Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Tjo inet.
Har säkert frågats tidigare.

Hur är det med kvitto/garanti om man skickat in gamla kortet och fått ett nytt?
Som jag, köpte mitt första i jan början av feb om jag inte minns fel.
Och fick det utbytt för ca 2v sen.

Räknas det ny garanti period från 2v sen eller är det fortfarande sen början av året?
Och hur kan man isåfall styrka det genom kvitto eller dyligt?

Det gäller från när det första kortet köptes och förlängs inte om du har fått det utbytt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

tack för svaret

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Lade en beställning på en ny dator hos er inkl montering fast utan Windows 8 då jag redan äger en sån licens. Är det möjligt att ni kan installera det samt alla drivrutiner ändå om jag kontaktar er med licensnyckeln?

Det hoppas jag inte.
Möjligen kan de göra en installation som helt enkelt frågar efter nyckeln när du startar datorn första gången. Nyckeln är en värdehandling, den ska du inte släppa ifrån dig.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Såg att chassit Phanteks enthoo luxe hade blivit försenat, när tror ni att ni får in det i lager?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Hej! Kommer ni få in Corsaid rgb tagentbord när dom väl lanseras?

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni inte säljer några SSD:er från Crucial? Deras MX100 är ju förmodligen den mest prisvärda disken just nu, särskilt när det verkar finnas grova problem med Samsungs 840-serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zantetsuken:

särskilt när det verkar finnas grova problem med Samsungs 840-serie.

Uh.... va? Jag är ganska nyvaken, men... Vad har jag nu missat?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Uh.... va? Jag är ganska nyvaken, men... Vad har jag nu missat?
B!

Kolla Sweclockers nyheter

Permalänk
Medlem

Hej Inet, jag tänkte fråga hur det är med M.2 enheter och om ni kommer att lista om de kör med PCI-E eller SATA gränssnitt?

Ha det gött!

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk

tjo inet, jag beställde ett gtx970 strix idag då det stod att det fanns i lager men fick sedan ett mail om att det var slut i lager så undrar då hur länge man kan tros behöva vänta på att få det

Visa signatur

Fractal Design Define R4 │Intel core i5 4690k @ 4,6 Ghz│Corsair H100i │Asus Maximus VII Hero │Corsair RM850 │Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz │Kingston SSDNow V300 120GB│Asus gtx970 strix│Asus vg248qe│ Noctua <3│

Permalänk
Skrivet av Spoderpug:

tjo inet, jag beställde ett gtx970 strix idag då det stod att det fanns i lager men fick sedan ett mail om att det var slut i lager så undrar då hur länge man kan tros behöva vänta på att få det

Ställer nästa samma fråga. Har ni något preliminärt datum just nu när ni får in nästa leverans av GTX 970 samt 980 korten? Är allt lite sugen på ett 980 med en tredjepartskylare.

Permalänk

Fick ett mail från Inet idag om att de skickat min dator från deras lager/butik idag klockan 08.40. När tror ni den kommer till mig? Bor i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Skulle bara vilja ge er lite beröm igen, 20 timmar från beställning tills man har varan, samt era fläktar denna gången 140 mm modellen, bra pris, tyst och flytar bra med luft via justering. Ett stort jävla plus till er!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hannes1234:

Fick ett mail från Inet idag om att de skickat min dator från deras lager/butik idag klockan 08.40. När tror ni den kommer till mig? Bor i Stockholm.

Någon gång imorgon om posten inte klantar sig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Helt otroligt. Än en gång har jag nu shoppat från Inet. "Uppgraderingspaket" I5 4690K, 8GB RAM, och MSI moderkort, i Inet version. Plus ytterligare 8GB RAM. Inte heller den här gången fick jag något godis. För jävligt.

Pryttlarna är ihopskruvade och genomgår för stunden diagnostik, det blir installerad dator till helgen, men så här långt ser allt bra ut.
Ja, frånsett godisbristen då... Jag börjar misstänka att om man nyttjar fri frakt får man inget godis... Ni som fått godis, är det med eller utan frakt?
B!

Köpte headset med fri frakt i måndags
Och fick en pingvin stång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hatar er allihopa. Där sitter ni, helt nöjda, och käkar mina pingvinstänger...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag hatar er allihopa. Där sitter ni, helt nöjda, och käkar mina pingvinstänger...
B!

Jag kan skicka tio stycken

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Säkert bara fruktsmaker, nä fy. Tack för erbjudandet, men jag vill ja mina från Inet, som alla andra. Rätt ska det va. ;- )
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Säkert bara fruktsmaker, nä fy. Tack för erbjudandet, men jag vill ja mina från Inet, som alla andra. Rätt ska det va. ;- )
B!

Jaså du gillar inte lakrits?:P

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jodå, lakrits är inte frukt. Det är en rot. Fast nu misstänker jag att pingvingstängerna antagligen är mest kemikalier... Simulerad rot smak funkar dock.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Inet.se, sökte jobb där häromdagen. Stora förhoppningar på en expandering för mitt privata liv.

Hursomhelst, ett förslag!
Ni konkurrerar med Komplett, Dustin och Webbhallen tillsammans med många andra,
är det inte dags att slå ett försäljningsrekod? Sänk GTX 970 serien ordentligt så ska ni få se på säljrekord.

Hur pass lågt kommer vi kunna hoppas på att se GTX 780 Ti korten?

Mvh
Pontus Widehall

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puvve:

Sänk GTX 970 serien ordentligt så ska ni få se på säljrekord.

Dom säljer med all säkerhet slut på alla 970/980 kort dom kan jaga fatt på utan att behöva sänka priset.
Därav skulle dom inte sälja mer om dom sänkte priset!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Hur kommer det sig att ni inte säljer några SSD:er från Crucial? Deras MX100 är ju förmodligen den mest prisvärda disken just nu, särskilt när det verkar finnas grova problem med Samsungs 840-serie.

Kan inte annat än att hålla med, beställde en komplett dator från Inet nyss utan SSD. Beställde en Crucial 512 från NetOnNet.

Var skeptiskt till Crucial innan (förmodligen helt utan grund) men så grymt många bra recensioner på den disken är det inte så mycket att fundera på.
Va påväg och bli en EVO 500 först, men tack men nej tack.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Hej! Jag har PM'at inet på sweclockers angående denna fråga också men då jag inte förmodligen kommer få svar till imorgon så ställer jag frågan här ifall någon skulle kunna svara på det. Jag la en beställning på ett par delar och nytt tangentbord, idag runt 13-14.00 och bekräftade att alla delarna fanns i lager innan jag skickade iväg den. Strax en timma senare fick jag sms PM att min order har börjats plockad ihop, och inet lovar ju att paketet skickad samma DSG om man beställer innan 17.00 och vad jag undrar är borde man inte få kolli numret direkt efter varan skickats iväg eller tar det ett tag?

EDIT: Fick ett svar imorse av inet på forumet med kolli nummret, paketen är redan här. Inet 1 dag leverans briljerar ännu en gång!

Permalänk
Inet
Skrivet av Svensktiger:

Har självklart även felanmält på er sajt

Vi har kollat kamerorna nu och kan konstatera följande: diskarna läggs i bubbelpåsen, men packaren missar att lägga dem i den lilla innerkartongen som är meningen ska användas. Sedan läggs hela ordern i en stor kartong (i botten) där det sedan läggs mängder med bubbelplast ovanpå. Det går inte riktigt att se exakt var diskarna hamnar, för det sker under en liten hylla som sticker fram lite.

Packaren är nyanställd och vi har gått igenom rutinerna igen för att förhoppningsvis det inte ska hända igen.

Skrivet av korreWorre:

EDIT: Redan fått svar av er supportmail Det gick inte!

Lade en beställning på en ny dator hos er inkl montering fast utan Windows 8 då jag redan äger en sån licens. Är det möjligt att ni kan installera det samt alla drivrutiner ändå om jag kontaktar er med licensnyckeln?

Det är tyvärr väldigt kinkigt med att installera Windows på datorer där det inte ligger med på ordern och inget som vi får göra enligt vårt avtal med Microsoft. Vi aktiverar aldrig nyckeln hos oss utan det skriver man själv in första gången man startar datorn.

Skrivet av Toivo83:

Tjo inet.
Har säkert frågats tidigare.

Hur är det med kvitto/garanti om man skickat in gamla kortet och fått ett nytt?
Som jag, köpte mitt första i jan början av feb om jag inte minns fel.
Och fick det utbytt för ca 2v sen.

Räknas det ny garanti period från 2v sen eller är det fortfarande sen början av året?
Och hur kan man isåfall styrka det genom kvitto eller dyligt?

Skrivet av era909:

Det gäller från när det första kortet köptes och förlängs inte om du har fått det utbytt.

Stämmer att det alltid är datumet för det ursprungliga köpet som gäller.

Skrivet av golom:

Sitter och spanar på ett ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME.
Vet ni ungeför när ni kommer få in dessa modekort?

Kommer i lager nästa vecka förhoppningsvis!

Skrivet av Faulisto:

Såg att chassit Phanteks enthoo luxe hade blivit försenat, när tror ni att ni får in det i lager?

Skickades från m.sweclockers.com

Vita finns i lager nu!

Skrivet av anon240782:

Hej! Kommer ni få in Corsaid rgb tagentbord när dom väl lanseras?

Självklart! Vi ska få tilldelning av första leveransen.

Skrivet av AndraBullar:

Hur kommer det sig att ni inte säljer några SSD:er från Crucial? Deras MX100 är ju förmodligen den mest prisvärda disken just nu, särskilt när det verkar finnas grova problem med Samsungs 840-serie.

Har tipsat inköp om detta! Pro-serien från Samsung är dock inte påverkad och dom har lovat en ny firmware om 2 veckor som ska åtgärda problemet.

Skrivet av Veidit:

Hej Inet, jag tänkte fråga hur det är med M.2 enheter och om ni kommer att lista om de kör med PCI-E eller SATA gränssnitt?

Ha det gött!

Det gör vi nu på sidan:

Skrivet av Spoderpug:

tjo inet, jag beställde ett gtx970 strix idag då det stod att det fanns i lager men fick sedan ett mail om att det var slut i lager så undrar då hur länge man kan tros behöva vänta på att få det

Skrivet av fyllejocke:

Ställer nästa samma fråga. Har ni något preliminärt datum just nu när ni får in nästa leverans av GTX 970 samt 980 korten? Är allt lite sugen på ett 980 med en tredjepartskylare.

Vi gör allt vad vi kan och försöker få tag på så mycket 970/980-kort som möjligt. Så fort vi har fått bekräftat en ny leverans så ser vi till att uppdatera hemsidan med leveransdatum så håll utkik där.

Skrivet av Puvve:

Inet.se, sökte jobb där häromdagen. Stora förhoppningar på en expandering för mitt privata liv.

Hursomhelst, ett förslag!
Ni konkurrerar med Komplett, Dustin och Webbhallen tillsammans med många andra,
är det inte dags att slå ett försäljningsrekod? Sänk GTX 970 serien ordentligt så ska ni få se på säljrekord.

Hur pass lågt kommer vi kunna hoppas på att se GTX 780 Ti korten?

Mvh
Pontus Widehall

Försäljningsrekord är ju alltid trevligt men blir inte så mycket till nytta om vi förlorar pengar på korten vi säljer. GTX 970 är redan riktigt aggressivt prissatt och vi har inte möjlighet att sänka ytterligare i dagsläget.

Skrivet av Sweede:

Kan inte annat än att hålla med, beställde en komplett dator från Inet nyss utan SSD. Beställde en Crucial 512 från NetOnNet.

Var skeptiskt till Crucial innan (förmodligen helt utan grund) men så grymt många bra recensioner på den disken är det inte så mycket att fundera på.
Va påväg och bli en EVO 500 först, men tack men nej tack.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av ST_Prime:

Det är Ducky Premier med Brown switch som jag är intresserad av men jag vill gärna testa alla switchar. Kommer den gula färgen komma tillbaka eller kommer det en ny färg i Premier? Tack för svar.

Kommer tyvärr först i november

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är tyvärr väldigt kinkigt med att installera Windows på datorer där det inte ligger med på ordern och inget som vi får göra enligt vårt avtal med Microsoft. Vi aktiverar aldrig nyckeln hos oss utan det skriver man själv in första gången man startar datorn.

Nuförtiden känns det inte allt för ovanligt att användare redan har tillgång till lagliga licenser av Windows och har därför inget behov av att köpa en ny licens vid varje nytt dator inköp.

Om ni inte aktiverar nyckeln så borde det inte vara helt omöjligt för er att installera datorn som tidigare och helt enkelt inte skicka med någon nyckel? Jag förstår att detta inte är aktuellt just nu pga ert avtal som du nämner, men det vore intresannt om ni har möjligt undersöka detta vidare.

Jag planerar själv att köpa en dator från er inom en snar framtid och det hade varit trevligt om ni installerar Windows samt nödvändiga drivrutiner utan att jag skall behöva köpa en till licens då jag redan sitter på en.

Permalänk
Medlem

Hej, om jag skulle beställa varor via nätet idag och tänkte hämta upp dem i eran butik i Sthlm, när måste jag senast hämta upp dem då?

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.

Permalänk
Avstängd

Någon information om ni kommer få in svart corsair rgb k70 med cherry red med den gamla loggan, vill då göra ett förköp den nya loggan är allt som stoppar mig nu från att köpa.

Permalänk
Inet
Skrivet av Tino:

Nuförtiden känns det inte allt för ovanligt att användare redan har tillgång till lagliga licenser av Windows och har därför inget behov av att köpa en ny licens vid varje nytt dator inköp.

Om ni inte aktiverar nyckeln så borde det inte vara helt omöjligt för er att installera datorn som tidigare och helt enkelt inte skicka med någon nyckel? Jag förstår att detta inte är aktuellt just nu pga ert avtal som du nämner, men det vore intresannt om ni har möjligt undersöka detta vidare.

Jag planerar själv att köpa en dator från er inom en snar framtid och det hade varit trevligt om ni installerar Windows samt nödvändiga drivrutiner utan att jag skall behöva köpa en till licens då jag redan sitter på en.

Hade varit in grym service att kunna erbjuda! Men tyvärr är Microsoft väldigt hårda på den här punkten och utan en större förändring i deras avtal för systembyggare så kommer vi inte kunna erbjuda detta.

Skrivet av MrH4U:

Hej, om jag skulle beställa varor via nätet idag och tänkte hämta upp dem i eran butik i Sthlm, när måste jag senast hämta upp dem då?

Vi håller bokningen i 5 dagar sen släpper vi den. Skulle du vilja att vi håller bokningen längre så är det bara att höra av dig till oss så lägger vi en kommentar på ordern.

Skrivet av zzcool:

Någon information om ni kommer få in svart corsair rgb k70 med cherry red med den gamla loggan, vill då göra ett förköp den nya loggan är allt som stoppar mig nu från att köpa.

Undersöker om det är något som vi kommer kunna få tag på överhuvudtaget och återkommer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram