Permalänk
Medlem

Tusen tack inet för perfekt service ärende.

Trasig hdd in - ny hdd ut lika snabbt.
Nu bara vänta på snigel-posten.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

kunden står för retur frakten 9 av 10 ggr.
dock när jag skickade grejer till cdon så stod dom för det.

men annars är det kunden.
frugans bror åkte på 405kr i frakt för ett nätagg som skulle till corsair =P
billigt och bra.

Konstigt för när mitt graffe paja (gjorde nästan det direkt). Fixade en felanmälan på deras hemsida (tycker det är dåligt att man inte kan fixa sånt över telefon, jag hade ju ett halvtrasigt 8800gt kort att sätta in i datorn). Men nog om det. Jag fick en fraktsedel på email kontot (sablar!!!! jag har ju ingen skrivare). Men löste det med. Frakten kostade alltså inget för mig (Inet hade alltså betalat mig två fraktavgifter till).

Så jag förstår inte varför skulle kunden ska stå för frakten (har aldrig behövt göra det i alla fall, förutom för ett spel, då köpte jag en sån där grön påse som posten har).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare!

Vi ber om ursäkt över att vi inte haft någon hög aktivitet här senaste veckan. Tyvärr är det svårt att hålla samma servicegrad som normalt här på forumet då många är på semestrar.

Vi kommer att gå in och svara här sporadiskt, men om det är något akut är det bästa om ni kan dra iväg ett mail till info@inet.se för vanliga ärenden, service@inet.se för serviceärenden eller slå oss en signal på 031-652700.

Trevlig sommar!

Skrivet av Sjoooberg:

Vad är det som händer med 6970 grafik-korten? Som t.ex Gigabytes 6970..
Edit: Ser nu att ni bantar på 6950 också.
Är det så att 7000 serien är på igång kanske?

Det är tyvärr brist på korten. Vi har inte fått någon info om nya kort.

Skrivet av kol:

Måste bara gratulera Inet för en fantastiskt bra butik. Har handlat mängder av gånger från Inet. Alltid bra service, snabb leverans och dessutom låga priser.

Det finns Inet och så finns det Dustin. Därefter finns det ingenting och av Inet och Dustin är Inet bäst.

Tack för det goda omdömet!

Skrivet av Blackgoat:

Hej inet.

Har stött på problem med filtret i internminnes-kategorin.
När jag ska justera gränspunkterna för storleken på modulerna så buggar de ur.
De flyttar sig lite som de själva vill.

Sätter jag 4Gb som lägsta och ska flytta ner den högsta till 4Gb så trillar den lägsta ner på 3Gb och går inte att dra tillbaka.
Likadant åt andra hållet. Den jag flyttar först flyttar på sig nåt steg när jag ska justera den andra....
Väldigt irriterande!

//BG

Filtret på hemsidan fungerar tyvärr inte helt optimalt och har en del buggar. Vårt mål är att bygga om filtret från grunden under hösten!

Skrivet av erikssonown:

Hej Inet!

Jag skulle gärna se en funktion på eran sida som varnar innan en produkt går ut, ex. via mail enligt vad man har i sin kundvagn. jag skulle ha stor nytta av det då jag ibland ser att produkter från min kundvagn jag förbrett för bulldozer och lite annat som kommer snart har utgått. tror inte att det är så svårt att genomföra och det skulle hjälpa mig mycket för sitter och oroar mig för att mitt chassi kanske går ut snart:P https://www.inet.se/artikel/6900412/lian-li-pc-b25fb-svart har ju funnits med ett tag men passar mig perfekt, lite billigare än de andra lian li chassina men lika snyggt:)

Tyvärr är det svårt att genomföra då produkter oftast utgår utan förvarning.

Skrivet av Konichiwa:

Såg att maxfps hade gröna siberia, kmr ni också ta in det?

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4247

Ska dyka upp på hemsidan inom kort, håll utkik!

Skrivet av RobinEdquist:

när tror ni att ni får in dess igen? MSI GTX 580

Leveransdatum uppdateras på hemsidan så fort vi får tag på något!

Skrivet av _michelin_:

Fan, jag blir så glad!

Jag råkade göra fel i en beställning så jag skickade ett mail till er. 11 minuter senare så fick jag ett svar från Mats Lundberg om att det var fixat.

Hälsa Mats Lundberg tack från mig.

Mats hälsar tillbaka!

Skrivet av Pazooken:

Hej inet, jag vet att ni har jätte bra priser på datorkomponenter men kringsutrustningen är så himla dyr på er hemsida, varför är det så?

Tanken är att vi även ska ligga bra i pris på tillbehören. Kom gärna med konkreta exempel så försöker vi justera det vi ligger fel på!

Skrivet av Poison:

Vill bara säga att ni gör ett suveränt jobb (som vanligt!)
La en order till er idag exakt kl 07:32 och jag antar att ni inte är på plats förrän 08:00
Kl 08:22 fick jag ett SMS där det stod att ordern håller på att paketeras.

Under en timme från att man lägger en order till att den börjar paketeras. Det är fan i mig unikt!

Tummen upp!

Kul och höra att allt fungerar som det ska!

Skrivet av Akkid:

Är inne i chassi bytar tagen , http://www.inet.se/artikel/6901014/silverstone-raven-rv03-sva... som ni har. Utan eller med sidofönster?

Det är varianten utan fönster. Den med fönster har ett W i deras egna artikelnummer.

http://www.silverstonetek.com/raven/products/r-spec.php?model...

Skrivet av pumba-kung:

älskar allt med inet
förutom en sak...
snälla byt musik när man sitter i telefonkö
fick lyssna på nåt jäkla syntorgel flum i 5-6 minuter (av 10min) när jag satt i telefonkö igår för att ändra denna månads beställning
som för övrigt gick betydligt smidigare än jag trott så + för det

Skrivet av landizz:

Fyfan vad go musik ni har i supporten:D fortsätt så!

Smaken är som baken! Som vi nämnt tidigare kommer ny växel och då kollar vi på ny musik (och även om det går att få in info om köplacering etc.).

Skrivet av arganis:

Hej Inet, är detta något ni kan ta in?
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=5...

EDIT: Fixade länken!

Det är tyvärr inget vi kan ta in. Vi har dock nedan om det kan fungera i stället?

http://www.inet.se/artikel/6903538/lian-li-ex-36a1harddiskvag...

Skrivet av Sötpotatis:

Om man köper en färdigmonterad dator från er, går det att köpa till förlängd garanti?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är tyvärr inget vi erbjuder i dagsläget.

Skrivet av Experto:

Tjena Inet!
Jag håller på att köpa ny dator och jag har tänkt att köpa detta nätagget:
http://www.inet.se/artikel/6900491/xfx-core-edition-550w
Lagerstatusen står ju som obekräftat, hur lång tid TROR ni att det kan ta innan det kommer in i lager igen? 1v,2v eller typ 1 månad?

Vi väntar på besked från leverantör. Hemsidan uppdateras med datum så fort vi vet mer!

Skrivet av TubularBoy:

Godkväll Inet.
Har ni någon susning om när Edifier S530D dyker upp på hyllan igen?
http://www.inet.se/artikel/6307219/edifier-s530d-2-1-svart

Edit:
En lite fråga om denna produkt,
Hur kan butikspriset ligga på 1899:- medan webbpriset är 2295:-?
Trodde det skulle vara billigare på nätet och inte tvärtom.

Högtalarpaketet dyker preliminärt upp i slutet av augusti. Butikspriset var dessvärre helt fel, justerat nu!

Skrivet av TokigaSmurfeN:

Hej.

Förra veckan mailade jag er ang service ärenden och fick svar men som inte löste problemet...

Och för 2 dagar sedan mailade jag igen ang detta och har fortfarande inte fått något svar... Jag antog att man fick svar under max 2 arbetsdagar, men tydligen inte. Hur lång tid behöver ni på er för att svara?

Vi har tyvärr något längre svarstider än normalt under semestertider. Slå oss en signal på 031-652700 om det är något akut!

Skrivet av Sergeant44:

Medveten om att ni kanske har semester, men nu var det ett bra tag sen ett svar gavs här inne

Då jag är på semester kommer det tyvärr färre svar än vanligt, men svar kommer!

Skrivet av Brusarn:

Hejsan inet.

jag antar att denna fråga har kommit upp tidigare men orkar inte kolla igenom flera hundra sidor

Varför har ni inga grafikkort från Asus i erat sortiment?

Inköpsavdelningen jobbar på det, kommer upp så fort det är löst!

Skrivet av vikham:

Hej Inet.

Jag har länge hållit utsikt efter ett moderkort med m-itx formfaktorn åt den nya socket FM1 på er hemsida. Jag vill nämligen skaffa mig en liten HTPC.

Vet ni själva någonting om när det kommer? Eller kommer det bara finnas moderkort med m-atx? Tacksam för svar!

Kommer upp så fort vi hittar något! Maila gärna med tips om du hittar något du önskar!

Skrivet av THEBADGUY:

Tjena Inet!

Funderar lite på om ni kommer ta in Corsairs 200 mm fläktar till Graphite serien? Speciellt dom svarta :P.
Hade varit riktigt uppskattat! Frakten är så gräsligt dyr från USA.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Det är tyvärr inget vi kan få in.

Skrivet av AnteBellum:

Har innan bara haft höga tankar om Inet, de har nu helt försvunnit tyvärr då jag varit i kontakt med eran bedrövliga support, orkar inte ens gå in på det igen, det jag undrar är varför ni har ett betygsystem på era produkter när ni ändå verkar ta bort alla negativa inlägg ^^ även om just betyget på produkten i fråga var helt oki (4/5) . . . DÅLIGT INET!

I regel godkänner vi alla recensioner som innehåller något konkret, oavsett om det är negativa eller positiva, så länge de inte är bedrövligt skrivna eller innehåller svordomar, könsord etc.

Maila gärna vilken produkt och recension det handlar om till info@inet.se så tar vi en titt. Vi har historik och sparar alla, även nekade, recensioner.

Skrivet av Gisele:

När Inet gör ett återköp. Är det alltid på företagspaket som man får står för? Frakten ligger ju minst på 2-300kr.....

Skrivet av Gisele:

Fick stå för frakten när jag skulle skicka tillbaka mitt. Dagen efter jag hade fått varan, tycker inte heller allt var mitt fel. Dom hade fel bild på produkten, men fick bita i det sura äpplet och betala frakten på 2-300kr

Om ni följer instruktionerna som kommer ihop med återköpsanmälan kostar frakten hundra kronor oavsett vikt, storlek och antal kollin. Vidare så återbetalar vi även frakten som ni betalt för att få produkterna skickade till er. Dvs. vi återbetalar hela köpesumman minus hundra kronor för returfrakt med företagspaket.

Citat:

- Används bifogad returfraktsedel dras kostnad för denna för returfrakt av med 100kr

Det är viktigt att ni använder vår fraktsedel för att ta del av erbjudandet med hundra kronor i frakt för återköp.

Skrivet av Basilisken:

Går det att få frakt som inte passerar Ånge? Jag avskyr Ånge till den grad att jag verkligen går sönder.

Skickades från m.sweclockers.com

Det vore något.

Skicka gärna klagomål till Posten så att de förstår att Ånge är ett problem.

Skrivet av saigon:

När får ni in XFX Core Edition 550W och 650?

Datumet uppdateras på hemsidan så fort vi får tag på ett!

Trevlig sommar!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kan ni höja priset på en produkt med 6kr?

http://www.inet.se/artikel/6900847/steelseries-ikari-laser-ga...

Så kommer man upp i fri-frakt.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Kan ni höja priset på en produkt med 6kr?

http://www.inet.se/artikel/6900847/steelseries-ikari-laser-ga...

Så kommer man upp i fri-frakt.

Lägg till ett klistermärke för 9:- ist, verkar vettigare än att dom ska höja priset på en produkt
http://www.inet.se/artikel/7001020/sunbeam-klistermarke-atomi...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Lägg till ett klistermärke för 9:- ist, verkar vettigare än att dom ska höja priset på en produkt
http://www.inet.se/artikel/7001020/sunbeam-klistermarke-atomi...

står faktiskt 29kr =P

EDIT köp annars:
http://www.inet.se/artikel/5700006/fodral-m-lock-clear

6kr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej Inet !

Är detta något som man kan beställa hos er: Zalman ZM-NC 3000, behöver en kylplatta till en Asus N73JF-1ATZ/USB3.0-1.
Tack för hjälpen.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

rofl måste ändrat priset precis då, den låg på 9:- när jag länkade för 1h sedan

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Måste ta tillfället i akt och tacka och gratulera er för fantastisk support och lika fantastiska priser, inet är mitt val om någon teknikpryl ska inhandlas. Har rekommenderat er för alla jag känner och de har inte blivit besvikna !

MvH en skit glad konsument

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Jag har en fundering kring sparade kundvagnar, är det möjligt att på ett smidigt sätt lägga in någon form av prisändring på produkterna. Så man alltid kan se hur mycket priset ändrats från då man la till den
För det mesta så sjunker det nog i pris allt eftersom saker blir äldre så då är de ju bara bra, typ en grön siffra när priset sjunkit rött om det ökat, om ni höjer produkter mer än va ni sänker är det ingen bra ide att lägga till detta då exempelvis jag bara skulle bli frustrerad

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=547567

prisjakt visa ungefär så över butiker som prisändringar

Såg nyligen att totalpriset sjunkit på kundvagnen, men jag vet inte vad ni sänkt...

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att jag som lagt en beställning idag runt 13.00 inte fått mina varor skickade än trots att allt fanns i lager?

Edit* sista gången jag handlar från inet!

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tycker det är fail, hoppas att de kan fixa något till mig istället.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

tycker det är fail, hoppas att de kan fixa något till mig istället.

kvittar väl egentligen, du ville ha 6kr dyrare produkt och det gick att lösa genom att du för en extra vara för samma pengar

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

tycker det är fail, hoppas att de kan fixa något till mig istället.

*suck* ifall 6kr jämtemot grattis frakt är för jobbigt för dig, ta bussen till närmsta butik mot en kostnad av >200kr
Du får varorna i handen samt slipper bry dig om grattis frakt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Går det att ordna så att man har valfri musik i telefonkön? Typ tryck 1 för Mix Megapol, tryck 2 för Bandit Rock, tryck 3 för att höra blondinvitsar eller vad som! Bara fantasin sätter gränser

Permalänk
Medlem
Citat:

Om ni följer instruktionerna som kommer ihop med återköpsanmälan kostar frakten hundra kronor oavsett vikt, storlek och antal kollin. Vidare så återbetalar vi även frakten som ni betalt för att få produkterna skickade till er. Dvs. vi återbetalar hela köpesumman minus hundra kronor för returfrakt med företagspaket.

Det är viktigt att ni använder vår fraktsedel för att ta del av erbjudandet med hundra kronor i frakt för återköp.

Det vore något.

Skicka gärna klagomål till Posten så att de förstår att Ånge är ett problem.

Datumet uppdateras på hemsidan så fort vi får tag på ett!

Trevlig sommar!

Konstig, fick stå för hela kalaset. Var i kontakt med Inets kundtjänst och där fick jag som svar att dom bara ta emot företagspaket och jag får står för hela frakten utan att få något tillbaka. Ett grafikkort är inte billigt heller, så frakten hamnade mellan 2-300kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grapnel:

Börjar bli lite småsugen på att köra SLI, ser dock att ni är mycket dyrare på https://www.inet.se/artikel/5409167/msi-geforce-gtx-560-ti-tw... än många andra.

Någon prisjustering på gång?

Bumpar denna lite då ni missade den

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=815079

Skiljer rätt rejält där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Hur kommer det sig att jag som lagt en beställning idag runt 13.00 inte fått mina varor skickade än trots att allt fanns i lager?

Edit* sista gången jag handlar från inet!

Har du missat att de varit semester (och är väll det fortfarande för vissa):) Ska du aldrig handla där mer, för det tar en dag till?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du missat att de varit semester (och är väll det fortfarande för vissa):) Ska du aldrig handla där mer, för det tar en dag till?

Princip sak. Jag har handlat där förr, främst för den snabba leverans tiden och det står klart och tydligt på hemsidan att varor som är beställda innan 17.00 skickas samma dag. From nu så är webhallen och JME Data mina förstahands val.

Är det inte meningen att företag ska vara väl förberedda inför semester tider?

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Princip sak. Jag har handlat där förr, främst för den snabba leverans tiden och det står klart och tydligt på hemsidan att varor som är beställda innan 17.00 skickas samma dag. From nu så är webhallen och JME Data mina förstahands val.

Är det inte meningen att företag ska vara väl förberedda inför semester tider?

jaha:) jo, det ska dom, skulle JME Data vara bättre (hört såna som är besvikna på dom med)?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

jaha:) jo, det ska dom, skulle JME Data vara bättre (hört såna som är besvikna på dom med)?

Jag är inte så förtjust i JME Data men det är nära så man kan bara sticka dit om jag skulle behöva nått dock verkar det som att dom aldrig har nått i lager

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Princip sak. Jag har handlat där förr, främst för den snabba leverans tiden och det står klart och tydligt på hemsidan att varor som är beställda innan 17.00 skickas samma dag.

Är det inte meningen att företag ska vara väl förberedda inför semester tider?

tyvärr så är det likadant på många företag kring sommar, samma visa varje sommar

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vart du bor, men det är så att hela Sverige står ju still under semestern.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk

Tänkte kolla om ni kunde göra lite bättre pris på Gigabyte Geforce 460 OC då ni har en SLI kampanj just nu och 50 kr rabatt är inte någon super rabatt precis?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Får man fråga varför ni bara använder kombinationen intel/nvidia i era taurusdatorer? AMD måste väl vara prisvärdast i någon prisklass? Och en 2500K med ett GTX 460, overkill much? http://www.inet.se/artikel/1517090/taurus-experienced-gamer-g...

Visst att 2500K är lätt att överklocka, men den borde man ju kunna byta mot en 965BE eller liknande.

Just nu känns det som att någon på inet är lite intelfanboy!

Tacksam för svar!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Inet
Skrivet av seville57:

Hej Inet !

Är detta något som man kan beställa hos er: Zalman ZM-NC 3000, behöver en kylplatta till en Asus N73JF-1ATZ/USB3.0-1.
Tack för hjälpen.

Maila info@inet.se med vilken kylplatta du vill beställa så kollar vi om det går att få in en till dig. Det finns två olika 3000-varianter om jag fått rätt uppgifter.

http://zalman.com/ENG/product/CategorySecond_Pic.asp?category...

Skrivet av BJORLING:

Måste ta tillfället i akt och tacka och gratulera er för fantastisk support och lika fantastiska priser, inet är mitt val om någon teknikpryl ska inhandlas. Har rekommenderat er för alla jag känner och de har inte blivit besvikna !

MvH en skit glad konsument

Tack för det goda omdömet!

Skrivet av MrPe:

Jag har en fundering kring sparade kundvagnar, är det möjligt att på ett smidigt sätt lägga in någon form av prisändring på produkterna. Så man alltid kan se hur mycket priset ändrats från då man la till den
För det mesta så sjunker det nog i pris allt eftersom saker blir äldre så då är de ju bara bra, typ en grön siffra när priset sjunkit rött om det ökat, om ni höjer produkter mer än va ni sänker är det ingen bra ide att lägga till detta då exempelvis jag bara skulle bli frustrerad

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=547567

prisjakt visa ungefär så över butiker som prisändringar

Såg nyligen att totalpriset sjunkit på kundvagnen, men jag vet inte vad ni sänkt...

Det är en bra idé, men vi ändrar priserna flera gånger dagligen (bland annat baserat på dollarkursen) och som det ser ut idag är det inget vi kommer och lägga fokus på att implementera då vi har en hel del annat som ska programmeras först. Du får använda Prisjakt som redan har en färdig funktion för det.

Skrivet av Grasp247:

Hur kommer det sig att jag som lagt en beställning idag runt 13.00 inte fått mina varor skickade än trots att allt fanns i lager?

Edit* sista gången jag handlar från inet!

Tyvärr hade vi ett fåtal ordrar som pga. diverse problem inte gick iväg igår. Det är inte annat än och beklaga att vi inte har nått upp till vårt löfte. Tyvärr räcker inte alltid sommarvikarier till då det uppstår en hel del fel vilket resulterar i att vissa paket "fastnar" och därmed inte går iväg samma dag.

Vår ordinarie personal kommer successivt att komma tillbaka under de kommande veckorna och därmed kommer allt snart och vara i sin ordning igen.

Vi ber om ursäkt över att du får vänta en dag extra och ber om lite extra tålamod under semestertider.

Skrivet av biorrith:

Går det att ordna så att man har valfri musik i telefonkön? Typ tryck 1 för Mix Megapol, tryck 2 för Bandit Rock, tryck 3 för att höra blondinvitsar eller vad som! Bara fantasin sätter gränser

Det vore något, typ Glenn Hysen som drar fräckisar.

Vår första prio är att få upp en växel med vettig köhantering där ni kan höra plats i kön etc. När det är klart ska vi kolla vidare på vad som går att programmera upp för kul i växeln.

Skrivet av Gisele:

Konstig, fick stå för hela kalaset. Var i kontakt med Inets kundtjänst och där fick jag som svar att dom bara ta emot företagspaket och jag får står för hela frakten utan att få något tillbaka. Ett grafikkort är inte billigt heller, så frakten hamnade mellan 2-300kr.

Låter underligt då instruktionsmailet (som går ut automatiskt) innehåller tydliga instruktioner att vår fraktsedel skall användas om man vill komma så billigt undan som möjligt. Givetvis kan man även gå till Posten och betala frakten själv i stället för att använda vår sponsrade fraktsedel, men då blir det som redan konstaterats betydligt dyrare än 100:- som vi tar för returfrakten.

Skrivet av grapnel:

Bumpar denna lite då ni missade den

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=815079

Skiljer rätt rejält där.

Hm, verkar vara fixat nu?

Skrivet av ericsundell2:

Tänkte kolla om ni kunde göra lite bättre pris på Gigabyte Geforce 460 OC då ni har en SLI kampanj just nu och 50 kr rabatt är inte någon super rabatt precis?

Det är tyvärr inte möjligt att sänka mer då vi redan går rejält minus på kortet.

Skrivet av el_genius:

Får man fråga varför ni bara använder kombinationen intel/nvidia i era taurusdatorer? AMD måste väl vara prisvärdast i någon prisklass? Och en 2500K med ett GTX 460, overkill much? http://www.inet.se/artikel/1517090/taurus-experienced-gamer-g...

Visst att 2500K är lätt att överklocka, men den borde man ju kunna byta mot en 965BE eller liknande.

Just nu känns det som att någon på inet är lite intelfanboy!

Tacksam för svar!

Vi har testat lite fram och tillbaka med AMD, men då det är Intel som ger lägst felfrekvens och är stabilast (enligt servicehistorik) har vi valt att endast bygga med dessa.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

*suck* ifall 6kr jämtemot grattis frakt är för jobbigt för dig, ta bussen till närmsta butik mot en kostnad av >200kr
Du får varorna i handen samt slipper bry dig om grattis frakt.

Det var inte så jag menade, jag vill inte bidra till onödig miljöpåverkan bara för att jag ska få fri-frakt, då är det bättre om inet säger att "ok du får fri frakt ändå" eller typ "vi lägger upp en order åt dig på precis 500kr"

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Edit*
Har skickat mail.

Ärendet skulle mailas istället för att tas i tråden.
Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

NoNamesWayne - Ifall en produkt inte stämmer med beskrivning så har du full returrätt. Ring till dem så ordnar dom med resten.
Kundspecifika saker tas ju inte upp i denna tråd.

Skrivet av inet.se:

Det är en bra idé, men vi ändrar priserna flera gånger dagligen (bland annat baserat på dollarkursen) och som det ser ut idag är det inget vi kommer och lägga fokus på att implementera då [u]vi har en hel del annat som ska programmeras först[/u]. Du får använda Prisjakt som redan har en färdig funktion för det.
Mvh / Inet

Vad finns i kikaren :?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Inet
Skrivet av NoNamesWayne:

Fick inget svar vad jag såg så citerar mig själv.

Snälla, ta inte enskilda ärenden här. Det är mot både SweClockers regler och det är svårt för oss att identifiera och hjälpa kunder direkt här. Det här är inget supportforum som ersätter kundtjänst utan ett komplement där vi kan diskutera annat som intresserar alla som följer tråden.

Skicka ett mail eller ring oss så hjälper vi till och lösa problemet!

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram