Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Isf borde du förstå varför det kostar mer att hämta den också då du gör det när det passar och och nyttjar butikspersonalen istället för de som står på lagret och packar i sin egen takt.
Och du beställer ju dessutom från butiken om du vill hämta den där och inte från deras postorderlager och då blir det ju självklart butikspriset som gäller oavsett om du bokar i förväg eller ej.

Jo, jag förstår det. Men det är ändå konstigt från mitt perspektiv och jag undrar ifall Inet har någon mellanlösning på det hela.
Och jag kan gärna beställa från postorderlagret även om det tar några dagar extra.

Och hade det varit smidigt för mig att hämta i deras butik hade jag betalat några hundra extra utan problem, men nu är det fortfarande jobbigt att släpa en stor, tung dator på tunnelbanan och grejer.
Bara lättare än att ta mig till postens företagscenter som jag måste ta bil för att komma till.
Hade det skickats till mitt vanliga utlämningsställe hade ju det varit bäst även utan prisskillnad.

Så det är inte Inet som är dåliga, det är bara jag som är i en dum sits som har för få kompisar i närheten med bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jo, jag förstår det. Men det är ändå konstigt från mitt perspektiv och jag undrar ifall Inet har någon mellanlösning på det hela.
Och jag kan gärna beställa från postorderlagret även om det tar några dagar extra.

Och hade det varit smidigt för mig att hämta i deras butik hade jag betalat några hundra extra utan problem, men nu är det fortfarande jobbigt att släpa en stor, tung dator på tunnelbanan och grejer.
Bara lättare än att ta mig till postens företagscenter som jag måste ta bil för att komma till.
Hade det skickats till mitt vanliga utlämningsställe hade ju det varit bäst även utan prisskillnad.

Så det är inte Inet som är dåliga, det är bara jag som är i en dum sits som har för få kompisar i närheten med bil.

Enklaste och bästa lösningen vore väl om de kunde skicka som hempaket vilket många andra erbjuder.

Permalänk
Medlem

Eran sida har varit väldigt seg/otillgänglig på senaste. Om man klickar upp Inet, länkar eller hemadressen så laddar det bara hela tiden. Detta kommer och går bara på eran sida dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Eran sida har varit väldigt seg/otillgänglig på senaste. Om man klickar upp Inet, länkar eller hemadressen så laddar det bara hela tiden. Detta kommer och går bara på eran sida dessutom.

Japp upplever också samma problem nu.

Visa signatur

Citera för svar!

Stationär: Fractal Design Define R6 | Asus Z370-P | Intel i7 8700k @ 3.7 Ghz | Corsair Vengeance LPX 32GB CL15 @ 3000 Mhz | Asus STRIX GTX960 4GB | Fractal Design Celsius S24 | 5 TB HDD | 250GB SSD (Samsung 850 EVO), 128GB SSD (Crucial M4) | Corsair HX 850W | W10
Bärbar: Sony Vaio Pro 13.3" | i7-4500U | 8GB RAM | 256GB SSD | Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Enklaste och bästa lösningen vore väl om de kunde skicka som hempaket vilket många andra erbjuder.

Japp!
Det är någonting jag verkligen saknar.
Men det är en del strul med det så jag förstår varför Inet valt att inte erbjuda det i dagsläget. Även om jag tycker det är synd.

Permalänk
Medlem

När får ni BenQ XL2410T i webblager? :c

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Japp!
Det är någonting jag verkligen saknar.
Men det är en del strul med det så jag förstår varför Inet valt att inte erbjuda det i dagsläget. Även om jag tycker det är synd.

Strul?
Vet inte på vilket sätt det skulle vara struligt.
Har använt mig av tjänsten ett antal gånger under flera år utan problem.
Men tyvärr har inet sina egna idéer kring vissa saker.

Permalänk

Inet.se är seg som smör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Strul?
Vet inte på vilket sätt det skulle vara struligt.
Har använt mig av tjänsten ett antal gånger under flera år utan problem.
Men tyvärr har inet sina egna idéer kring vissa saker.

Som att dom inte ringer innan dom kommer.
Som jag hade beställt en grej på hemleverans och angett både min portkod och mitt telefonnummer när jag beställde.
Men dom som delade ut posten kom inte in genom porten och åkte tillbaka med paketet istället för att ringa mig eller nått.
Så jag fick åka ut i skogen till deras företagscenter eller nått för att hämta paketet själv, eller betala några hundra för att dom skulle köra ut det igen.

Jag har använt tjänsten flera gånger utan problem också och jag tycker inte det är Inets problem om posten strular så jag förstår inte varför dom inte erbjuder det alternativet.
Men vill man ha nöjda kunder så vill man kanske hålla tredje part till så liten del som möjligt.

Permalänk
Medlem

Inet vet att Inet är segt och de har sagt att de ska flytta till en ny server i samband med flytten av lagret..

Permalänk
Skrivet av biorrith:

860kg, det är macho!!

Hade vart gött med det som passivkylning men vet bara inte var jag ska ställa den:S

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Skrivet av Durra_666:

Varför har jag valt inet att beställa från, bra hemsida med snabba leveranser och bra service.

Efter min senaste beställning har min uppfattning ändrats totalt. Har inet blivit för stora så dom inte behöver bry sig om sina kunder mer ?
Har ordet kundservice totalt försvunnit från deras företags inställning ?

Gjorde en order den 12e juni, 2 saker fanns inte i lager och skulle komma in den 13e, fine de funkar för mig.
1 av sakerna kom inte utan ändrades i status till beställningsvara ?!, ok efter ja pratat med dom och förstått att de var förseningar så ändrades statusen till försenad.

Jaja vänta dör man inte av för att få de man vill ha.
De tog 2 veckor drygt innan ja blev less... Då pratade jag med inet och dom skickade alla delarna förutom den försenade.
Tråkigt nog så sabbade posten paketet *suck* reklamera med posten tog mig ett par dagar och lite strul där med (inte inets fel)

pratade med inet samma dag som dom fick tillbaka sitt paket, Slutet av veckan ska vi ha kollat på det och kontakta dig.
Fredag kommer och inget samtal.
Jag ringer själv inet som nu inte vet vars mitt paket är ?! dom har inget kolli nr?
Ber mig fixa fram kolli nr för dom vet inte vars paketet är, dom kan inte hjälpa mig med att få delarna eller att få pengarna tillbaka... för dom vet inte vars paketet är. ?? !?!?!

Jag ringer upp posten själv och får kolli nr... mycke riktigt så har inet fått paketet ?!?!!?! Vad håller inet på med försöker dom scamma mig på pengarna eller vill dom bara jävlas ?

sitter i tel kö nu igen med inet så får vi se vars de leder men så mycke vet jag att de blir aldrig mer inet... för deras kundservice är patetisk.

Uppdatering: Nu när dom får kolli nr av mig så sitter deras tekniker och kollar på delarna ? Ska utlovat återkomma under dagen... väntar med spnning vad för sagor jag nu ska få höra.

Jag beställde ett datorpaket den 3 augusti, 2 saker var inte i lager, ram minnenena och hyper 212 plus, ram minnena skulle komma in på lördag, dom blev försenade... dröjde också ett tag innan processorkylaren kom i lager, men nu är den i lager, det är den 15 nu och ramen har fortfarande inte kommit in i lager, hur lång tid ska man få vänta?...

Glömde länk
Visa signatur

|CM Haf 922|GTX 560 ti oc|G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming|Intel Core 2500k 3,3ghz|FSP Aurum 700W|P8P67 PRO REV B3|CM Hyper 212 plus|Hörlurar: AKG K 480 NC|

Permalänk
Skrivet av WillyWonka:

Jag beställde ett datorpaket den 3 augusti, 2 saker var inte i lager, ram minnenena och hyper 212 plus, ram minnena skulle komma in på lördag, dom blev försenade... dröjde också ett tag innan processorkylaren kom i lager, men nu är den i lager, det är den 15 nu och ramen har fortfarande inte kommit in i lager, hur lång tid ska man få vänta?...

Man får väl vänta så lång tid som tillverkaren tar på sig att tillverka produkten?

Visa signatur

|>Cooler Master Dominator 690|Asus M4A79XTD Evo|AMD Phenom 2 X4 955 BE@3,7 Ghz|Scythe Kama Angle Rev.B|Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz|Cougar CM 700|XFX Radeon HD 5850 AvP|Western Digital Caviar 500GB|DVDRW Samsung SH-233L<|

Permalänk
Medlem
Citat:

På grund av förra veckans flytt av postorderlagret har vi just nu vissa förseningar och kommer inte kunna hålla vår deadline för leverans samma dag.
Vi jobbar för att komma ikapp och räknar med att redan under morgondagen vara bättre i fas. Vi beklagar det inträffade och ber ödmjukast om överseende och kommer löpande uppdatera med aktuell status på vår nyhetssida.

Var precis förbi och kikade in nya lokalerna och gud vad fint ni/captech har fått det. Förstår verkligen att det blir förseningar med tanke på hur det såg ut, mycket som inte var färdigt men ack så fint det verkar bli. Såg lite komiskt ut när alla var tvungna att gå runt med hjälm och reflexväst (i alla fall de jag såg) men det blir nog bra när det blir färdigt Får väl bara säga Grattis till nya lokalerna!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Kommer ni sänka Phenom II priserna när Bulldozer kommer i slutet av september.

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Hej inet har haft en del problem med min brors dator har varit inne oss er 2 gånger nu och nu ska den funka enligt er. Det gör den säkert men hårddisken är död testade en annan och den funkar och än så länge funkar datorn bra. Men är det något ni kan göra eller antar den måste gått sönder i frakten från er annars skulle ju ni märkt det när den var oss er. MVH Dem är köpta på datorbutiken och den har inte garanti kvar 500gb seagate

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Hej!

Kanske en väldigt fånig sak att anmärka på. Gigabyte GTX 580 OC (http://www.inet.se/artikel/5409206/gigabyte-geforce-gtx-580-o...) borde egentligen heta SOC på slutet medan Gigabyte GTX 580 (http://www.inet.se/artikel/5409113/gigabyte-geforce-gtx-580-1...) borde heta OC eller UD. Det sistnämnda kortet är också fabriksöverklockat och ingår i deras Ultra Durable-serie.

Tack för fina erbjudanden och ett trevligt bemötande varje gång jag kontaktar er!

Visa signatur

Intel i7 2600K / H80 / Gigabyte GTX 580 SOC / 2x4GB Corsair Vengeance @ 1600MHz / Asus P8Z68-V Pro / Intel SSD 510 120GB / Seagate Barracuda Green 2TB / Corsair AX 850W 80+ Gold / Corsair Obsidian 650D / W7 64 bit

Permalänk
Medlem

Riktigt nice nya lagret är.

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag förstår inte riktigt hur garantiärenden kan ta så lång tid.
Har köpt datorer/komponenter etc i många år i flera olika butiker, och när det gäller garantiärenden så brukar det oftast ta ca 1 dag att korrigera ett problem/produkt eller i vissa fall kanske max 3 dagar.
Hos er är garantiärendena enligt inlämningskvittot jag fått ca 10 arbetsdagar, samt 10-20 extra arbetsdagar ifall man skickar det vidare till tillverkaren. Alltså kan det ta 30 arbetsdagar innan det blir lagat.
Detta är enligt mig en otroligt lång tid speciellt när man (i mitt fall) har bara problem med en port på ett grafikkort (fö sitter jag på dag7).
Jag hoppas att ni kan fixa detta i framtiden. Men jag kommer aldrig mer att köpa komponenter hos er pga detta. Era konkurrenter är betydligt bättre på det här.

Permalänk

Fick sms kl 09.35 om att dom började packa mitt paket men det står fortfarande inte att dom skickat det? Brukar leveransbekräftelsen komma under kvällen/natten?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Något som skulle varit underbart var ifall det fanns en liten "kommentar sektion" vid ens "beställda varor" där man kunde skriva nått.

t.ex jag beställer ett paket som jag vill att ni skall sätta ihop till mig, och i "kommentar sektionen" kan jag skriva att jag gärna vill att ni monterar en extra fläkt t.ex.

aja, hoppas ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

Repetition is The father of learning.

Permalänk
Medlem

Fick mail från inet idag att de har skickat iväg datorn.
Hur lång leveranstid är det?
vart ligger inets lager då det kanske går snabbare om man bor nära. bor utanför lund

Permalänk
Avstängd
Skrivet av intel994:

Fick mail från inet idag att de har skickat iväg datorn.
Hur lång leveranstid är det?
vart ligger inets lager då det kanske går snabbare om man bor nära. bor utanför lund

Det blir en lång bilresa.

Sen är det sällan företag låter en hämta saker på deras lager... Hade varan funnits i butik och du åkt dit så är det ju en annan femma.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

tänkte mer på att det går snabbare att få varorna om man bor nära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel994:

Fick mail från inet idag att de har skickat iväg datorn.
Hur lång leveranstid är det?
vart ligger inets lager då det kanske går snabbare om man bor nära. bor utanför lund

Göteborg -> Malmö över natten, sedan vet jag inte hur lång tid det tar att få tillbaka paketet upp till Lund, men gissningsvis har du det under eftermiddagen imorgon.

Permalänk
Medlem

har inet tagit bort fri frakt för sweclockers? har inte sett det i ett enda paket på sista tiden :S

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

har inet tagit bort fri frakt för sweclockers? har inte sett det i ett enda paket på sista tiden :S

Har det i min sign Så det funkar än.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Göteborg -> Malmö över natten, sedan vet jag inte hur lång tid det tar att få tillbaka paketet upp till Lund, men gissningsvis har du det under eftermiddagen imorgon.

Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har det i min sign Så det funkar än.

tackar!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pada:

Tjena!
Jag förstår inte riktigt hur garantiärenden kan ta så lång tid.
Har köpt datorer/komponenter etc i många år i flera olika butiker, och när det gäller garantiärenden så brukar det oftast ta ca 1 dag att korrigera ett problem/produkt eller i vissa fall kanske max 3 dagar.
Hos er är garantiärendena enligt inlämningskvittot jag fått ca 10 arbetsdagar, samt 10-20 extra arbetsdagar ifall man skickar det vidare till tillverkaren. Alltså kan det ta 30 arbetsdagar innan det blir lagat.
Detta är enligt mig en otroligt lång tid speciellt när man (i mitt fall) har bara problem med en port på ett grafikkort (fö sitter jag på dag7).
Jag hoppas att ni kan fixa detta i framtiden. Men jag kommer aldrig mer att köpa komponenter hos er pga detta. Era konkurrenter är betydligt bättre på det här.

Vilka butiker är det du pratar om?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2