Permalänk
Medlem

Akryl & Aluminium i Stockholm

Hej!

Är det någon som vet vart man kan köpa och helst få skuren/sågad/stansad Akryl och Aluminium i Stockholm.

Skall bygga ett chassi och har spenderat ett par timmar till att ringa runt till företag som av någon anledning endast vill sälja till företag.

Skall ringa runt till glasmästare nu men jag hoppas att någon har byggt lite tidigare och vet vart i stockholm man får tag på detta.

Permalänk
Medlem

Re: Akryl & Aluminium i Stockholm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frobe
Hej!

Är det någon som vet vart man kan köpa och helst få skuren/sågad/stansad Akryl och Aluminium i Stockholm.

Skall bygga ett chassi och har spenderat ett par timmar till att ringa runt till företag som av någon anledning endast vill sälja till företag.

Skall ringa runt till glasmästare nu men jag hoppas att någon har byggt lite tidigare och vet vart i stockholm man får tag på detta.

Är det inget man gör i vanliga fall så blir det rätt dyrt för dig. Någon kille ska leta upp material, mäta upp, ställa in en kap och sedan dra fram verktyg och rigga en stansmaskin. Det blir en stunds tidsåtgång på det:). Tänk dig att en kille kostar kring 200:- i timmen plus materialkostnad. Sedan ska också företaget tjäna lite pengar på det, vid sådana här specialuppdrag brukar man ta rät bra betalt också. Utöver personalkostnad, materialkostand, maskinkostnad och så vidare.

Det är ingen som känner för att göra ett billigt jobb till någons hemmabygge direkt. Så du får nog säga att du betalar bra om du vill ha gjort det. Ska du få det till ett pris som jag tror du har tänkt dig så får du nog se till att känna någon kompis där som kan göra det efter arbetstid.

Men visst, hittar du någon firma som har låg produktivitet så kanske de kan göra det. Eller att du alternativt hittar en mindre firma där de är schysta men det är svårt. Jobbar själv på en firma på 15 man som lätt kunde gjort det jobbet du vill få utfört. Men vi skulle i stort sett aldrig gjort det om vi inte fick bra betalt. Ingen som helst lönsamhet på ett sådant litet jobb om det inte ligger några pengar i potten. Alternativt är ett företag som är en blivande kunde till oss även om vi också då skulle ta hyfsat betalt.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Jo, jag hade hoppats på att hitta någon liten lokal glasfirma med en gammal gubbe som gillade att snacka skit medans han skar till mina delar.
Åkte till Bauhaus under lunchen och de hade faktiskt både akryl och aluminium för ett bra pris. Jag har inget emot att betala lite men det är ju fraktiskt roligare att göra det själv. Går första lådan bra lär det bli ett par till. Nu ska jag leta upp ljuddämpande material och lista ut montering av HDD, DVD och fläktar.