Gigabyte visar i5-moderkort med SLI och Crossfire

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte visar i5-moderkort med SLI och Crossfire

Lanseringen av efterträdaren till Core 2 rycker allt närmare. Moderkortsjätten Gigabyte visar upp en mängd nya modeller för både Core i5 och i7.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snacka att slå på stort. Så det finns investerare som gör att Gigabyte kan lansera i denna mängd:P

Är fundersam över P55, bland annat över PCI-e, eftersom den är inbyggd i processorn. Vad förändrar Sli/crossfire då? Sämre bandbredd också, fast med lägre latenser? Klarhet, tack.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

God dam, jag de kanske blir fortsatt Gigabyte för min del då. Eller man kanske hoppar en generation för en gångs skull. Annars gillar jag gigabyte. Nästa gång blir det SLI eller CF också så man får lite extra krut. Roligt med nya kort hur som helst.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

ser mys pys ut, hoppas bara att dom inte kostar extremt mycket...

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Me so like!. gillar Gigabyte väldigt mycket, hade gärna vilat överklocka någon av dom P55-brädorna <3. blir våt när jag bara tänker på det

Permalänk
Medlem

P55 med i5 vore gött och prisvärt kan jag tänka mig.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

6st rampinnar med i5? sweet! eller kollar ja på fel bild?

Permalänk

Gigabyte tycks veta hur man ska hantera ett utbud

Permalänk

Det var en hel del moderkort hoppas det blir låga priser också.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Gigabyte mitt favvo-märke när det gäller moderkort men lär inte uppgradera än på länge för min Q6600 @ 3.6ghz och Gigabyte P45 räcker i många år till för mig undrar vad priserna kmr hamna på?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Ser riktigt smutt ut, alltid gillat Gigabyte då det är första moderkortet som fungerat felfritt och mina bekanta kör också på det och är väldigt nöjda.

Permalänk
Proffsmoddare

Snabb fråga, Kommer i5 och i7 ha samma distanser på hålen? Tänkte mest på kylare och så? Backplates osv

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

När man kollar bilden på EP55-UD5 moderkortet så har den ju 3 st. platser för grafikkort, varför står det att brädan bara har 2?

Permalänk
Medlem

Om man kollar på alla p55 där ser man att alla kör med 2st x8 då man kör cf eller sli, tack....antar att man får köpa sig ett x58 kort ändå om man vill köra värstingkort i sli/cf.

Permalänk
Medlem

Tror det blir ud5p, kanske. Beroende på hur högt priset är, stöd för både sli och CF är ju awesome.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
När man kollar bilden på EP55-UD5 moderkortet så har den ju 3 st. platser för grafikkort, varför står det att brädan bara har 2?

Jag undrade samma.

Permalänk

28!?
Ska man storsatsa så...
Och de är inte lika fula som de flesta andra Gigabytekort!

Visa signatur

Chassi: Dark Base 900|CPU: i7 6800k|Moderkort: Gigabyte X99P|Grafikkort: Gigabyte RTX 3080 Gaming|Minne: Corsair Vengeance 32BG|Nätagg: beQuiet! Dark Power 850W|OS: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Jag undrade samma.

Ett var väl x4?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Ett var väl x4?

Näe, det står att:
- Första-3dje har 2portar (men enligt bilden 3)
- 4-5, Står att den har 1 port men enligt bilden 2.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vitsen med ONFI, hade det inte räckt med ett internt USB3 uttag?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Är det i5 som kommer vara 32nm? (jag har inte hängt med på sistone)

Permalänk

Vafan, ingen USB 3.0? Skandal.
Inte ens Gigabytes nya X58 kort kommer ha USB 3.0.

Nej tacka Asus vetja, Asus nya X58 moderkort kommer ha både SATA III och USB 3.0

Permalänk
Medlem

Eftersom min filosofi är att hellre uppgradera med ett kraftfullt grafikkort när det behövs istället för att köra SLI/Crossfire som inte fungerar till 100% av spelen, så verkar Lynnfield med inbyggd 16 banor PCI-E 2.0 i CPU med lägre latenser som följd bättre för oss med endast 1 GPU/VPU. Anandtechs test bekräftar detta (har inte bara med högre överklockningen att göra).

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Det är helt korrekt att köra på single gpu. Såvida inte olika grafikkortserier kan arbeta tillsammans i framtiden. Hoppas det billigare moderkortet hamnar runt 1000.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Snabb fråga, Kommer i5 och i7 ha samma distanser på hålen? Tänkte mest på kylare och så? Backplates osv

Nix!

Bra med både SLI och CF, men det finns ju bara en PCI-E 2.0 x16 kanal... Den måste delas och kommer troligen flaska nästa generations grafikkort.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Förresten ska det vara Lynnfield moderkort eftersom de kommer både som i5 och i7

PS
Jobbigt att hitta felanmälningsknappen så anmält inlägget på nyheten istället.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Förresten ska det vara Lynnfield moderkort eftersom de kommer både som i5 och i7

PS
Jobbigt att hitta felanmälningsknappen så anmält inlägget på nyheten istället.

Moderkorten är i allmänhet kända som "Core i5".

Ska jag vara petig så är det LGA1166 moderkort...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Intels P45 krets stödjer max 16GB system minne och P55 kretsen stödjer också max 16GB system minne.

För mej verkar det som att utvecklingen står och stampar på samma ställe.

Dåligt av Intel.

Permalänk
Medlem

oo

Är det nedersta kortet vattenkylt? Eller ser jag fel?

Permalänk

Re: Gigabyte visar i5-moderkort med SLI och Crossfire

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Lanseringen av efterträdaren till Core 2 rycker allt närmare. Moderkortsjätten Gigabyte visar upp en mängd nya modeller för både Core i5 och i7.

Läs nyheten

Gigabyte goes wild!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723