Permalänk
Medlem

Hej!

Vi har nyss beställt en ny dator till kontoret från er. Dessvärre valde Posten att köra ut den klockan halv nio, vilket inte var så lyckat eftersom kontoret öppnar först vid 9-tiden. Nu vill Posten att vi själva ska hämta datorn hos dem och det är som ni säkert förstår inget man vill lägga sin arbetstid på. Har ni någon möjlighet att till Posten antingen framföra önskemål om leveranstid (som man kan lämna vid beställningen), alternativt be att de ringer och kollar att man har öppet innan de kör ut (de har ju redan mitt telefonnummer, men valde av någon anledning att inte använda det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

860kg, det är macho!!

Permalänk
Inet
Skrivet av stais:

Hej!

Vi har nyss beställt en ny dator till kontoret från er. Dessvärre valde Posten att köra ut den klockan halv nio, vilket inte var så lyckat eftersom kontoret öppnar först vid 9-tiden. Nu vill Posten att vi själva ska hämta datorn hos dem och det är som ni säkert förstår inget man vill lägga sin arbetstid på. Har ni någon möjlighet att till Posten antingen framföra önskemål om leveranstid (som man kan lämna vid beställningen), alternativt be att de ringer och kollar att man har öppet innan de kör ut (de har ju redan mitt telefonnummer, men valde av någon anledning att inte använda det).

Tyvärr är det ett gissel med utkörning av paket om man inte är på plats under vad Posten anser är vanlig kontorstid. Posten erbjuder inte något specifikt klockslag för leverans utan föraviserar endast vilken dag och att leverans kommer att ske innan 16:00 (normalt mellan 08:00-16:00).

Det vi kan göra är att buda ut paketet en bestämd tid, dock blir detta till en helt annan kostnad och vi måste isåfall lägga denna på kunden (kontakta oss om leverans med bud önskas).

Vi ber om ursäkt över det inträffade, men har tyvärr ingen möjlighet att påverka det i dagsläget.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hur svårt kan det vara att fylla tomrummet i paketet så hårddisken slipper åka runt.

Permalänk
Medlem

Har ett önskemål som kanske redan tagits upp. Hursomhelst, när man justerar olika kundvagnar på eran hemsida går det bara att ta bort en sak i taget, även om man markerar flera produkter, "Styck" = 0. Detta kan bli rätt störande om man tex. ska ändra lite grann i pris eller jämföra priserna mellan ett AMD/Intel paket.

Permalänk
Inet
Skrivet av thefinn:

Hur svårt kan det vara att fylla tomrummet i paketet så hårddisken slipper åka runt.

http://i52.photobucket.com/albums/g38/thefinn007/2011-08-1115...

Så ska det absolut inte vara packat! Vi har informerat berörd personal för att det inte ska upprepas igen.

Vi vill även passa på och tacka dig för att du lägger ner tid och uppmärksammar oss när saker blir fel så att vi kan rätta till det.

Skrivet av zebra3:

Har ett önskemål som kanske redan tagits upp. Hursomhelst, när man justerar olika kundvagnar på eran hemsida går det bara att ta bort en sak i taget, även om man markerar flera produkter, "Styck" = 0. Detta kan bli rätt störande om man tex. ska ändra lite grann i pris eller jämföra priserna mellan ett AMD/Intel paket.

Uppsatt på todo-list till vår programmerare!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Extremt besviken på Inet nu, har varit mitt förstahandsval när jag handlat på internet en bra tid nu men kommer verkligen se över det valet efter det här.

Gjorde två beställningar i veckan båda runt middags-tid, en dator i tisdags och lite andra prylar i onsdags.

Datorn hade oturen att hamna som företagspaket, vilket skulle försena beställningen med 1-2 dagar, fine tänkte jag. Borde komma på torsdag så hinner jag fixa datorn innan helgen, men idag har inte ens grejerna skickats. Sitter alltså här 1-2 dagar senare och grejerna har inte skickats som utlovat. Imorgon är det dessutom leverans-stopp så datorn kommer väll hit tidigast tisdag. Alltså en hel vecka - minst - i leveranstid när jag var jävligt noga med att välja komponenter som fanns i lager för att beställningen skulle gå så snabbt och smidigt som möjligt.

Den andra beställningen var faktiskt flera hundra kronor dyrare än hos konkurrenterna, men eftersom jag hade ett väldigt högt förtroende för Inet och jag vet att grejerna kommer fram dagen efter så lade jag beställningen ändå hos Inet, beställningen lades runt 12:00 i onsdags men skickades inte förens torsdag trots att ni har som policy att beställningar gjorda innan 17 skickas samma dag.

Kan tyckas att jag är jävligt petig och gnällig, men för mig kommer leveranstiden alltid på prio #1. Man känner sig inte direkt prioriterad som kund när det dröjer innan varorna skickas.

Permalänk
Medlem

Kommer ni att sälja Asus N55SF med hybriddisken eller N75SF?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Besviken kund

Varför har jag valt inet att beställa från, bra hemsida med snabba leveranser och bra service.

Efter min senaste beställning har min uppfattning ändrats totalt. Har inet blivit för stora så dom inte behöver bry sig om sina kunder mer ?
Har ordet kundservice totalt försvunnit från deras företags inställning ?

Gjorde en order den 12e juni, 2 saker fanns inte i lager och skulle komma in den 13e, fine de funkar för mig.
1 av sakerna kom inte utan ändrades i status till beställningsvara ?!, ok efter ja pratat med dom och förstått att de var förseningar så ändrades statusen till försenad.

Jaja vänta dör man inte av för att få de man vill ha.
De tog 2 veckor drygt innan ja blev less... Då pratade jag med inet och dom skickade alla delarna förutom den försenade.
Tråkigt nog så sabbade posten paketet *suck* reklamera med posten tog mig ett par dagar och lite strul där med (inte inets fel)

pratade med inet samma dag som dom fick tillbaka sitt paket, Slutet av veckan ska vi ha kollat på det och kontakta dig.
Fredag kommer och inget samtal.
Jag ringer själv inet som nu inte vet vars mitt paket är ?! dom har inget kolli nr?
Ber mig fixa fram kolli nr för dom vet inte vars paketet är, dom kan inte hjälpa mig med att få delarna eller att få pengarna tillbaka... för dom vet inte vars paketet är. ?? !?!?!

Jag ringer upp posten själv och får kolli nr... mycke riktigt så har inet fått paketet ?!?!!?! Vad håller inet på med försöker dom scamma mig på pengarna eller vill dom bara jävlas ?

sitter i tel kö nu igen med inet så får vi se vars de leder men så mycke vet jag att de blir aldrig mer inet... för deras kundservice är patetisk.

Uppdatering: Nu när dom får kolli nr av mig så sitter deras tekniker och kollar på delarna ? Ska utlovat återkomma under dagen... väntar med spnning vad för sagor jag nu ska få höra.

Permalänk
Permalänk
Medlem

+1. Hade blivit riktigt snyggt med lite sleeving.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Extremt besviken på Inet nu, har varit mitt förstahandsval när jag handlat på internet en bra tid nu men kommer verkligen se över det valet efter det här.

Gjorde två beställningar i veckan båda runt middags-tid, en dator i tisdags och lite andra prylar i onsdags.

Datorn hade oturen att hamna som företagspaket, vilket skulle försena beställningen med 1-2 dagar, fine tänkte jag. Borde komma på torsdag så hinner jag fixa datorn innan helgen, men idag har inte ens grejerna skickats. Sitter alltså här 1-2 dagar senare och grejerna har inte skickats som utlovat. Imorgon är det dessutom leverans-stopp så datorn kommer väll hit tidigast tisdag. Alltså en hel vecka - minst - i leveranstid när jag var jävligt noga med att välja komponenter som fanns i lager för att beställningen skulle gå så snabbt och smidigt som möjligt.

Den andra beställningen var faktiskt flera hundra kronor dyrare än hos konkurrenterna, men eftersom jag hade ett väldigt högt förtroende för Inet och jag vet att grejerna kommer fram dagen efter så lade jag beställningen ändå hos Inet, beställningen lades runt 12:00 i onsdags men skickades inte förens torsdag trots att ni har som policy att beställningar gjorda innan 17 skickas samma dag.

Kan tyckas att jag är jävligt petig och gnällig, men för mig kommer leveranstiden alltid på prio #1. Man känner sig inte direkt prioriterad som kund när det dröjer innan varorna skickas.

Det kanske har något att göra med #11246776 ?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Inet
Skrivet av stn1337:

Extremt besviken på Inet nu, har varit mitt förstahandsval när jag handlat på internet en bra tid nu men kommer verkligen se över det valet efter det här.

Gjorde två beställningar i veckan båda runt middags-tid, en dator i tisdags och lite andra prylar i onsdags.

Datorn hade oturen att hamna som företagspaket, vilket skulle försena beställningen med 1-2 dagar, fine tänkte jag. Borde komma på torsdag så hinner jag fixa datorn innan helgen, men idag har inte ens grejerna skickats. Sitter alltså här 1-2 dagar senare och grejerna har inte skickats som utlovat. Imorgon är det dessutom leverans-stopp så datorn kommer väll hit tidigast tisdag. Alltså en hel vecka - minst - i leveranstid när jag var jävligt noga med att välja komponenter som fanns i lager för att beställningen skulle gå så snabbt och smidigt som möjligt.

Den andra beställningen var faktiskt flera hundra kronor dyrare än hos konkurrenterna, men eftersom jag hade ett väldigt högt förtroende för Inet och jag vet att grejerna kommer fram dagen efter så lade jag beställningen ändå hos Inet, beställningen lades runt 12:00 i onsdags men skickades inte förens torsdag trots att ni har som policy att beställningar gjorda innan 17 skickas samma dag.

Kan tyckas att jag är jävligt petig och gnällig, men för mig kommer leveranstiden alltid på prio #1. Man känner sig inte direkt prioriterad som kund när det dröjer innan varorna skickas.

Vi vill börja med att be om ursäkt över det inträffade och samtidigt tacka för att du framför kritik som vi kan ta till oss av. När det gäller din försenade leverans beror den på att vi är mitt uppe i en flytt av hela lagret vilket har gjort att inte allting fungerat som förväntat. Vi har under de senaste dagarna haft en del strul med lagret då produkter flyttats till nya lokaler samtidigt som en stor del av personalen har varit engagerad i flytten.

Detta är ingen ursäkt för att du drabbats av en försening med dina varor, men det är förklaringen vad som hänt.

Hela anledningen till att vi flyttat vårt lager är att vi började växa ur det gamla och fick problem med att hålla samma servicenivå innan med snabba leveranser. Vi beräknar att allt är på plats under nästa vecka och kommer under hösten, med hjälp av nya robotar och mycket annat, att ha ännu snabbare leveranser än innan.

Skrivet av BergLake:

Kommer ni att sälja Asus N55SF med hybriddisken eller N75SF?

För tillfället har vi endast N55 på väg in, dock levereras den med en 750GB-disk i stället för hybrid då Asus inte fått tag på några hybriddiskar pga. brist.

Skrivet av Durra_666:

Varför har jag valt inet att beställa från, bra hemsida med snabba leveranser och bra service.

Efter min senaste beställning har min uppfattning ändrats totalt. Har inet blivit för stora så dom inte behöver bry sig om sina kunder mer ?
Har ordet kundservice totalt försvunnit från deras företags inställning ?

Gjorde en order den 12e juni, 2 saker fanns inte i lager och skulle komma in den 13e, fine de funkar för mig.
1 av sakerna kom inte utan ändrades i status till beställningsvara ?!, ok efter ja pratat med dom och förstått att de var förseningar så ändrades statusen till försenad.

Jaja vänta dör man inte av för att få de man vill ha.
De tog 2 veckor drygt innan ja blev less... Då pratade jag med inet och dom skickade alla delarna förutom den försenade.
Tråkigt nog så sabbade posten paketet *suck* reklamera med posten tog mig ett par dagar och lite strul där med (inte inets fel)

pratade med inet samma dag som dom fick tillbaka sitt paket, Slutet av veckan ska vi ha kollat på det och kontakta dig.
Fredag kommer och inget samtal.
Jag ringer själv inet som nu inte vet vars mitt paket är ?! dom har inget kolli nr?
Ber mig fixa fram kolli nr för dom vet inte vars paketet är, dom kan inte hjälpa mig med att få delarna eller att få pengarna tillbaka... för dom vet inte vars paketet är. ?? !?!?!

Jag ringer upp posten själv och får kolli nr... mycke riktigt så har inet fått paketet ?!?!!?! Vad håller inet på med försöker dom scamma mig på pengarna eller vill dom bara jävlas ?

sitter i tel kö nu igen med inet så får vi se vars de leder men så mycke vet jag att de blir aldrig mer inet... för deras kundservice är patetisk.

Uppdatering: Nu när dom får kolli nr av mig så sitter deras tekniker och kollar på delarna ? Ska utlovat återkomma under dagen... väntar med spnning vad för sagor jag nu ska få höra.

Pratade just med serviceavdelningen och om jag förstod det rätt kom du och teknikern fram till en gemensam lösning som du är nöjd med.

Jag vill även passa på och be om ursäkt över att ärendet hanterats struligt.

Tyvärr inget vi har möjlighet att ta in.

Trevlig helg från ett soligt Göteborg!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej igen Inet :]

Undrar om ni kommer få in följade dator inom kort:

http://www.inet.se/artikel/1969979/acer-aspire-timelinex-4830...

Tack, Andersson

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Varför är det samma pris på dessa båda lurar?

http://www.inet.se/artikel/6309108/sennheiser-cx400-ii-precis...
och
http://www.inet.se/artikel/6303323/sennheiser-cx300-ii-precis...

borde inte denna äldre modellen vara billigare?

Permalänk

Tänkt på att uppdatera era priser på amd processorerna ? Ni hade bäst pris innan.. Nu börjar ni komma lite efter, dags kanske ?

Permalänk
Medlem

Tänkte nästa löning dra en beställning på ett Lian Li PC-V2120 chassie http://www.inet.se/artikel/6903527/lian-li-pc-v2120b-svart då mitt gamla Lian Li PC-A71A inte räcker till riktigt längre.

Dock så har ni bara V2120B modellen vilket är svart på utsidan men alufärgad på insidan, jag är på jakt efter en PC-V2120X , den helsvarta modellen. Är det något ni kan sälja till en eller måste jag gå genom andra återförsäljare? Litar inte riktigt på dem få butiker som påstår sig ha den i lager när dem egentligen är hos leverantör. Vill inte lägga 4000:- på ett chassie som saknar en kosmetisk touch jag är ute efter delvis. Även om det är ett i övrigt likadant chassie.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tänkte bara kolla om ni planerat att ta in asus x101 i sortimentet och i sådana fall om ni fått något preliminärt datum från asus.

(Har läst att den ska dyka upp i europa i mitten av augusti men då jag hittar den på asus brittiska sida men inte deras svenska så kanske det tar ett tag att komma hit. Om den nu kommer hit över huvud taget, man vet ju aldrig )

Permalänk
Medlem
Skrivet av thefinn:

Hur svårt kan det vara att fylla tomrummet i paketet så hårddisken slipper åka runt.

http://i52.photobucket.com/albums/g38/thefinn007/2011-08-1115...

Jag måste fått endel av ditt emblage, min HDD var rullad i 50 cm bubelplast åt alla håll

Permalänk
Hedersmedlem

Tjena Inet,

Skulle inte ni kunna ta några trådlösa nätverkskort avsedda för stationära datorer? Känns som att det behövs!

(Eller, om ni har dem, göra dem hittbara, för jag hittar dem då inte.)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Kan man beställa på nätet och hämta upp i butik istället för att få hemskickat?
För min del gäller det Sthlms-butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tjena Inet,

Skulle inte ni kunna ta några trådlösa nätverkskort avsedda för stationära datorer? Känns som att det behövs!

(Eller, om ni har dem, göra dem hittbara, för jag hittar dem då inte.)

De ligger inte under kategorin datorkomponenter utan "Nätverk" har en helt egen kategori. Men det kanske är något som man borde hitta ifrån datorkomponenter också?

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tjena Inet,

Skulle inte ni kunna ta några trådlösa nätverkskort avsedda för stationära datorer? Känns som att det behövs!

(Eller, om ni har dem, göra dem hittbara, för jag hittar dem då inte.)

D-link DWA140, asbra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Kan man beställa på nätet och hämta upp i butik istället för att få hemskickat?
För min del gäller det Sthlms-butiken.

Klicka på Visa butikspriser och sen kan du boka i valfri butik.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Klicka på Visa butikspriser och sen kan du boka i valfri butik.

Ok, känns konstigt att betala mer för att dom inte ska posta paketet till mig.
För dom pengarna jag tjänar på att beställa med webbpriser så skulle jag kunna betala posten att köra hem paketet till mig istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ok, känns konstigt att betala mer för att dom inte ska posta paketet till mig.
För dom pengarna jag tjänar på att beställa med webbpriser så skulle jag kunna betala posten att köra hem paketet till mig istället.

Mjo, vet faktiskt inte varför de har olika nätpriser och butikspriser, är så van vid webhallen som har samma pris både på nätet och i butik.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Mjo, vet faktiskt inte varför de har olika nätpriser och butikspriser, är så van vid webhallen som har samma pris både på nätet och i butik.

Jag förstår varför butikspriser finns.
Att ha butikslager, butikspersonal, lokal, service osv kostar pengar.
Se det som att butikspriset är det riktiga priset och webbpriset är det pressade rea-priset.

Men i mitt fall så vill jag ju bara beställa en dator och sedan att dom låter bli att skicka den.
Eftersom den kommer med företagspaket istället för postpaket så är det lättare för mig att ta mig till deras butik än till postens företagscenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag förstår varför butikspriser finns.
Att ha butikslager, butikspersonal, lokal, service osv kostar pengar.
Se det som att butikspriset är det riktiga priset och webbpriset är det pressade rea-priset.

Men i mitt fall så vill jag ju bara beställa en dator och sedan att dom låter bli att skicka den.
Eftersom den kommer med företagspaket istället för postpaket så är det lättare för mig att ta mig till deras butik än till postens företagscenter.

Isf borde du förstå varför det kostar mer att hämta den också då du gör det när det passar och och nyttjar butikspersonalen istället för de som står på lagret och packar i sin egen takt.
Och du beställer ju dessutom från butiken om du vill hämta den där och inte från deras postorderlager och då blir det ju självklart butikspriset som gäller oavsett om du bokar i förväg eller ej.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Isf borde du förstå varför det kostar mer att hämta den också då du gör det när det passar och och nyttjar butikspersonalen istället för de som står på lagret och packar i sin egen takt.
Och du beställer ju dessutom från butiken om du vill hämta den där och inte från deras postorderlager och då blir det ju självklart butikspriset som gäller oavsett om du bokar i förväg eller ej.

Exakt, Inet har inte sitt lager i butiken i Stockholm om han trodde det. Inet måste alltså skicka allting till sin butik först och sedan lämna ut det till kunden istället för att låta posten sköta sådant. Butiken måste alltså både ta emot paketet och ge ut det vilket tar tid.

Permalänk
Medlem

Men då kanske de skulle kunna fixa att man kan hämta ut sina saker utanför lagret. Fast å andra sidan skulle det kanske kräva mer jobb att hålla koll på vilka paket som ska skickas med posten och vilka som ska lämnas ut till kund...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!