Permalänk
Medlem

4870 problem

Hejsan, har nyligen byggt en ny dator men tog några komponenter från gamla datorn.

Kör alltså Sapphire 4870 1gb och Asus 4870 1gb crossfire nu, asus är det nya kortet.

Har haft lite röda lampor som vart på ibland, alltid då jag startar och stänger av datorn blinkar dom till. Men nu lyser D601 lampan hela tiden och jag kollat upp vad den gör.

Enligt http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=194567 så är D601 "Red LED On, shows critical Core power fault." Är det farligt att köra med kortet så tills jag har införskaffat mig ett bättre nätagg, har 650W nu.

Hoppas ni kan hjälpa mig

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

bump

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Har du testat hur det ser ut om du kör originalklockat (och originalvoltat)?
Tycker iofs det är lite knepigt att inte ett 650W aggregat av hyfsad kvalitet kan dra runt din rigg. Det finns ju några stycken här på forumet som kör HD4870 och HD4890 i Crossfire på 550W corsair.

Har du provat att enbart köra med det kortet som larmar i en single-setup för att se om kortet fortfarande larmar då (vilket i så fall pekar på att det är kortet som är defekt)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Äntligen ett svar.

Har testat köra i orginalklocks, båda har samma så det var ju enkelt. Verkar inte vara nån skillnad.. fast min överklockning var ju inte precis extrem. Har behållt GPU klocken på 750 (orginal) fast memory på 1000 (900 orginal).

Idag har jag inte märkt nått, lirat i nåra timmar.. senast company of heroes med bästa grafik.. som är ganska snyggt så borde ju märkt nått där! Först fick jag ju inte igång crossfire så fick byta plats på dom, efter det funka det. Fast är ju inte säker att det var just därför.. kan ju bara haft tur.

Just nu sitter jag med skärm kabeln i Asus kortet faktiskt (det som har haft problem), funkar inte i det andra kortet då jag bytt plats. Kan inte så mycket om crossfire än.. har säkert en orsak för det.

Men igår crashade Batman demot efter ett tag och då lyste lampan. Har ju 6st chassi fläktar, dvd brännare och bara 1 sata3 hårdisk.. vad jag vet ska inte det dra så speciellt mycket!

Ajja ska avvakta och om jag får problem igen så får jag testa utan crossfire på båda korten igen och se hur det går!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB