Permalänk
Medlem

Fetaost!!!!!!!! Top Gear gör alltså uppehåll pga OS så BBC måste snåla, dom är tillbaka med julspecial innan nyår sen kommer säsongen igång i slutet på januari >.<

Permalänk
Medlem

Men allvarligt talat, som sagt förut, hur många serier har 2 säsonger per år seriöst. Va glada att dem haft det förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Varför ska staten köpa och driva bilföretag?
Varför ska staten med mina pengar köpa och driva ett bilföretag?
Får jag rabatt om man köper en saab då?

Nej, förlustaffärer ska inte staten syssla med, speciellt när det gäller ett företag som inte har gått med vinst på ett bra tag.

EDIT; Showen har helt ok. Att se Jezza och captain slow IRL var häftigt men backstage var lite av en besvikelse, massor med folk (samt att jag hade hoppats att se Jezza och slow lite närmre).
F40n var mums!

Det är mer långsiktigt att staten hade köpt saab och sedan avvecklat det i en hållbar takt, istället för att det som nu gick i konkurs och en massa folk blir arbetslösa, och där en del aldrig kommer kunna arbeta igen pga att de är psykiskt knäckta. Hur man än vänder och vrider på sig så hade det vart bättre att staten köpt saab.. se bara på Renault på 80-talet

Skrivet av fesen:

Fetaost!!!!!!!! Top Gear gör alltså uppehåll pga OS så BBC måste snåla, dom är tillbaka med julspecial innan nyår sen kommer säsongen igång i slutet på januari >.<

Vem bryr sig om OS? Jag vill se Top Gear!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Men allvarligt talat, som sagt förut, hur många serier har 2 säsonger per år seriöst. Va glada att dem haft det förut.

Jo men Top Gear är inte som alla påhittade serier, det är inte 100 skådisar och en massa statister utan dom är 3pers som kan köpa varsin skruttbil sen har dom med sig ett kamerateam som filmar så har dom gjort ett program i princip. Det är inte Walking Dead vi snackar om direkt.

Skrivet av Fenix:

Det är mer långsiktigt att staten hade köpt saab och sedan avvecklat det i en hållbar takt, istället för att det som nu gick i konkurs och en massa folk blir arbetslösa, och där en del aldrig kommer kunna arbeta igen pga att de är psykiskt knäckta. Hur man än vänder och vrider på sig så hade det vart bättre att staten köpt saab.. se bara på Renault på 80-talet

Vem bryr sig om OS? Jag vill se Top Gear!

Haha man kan kolla på båda! BBC har väll 10 olika kanaler...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Jo men Top Gear är inte som alla påhittade serier, det är inte 100 skådisar och en massa statister utan dom är 3pers som kan köpa varsin skruttbil sen har dom med sig ett kamerateam som filmar så har dom gjort ett program i princip. Det är inte Walking Dead vi snackar om direkt.

Ja för att få ditt vettel eller raikkonen är ju billigt och enkelt... Eller testköra nya lamborghini eller buggati veyron Allting är inte spräng husvagnar vet du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Ja för att få ditt vettel eller raikkonen är ju billigt och enkelt... Eller testköra nya lamborghini eller buggati veyron Allting är inte spräng husvagnar vet du.

Dom lär inte få betala en spänn för att visa upp andras bilar, det är grym reklam att ha med sin bil i Top Gear då dom har runt 300miljoner tittare varje vecka sen finns det självklart några exotiska bilar som dom måste låna in från privatpersoner, Enzon lånade dom av en utav bandmedlemmarna i Pink Floyd tex men honom är dom säkert bekanta med sen tidigare

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande inte billigt...... Och som nämnts tidigare i denna tråd BBC håller ju även i OS och även Fotbolls EM, dem pengarna måste komma från nånstans, Top Gear är förmodligen inte det enda programmet som måste flyttas eller inte spela in nytt förrens efter OS.

Permalänk

lustigt nog är det inte BBC som visar paralympics utan det är ITV. Dom visar även F1 vilket jag antar kostar en slant.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

BBC visar dock inte mycekt F1 längre dem visar bara hälften av loppen live eller mindre än så och det gör dem för att spara pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

lustigt nog är det inte BBC som visar paralympics utan det är ITV. Dom visar även F1 vilket jag antar kostar en slant.

Och det är faktiskt BBC som visar Olympics, så get your facts straight plz

Permalänk

paralympics

http://paralympics.channel4.com/ sen hade jag dock fel med ITV

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Det är mer långsiktigt att staten hade köpt saab och sedan avvecklat det i en hållbar takt, istället för att det som nu gick i konkurs och en massa folk blir arbetslösa, och där en del aldrig kommer kunna arbeta igen pga att de är psykiskt knäckta. Hur man än vänder och vrider på sig så hade det vart bättre att staten köpt saab.. se bara på Renault på 80-talet

Vem bryr sig om OS? Jag vill se Top Gear!

Fast varven i GBG är väl ett talande bevis för att det kan vara direkt olämpligt för staten att gå in som ägare?

Och speciellt SAAB som inte har gått med vinst på 30 år. Det är bara dumt att köpa upp för XX antal miljarder och sen sakta avveckla. Är billigare för Sverige att låta det gå i konkurs och sedan fånga upp de som blir arbetslösa.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

paralympics

http://paralympics.channel4.com/ sen hade jag dock fel med ITV

Jag trodde du trollade olympics med att skriva paraolympics

Permalänk
Medlem

För den som vill ha lite godis info av nästa säsong.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Henrikfotograf:

För den som vill ha lite godis info av nästa säsong.

Det är säsong 9, inte 19.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde0100:

Det är säsong 9, inte 19.

Facebook är farligt...

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Någon som vet när s19 drar igång med säkerhet? Borde det inte komma ett specialavsnitt kring jul/nyår?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyler D:

Någon som vet när s19 drar igång med säkerhet? Borde det inte komma ett specialavsnitt kring jul/nyår?

Nej, i år kommer det ingen jul/nyårs-special.

Även om uppgifterna är lite oklara, som här står det att det kommer men Clarkson pratar om Top Gear Live, inte om någon jul/nyårs-special.

Tidigt i Februari tror jag nästa säsong drar igång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Nej, i år kommer det ingen jul/nyårs-special.

Även om uppgifterna är lite oklara, som här står det att det kommer men Clarkson pratar om Top Gear Live, inte om någon jul/nyårs-special.

Tidigt i Februari tror jag nästa säsong drar igång...

Men vaf*n!! Special-avsnitten är ju nästan det bästa med julen ju! Jag säger bara, skit i Live-showen och producera mer avsnitt åt folket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam901:

Men allvarligt talat, som sagt förut, hur många serier har 2 säsonger per år seriöst. Va glada att dem haft det förut.

Det är också lite skillnad med 6 avsnitt per säsong gentemot 22-26 avsnitt per säsong som Amerikanska serier...

Skrivet av Tyler D:

Men vaf*n!! Special-avsnitten är ju nästan det bästa med julen ju! Jag säger bara, skit i Live-showen och producera mer avsnitt åt folket

Jo, jag kan bara hålla med.
Men Top Gear är väldigt dyr serie för BBC och efter OS osv så sparar man lite pengar.
Tror det var därför dom passade på med Live-showen just i år.

Permalänk
Skrivet av Tyler D:

Någon som vet när s19 drar igång med säkerhet? Borde det inte komma ett specialavsnitt kring jul/nyår?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kilroy:

Nej, i år kommer det ingen jul/nyårs-special.

Även om uppgifterna är lite oklara, som här står det att det kommer men Clarkson pratar om Top Gear Live, inte om någon jul/nyårs-special.

Tidigt i Februari tror jag nästa säsong drar igång...

Det kommer en julspecial, i februari. Säsong 19 drar igång efter det.

http://www.finalgear.com/news/2012/10/04/no-december-special-...

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det är också lite skillnad med 6 avsnitt per säsong gentemot 22-26 avsnitt per säsong som Amerikanska serier...

Jo, jag kan bara hålla med.
Men Top Gear är väldigt dyr serie för BBC och efter OS osv så sparar man lite pengar.
Tror det var därför dom passade på med Live-showen just i år.

Det kan man ju förstå, men jag förstår inte varför det har minskat från 10+ avsnitt per säsong till 6. Har det blivit så mycket dyrare på senare år? Eller satsar bbc på något annat? Jag förstår att vissa gäster kostar en hel del pengar osv. Men jag har för mig att top gear är den serie som har mest tittare i världen, så bbc borde ju toksatsa på Top Gear?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Äntligen!
January den 27'e är det dags för S19.

Och ännu bättre nyheter är dessa:

Citat:

While no television show lasts forever, Top Gear will run for at least three more years, as Clarkson, Richard Hammond and James May have all signed three-year contract extensions.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Underbart

Permalänk
Snusfri

Ikväll så smäller det

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Woho!
TG har varit ifrån etern alldeles för länge.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Vilken kanal o tid?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

En bra tid nu!
Dessutom kommer nya avsnitt med top gear US på onsdag

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Vilken kanal o tid?

Skickades från m.sweclockers.com

BBC Two

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ikväll så smäller det

Ja, äntligen!