Windows 7 gratis till studerande 6 Agusti

Permalänk
Medlem

Nu är det ju nästan så man längtar tills skolan börjar igen så man kan aktivera ett MSDN AA konto

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Nej, varför skulle det göra det? Detta är gjort med Microsofts officiella deployment-verktyg. Är med största sannolikhet precis så MS gör sedan.

Om man inte tar bort det engelska språkpaketet får man i början välja vilket språk setupen ska köras på och sedan också vilket språk man vill installera. Genom att modda ei.cfg får man sedan även välja vilken windowsversion man vill installera.

Okej vad bra

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Det verkar vara på gång nu på MSDN:AA för KTH.

Windows 7 Language Pack (x64) - DVD (Multilanguage)

och

Windows 7 Language Pack (x86) - DVD (Multilanguage)

Dök upp idag.

Permalänk
Medlem

Inget nytt på Chalmers MSDN:AA, bara RC versionen som ligger där.

Permalänk
Medlem

Frågade faktiskt admin över msdnaa på KTH och han visste inte alls när den skulle dyka upp. Han sa dock att det var ELMS som sköter det, vilket borde betyda att vi får den idag eller imorn (enligt tidigare info).

Får hoppas på det iaf

Men att language packs är uppe bör betyda att det är Enterprise versionen som är påväg till MSDNAA tillsammans med Professional? För vista har vi ju både Pro och Enterprise att ladda ned.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Windows 7 Professional (x86 & x64) finns i MSDNAA katalogen

Ändra url:en på slutet så får ni se
tex hos KTH....
http://msdn60.e-academy.com/elms/Storefront/ViewProductDetail... ...

Oslo univ. (nerladdningsbar för de med konto tom!)
http://msdn60.e-academy.com/elms/Storefront/ViewProductDetail...

Permalänk
Medlem

Någon som har testat "pellesoft" ?

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Ändra "slutet" på url:en dvs
http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefront/ViewProductDetail... så ser du att den inte är tillgänglig för nerladdning via pellesoft ännu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHZ
Ändra "slutet" på url:en dvs
http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefront/ViewProductDetail... så ser du att den inte är tillgänglig för nerladdning via pellesoft ännu

tänkte mer om nån hade "gjort en artikel och tjänat 200 poäng" och sedan betalat in 100:-

så man får en studentlicens

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem

Oh tack för länkar, dock så sent så jag väntar till imorn. Hoppas de lagt upp enterprise till dess (om de nu gör det)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DannyN
Frågade faktiskt admin över msdnaa på KTH och han visste inte alls när den skulle dyka upp. Han sa dock att det var ELMS som sköter det, vilket borde betyda att vi får den idag eller imorn (enligt tidigare info).

Får hoppas på det iaf

Men att language packs är uppe bör betyda att det är Enterprise versionen som är påväg till MSDNAA tillsammans med Professional? För vista har vi ju både Pro och Enterprise att ladda ned.

Jag har också haft mailkontakt med honom. Det är ELMS som sköter det men han måste godkänna apps för att vi ska se dem.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Testa nu...

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk

Så det är alltså upp till IT ansvarig på skolan att godkänna vad som ska visas?

På örebro univeristet verkar han sova än iallafall... funkar inte att ändra länken heller, eller lyckas någon annan?

Permalänk

Whoho.. Nu funkar det för mig på KTHs del av MSDN-AA.. Laddar ner för fullt.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Pellesoft kraschar med 500 internal error när man matat in mecenatnumret, någon annan som har samma problem?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Pellesoft verkar vara lite "inaktivt" för tillfället. Ett sms för bonusmedlemskap resulterade i "pris: 0kr".

Skickade ett mail till Pelle för ca 10 dagar sedan och frågade varför jag inte kunde logga in på msdn-aa, inte fått något svar ännu.

Han har inte heller aktiverat ett nytt msdn-aa konto som ansöktes om för en vecka sedan.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk

Läste på forumet att mecenataktiveringen hade ändrats centralt och att det därför inte fungerande på pellesoft längre. Han sa dock att han "jobbar på problemet".

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Pellesoft verkar ju högst intressant, har mängder av vänner som studerar på ställen där dom inte har tillgång till MSDNAA...
50:- (även fast det verkar stå 100:- på deras sida, jag hittar inte till nån sms-betalning?) För 2x legit win7 professional keys (man får en för x86 och en för x64) är ju fan gratis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Pellesoft verkar ju högst intressant, har mängder av vänner som studerar på ställen där dom inte har tillgång till MSDNAA...
50:- (även fast det verkar stå 100:- på deras sida, jag hittar inte till nån sms-betalning?) För 2x legit win7 professional keys (man får en för x86 och en för x64) är ju fan gratis

För SMS betalning se längst ner på förstasidan.

Synd bara att Windows 7 Professional saknar BitLocker, riktigt dåligt av MS.

Edit: Såg tidigare "hint" om att Enterprise kanske kommer, hoppas på detta så att jag både får tillgång till BitLocker samt Language Pack som krävs för att jag ska kunna skriva på svenska med min tablet-pc.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk

Språkpaketen, Debuggers och Win 7 Pro finns nu uppe i både 32-bitars- och 64-bitarsutgåvor på MSDNAA för Tekniska Högskolan i Jönköping.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Finns hos LTU nu också.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
För SMS betalning se längst ner på förstasidan.

Synd bara att Windows 7 Professional saknar BitLocker, riktigt dåligt av MS.

Edit: Såg tidigare "hint" om att Enterprise kanske kommer, hoppas på detta så att jag både får tillgång till BitLocker samt Language Pack som krävs för att jag ska kunna skriva på svenska med min tablet-pc.

Tack! (dock verkar allt buggat för tillfället om man läser tråden)

Håller fullständigt med, på Vista så kändes versionerna lite skitsamma, men nu när man för första gången hittat nått man ville ha, bitlocker, så blev det inget Ultimate, lite snopet... Om dom ger bort windows till studenter så kan dom ju likaväl slänga på ultimate, knappast att en student som tar för sig professional gratis kommer slanta ut för ultimate....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wingdings
Språkpaketen, Debuggers och Win 7 Pro finns nu uppe i både 32-bitars- och 64-bitarsutgåvor på MSDNAA för Tekniska Högskolan i Jönköping.

Finns uppe för KTH studenter också

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Inte på LiU ännu

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

Såg att win7 finns för LTU-studenter
Är det någon som har koll på vad som gäller för ett msdn-aa ex av win7

Hur många gånger kan jag aktivera med den nyckel jag får?
(Är det en vanlig OEM-version, dvs en gång)

Hur länge är nyckeln giltig efter första aktiveringen? Är det obegränsad tidsgräns som vanlig oem?

Måste man aktivera nyckeln inom en viss tid, eller kan jag spara den och aktivera den för första gången om ett år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellepeters
Såg att win7 finns för LTU-studenter
Är det någon som har koll på vad som gäller för ett msdn-aa ex av win7

Hur många gånger kan jag aktivera med den nyckel jag får?
(Är det en vanlig OEM-version, dvs en gång)

Hur länge är nyckeln giltig efter första aktiveringen? Är det obegränsad tidsgräns som vanlig oem?

Måste man aktivera nyckeln inom en viss tid, eller kan jag spara den och aktivera den för första gången om ett år?

Det är Retail-nycklar, inte OEM.

Samma som vanliga retailnycklar. Du kan aktivera den hur många gånger som helst på samma dator. Byter du hårdvara måste du ibland ringa microsoft för att kunna aktivera igen. Det brukar också gå att kontakta sin MSDNAA-admin och få en ny nyckel istället.

Nyckeln är giltig i all evighet. Du får använda den även efter att du slutat som student enligt licensavtalet senast jag läste det.

Du kan spara dem. Det är precis som med en köpt version, bara att du saknar en fysisk skiva. Dessa går dock att beställa om jag inte minns fel för en liten avgift. Anytime Upgrade till Ultimate går också. Detta kostar pengar naturligtvis

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Det är Retail-nycklar, inte OEM.

Samma som vanliga retailnycklar. Du kan aktivera den hur många gånger som helst på samma dator. Byter du hårdvara måste du ibland ringa microsoft för att kunna aktivera igen. Det brukar också gå att kontakta sin MSDNAA-admin och få en ny nyckel istället.

jaha, men när jag läser FAQn när jag via universitetet loggar in på MSDN-aa hittar jag detta:

Q: Does the license (or "key") permanently unlock the software?
A: No - the key allows you to install the software once. If you need to re-install the software, you will need to contact the PA (Program Administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. To view this information, please click on the Support button above.

Vilket jag tolkar som att nyckeln bara går att aktivera en gång, vilket jag då tolkade som att det är en OEM-nyckel. MSDNAA-admin jobbar ju på universitetet, så ny nyckel när man inte är student längre kan ju vara knepigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellepeters
jaha, men när jag läser FAQn när jag via universitetet loggar in på MSDN-aa hittar jag detta:

Q: Does the license (or "key") permanently unlock the software?
A: No - the key allows you to install the software once. If you need to re-install the software, you will need to contact the PA (Program Administrator) at your school. Your PA's contact email information can be found in the support page. To view this information, please click on the Support button above.

Vilket jag tolkar som att nyckeln bara går att aktivera en gång, vilket jag då tolkade som att det är en OEM-nyckel. MSDNAA-admin jobbar ju på universitetet, så ny nyckel när man inte är student längre kan ju vara knepigt

Jag har aktiverat vista flera gånger på samma dator, hade ingen problem...dem kanske har ändra det för w7

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Jo det där låter inte så bra, min MSDN:AA Vista licens har har jag installerat om mängder med gånger, och även på nya datorer jag skaffat. Hade önskat det vore en retail istället.

Permalänk

Den där texten om nyckeln har stått i FAQ:n innan Windows 7. Inget att bry sig om.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.