Permalänk
Inet
Skrivet av anon42512:

Fick mail om idag att jag kommer få hem rätt pingvinstänger utan extra kostnad...var mer än jag hoppades på

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej. Jag har ett Gigabyte radeon 7950 Windforce 3 som blir överdrivet varm. Den blir runt 80 grader vid litecoin mining. Då har jag en rumps temp på 20 grader med öppet fönster i rummet och en stor fläkt som blåser på den. Jag har 4st andra likadana kort som också är köpt från er. Dem blir mellan 65 och 70 grader.

Lämnade hur som helst in den till er och fick samtal från eran service att den blev 61 grader vid furmark test över helgen. Vilket får mig att skratta. Ni kom fram till att det är helt normalt. Vilket jag skulle tycka är sjukt om den kunde hålla så låg temperatur under furmark test. Det är helt omöjligt.

Jag har nu kopplat in den igen och den rusar nästan direkt upp i 76 grader med en fläkt som går i 82%
samtidig har jag en rumps temp på 20 grader med öppet fönster i rummet och en stor fläkt som blåser på den.

Hur tycker ni att jag ska gå tillväga? Jag kan ta printsscreen så ni får se. Jag tror inte ett dug på att mitt grafikkort blir som max 61 grader vid furmark belastning under en helg.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Är tyvärr inget som vi kommer att ta in.

Väntar på leveransbesked från ASUS - håll utkik på sidan för vi uppdaterar så fort vi vet mer!

Ska komma i lager igen i nästa vecka!

aaah crap, hade jag fått den infon för ngr dagar sen hade jag inte beställt ett par från netonnet...som sen ändra sin inkommande leverans.. så att jag tillslut nöjde mig med ett par vita.. =(

måste lära mig att ha lite is i magen men jag förväntade mig faktiskt inget svar här.. vilket bara än en gång visar på hur grymma Inet är!

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Inet
Skrivet av Nzt:

Hej. Jag har ett Gigabyte radeon 7950 Windforce 3 som blir överdrivet varm. Den blir runt 80 grader vid litecoin mining. Då har jag en rumps temp på 20 grader med öppet fönster i rummet och en stor fläkt som blåser på den. Jag har 4st andra likadana kort som också är köpt från er. Dem blir mellan 65 och 70 grader.

Lämnade hur som helst in den till er och fick samtal från eran service att den blev 61 grader vid furmark test över helgen. Vilket får mig att skratta. Ni kom fram till att det är helt normalt. Vilket jag skulle tycka är sjukt om den kunde hålla så låg temperatur under furmark test. Det är helt omöjligt.

Jag har nu kopplat in den igen och den rusar nästan direkt upp i 76 grader med en fläkt som går i 82%
samtidig har jag en rumps temp på 20 grader med öppet fönster i rummet och en stor fläkt som blåser på den.

Hur tycker ni att jag ska gå tillväga? Jag kan ta printsscreen så ni får se. Jag tror inte ett dug på att mitt grafikkort blir som max 61 grader vid furmark belastning under en helg.

Att ett grafikkort blir ca ~80 grader vid load är fullkomligt normalt och så länge kortet inte uppvisar några problem t ex artefakter på skärmen eller att ditt system blir instabilt så är det inget som vi normalt sätt byter ut då ingen tillverkare skulle anse kortet defekt.

Det är även normalt att det kan variera några grader från kort till kort för kommer aldrig finnas två kort som är 100% identiska.

Kan hålla med om att 61 grader vid vid stresstest låter lite väl lågt men är svårt att säga något mer utan att veta mer om just ditt ärende. Bäst är att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se om det är så att du upplever ytterligare problem med kortet.

Skrivet av bobani:

aaah crap, hade jag fått den infon för ngr dagar sen hade jag inte beställt ett par från netonnet...som sen ändra sin inkommande leverans.. så att jag tillslut nöjde mig med ett par vita.. =(

måste lära mig att ha lite is i magen men jag förväntade mig faktiskt inget svar här.. vilket bara än en gång visar på hur grymma Inet är!

Vi svarar alltid här

Och du vet att vi även har kundtjänst öppet både lördag och söndag (11-15) nu?

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Beställde ett gäng pingvinstänger, men fick fel sort...dålig stil...

Var finns de? Och är det fri frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Att ett grafikkort blir ca ~80 grader vid load är fullkomligt normalt och så länge kortet inte uppvisar några problem t ex artefakter på skärmen eller att ditt system blir instabilt så är det inget som vi normalt sätt byter ut då ingen tillverkare skulle anse kortet defekt.

Det är även normalt att det kan variera några grader från kort till kort för kommer aldrig finnas två kort som är 100% identiska.

Kan hålla med om att 61 grader vid vid stresstest låter lite väl lågt men är svårt att säga något mer utan att veta mer om just ditt ärende. Bäst är att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se om det är så att du upplever ytterligare problem med kortet.

Vi svarar alltid här

Och du vet att vi även har kundtjänst öppet både lördag och söndag (11-15) nu?

tack! Ska tänka på det även nästa gång jag blir lite väl spontan i mitt handlande

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

ok, men är det någon ni kan ta hem på beställning?

Har mailat ett flertal butiker så nu väntar man svar vart man nu kan få hem ett exemplar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

ok, men är det någon ni kan ta hem på beställning?

Har mailat ett flertal butiker så nu väntar man svar vart man nu kan få hem ett exemplar.

Går dessvärre inte att beställa hem enstaka exemplar för oss och det är dessutom flera månaders leveranstid (prel. februari om vi skulle beställa idag).

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av inet.se:

Fick hem dom idag och fick fel igen... -.-
Men så fick jag ett sms om att min order plockas och ni skickar ÄNNU ett paket med pingvinstänger...
(efter jag påpekat felet, förstås)

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Att ett grafikkort blir ca ~80 grader vid load är fullkomligt normalt och så länge kortet inte uppvisar några problem t ex artefakter på skärmen eller att ditt system blir instabilt så är det inget som vi normalt sätt byter ut då ingen tillverkare skulle anse kortet defekt.

Det är även normalt att det kan variera några grader från kort till kort för kommer aldrig finnas två kort som är 100% identiska.

Kan hålla med om att 61 grader vid vid stresstest låter lite väl lågt men är svårt att säga något mer utan att veta mer om just ditt ärende. Bäst är att du kontaktar oss direkt på 031-65 27 00 eller info@inet.se om det är så att du upplever ytterligare problem med kortet.

Oavsett om det är stabilt eller inte så anser jag att det är alldeles för hög temperatur den arbetar i. Fläkten får snurra på i 80-85% för att hålla dem tempen även fast jag har öppet fönster och 20 grader i rummet samtidigt som en stor fläkt blåser på den. Vill du att jag provar utan fläkten som blåser på den stänger fönstret?

Jag vet att alla kort är olika. Men just det här kortet har blivit varmare och varmare med tiden. Den var till och med svalare under sommaren.

Har nu skrivit till gigabyte i deras tråd. Vi får se vad dem tycker.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Såg precis att ni har gratis frakt nu oavsett om man är över 500kr eller inte.
GRYMT måste jag säga.
Jag har alltid sätt er som en riktigt bra butik med bra kund kontakt och bra support.
Men inte alltid det lägsta priset eller största utbudet jämfört med dom största aktörerna på marknaden.
Men den här ändringen gör enorm skillnad när man bara ska beställa lite mindre saker.

Bra jobbat Inet!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Hej! Har ni någon aning om när Corsair RM 1000W 80+ Gold Modulär kommer in? Har en order där endast den saknas och väntar spänt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hejsan Inet!
Jag beställde resterande delarna till datorn igår, samt en massa kringrustning och allt kom idag. Utmärkta produkter, superb support och snabb frakt!
Finns absolut inget att klaga på. La även en röst på er för årets nätbutik

PS.

Till nästa gång = Jag gillar inte lakrits

Dold text
Permalänk
Inet
Skrivet av Deba:

Hej! Har ni någon aning om när Corsair RM 1000W 80+ Gold Modulär kommer in? Har en order där endast den saknas och väntar spänt

Kommer in i början på november tyvärr. Vill du byta i din order för snabbare leverans så bara hör av dig till oss på 031-65 27 00 eller info@inet.se

Skrivet av Nzt:

Oavsett om det är stabilt eller inte så anser jag att det är alldeles för hög temperatur den arbetar i. Fläkten får snurra på i 80-85% för att hålla dem tempen även fast jag har öppet fönster och 20 grader i rummet samtidigt som en stor fläkt blåser på den. Vill du att jag provar utan fläkten som blåser på den stänger fönstret?

Jag vet att alla kort är olika. Men just det här kortet har blivit varmare och varmare med tiden. Den var till och med svalare under sommaren.

Har nu skrivit till gigabyte i deras tråd. Vi får se vad dem tycker.

Grafikkort är gjorda för att klara högre temperaturer och är det så att du *måste* ha fönstret öppet samt en stor fläkt som blåser på kortet för att det ska vara stabilt - ja, då skulle vi nog säga att det är defekt för det ska du inte behöva. Men att det går upp en del i temperatur vid belastning och inte visar några tecken på att vara instabilt eller liknande då är det som sagt inget som brukar gå igenom hos tillverkarna.

Är det så att Gigabyte anser det defekt och något som går på garanti så är det givetvis något vi byter ut åt dig! Bara hör av dig till oss när du får svar från dom.

Skrivet av zOlid:

Såg precis att ni har gratis frakt nu oavsett om man är över 500kr eller inte.
GRYMT måste jag säga.
Jag har alltid sätt er som en riktigt bra butik med bra kund kontakt och bra support.
Men inte alltid det lägsta priset eller största utbudet jämfört med dom största aktörerna på marknaden.
Men den här ändringen gör enorm skillnad när man bara ska beställa lite mindre saker.

Bra jobbat Inet!

Tack!

Får jättegärna gå in och nominera oss på Prisjakt för Årets nätbutik.

Trevlig helg på er allihopa!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Vill bara säga att jag är sjukt nöjd med mitt första köp hos inet, och det lär inte vara mitt sista! Köpte ett tangentbord i webbutiken kl 16:50 igår, var framme hos mitt postombud 10:38 i Västerås, så tack inet och posten för den sjukt snabba leveransen, kunde inte vara nöjdare!

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Jag var och köpte två 2TB WD Red i er butik i Sisjön igår att sätta i min NAS. När jag skall registrera dem på WD:s hemsida står det att den ena är tillverkad i början av oktober 2013 och den andra i november 2012?!. Eftersom serienumret tyvärr inte framgår av kvittot funderar jag på om det kan bli problem vid ett eventuellt garantiärende, dvs att WD hävdar att jag måste köpt disken mycket tidigare?

Naturligtvis kan jag åka och lämna tillbaka disken på öppet köp men det vore skönt att slippa, det är en bra bit att köra.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Hej Inet,

Jag var och köpte två 2TB WD Red i er butik i Sisjön igår att sätta i min NAS. När jag skall registrera dem på WD:s hemsida står det att den ena är tillverkad i början av oktober 2013 och den andra i november 2012?!. Eftersom serienumret tyvärr inte framgår av kvittot funderar jag på om det kan bli problem vid ett eventuellt garantiärende, dvs att WD hävdar att jag måste köpt disken mycket tidigare?

Naturligtvis kan jag åka och lämna tillbaka disken på öppet köp men det vore skönt att slippa, det är en bra bit att köra.

Ska inte vara några problem. Garantin går efter ditt inköpsdatum.

Permalänk
Inet
Skrivet av zarkov:

Hej Inet,

Jag var och köpte två 2TB WD Red i er butik i Sisjön igår att sätta i min NAS. När jag skall registrera dem på WD:s hemsida står det att den ena är tillverkad i början av oktober 2013 och den andra i november 2012?!. Eftersom serienumret tyvärr inte framgår av kvittot funderar jag på om det kan bli problem vid ett eventuellt garantiärende, dvs att WD hävdar att jag måste köpt disken mycket tidigare?

Naturligtvis kan jag åka och lämna tillbaka disken på öppet köp men det vore skönt att slippa, det är en bra bit att köra.

Skrivet av anon42512:

Ska inte vara några problem. Garantin går efter ditt inköpsdatum.

Stämmer att det är datumet på kvittot som gäller för garantin hos oss, oavsett när produkten är tillverkad, så du kan vara lugn!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena Inet, har en liten fråga angående era tysta 140mm fläktar https://www.inet.se/produkt/6308827/inet-tyst-chassiflakt-140...

Frågan lyder = Vad har de som lägsta Start Volt? har nämligen en PSU utan garantin kvar som fläkten gett sig på och skulle behöva en fläkt som startar på runt 3.5 volt.

//mvh enRödjävel

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Inet
Skrivet av enRödjävel:

Tjena Inet, har en liten fråga angående era tysta 140mm fläktar https://www.inet.se/produkt/6308827/inet-tyst-chassiflakt-140...

Frågan lyder = Vad har de som lägsta Start Volt? har nämligen en PSU utan garantin kvar som fläkten gett sig på och skulle behöva en fläkt som startar på runt 3.5 volt.

//mvh enRödjävel

Dom är tyvärr inte specificerade att starta på så låg volt utan är 5-6V.

Men det sagt så finns det fortfarande en chans att dom kan starta på 3,5V men det kan skilja från fläkt till fläkt och inget som vi kan garantera tyvärr.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

hej inet jag köpte för ett Asus X79 Deluxe som jag fick hem 7/10-13 och installerade moderkortet den 16/10- 13. men efter den första ur plockningen av grafikkortet på moderkortet så lossade den svarta lilla sak som håller fast grafikkortet som sitter på högra sidan på PCI Express'en och den måste ha gått av innan jag fick moderkortet. och jag undrar men behöver väl inte oroa sig om moderkortet skulle gå sönder och man skulle skicka in det till er och dom skulle neka garanti eller sånt?

Permalänk
Medlem

Start volt på fläktar kan skilja ganska mycket mellan olika exemplar av samma modell.
Har själv 5st fratcal 140mm fläktar av samma modell (revision 2) där en av dom startar betydligt tidigare än dom andra och en bedtyligt senare har ej mätt upp exakt vilken volt det är men gissar på att det är 2-3v mellan lägsta och högsta.

Har även 3st 120mm noctua av samma modell där det även där skiljer en del men inte lika mycket skulle tippa på runt 0,7v heller nåt sånt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Hej. Jag undrar om detta ljudkort kommer med ett rött "skal"? På komplett så ser det ut som att kortet har ett skal på sig.

http://www.inet.se/produkt/6305304/creative-sound-blaster-z-b...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=770571

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Hej. Jag undrar om detta ljudkort kommer med ett rött "skal"? På komplett så ser det ut som att kortet har ett skal på sig.

http://www.inet.se/produkt/6305304/creative-sound-blaster-z-b...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=770571

Kolla kommentarerna, http://www.inet.se/produkt/6305304/creative-sound-blaster-z-b...

Permalänk
Medlem

Hej. Jag gjorde en felanmälan på min Fractal design integra r2 650w och jag fick en ny pga konstiga ljud. Nu har jag dock bestämt mig för att köra SLI. Skulle det gå att få köpa en corsair RM 750w för ett billigare pris om jag skickade in FD nätagget?

Permalänk
Medlem

Ser inga kommentarer. Citera gärna

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Ser inga kommentarer. Citera gärna

Aleczandro Melinte
Hej! Jag hade tänkt att beställa ett sånt här. Men jag vill ha den röda kåpan till, kan ni fixa det?
Svar · Gilla · Följ inlägget · den 27 juli kl. 19:43

Inet
Den röda kåpan är en del av det dyrare ljudkortet, det finns ingen möjlighet att få det skalet på detta ljudkort.
Svar · Gilla · den 2 augusti kl. 12:17

Aleczandro Melinte
Okej! Tack inet!
Svar · Gilla · den 6 augusti kl. 04:09

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt sugen på en Asus N550jv. Ni skulle få in ett gäng den 22/10 enligt er hemsida men nu står den som försenad. Finns där nån info om när den kommer dyka upp?

http://www.inet.se/produkt/1970808/asus-n550jv-i7-8gb-gt750m?

Permalänk
Medlem

såg idag när jag öppnade min burk att mitt gtx 670 hade bara ett plastspänne på baksidan av kortet för just vrm kylningen. Kan fixa det själv med stripes men då måste man ju öppna det och det vill jag inte förrän garantin gått ut. ska jag lämna in det eller?

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inet.se:

Väntar på svar från Sennheiser här - återkommer!

Hur länge tänkte ni vänta på svar från Sennheiser om öronkuddar till Sennheiser PC350?
Tycker att ni borde fått ett svar vid det här laget, det är ju ett tag sen ni tog kontakt med dom.