Firefox nedladdat över en miljard gånger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Speedz
Windows 7 kommer alltså troligast att levereras med flertalet webbläsare man väljer ibland, Däribland Safari Chrome IE och FF. Detta är dock endast i den europeiska versionen, kallad Windows 7E. Sådeså;)

Nepp, Windows kommer inte i en E-version Källa

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nathanael
Jag följer inte strömmen, i alla fall... Jag kör helt på Chrome nu, även om jag har IE, Opera, FX, Safari och Iron på datorn för att kolla olika sidor med.

jag är förvånad över hur många som inte har bytt till Chrome än, faktiskt.

Visst, Fx 3.5 gjorde läsaren rejält mycket snabare mot föregående versioner, men det betyder ändå inte att den slår Chrome i hastighet.

Och när det gäller den "bästa webbläsaren"?

Knappast Firefox.

Ni som har Firefox och Chrome kan ju jämföra hur bra respektive läsare är på att surfa.

Ett enkelt test är Acid3.

http://acid3.acidtests.org/

Firefox får 85-93/100 (beroende på sessension), medan Chrome, Iron och Safari håller sig på 99-100/100... Vilket är ganska mycket bättre.

Fast, det är klart... Jämför med IE, som får 12-20/100.

Och ni som inte gillar Chrome, kan ju alltid testa Iron:
http://www.srware.net/

Så slipper du google update och sån skit.

Hoppas jag har gett er en tankeställare nu:P

Det är ju helt och hållet en smaksak. Jag kör både FF och Chrome, FF passar mina behov bäst av alla webbläsare jag testat.

Permalänk
Avstängd

En hyptotetisk fråga: Vad skulle ske om Microsoft tappar så pass många andelar att det inte längre kan kallas monopolutnyttjande att skicka med sin egna webläsare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
En hyptotetisk fråga: Vad skulle ske om Microsoft tappar så pass många andelar att det inte längre kan kallas monopolutnyttjande att skicka med sin egna webläsare?

Jag skulle gissa på att de inte längre behöver skicka med andras webbläsare.
Eller nja, snarare så att FX inte ska behövas skickas med.

Permalänk

Räknas automatiska uppdateringar med i statistiken?

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Musikälskare

Kommer alltid att köra Firefox

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Vad säger egentligen dom här siffrorna? Ingenting.

Permalänk
Medlem

89kr för firefox hos cdon och onoff enligt prisjakt på artiklen.. Tycker nästan att det är dyrt...

(Ja jag vet att det är gällande en film som heter Firefox, men lite skoj e de)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Visst en rolig milstolpe, men vad säger det att firefox har blivit nedladdat 1 miljard gånger? Jag funderar nu på hur många gånger jag själv har tankat hem firefox..

Annars jag älskar firefox som många andra och hatar explorer, det är inte bara hur de fungerar utan jag tycker firefox är så grymt mycket användarvänlig. Det enda som jag stör mig på är att det fortfarande finns sidor som kräver explorer, såsom film2home där man kan hyra/köpa filmer.

Kanske lite off:

På vilket sätt kräver den sidan film2home? Går det inte att mecka så det fungerar med Firefox?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doctor Pepper
Det är ju helt och hållet en smaksak. Jag kör både FF och Chrome, FF passar mina behov bäst av alla webbläsare jag testat.

Jo det är sant att det är en smaksak... Men personligen tycker jag att en webbläsare skall användas till att surfa på - att man ska se så mycket som möjligt av sidan, att det ska gå snabbt att ladda, med mera... Eller hur?

Jag förstår liksom inte meningen med att vänta på att webbläsaren ska starta, eller ladda flikar när man öppnat en ny - det tar för lång tid i Fx må jag säga.

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nathanael
Jo det är sant att det är en smaksak... Men personligen tycker jag att en webbläsare skall användas till att surfa på - att man ska se så mycket som möjligt av sidan, att det ska gå snabbt att ladda, med mera... Eller hur?

Jag förstår liksom inte meningen med att vänta på att webbläsaren ska starta, eller ladda flikar när man öppnat en ny - det tar för lång tid i Fx må jag säga.

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Firefox äger !

det enda problemet jag har med firefox är att jag inte kommer in på sweclockers :S alla andra sidor går bra men inte sweclockers

jaså vad e problem? har då aldrig haft problem på swec med firefox alla år.

Permalänk
Hedersmedlem

Firefox är helt underbart. Det finns så många bra add-ons att jag tvivlar på att jag nånsin kommer köra nån annan webbläsare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nathanael
Jag följer inte strömmen, i alla fall... Jag kör helt på Chrome nu, även om jag har IE, Opera, FX, Safari och Iron på datorn för att kolla olika sidor med.

jag är förvånad över hur många som inte har bytt till Chrome än, faktiskt.

Visst, Fx 3.5 gjorde läsaren rejält mycket snabare mot föregående versioner, men det betyder ändå inte att den slår Chrome i hastighet.

Och när det gäller den "bästa webbläsaren"?

Knappast Firefox.

Ni som har Firefox och Chrome kan ju jämföra hur bra respektive läsare är på att surfa.

Ett enkelt test är Acid3.

http://acid3.acidtests.org/

Firefox får 85-93/100 (beroende på sessension), medan Chrome, Iron och Safari håller sig på 99-100/100... Vilket är ganska mycket bättre.

Fast, det är klart... Jämför med IE, som får 12-20/100.

Och ni som inte gillar Chrome, kan ju alltid testa Iron:
http://www.srware.net/

Så slipper du google update och sån skit.

Hoppas jag har gett er en tankeställare nu:P

Du kan inte göra ett test genom att bara logga på på en internetsida som kollar enbart prestanda eller liknande.

Firefox har t ex en utmärkt support för tablets där du kan använda pekaren för att "scrolla", samt stödjer "smoothscroll" vilket gör ditt websurfande betydligt underbarare. Har du även en "widescreen"skärm så kan du få tabbarna att lägga sig på sidan av skärmen och bilda ett träd.
Då blir FireFox helt plötsligt för många användare hästlängder bättre än Google Chrome.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
jaså vad e problem? har då aldrig haft problem på swec med firefox alla år.

Har ingen aning vad det kan vara... får det alltid efter en formatering och sen efter typ 2 veckor funkar sweclockers med FF

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXizoR
Jag har kört Firefox sen det kom och är super nöjd!

Det är väl kul att du har roligt när du super, men vad har det med Firefox att göra? :S

Permalänk
Medlem

Jag tycker INTE om Firefox! Jag håller mig till Safari och Opera i Vista. Första gången jag provade Opera, så fick Firefox en avinstallation.

Jag älskar Opera p.g.a. att det är så extremt lätt att navigera sig fram i! Jag använder Explorer när jag har gjort format C:.

Edit: Mitt ex hade aldrig provat på Opera då vi blev tillsammans. Hon fick använda Opera hemma hos mig och slutade med att hon hämtade ner Opera själv och slängde Firefox i papperskorgen som jag gjorde...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Det mest irriterande med Chrome är att du inte kan scrolla nerför en lång sida som laddas, man blir hela tiden flyttad upp medan den laddar. Chrome är dessutom ett simpelt gränssnitt med få funktioner. Funktioner jag använder dagligen i Firefox finns helt enkelt inte i Chrome. Ibland öppnar jag IE om sidan har kompatibilitetsproblem med Firefox.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Det mest irriterande med Chrome är att du inte kan scrolla nerför en lång sida som laddas, man blir hela tiden flyttad upp medan den laddar. Chrome är dessutom ett simpelt gränssnitt med få funktioner. Funktioner jag använder dagligen i Firefox finns helt enkelt inte i Chrome. Ibland öppnar jag IE om sidan har kompatibilitetsproblem med Firefox.

Scroll problemet är fixat. Jag har Chrome 2.0.172.33 och där existerar inte det felet. Jag vet dock att det har funnits förr och ja, det va rätt irriterande.

Permalänk
Avstängd

Finns väll många som jag som har laddat ner FF både till mina pc´s där ie7 används 99,5% och till mac:en där safari används.

där har vi 3 neddladdningar och 0 användningar

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk

Jag har använt Firefox jag vet inte hur länge, sen visade farsan Google Chrome, och jag tyckte det va snabbare så jag har börjat använda det istället.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II X3 720BE @ 3.5GHz | LeadTek GTX 260 | 4GB OCZ Reaper | Corsair 650W | 3DMARK06: 16723

Permalänk

Jag tycker det är lite skitsamma, har aldrig känt som att någon webbläsare gjort något problem för mig. Har alltid laddat ner Mozilla firefox. Använder idag i Windows 7 både Firefox och Explorer. Har man bara google som startsida så kommer jag inte märka någon skillnad mellan dem alls, kan dock tänka mig att det blir större skillnad mellan webbläsare för dem som sitter på en pentium 3;a och skall ladda hemsidor

Största fördelen som jag använder i Firefox idag som jag ser just nu är "download helper" som gör att jag kan ladda ner allt som visas på alla hemsidor, filmer, bilder, ja nästan allt:-) väldigt effektivt tillägg.

Permalänk
Medlem

Firefox FTW!
Funkar kalas bra

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Jag har använt FF sedan starten och är väl relativt nöjd. Dock är jag just nu lite tjurig på 3.5 som varit extremt instabilt och får för sig att lägga av ibland. Antagligen är det nåt tillägg som spökar men det känns ändå lite sådär.

Permalänk
Medlem

meh jag gillar inte FF så mkt, det är segt och fult gränssnitt. ända anledningen till att jag faktiskt använder FF före chrome är tillägg så som adblock, autopager och grab and drag. förhoppningsvis kommer liknande tillägg till chrome snart så jag kan surfa snabbt! FF ger mig windows 95 vibbar även med massa skins och sånt. vet inte varför...

Visa signatur

...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Har ingen aning vad det kan vara... får det alltid efter en formatering och sen efter typ 2 veckor funkar sweclockers med FF

Jag hade/har samma problem, även på minhembio brukar jag inte kunna loggaa in men nu trycker jag på spara lösenord hela tiden och då är man alltid inloggad på alla ställen. Ganska skönt men ett det blir ett h**vete att komma ihåg lösenorden ifall man skulle låta röven sjunka ner i en stol på jobbet framför datorn och man vill logga in.

Permalänk
Avstängd

FireFox är väldigt bra, bara dom kunde fixa autoskalningen på bilder som är större än forumets bredd. Annars har jag inget att klaga på

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

räknar dom med automatiska uppdateringer tro??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang
Har du även en "widescreen"skärm så kan du få tabbarna att lägga sig på sidan av skärmen och bilda ett träd.
.

Berätta gärna hur :)!

Permalänk
Medlem

Jag använde firefox tills 3.5 kom, långsamt och problem med vissa script gjorde att jag snabbt gick över för att testa Chrome. Det enda problemet med Chrome hittills är att det inte funkar med Quake Live och inte fullt stöd av swedbank.