Ni som har ett EPoX 8KHA+ <- Läs

Permalänk

Ni som har ett EPoX 8KHA+ <- Läs

När jag kopplar in hörlurar till det inbyggda ljudkortet blir det 0% bas och 100% diskant! Ett sätt att lösa detta är att koppla in några högtalare som har en "hörlure-ingång" och på så sätt koppla in hörlurarna, då blir det bra ljud.

Jag vet att många har problem med detta, och nu undrar jag om någon har kommit på någon bättre lösning? Förutom att köpa ett bättre ljudkort dvs

Jag har inte provat att uppgradera BIOSen, det kanske kan bero på det?

Jag har också märkt att EPoX 8KHA+ inte är kompatibelt med mitt Soundblaster 128PCI, vilket är lite trist, för annars skulle jag kunna använda det. (Går det lösa detta på något sätt?)

PS: Någon som vet vad den nyaste BIOS-uppdateringen gör? Hittar ingen information om detta på EPoX's hemsida.

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB

Permalänk

Kör på både EPoX 8KHA+ och Soundblaster Pci 128 inga problem alls Har du bockat av det inbyggda ljudkortet i bios

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Kör på både EPoX 8KHA+ och Soundblaster Pci 128 inga problem alls Har du bockat av det inbyggda ljudkortet i bios

Anntagligen inte...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Kör på både EPoX 8KHA+ och Soundblaster Pci 128 inga problem alls Har du bockat av det inbyggda ljudkortet i bios

Ja det har jag! Allt funkar bra tills installationen av WinXP är klar, och WinXP's inbyggda guide kommer fram, då börjar allt gå jätte segt, tar typ 2 minuter att få upp startmenyn osv! Och när jag kopplar ur ljudkortet går det hur bra som helst igen.

Jag har även provat att installera WinXP helt, och sedan efter att installationen är klar, sätta i ljudkortet. Men det händer precis samma sak då. Allt går jätte segt, tar lång tid att öppna wordpad eller vad som helst.

Skall även tillägga att ljudkortet inte är trasigt för det sitter just nu i min PII 400Mhz, och det funkar hur bra som helst.

vad kan det bero på? Jag blir galen! :/

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black 430 / Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz / Asus P5E-VM HDMI / Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400 4 GB / Western Digital Caviar GP 750GB / Scythe Ninja Mini / Noctua NF-S12-1200 120mm *2 / Gigabyte GeForce 9600GT Heatpipe Dual-DVI 512MB