Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Aldrig någonsin? Då kan man ju lika gärna slänga den på en gång.

det går att plocka isär elektronik, sen kan den del som är skadad av vattnet rengöras med isopropanol.
isopropanol avdunstar väldigt snabbt och alla rester av regnvattnet är då borta
då är chanserna mycket större att man får liv i sin kamera/telefon/mm

har man inte kunskap att plocka isär en kamera så kan den lämnas in den till någon fotoaffär som gör service.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag är i chock och misstro.

Fick tillbaka tilldelningsbeslutet på en upphandling. Vi blev klappade på hakan med ca 6000 Euro. Det är väl inte hela världen, men konkurrenten som klappa oss har gått ner ca 30 000 Euro för att göra det. Det syntes på de övriga deltagarna, eftersom de låg vid "normal pris" på ca 220 000-240 000 euro. Vi ska vara billigare, och vi var under 200 000 euro.

Sitter bara och skakar på huvudet. Jag förstår verkligen inte. Speciellt inte eftersom att jag kommer från det företaget och VET att droppa 30 000 euro is a big fucking no no. Deras kalkyl kan fan inte bli rödare ifall de inte målar datorn de har gjort den på.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Morfar gick bort idag, efter att ha opererat bort ena benet från låret. Han vaknade aldrig igen efter operationen.
Det mest fruktansvärda är att det är så onödigt.

Han gick för ett tag sedan till en fotvårdare för att klippa tånaglarna, och fick då ett litet sår i ena nagelbandet. Någon dag efter det var han i simhallen och fick in nån skit i såret, vilket sen eskalerade och ledde till kallbrand i tån, vilket i sin tur till slut ledde till att benet behövde plockas bort.

Känns helt sjukt, igår hälsade jag på honom på sjukhuset. Vi löste korsord och skämtade. Sen skulle han duscha inför dagens operation.
Idag låg han där på sängen, helt iskall.

Fyfan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraLord:

Morfar gick bort idag, efter att ha opererat bort ena benet från låret. Han vaknade aldrig igen efter operationen.
Det mest fruktansvärda är att det är så onödigt.

Han gick för ett tag sedan till en fotvårdare för att klippa tånaglarna, och fick då ett litet sår i ena nagelbandet. Någon dag efter det var han i simhallen och fick in nån skit i såret, vilket sen eskalerade och ledde till kallbrand i tån, vilket i sin tur till slut ledde till att benet behövde plockas bort.

Känns helt sjukt, igår hälsade jag på honom på sjukhuset. Vi löste korsord och skämtade. Sen skulle han duscha inför dagens operation.
Idag låg han där på sängen, helt iskall.

Fyfan.

Här kommer man och tänker skriva att man e lite sur för att Humble Bundles Nintendo-bundle e regionslåst till Americas, och så läser man det här.. Fy fan, lider med dig :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraLord:

Morfar gick bort idag, efter att ha opererat bort ena benet från låret. Han vaknade aldrig igen efter operationen.
Det mest fruktansvärda är att det är så onödigt.

Han gick för ett tag sedan till en fotvårdare för att klippa tånaglarna, och fick då ett litet sår i ena nagelbandet. Någon dag efter det var han i simhallen och fick in nån skit i såret, vilket sen eskalerade och ledde till kallbrand i tån, vilket i sin tur till slut ledde till att benet behövde plockas bort.

Känns helt sjukt, igår hälsade jag på honom på sjukhuset. Vi löste korsord och skämtade. Sen skulle han duscha inför dagens operation.
Idag låg han där på sängen, helt iskall.

Fyfan.

Skrivet av m4gnify:

Här kommer man och tänker skriva att man e lite sur för att Humble Bundles Nintendo-bundle e regionslåst till Americas, och så läser man det här.. Fy fan, lider med dig :'(

Inte precis det men.. ja.. Nu känns inte mitt problem så stort längre(pirr i magen och ovetskap). Kommer ihåg min farfar när han dog, han levde i princip på syrgas och sov 15-20 timmar per dag så träffade han inte mycket. Han dog när jag var typ 10-11 år men när jag tänker på honom så tåras det. Hade gärna spenderat mer tid med honom om jag bara visste. Helt plötsligt så ringde farsan nästan gråtandes att farfar var död(han försökte hålla sig stark), han hade dagen innan åkt till sjukhuset i ambulans men dem hade ingen säng över så dem skickade hem honom i taxi och 1 strumpa. Han dog dagen efter när han badade i badkaret. Minns så väl när jag kom dit och ambulansen hade gjort i ordning allt. Han låg kall på sängen och jag fick ta farväl.
Nu blev det en snyfthistoria ändå. :/

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Är så le för jag saknar iOS 6
Hatar min IPhone med iOS 7 och skrattar åt iOS 8.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Ibland undrar man varför man skaffar katt. Idag undrade väldigt mycket på varför när jag stod där o torkade katten i rövpälsen och försökte få honom bajsfri.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av N_Micke:

Ibland undrar man varför man skaffar katt. Idag undrade väldigt mycket på varför när jag stod där o torkade katten i rövpälsen och försökte få honom bajsfri.

kattastrof ? inte bättre med andra djur, ibland får man bära hundhuvudet
(bära hundhuvudet" får ta skulden för något, oavsett om denne är ansvarig eller ej. Jämför med syndabock)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av N_Micke:

Ibland undrar man varför man skaffar katt. Idag undrade väldigt mycket på varför när jag stod där o torkade katten i rövpälsen och försökte få honom bajsfri.

Själv fick jag dra loss en fästing som satt sig mitt på hundens stjärtring. Det var otrevligt tyckte jag, men värst tyckte hunden att det var. Han låg i fosterställning resten av kvällen.. typ.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Väldigt tråkigt att höra :(( Livet är så oförutsägbart och det som hänt din morfar e fan skit tråkigt att höra Att en sån liten grej kan leda till en persons död. Vi ska alla gå bort en dag men det känns som dagen kom för tidigt för din morfar. Behöver du snacka med någon finns jag ofta vaken om nätterna!

t

Skrivet av UltraLord:

Morfar gick bort idag, efter att ha opererat bort ena benet från låret. Han vaknade aldrig igen efter operationen.
Det mest fruktansvärda är att det är så onödigt.

Han gick för ett tag sedan till en fotvårdare för att klippa tånaglarna, och fick då ett litet sår i ena nagelbandet. Någon dag efter det var han i simhallen och fick in nån skit i såret, vilket sen eskalerade och ledde till kallbrand i tån, vilket i sin tur till slut ledde till att benet behövde plockas bort.

Känns helt sjukt, igår hälsade jag på honom på sjukhuset. Vi löste korsord och skämtade. Sen skulle han duscha inför dagens operation.
Idag låg han där på sängen, helt iskall.

Fyfan.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Fick punktering på motorcykeln idag. Märkte det efter att ha varit hemma ett tag när jag skulle åka en sväng till. Cykeln var nästan helt omöjlig att rulla. En storhuvad j*vla nubb satt i bakdäcket. Och så har cykeln innerslang så det går inte att bara lappa däcket utifrån. Var tvungen att åka och köpa en MC-lyft för att kunna ta loss bakhjulet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Mattetenta på måndag, typ en annan mattetenta på fredag. Pluggat inför den första nu några dagar och det har känts ganska överkomligt ändå. Tog en titt på en övningstenta idag och kände hur allt hopp försvann. Kommer nog inte hinna plugga tillräckligt till den andra tentan heller så kommer behöva plugga två kurser i sommar. Kul...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Vad är det för kuligt matteprov? Tyvärr är ju inte matte ett ämne man direkt kan gå på och hoppas kunna klara utan att plugga hehe =/

Skrivet av Kalium:

Mattetenta på måndag, typ en annan mattetenta på fredag. Pluggat inför den första nu några dagar och det har känts ganska överkomligt ändå. Tog en titt på en övningstenta idag och kände hur allt hopp försvann. Kommer nog inte hinna plugga tillräckligt till den andra tentan heller så kommer behöva plugga två kurser i sommar. Kul...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Suck! Mera problem med motorcykeln. Märkte idag att det droppat olja på framhjulet. Visade sig komma från ena framstötdämparen som tydligen alldeles nyligen börjat läcka. Har jag tur så kan jag fixa läckaget med en så kallad Seal Mate för 5-6 €. Har jag inte tur så blir det att montera bort dämparen och lämna in den till en kostnad på gissningsvis minst ett par 100 €.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Vad är det för kuligt matteprov? Tyvärr är ju inte matte ett ämne man direkt kan gå på och hoppas kunna klara utan att plugga hehe =/

Analys 2 på civilingenjörsutbildning.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Ingen tv på över 2 veckor och hittar ingen annan tv leverantör. Livet suger hårt...

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Ingen tv på över 2 veckor och hittar ingen annan tv leverantör. Livet suger hårt...

Finns ju gott om tv att kolla på nätet om inte annat både gratis och "gratis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Ingen tv på över 2 veckor och hittar ingen annan tv leverantör. Livet suger hårt...

Jag minns inte när jag kollade på tv sist. Äger ingen tv och tänker inte skaffa en heller inom den närmsta tiden.
Annars kan du ju köra netflix eller diverse streamingtjänster tills vidare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

Jag minns inte när jag kollade på tv sist. Äger ingen tv och tänker inte skaffa en heller inom den närmsta tiden.
Annars kan du ju köra netflix eller diverse streamingtjänster tills vidare.

Jag kollar på barnkanaler och det finns inte på netflix vad jag vet.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Idag mår jag skitbra (eller jag vet att jag mår skitbra men är lite bakis så mår därför inte så bra). Har aldrig raggat på krogen (bara kysst en tjej en gång innan detta), kanske varit ute någon enstaka gång, men igår på en slutskiva bestämde jag mig för att ragga! Vet inte om raggning kommer naturligt till mig men jag är skitsäker och träffade en jättetrevlig tjej som jag började strula med bara 3 min efter vi träffades (nej hon var inte full eller ful för den delen ). Hela kvällen var skitrolig då vännerna skrattade glatt när dom pekade på vilka tjejer jag skulle ragga upp. Ska nu träffa denna tjej på söndag igen så förhoppningsvis kanske detta kan bli något.

Kort och gott livet leker, tar studenten imorgon och har märkt att jag är skitbra på att ragga.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Idag mår jag skitbra (eller jag vet att jag mår skitbra men är lite bakis så mår därför inte så bra). Har aldrig raggat på krogen (bara kysst en tjej en gång innan detta), kanske varit ute någon enstaka gång, men igår på en slutskiva bestämde jag mig för att ragga! Vet inte om raggning kommer naturligt till mig men jag är skitsäker och träffade en jättetrevlig tjej som jag började strula med bara 3 min efter vi träffades (nej hon var inte full eller ful för den delen ). Hela kvällen var skitrolig då vännerna skrattade glatt när dom pekade på vilka tjejer jag skulle ragga upp. Ska nu träffa denna tjej på söndag igen så förhoppningsvis kanske detta kan bli något.

Kort och gott livet leker, tar studenten imorgon och har märkt att jag är skitbra på att ragga.

Woho! Alltid kul när bitarna faller på plats

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Idag mår jag skitbra (eller jag vet att jag mår skitbra men är lite bakis så mår därför inte så bra). Har aldrig raggat på krogen (bara kysst en tjej en gång innan detta), kanske varit ute någon enstaka gång, men igår på en slutskiva bestämde jag mig för att ragga! Vet inte om raggning kommer naturligt till mig men jag är skitsäker och träffade en jättetrevlig tjej som jag började strula med bara 3 min efter vi träffades (nej hon var inte full eller ful för den delen ). Hela kvällen var skitrolig då vännerna skrattade glatt när dom pekade på vilka tjejer jag skulle ragga upp. Ska nu träffa denna tjej på söndag igen så förhoppningsvis kanske detta kan bli något.

Kort och gott livet leker, tar studenten imorgon och har märkt att jag är skitbra på att ragga.

Glöm inte använda Kondom

du är inte där än men känner olika 2pers som fått barn efter en blöt kväll.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexander7938:

Idag mår jag skitbra (eller jag vet att jag mår skitbra men är lite bakis så mår därför inte så bra). Har aldrig raggat på krogen (bara kysst en tjej en gång innan detta), kanske varit ute någon enstaka gång, men igår på en slutskiva bestämde jag mig för att ragga! Vet inte om raggning kommer naturligt till mig men jag är skitsäker och träffade en jättetrevlig tjej som jag började strula med bara 3 min efter vi träffades (nej hon var inte full eller ful för den delen ). Hela kvällen var skitrolig då vännerna skrattade glatt när dom pekade på vilka tjejer jag skulle ragga upp. Ska nu träffa denna tjej på söndag igen så förhoppningsvis kanske detta kan bli något.

Kort och gott livet leker, tar studenten imorgon och har märkt att jag är skitbra på att ragga.

Eller.. Brukar sägas att Folk som generellt sett är bra på att ragga brukar misslyckas när de får alkohol i kroppen och vise versa.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Eller.. Brukar sägas att Folk som generellt sett är bra på att ragga brukar misslyckas när de får alkohol i kroppen och vise versa.

Hade tagit 2 öl (2h innan raggning) och en redbull vodka (1h innan raggnig) så var lätt berusad. Sen är jag väldigt självsäker i båda tillstånden. Brukar ofta få beröm för mina muntliga presentationer och blir väldigt pratglad när jag blir berusad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Dagen efter 2 dagars dagligt intag av jalapeños...ynk, ynk.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Vecka två utan internet. Alla serier är slut(såg igår kväll sista doctor who avsnittet jag hade liggandes hemma). Vad ska man göra? Tur man har internet på jobbet en sådan här fin söndag. Och mobilen också för den delen. Annars hade man ju fått stor abstinens utan swec...

Grejen med varför jag inte har internet eller kommer få förrän slutet på månaden igen är för man ska snart flytta. Och internet är redan uppsagt(blev lite fel tänkt tidigare). Men men, får överleva så gott man kan

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Inaktiv

Drömde om mitt ex idag, hon sa att vi blir ändå snart tillsammans allt kommer att ordna sig!
Som om hon hade förändrats helt, min hjärna spelar mig spratt...
Why you do this, brain?
skickade nästan in min mobil i tvn när jag vaknade så besviken som jag blev.

Permalänk
Medlem

Sitter och pluggar till körkort C teoriprovet som jag har i morgon. Jag vill banka in en stor, rostig Ebola smittad spik i huvudet på personen som gjorde frågorna.

Det är en bild på ett krön en solig ljuv sommar dag, med lite skog runt. Vad är den största risken?
1) Du blir bländad av solen eftersom du kör mot den i ett krön?
2) Du frontalkrockar med idioten som inte kunde vänta på att komma över krönet med sin omkörning?
3) Herr och fru älg med rackarspolingen får för sig att gräset är grönare på andra sidan vägen?
4)Babben Larsson tråkar ihjäl dig med hennes trötta skämt och dialekt?

Uppenbarligen är svaret alternativ 176, eftersom hundar inte tycker om katter och sjukhus är inte ett ställe som bananer odlas på.

Jag menar, hur kan ingen förstå en sådan simpel fråga?!

Rätta svaret var att vilt är en risk, men i min mening är de andra två alternativen också risker i just den situationen

Dold text

Amen se på fan, en stjärna till!

Du har parkerat. Vad är viktigast?

Jag ska se till att fordonet inte kan användas av någon som inte har rätt till detta.
Jag ska se till att hjulen står rakt. 
Jag ska se till att radion är avstängd. 
Jag ska se till att jag har växeln i friläge.

Fetmarkerade är rätta svaret. Det är väl för fan en självklarhet att det inte skall användas av någon som inte har rätt till det, men hur FAN är det relevant till att jag har parkerat min bil?!

Dold text
Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Sitter och pluggar till körkort C teoriprovet som jag har i morgon. Jag vill banka in en stor, rostig Ebola smittad spik i huvudet på personen som gjorde frågorna.

Det är en bild på ett krön en solig ljuv sommar dag, med lite skog runt. Vad är den största risken?
1) Du blir bländad av solen eftersom du kör mot den i ett krön?
2) Du frontalkrockar med idioten som inte kunde vänta på att komma över krönet med sin omkörning?
3) Herr och fru älg med rackarspolingen får för sig att gräset är grönare på andra sidan vägen?
4)Babben Larsson tråkar ihjäl dig med hennes trötta skämt och dialekt?

Uppenbarligen är svaret alternativ 176, eftersom hundar inte tycker om katter och sjukhus är inte ett ställe som bananer odlas på.

Jag menar, hur kan ingen förstå en sådan simpel fråga?!

Rätta svaret var att vilt är en risk, men i min mening är de andra två alternativen också risker i just den situationen

Dold text

Amen se på fan, en stjärna till!

Du har parkerat. Vad är viktigast?

Jag ska se till att fordonet inte kan användas av någon som inte har rätt till detta.
Jag ska se till att hjulen står rakt. 
Jag ska se till att radion är avstängd. 
Jag ska se till att jag har växeln i friläge.

Fetmarkerade är rätta svaret. Det är väl för fan en självklarhet att det inte skall användas av någon som inte har rätt till det, men hur FAN är det relevant till att jag har parkerat min bil?!

Dold text

Well om du tycker frågorna på test proverna är jobbiga så skall du se uppskrivningen....

Permalänk
Medlem

Kom hem till föräldrarna över sommaren igår kväll. Idag uppstod första konflikten. Hade varit och hämtat morsan på jobbet och skulle fara hem. Det är vägarbete precis i backen där jag ska svänga in på våran gata. Detta medför att jag måste svänga in på fel sida av vägen, i vänster körfält. Just där vid korsningen är det dålig sikt uppåt längs gatan och det är en ganska rejäl refug som skiljer vänster och höger körfält i typ 10m. Jag hoppas då att det inte ska komma någon bil uppifrån gatan men jag ser ju inte så jag måste ju chansa och köra för jag kommer inte in på gatan på något annat sätt. När jag hunnit köra in någon meter så kommer det en bil uppifrån med ganska bra fart rakt mot mig och jag tänker då att jag måste sakta ner och stämma av så att han ser mig och hinner bromsa. När jag då börjar sakta ner så skriker morsan i sätet bredvid mig "KÖR KÖR KÖR KÖR!!!!" och jag fortsätter sakta ner för för det första så vet jag inte om bilen på väg mot mig hinner stanna i tid för jag ser inte hur snabbt han kör (folk brukar köra för fort där) och jag vet inte om han stannar i tid så jag kommer över till mitt körfält utan att köra rakt över refugen och riskera att köra sönder bilen. Jag gör även bedömningen att jag skulle behöva trycka full gas och göra en riktigt snäv sväng för att komma runt refugen och inte köra in i den mötande bilen, det hade aldrig gått utan jag hade klippt refugen alternativt hamnat i grässlänten på andra sidan vägen. Morsan fortsätter skrika på mig och jag flippar ur totalt och skriker tillbaka "Håll käften!" och blir skitarg. Tror aldrig jag blivit så arg på mina föräldrar förut. Den mötande bilen hinner precis stanna i tid så att jag kan komma runt refugen och köra över på rätt sida vägen. Morsan börjar skrika något mer men jag fortsätter bara "Håll käften!" och säger att jag kan ju inte bara köra rakt mot en mötande bil och hoppas att jag hinner runt samt att han hinner stanna. Jag försöker förklara vidare hur jag tänkte och varför jag valde att sakta ner men hon skriker nåt i stil med "Slutdiskuterat!" och sitter sedan tyst resten av färden hem och säger inte ett ord till mig sen på över en timme.

Visst, hon har haft körkort längre än mig men jag är helt säker på att jag fattade rätt beslut där. Jag valde en defensiv körstil, sakta ner, få en överblick över situationen och sedan försök fatta beslut tillsammans med den mötande bilen. Att bara "KÖR KÖR KÖR" tror jag inte är en vidare bra körstil...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare