Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Permalänk
Hjälpsam

Windows skulle inte vara så stort utan kopieringen och det vet MS.
Den dag det blir omöjligt att kopiera, kommer massvis av dom som inte använder datorn till spel, gå över till Linux.
Knepet är att möjliggjöra kopior, men samtidigt göra det så besvärligt för dom som har kopierat, att dom gärna köper en licens.
Mitt XP var en en kopia, men det var så mycket strul, att jag till sist köpte en laglig licens och det har jag fortsatt med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag köpte Vista så fort det kom. (på båda mina maskiner) Just operativsustemet som hela tiden uppdateras så är det inte värt att köra med piratupplaga. För de som har knäckt koden till operativsustemet skulle utan problem också kunna skriva elaka koder som kör att de har fritt inträde till din dator och ditt nätverk. Det är inte så kul.

Däremot om man vill prova ett oprativsystem så är det kanon att man kan hämta ett på nätet för att testa. Jag tror att det finns många här som redan provat "win7"

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Extremt omoget...

Check.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Att du sedan berrättar för alla andra att du betalat för ett Microsoft OS fast du inte ville ha det är helt galet roligt och kommer att för all framtid föra med sig ett gott skratt för alla som minns.

Jag har mest haft roligt åt alla som har blivit så fruktansvärt upprörda och tagit det så fruktansvärt seriöst. Detta har helt klart varit morgonens höjdpunkt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Varför säljer du inte ditt Vista förresten? Då får du pengar du kan köpa Win 7 för.
Kanske lite sent nu, men du borde i så fall tänkt på det tidigare.

Se pzybers svar.

Permalänk
Medlem

Känns så frestande att köpa Ultimate (OEM, annars blir det dyrt ).

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Avstängd

jag kan till viss del hålla med Vattendroppe. Det är inte bara att köpa dator som dator. Det ska passa in med pris, storlek och tidpunkt (och antagligen en massa andra variabler). Tyvärr är det inte heller bara att gå ned till valfri elektronikkedja och få en dator utan Windows. Asus testade den modellen förra våren och det resultatet minns vi alla.

Permalänk
Medlem

Som om inga uppdateringar kommer kräva Validering i framtiden?
Hurra inte för mycket..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören
Som om inga uppdateringar kommer kräva Validering i framtiden?
Hurra inte för mycket..

Tyvärr är kodknackarna för loaders och dylikt bara kort bakom uppdateringarna. Önskar det fanns ett bättre skydd för Microsoft's mjukvara. Som någon skrev här; "Windows suger, men det finns inget bättre". Det finns ju ingen som kan utmana Windows i te.x DirectX miljö där mycket spelar roll (spelar...haha...).

Att sen en idiot här i tråden tycker det är rätt att han kör piratkopierat för att han fick med Vista till sin bärbara...wow, det gjorde min dag. Det är sagt förr och tål att sägas igen; den sista idioten är inte född än.

Permalänk
Medlem

Kan man få rabatt på licencer?

Hej har 2 laptops och 3 stationära datorer. Idag kör jag XP som följde med på ena laptopen och ena stationära och linux på resten.

Jag har väntat på windows 7 och skulle vilja köra samma os på alla datorerna men problemet är att jag vill kunna pilla med finjusteringar (så det blir inget home basic utan snarare ultimate..

5 x ?????kr blir mycket pengar om jag måste köpa singelkopior av windows till alla datorerna. Jag har sett att det finns företags licenser osv men finns det inget för privatpersoner?

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk

Spelar ingen roll, en sak att ladda ner spel och program men os är det bäst att köpa original.

Permalänk
Medlem

lite offtopic..

Vet någon firefox temat som användes på bilden`?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Kan man få rabatt på licencer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hybris6
Jag har väntat på windows 7 och skulle vilja köra samma os på alla datorerna men problemet är att jag vill kunna pilla med finjusteringar (så det blir inget home basic utan snarare ultimate..

Vad är det du vill göra som inte går i home premium?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xellofan
Hoppas Microsoft lagt in en funktion så att datorn exploderar om man kör piratkopia.

Hahaha åfyfan vore inte bra för brandsäkerheten här o där i sverige

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
lite offtopic..

Vet någon firefox temat som användes på bilden`?

Firefox tema? Det som används i deras browser på bilden är standardtemat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Vad är det du vill göra som inte går i home premium?

Säkert nåt av dessa:

Encrypting filesystem
Remote desktop host
Win server domain joining
MS Virtual pc/ xp mode
Applocker
Bitlocker drive encryption
MUI

osv

Dett går att göra i Enterprise och Ultimate, dock släpps inte Enterprise till oss utan bara Ultimate

Jag kan likabra ta ultimate själv, det blir lättare på nåt sätt, t.ex att byta MUIs och xpmode:).

Btw..

Ang. IE8:an.. Hur fan ska man få den att fatta att att den ska komma ihåg vald mapp för favoriter ?

Om jag sparar en länk i en t.ex > bookmarks > computerstuff > blabla.url

och sen vill jag spara en till länk i samma mapp, så måste jag bläddra fram till den manuellt då IE8an inte verkar komma ihåg just den mappen jag valde sist.

Permalänk
Medlem
Citat:

Aktiveringen för Windows 7 knäckt

Var ju väntat...Får väl fälla en tår för Microsoft....
Läste det på ett annat ställe att de som varit med och beta testat Win7 kommer få en äkta produkt nyckel till Win7 Ultimate...Så alla ni som varit med i beta testen, signa upp för det..Det är första gången ms ger ut gratis windows...

Källa: http://www.nordichardware.se/nyhet,16227.html

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Säkert nåt av dessa:

Formuleringen var "pilla med finjusteringar". Det kan man i så gott som alla versioner och att bitlocker saknas är väl knappast något vanliga människor märker (det dessutom är tveksamt om det räknas som en finjustering).

Permalänk

Vattendroppe har ratt. Att tvingas betala for ett specifikt operativsystem nar man koper dator ar inget annat an ocker.
Det kan inte jamforas med att betala bensinskatt nar man koper bensin da bensinskatten gar direkt till staten och anvands for allas basta, medan Windows-"skatten" pa datorer gar direkt till ett privat foretag och gor varldens rikaste annu rikare.
Visst, ni sager att en laptoptillverkare har ratt att installera vilket operativsystem de vill pa sina datorer, men jag haller inte med da operativsystemet inte ar en essentiell del av sjalva hardvaran. Det ar svart for mig att komma med konkreta satt argumentera mot detta, men det ar a andra sidan svart att komma med konkreta argument mot alla de andra formerna av ocker som tack och lov anda har forklarats illegala i Sverige.
Hur svart skulle det vara for butikspersonal att skriva "format c:" i DOS-prompten och dra av 1000kr pa priset nar man koper ny dator? Jag talar nu om ALLA datorer och inte bara vissa alternativa tillverkare, sa att man kan fa precis den modell man vill ha utan att kompromissa och sa att aven en relativt oinsatt person ska kunna kopa en laptop utan Windows utan att behova ha koll pa sortimentet i varenda liten internetbutik.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Formuleringen var "pilla med finjusteringar". Det kan man i så gott som alla versioner och att bitlocker saknas är väl knappast något vanliga människor märker (det dessutom är tveksamt om det räknas som en finjustering).

Så "vad saknar du i HP som finns i ultimate" betyder "pilla med finjusteringar" ? jaja.

Du har rätt ang. bitlocker osv iaf. jag använder det inte hehe. kan göra det på min laptop dockm funderar även på det.

Permalänk
Sötast

Hur kan man INTE hålla med vattendroppe?

Ni gillar att ni till 90% av fallen TVINGAS att betala extra för MS OS när ni köper en laptop?

De andra 10% är ett märke som man mest troligt inte vill ha, vad ska man då göra?

Men sure...... GL HF betala pengar till företag för att de tvingar er

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tycker jag inte för vem vill ha Linux som operativsystem om Windows försvinner? inte som huvud operativsystem i alla fall. Jag är nöjd med Windows. Testade Ubuntu och kunde fan inte få AMD drivrutinen att installeras, en ruta som det stod nåt att man måste vara super-user dök upp hela tiden. Hur jag än bar mig åt så kom samma dialogruta upp

Ännu ett exempel på extrem okunskap. Återigen; Linux är inte Windows(och tur är väl det), saker görs annorlunda. Hade du provat det längre än en halvtimme kanske du hade fattat.

Edit: Håller absolut med vattendroppe. Och jag hoppas innerligt att världen ska få upp ögonen för denna oshyssta konkurrens, satt vi äntligen kan få någon form av rättvisa. Sälj datorer UTAN OS nu!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Så "vad saknar du i HP som finns i ultimate" betyder "pilla med finjusteringar" ? jaja.

Ja. Läs den ursprungliga frågan; han vill "pilla med finjusteringar" och då undrar jag vilka finjusteringar han inte kan göra i home premium (om man bortser från bitlocker, domäner och liknande som förmodligen inte är så intressant för hemanvändare i alla fall).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ni gillar att ni till 90% av fallen TVINGAS att betala extra för MS OS när ni köper en laptop?

De andra 10% är ett märke som man mest troligt inte vill ha, vad ska man då göra?

Om 95% av köparna ändå vill köra windows och till ett förmånligt pris får det förinstallerat är väl allt frid och fröjd; man kan väl inte gärna begära mer av företagen än att de skall leverera vad kunderna vill ha? Om man har extrema åsikter får man kanske finna sig i att köpa produkter som riktar sig mot mindre målgrupper (eller kanske tjata på de stora tillverkarna så att de inser att efterfrågan finns (om så är fallet)).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Låter bra, hoppas det ger röda siffror hos M$

haha xD! Känns ju ytterst troligt;) Visst är det nog lite jobbigt för m$ men det är nog inte ett problem som gör att Gates ens vänder sig i stolen. De stora siffrorna lär ändå komma ifrån att dom har just 90% av os-marknaden på märkesdatorer så denna lilla set back är nog inget problem eftersom dom förmodligen även räknar med det... Problem för m$...nej

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hur kan man INTE hålla med vattendroppe?

Ni gillar att ni till 90% av fallen TVINGAS att betala extra för MS OS när ni köper en laptop?

De andra 10% är ett märke som man mest troligt inte vill ha, vad ska man då göra?

Men sure...... GL HF betala pengar till företag för att de tvingar er

Ingen som "tvingar" någon...man får väl bara leta lite extra för att få lite mindre. Majoriteten landar ju ändå med Windows, oftast pirat.

Så jävla sorgligt att folk tror dom kan ta allt dom vill ha och komma med löjliga jämförelser för att berättiga vad dom håller på med.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Ingen som "tvingar" någon...man får väl bara leta lite extra för att få lite mindre. Majoriteten landar ju ändå med Windows, oftast pirat.

Så jävla sorgligt att folk tror dom kan ta allt dom vill ha och komma med löjliga jämförelser för att berättiga vad dom håller på med.

Nä ok... ingen som tvingar någon nänä...

Köp 100 plankor och behöva köpa färg också, annars får man inga plankor.

Men.... man kommer ju TROLIGTVIS måla ändå...

Men sure, du verkar vara en av de som gillar att tvingas på produkter vid köp av andra

Permalänk
Inaktiv

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)

Tycker jag inte för vem vill ha Linux som operativsystem om Windows försvinner? inte som huvud operativsystem i alla fall. Jag är nöjd med Windows. Testade Ubuntu och kunde fan inte få AMD drivrutinen att installeras, en ruta som det stod nåt att man måste vara super-user dök upp hela tiden. Hur jag än bar mig åt så kom samma dialogruta upp

Hehe...linux fungerar helt utmärkt...bara ni som bara kört windows, som tror att alla os ska vara som windows och fungera som windows... Kör linux och förstå hur det fungerar, så ändrar du nog uppfattning en aning... Och att du inte fick igång dina amd drivisar har inget med linux att göra...de jobbar hårt med att få stöd för det mesta gratis..

Och om windows inte skulle finnas, så skulle det inte vara några problem..då tillverkar de flesta till de os som är aktuellt istället...så den frågan förstår jag inte att du förstog själv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Nä ok... ingen som tvingar någon nänä...

Nix, ingen som tvingar dig att köpa detta paket. Det finns alternativ där ute.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Köp 100 plankor och behöva köpa färg också, annars får man inga plankor.

Men.... man kommer ju TROLIGTVIS måla ändå...

Det är snarare så att du köper ett paket men inte vill ha vissa av grejerna i paketet. Likvärdigt med att du köper en borrmaskin och sedan klagar på att du får med 40mm borrar också när du egentligen endast tänker använda 20mm.

Windows är inte "på köpet" utan anses snarare vara en del av systemet. Ska du kanske börja klaga på att man får med ett grafikkort när man köper en ny Dell dator, men du istället tänkt använda dig av något annat? Eller att du får med en mus som du ändå inte kommer att använda eftersom du redan sitter med en Logitech MX 1100?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Men sure, du verkar vara en av de som gillar att tvingas på produkter vid köp av andra

Alternativet är att plocka ihop paketet själv... oops... är inte det vad de flesta här på SweC gör?

När du köper ett paket lördagsgodis så får du acceptera att du får med allt i paketet. Köp annars lösvikt.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Hehe...linux fungerar helt utmärkt...bara ni som bara kört windows, som tror att alla os ska vara som windows... Kör linux och förstå hur det fungerar, så ändrar du nog uppfattning en aning... Och att du inte fick igång dina amd drivisar har inget med linux att göra...de jobbar hårt med att få stöd för det mesta gratis..

Och sedan finns det en grupp "avancerade" användare (läs: "vi") som faktiskt dagligen kommer i kontakt med Linux/FreeBSD men ändå tycker att Windows är bekvämare. Linux är säkerligen minst lika bra för folk som tycker att Linux är bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Och om windows inte skulle finnas, så skulle det inte vara några problem..då tillverkar de flesta till de os som är aktuellt istället...så den frågan förstår jag inte att du förstog själv..

Om Windows inte skulle ha funnits så skulle vi nog idag sitta med Mac, BeOS eller något annat kommersiellt operativsystem. Att ett open source projekt skulle dominera på marknaden idag är inte omöjligt men enligt min egen åsikt inte troligt eftersom rörelsen blomstrade lite väl "sent".

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Nix, ingen som tvingar dig att köpa detta paket. Det finns alternativ där ute.

Det är snarare så att du köper ett paket men inte vill ha vissa av grejerna i paketet. Likvärdigt med att du köper en borrmaskin och sedan klagar på att du får med 40mm borrar också när du egentligen endast tänker använda 20mm.

Windows är inte "på köpet" utan anses snarare vara en del av systemet. Ska du kanske börja klaga på att man får med ett grafikkort när man köper en ny Dell dator men du hade tänkt använda dig av någon annan? Eller att du får med en mus som du ändå inte kommer att använda eftersom du redan sitter med en Logitech MX 1100?

Alternativet är att plocka ihop paketet själv... oops... är inte det vad de flesta här på SweC gör?

När du köper ett paket lördagsgodis så får du acceptera att du får med allt i paketet. Köp annars lösvikt.

Okidoki!

Är ju inte så mycket att fortsätta diskussionen med egentligen.
Så vi kan väl helt enkelt avsluta den där den började.

Jag gillar inte att bli påtvingad varor av ett annat företag

Du gillar att bli påtvingad varor av ett annat företag, alternativt förstår inte att du blir blåst.

Edit:
Jag tar gärna emot en mus på köpet av t.ex ett spel. Men om jag ser att jag får spelet till en lägre prislapp om jag VÄLJER att inte köpa musen till så väljer jag sjävlklart det alternativet.

Det är ju knappast så att jag måste byta modell och till och med märke på spelet för att få lov att använda det utan att ge pengar till ett bolag jag inte är sugen att ge bort till. (Så är det med laptops i största allmänhet)

Permalänk
Avstängd

finns inte många bärbara datorersom man kan köpa, sen att någon medlem har hört talas om en bärbar som kostar 10 000 kr mer än HP s motsvarighet spelar ganska lite roll. (stort antagande, ja vet men små tillverkare tv ingas ofta ha högre priser än).

Sen tycker jag att vattendroppe har moralisk rätt att ladda hem ett operativsystem när han har betalt för ett han inte använt. Slutresultatet blir ju de samma som att han kunnat välja os närt han köpte datorn.

Tror många har missuppfatta vad han menade. Allt handlade enbart om moralisk rätt, inte laglig rätt. Enligt lagen har han naturligtvis fel, men det var aldrig frågan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
no comments

inga komentarer i komentaren