar att du vet hur fatigue systemet fungerar vilket gör att arcane warrior blir precis så som du balanserar honom. Du kan köra tung armor, sköld osv och bara kasta 2 eller 3 spells innan du har slut på mana och tugga potions till ända. Eller köra medium/lättare armor och då få ut mer spells.
Eller så kan du välja arcane warrior bara för attribut bonusen.

Blood magen har jag ingen erfarenhet av så kan inte säga ifall han har några bra spells att välja bland, men hans bonusar är också rätt fina ifall man tar den speccen.

Av de specs jag sett hittils är spirit healer den absolut bästa när det kommer till användbara spells.