Firefox nedladdat över en miljard gånger

Permalänk
Medlem

Började själv använda Firefox redan när det hette Phoenix

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Det stora utbudet av plugins är ju största anledningen till att använda Firefox istället för t.ex. Chrome eller Opera. IE behöver knappast nämnas då den inte följer standarder på ett vettigt sätt, även om Microsoft har ryckt upp sig lite på sistone.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som inte kunda lämna "firefox har uppdaterats" tabben i den senaste uppdateringen?

Permalänk
Medlem

Grattis till Mozilla då.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Proffsen kör Opera.. IE o FF åt allmänheten.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Jag giller sweclockers anknytning till mjukvaran! Roligt (bra film annars )

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=53272

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
Proffsen kör Opera.. IE o FF åt allmänheten.

exakt opera är för proffsen

Permalänk

Förstår inte hur jag står ut när man småsurfar på jobbet med IE.
FF är grymt skönt. finns väl inte mycket att klaga på.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinwe
Det är väl kul att du har roligt när du super, men vad har det med Firefox att göra? :S

Haha nu var du rolig...

Jätte rolig, jag tror alla här på sweclockers fick sig ett riktigt gott skratt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
Proffsen kör Opera.. IE o FF åt allmänheten.

"Jag är proffs för jag kör en speciell webläsare" dööööööhhh

Testat nästan allt förutom Chrome och än så länge tycker jag Firefox funkar bäst.
Blir nog ett litet test men FF funkar så bra så synd att förstöra relationen vi har

Permalänk

Som Kubuntu-användare och webbutvecklare blir det i huvudsak Firefox som används men IE och Konqueror används ibland för att kontrollera resultatet när jag skapar något.
Firefox har varit förstahandsvalet sedan FX1-tiden. Dels på grund av alla insticksmoduler och dels för AdBlock som nästan gör det till ett nöje att besöka reklamfyllda sidor såsom valfri dagstidning, IDG eller liknande som annars tar extralång tid att ladda enbart för alla flashfilmer och stora banners.

Jag stör mig dock på sidor som envisas med att tvinga en till att använda IE utan någon väsentlig anledning såsom det här med att hyra film (vi fick 6 sådana filmer när vi tog ett 100 mbits-abonnemang när vi flyttade in till stan, något som var bortkastad då samtliga datorer kör med annat OS än Windows).

Konkurrens i all ära men det kanske vore lite mer intressant om det inte var uppdelat 33/66 mellan två webbläsare när det faktiskt finns en handfull alternativ. Allting som skapar tryck på MS kanske kan ses som positivt, men inte om det bara vänder över till någon annan part.

Permalänk

jag har dumpat både firefox och IE och kör på google chrome, snabbaste jag vart me om iaf (:

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Var det bara jag som inte kunda lämna "firefox har uppdaterats" tabben i den senaste uppdateringen?

ja.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Jag älskar FF men den senaste 3.5 så börjar vissa bilder få högre kontrast etc mot orginalbilden jag har som e väldigt störande då jag helst vill använda FF. Men testade FF på min gamla jobb laptop så funkar de som vanligt.. xD så jag kör chrome oxå men surfar jag vanligt så FF ftw.

Visa signatur

CPU: Phenom2 X4 810@3,2ghz GPU:Asus 560ti cu2 overclocked 1gb MOBO: Gigabyte GA-MA790X-UD4 PSU: Corsair HX 620W RAM: 4gb XMS2 8500 CL-5 OS: Windows 7 64-bit Home Premium

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang
Du kan inte göra ett test genom att bara logga på på en internetsida som kollar enbart prestanda eller liknande.

Firefox har t ex en utmärkt support för tablets där du kan använda pekaren för att "scrolla", samt stödjer "smoothscroll" vilket gör ditt websurfande betydligt underbarare. Har du även en "widescreen"skärm så kan du få tabbarna att lägga sig på sidan av skärmen och bilda ett träd.
Då blir FireFox helt plötsligt för många användare hästlängder bättre än Google Chrome.

Jopp, det kan jag.
Det är ett seriöst test; källa här, det är bara att börja läsa.

Wow, jag vill ha ett träd när jag surfar.
Jag bara klickar med scrollen till höger eller vänster beroende på om jag vill öppna en ny flik, eller navigera mellan dem.

Suck... Att försöka få folk att tänka utanför ramarna är som att försöka få en kristen människa att förstå att gud inte existerar><

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Inaktiv

Firefox <3

Struntar fullständigt i snabbheten mellan Google chrome, firefox, IE, safari och allt vad det finns.

Det är ju KÄNSLAN som räknas

Permalänk

Efter att ha testat Chrome kommer jag aldrig gå tbx till FF.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Det mest irriterande med Chrome är att du inte kan scrolla nerför en lång sida som laddas, man blir hela tiden flyttad upp medan den laddar.

Det är fixat.

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk
Medlem

Efter att mitt FF hänger sig varje gång jag ska stänga av datorn, hakar upp sig på vissa hemsidor jag går in på och autorefreshar 3 ggr i sekunden, inte kommer åt vissa sidor alls, har jag funderat på att byta till vad som helst. Får la bli google chrome.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Håller med en del andras kommentarer. Det som avgör är inte hastigheten utan add-on möjligheterna.
Försökte köra med Chrome ett tag, "den är ju så mycket snabbare...", jo men den laddar fortfarande in alla reklamer, jag har inte inbyggd irc, ftp eller tree style tabs.

Det är helt enkelt inte bra nog att bara vara snabb när det är marginellt (i upplevd hastighet) mycket bättre. Same goes för Safari också. Sitter på OS X så IE är ju inte ens aktuellt vilket är lika bra det.

btw. tycker jag att det är konsigt att aldrig nån som reagerar på att IE ska spela upp ett click-ljud när man klickar på en länk+ när sidan är laddad + när ...
Ett enda långt click tåg att surfa med IE...

Permalänk

Funderar lite på om man inte kan ha en tråd/forumdel där de personer som vet vad dom snackar om kan skriva istället så man slipper att läsa allt detta "finniga-tonårs-snack", skulle inte detta vara en seriös hemsida? Sedan att skriva hur mycket bättre en webbläsare är än den andra sida upp och sida ner är bara bortkastad bandbrädd, varför inte bara sätta in en omröstning -.- Jag får väl säga som jag alltid gör/gjort i dagens samhälle, jag är förmodligen för gammal för att förstå detta...

Jag ska se om jag också kan då, jag tycker man ska köra !Firefox! för där finns en massa ordböcker som kan rätta stavfel så det i alla fall kan se ut som att folk kan skriva..

OBS! Att ta upp något sådant som Gud tycker jag är lite underligt också, det finns inga bevis för att en gud skulle finnas men det finns heller inget som motbevisar... respekt tack!(någon kan ta illa upp! tänk på vad ni skriver och säger kära vänner) När man har forskat på området och har kunskap inom det får man uttala sig!

Permalänk
Medlem

Ja jag struntar i vad andra tycker, har vart fast vid firefox i 6år !
se var det inte version 0.7 ? som jag började en gång i tiden...

Har för mig det iaf

Det bästa med ff är öppen källkod !

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

va?? första version 2004.

ok, känns som man har använt det längre. men visst det är 2009 nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Jag har använt FF sedan starten och är väl relativt nöjd. Dock är jag just nu lite tjurig på 3.5 som varit extremt instabilt och får för sig att lägga av ibland. Antagligen är det nåt tillägg som spökar men det känns ändå lite sådär.

Firefox 3.5.2 kom igår. Verkar mycket stabilare.

Permalänk
Medlem

Använder firefox sedan ett år tillbaka. Har bytt ut ie mot opera. De sidor som inte fungerar i dem besöker jag inte.

Permalänk
Medlem

NoScript + Adblock = Går inte leva utan.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Dom som inte testat xmarks borde göra det NU.. Synka bokmärken och lösenupgf med moln. bästa plugginen till en browser ever. hail FF

Permalänk
Inaktiv

Chrome är skönast.

Permalänk
Avstängd

Jag minns när FF version 1.0 kom ut. Det var början på nåt stort.

Permalänk
Medlem

Firefox är och förblir den bästa webbläsare jag någonsin använt. Chrome är oslipad men blir bättre med tiden, en värdig konkurrent
Övriga kan lämnas utan avseende

Permalänk

FF är bra men jag kör mest Chrome nu...