Permalänk
Medlem
Skrivet av Daaven:

Måste bara säga att jag tycker det är helt galet dåligt att leveranstiden är så lång. Har beställt en dator för exakt 2 veckor sedan nu och den är inte ens skickad ännu. Varenda del jag beställde fanns i lager och är reserverat till mig. Förstår inte hur det kan ta så himla lång tid. Beställer jag en dator för 17 000 där allt finns i lager kan man ju förvänta sig en snabbare leverans än nästan 3 veckor

Beror nog tyvärr på semestertider, även om jag förstår din frustration. Inet hävdar väl att det ska ta 10 dagar om jag har rätt.

Inet:
Går det göra något på priserna på era "high-end" grafikkort, ni är flera hundralappar dyrare än konkurrenter på många varor. Förstår att de är lågvolymprodukter, men någon justering kanske kan ske.

Exempel: MSI GTX 570 (använder man filtret på er sida så filtreras det bort med, något att kolla på för er egen skull)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=905641

Permalänk
Medlem

hittade en kul grej på sidan

http://www.inet.se/artikel/5321627/corsair-a50-cpu-kylare-int...

lite märkligt att Höjd över moderkort är 81 mm då det sitter en 120mm fläkt på höjden... borde va typ minst 120mm då tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPe:

hittade en kul grej på sidan

http://www.inet.se/artikel/5321627/corsair-a50-cpu-kylare-int...

lite märkligt att Höjd över moderkort är 81 mm då det sitter en 120mm fläkt på höjden... borde va typ minst 120mm då tycker jag

Är väl från sockeln t kylaren lr något?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Är väl från sockeln t kylaren lr något?

Nej, det är felskrivet helt enkelt.

Permalänk
Inet
Skrivet av 24mbit:

Har ni några planer på att sänka era 6970? Komplett har 6970 för 2799kr, medan ni har för 200-300 kr dyrare. Blev smått nyfiken:joyful:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619520

Det är kortet med standardpcb du länkade till. Vi har kortet med en annan kylare. Priset är nu justerat också!

http://www.inet.se/artikel/5409115/powercolor-radeon-hd6970-2...

Skrivet av cat_fish_1:

Varför har ni inga Asus grafikkort när ni har deras moderkort?

Vi jobbar på att ta in grafikkort från Asus!

Skrivet av globi:

Tja!

Min kompis beställde Edifier s730 hos er förra veckan. Såg nu att de är slut överallt. HUr lång leverans tid är det ungefär? En månad? eller ett halvår? (Det står inte på produktens sida)

Har tyvärr inget datum i dagsläget då vi väntar på svar från leverantören! Håll utkik på hemsidan!

Skrivet av ErDraug:

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-tangen...
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/mus-tangen...

Finns i andra färger, dock kanske inget de laggt upp på sin sida men var idag inne och kollade på dessa modeller på Elgiganten väntar dock tills ni fått in den om erat leveransdatum stämmer? Köper hellre av er än Elgiganten...

Det stämmer att det finns en blå version! Verkar endast säljas här i norden och därför inte kom upp på Logitechs amerikanska sajt. Har kollat med vår leverantör och vi kommer kunna få in den i början på augusti. Håll utkik på hemsidan för vi komma lägga upp dom där inom kort förhoppningsvis!

Skrivet av stais:

Hej Inet! Satt precis i telefonkö hos er under en halvtimme innan jag gav upp (ordentligt trött på bakgrundsmusiken vid det laget). Kan ni inte skaffa en bättre telefonväxel (eller vad som nu reglerar den tjänsten) som åtminstone klarar av att berätta hur många som är före i kön? Skönt att få ett hum så att man kan bestämma om det är värt att vänta eller om man ska försöka igen senare.

Vi är mycket väl medvetna om detta och har införskaffat en ny växel men det har inte fungerat som vi velat hittills och just nu under semestertider är det inte riktigt läge att byta. Men vi jobbar på det som sagt och kommer bli ändring på det i höst!

Skrivet av Daaven:

Måste bara säga att jag tycker det är helt galet dåligt att leveranstiden är så lång. Har beställt en dator för exakt 2 veckor sedan nu och den är inte ens skickad ännu. Varenda del jag beställde fanns i lager och är reserverat till mig. Förstår inte hur det kan ta så himla lång tid. Beställer jag en dator för 17 000 där allt finns i lager kan man ju förvänta sig en snabbare leverans än nästan 3 veckor

Normalt sett behöver vi upp till ca 10 arbetsdagar på oss för att bygga en dator enligt kunds specifikation, att du behövt vänta 3 veckor är inte acceptabelt, att det skett beror på semestertider och svårigheter att få tag på kompetent extrapersonal. För att så snabbt som möjligt komma i fas har det anställt ytterligare en produktionstekniker och samtlig produktionspersonal på plats har beordrats övertid, allt för att så snabbt som möjligt komma ikapp. Resultat av åtgärderna såg vi redan igår då det färdigställdes över 50st datorer, även idag ser det bra ut. Beklagar djupt att det senaste veckorna varit en hel del som gått över tiden och det är självklart inget som vi är nöjda över och redan vidtagit nödvändiga åtgärder för att få ner tiden.

Vi ber om ursäkt för att det drar ut på tiden och jobbar på att du ska få din dator så snart som möjligt och hoppas du kan ha överseende med det inträffade.

Skrivet av MrPe:

hittade en kul grej på sidan

http://www.inet.se/artikel/5321627/corsair-a50-cpu-kylare-int...

lite märkligt att Höjd över moderkort är 81 mm då det sitter en 120mm fläkt på höjden... borde va typ minst 120mm då tycker jag

Nu ska det stämma! Tack!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Överpris på kortet Nja ganska rejält med
https://www.inet.se/artikel/5409282/msi-radeon-hd6870-oc-1gb

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet!

Måste säga att ni har verkligen jättetrevlig support men ushlan pushlan vilken hämsk kömusik ni har. Såg att ni svarade ovan på att ni skulle byta växel. Säger bara snälla snälla när ni byter växel byt då också till nån väldigt lågmäld hissmusik i bakgrunden!

Annars tack för all bra service ni alltid levererar!

Permalänk
Medlem

Vad är det som händer med 6970 grafik-korten? Som t.ex Gigabytes 6970..
Edit: Ser nu att ni bantar på 6950 också.
Är det så att 7000 serien är på igång kanske?

Uppdatering
Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

sidan(inet.se) funkar inte för tillfället(09:10 23/07/11) kommer inte in på den, det bara står o tuggar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xigmatek asgard:

sidan(inet.se) funkar inte för tillfället(09:10 23/07/11) kommer inte in på den, det bara står o tuggar

Funkar nu iaf

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite småsugen på att köra SLI, ser dock att ni är mycket dyrare på https://www.inet.se/artikel/5409167/msi-geforce-gtx-560-ti-tw... än många andra.

Någon prisjustering på gång?

Permalänk
Avstängd

Måste bara gratulera Inet för en fantastiskt bra butik. Har handlat mängder av gånger från Inet. Alltid bra service, snabb leverans och dessutom låga priser.

Det finns Inet och så finns det Dustin. Därefter finns det ingenting och av Inet och Dustin är Inet bäst.

Permalänk
Medlem

Creds till er för att ni tagit er tid och lagt in flödeshastigheter för fläktar i både CFM och m³/h

Edit: Och jo, verkar som att Scythes 140mm Slipstream-fläktar har letat sig in i 120mm-kategorin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Creds till er för att ni tagit er tid och lagt in flödeshastigheter för fläktar i både CFM och m³/h

Edit: Och jo, verkar som att Scythes 140mm Slipstream-fläktar har letat sig in i 120mm-kategorin!

Det var efter önskemål här i tråden eftersom hålbilden är för 120mm.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Hej inet.

Har stött på problem med filtret i internminnes-kategorin.
När jag ska justera gränspunkterna för storleken på modulerna så buggar de ur.
De flyttar sig lite som de själva vill.

Sätter jag 4Gb som lägsta och ska flytta ner den högsta till 4Gb så trillar den lägsta ner på 3Gb och går inte att dra tillbaka.
Likadant åt andra hållet. Den jag flyttar först flyttar på sig nåt steg när jag ska justera den andra....
Väldigt irriterande!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Hej inet.

Har stött på problem med filtret i internminnes-kategorin.
När jag ska justera gränspunkterna för storleken på modulerna så buggar de ur.
De flyttar sig lite som de själva vill.

Sätter jag 4Gb som lägsta och ska flytta ner den högsta till 4Gb så trillar den lägsta ner på 3Gb och går inte att dra tillbaka.
Likadant åt andra hållet. Den jag flyttar först flyttar på sig nåt steg när jag ska justera den andra....
Väldigt irriterande!

//BG

Jepp, det är onekligen buggigt och, lite irriterande. Det tycks vara ett stegs fördröjning på siffrorna, de ändras inte till det jag vill förens man ändrar något ytterligare ett steg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hej Inet!

Jag skulle gärna se en funktion på eran sida som varnar innan en produkt går ut, ex. via mail enligt vad man har i sin kundvagn. jag skulle ha stor nytta av det då jag ibland ser att produkter från min kundvagn jag förbrett för bulldozer och lite annat som kommer snart har utgått. tror inte att det är så svårt att genomföra och det skulle hjälpa mig mycket för sitter och oroar mig för att mitt chassi kanske går ut snart:P https://www.inet.se/artikel/6900412/lian-li-pc-b25fb-svart har ju funnits med ett tag men passar mig perfekt, lite billigare än de andra lian li chassina men lika snyggt:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Såg att maxfps hade gröna siberia, kmr ni också ta in det?

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4247

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

när tror ni att ni får in dess igen? MSI GTX 580

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk

Min bror beställde en dator den 5 Juli och den har inte kommit än.
Hur går det med den? Är den klar snart?
Ordnr: 1680891

Se till att öka nu för fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Min bror beställde en dator den 5 Juli och den har inte kommit än.
Hur går det med den? Är den klar snart?
Ordnr: 1680891

Se till att öka nu för fan!

Dom svarar inte på specefika ärenden här vilket dom har sagt ett flertal gånger. Men du kan ju alltid testa den galna iden om att ringa dom

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

eller skicka ett mail till dom:
order@inet.se

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag såg tidigare i tråden att ni kan justera totalpriset om det har sänkts sedan man la sin beställning på en dator som ni monterar. Jag ser nu att det är en skillnad på 300kr på några få dagar för min del. När ska man höra av sig om det här? Förmodar att ni inte vill göra korrigeringar hit och dit - men det verkar ju vara bra mycket mer än 10 dagars leveranstid på datorerna just nu. Så jag har svårt för att veta när det börjar närma sig.

Tack på förhand!

Permalänk

Fan, jag blir så glad!

Jag råkade göra fel i en beställning så jag skickade ett mail till er. 11 minuter senare så fick jag ett svar från Mats Lundberg om att det var fixat.

Hälsa Mats Lundberg tack från mig.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Hej alla Inet kunder!
Har bara en liten fråga.
Ungefär hur lång tid brukar det ta för er att få hem en monterad dator, förutsatt att allt finns i lager?
Anledningen till att jag frågar är att det börjar närma sig 2 veckor sedan jag beställde datorn.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte96:

Hej alla Inet kunder!
Har bara en liten fråga.
Ungefär hur lång tid brukar det ta för er att få hem en monterad dator, förutsatt att allt finns i lager?
Anledningen till att jag frågar är att det börjar närma sig 2 veckor sedan jag beställde datorn.

Tack på förhand!

ring eller maila till dom.
snabbare svar än här på forumet då dom svara i tid och otid.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

ring eller maila till dom.
snabbare svar än här på forumet då dom svara i tid och otid.

Mailade dom igår förmiddag, dock inget svar än. Ska jag vänta på svar eller ringa?

Permalänk
Medlem

slå en pling vetja

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

slå en pling vetja

Ska göra det! Ska bli kul att få hem en ny dator och byta ut den i signaturen!

Permalänk
Medlem

Hej inet, jag vet att ni har jätte bra priser på datorkomponenter men kringsutrustningen är så himla dyr på er hemsida, varför är det så?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]