Permalänk
Medlem

Vad är datorn värd?

Hej, min kompis har satt sin dator på blocket och undra vad ni tror nån skulle köpa datorn för. Är ju blocket och alla är inte så kunniga! Tycker han satte det lite dyrt. ^^

http://www.blocket.se/lulea/Komplett_dator_paket_23424978.htm...

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

2000 kr för datorn utan skärm? 2500 om jag bara "måste" ha en dator och inte har någon annan idag?

Processor intel Core2 E8500 3.16GHz - Dual-core när vi nu lever i en quad-core värld. Utfasad.

processor kylare xigmatek 92mm case fan silent - Fungerar säkert bra men enligt min åsikt bara skräp.

Ramminne Plazir 4GB DDR2 PC6400 (2x2GB) - Vanligt skräp.

nätaggregat AXP 630Watt V2.20 sli ready psu - Skräp.

Grafikkort Nvidia Geforce 9800GTX 512mb - Skräp idag.

moderkort Biostar P43 A7 S77 ATX - Skräp.

Hårddisk Samsung 500gb sata2 16mb cache - Billigt.

ps. Förutom för processorn som man kan ha skoj med i t.ex. en server och grafikkortet för folding så är de andra komponenter sådant som jag själv skulle tänka mig att ge bort till en vän.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Proffsmoddare

Många på forumen som har en "kompis"

Bara ca 5-6000kr för dyrt. Plockade nyss ihop en komplett dator till min lillebror med 775 quad processor och Ati 4870 och resterande med genomgående bra grejer från Corsair, Antec och Asus. Sprillans ny för 5500kr.

I dagens samhälle är det inte värt att sälja kompletta datorer begagnat. Ska man byta en del är det bara sälja den och köpa nytt.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

han skulle nog kunna få runt 5000 med MYCKET tur.

Visa signatur

[Fractal Design Define R2] [Fractal Design 800w] [Gigabyte Z68XP-UD4] [i5 2500K@4,5GHz, Noctua NH-U12F] [Corsair Vengeance 8gb] [Nvidia GTX 670] [SSD Intel X25-M G2 80gb, samsung 1x 2tb, 1x 1tb, 2x 500gb, 1x 400gb]

Permalänk
Medlem

Lite overkill pris. Jag köper endast begagnat om det skulle betyda 1000-2000kr billigare jämfört med att handla affär för samma prestanda.
Håller helt klart med sack

Permalänk
Medlem

Skämtar han eller??? 9k??!?!

Runt 3000 skulle jag säga

Permalänk
Medlem

hahahahaha.. rolig annons.. tror faktiskt inte att folk är sååå dumma att köper den för 9k. högst 4-5k..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk

Det roligaste med annonsen tycker jag var:

"Du som köpare har fritt val att välja vilket operativsystem du vill ha på datorn så ska jag försöka ordna fram det.."

hahahahahahahah ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Många på forumen som har en "kompis"

Är faktiskt min kompis, du kan se min dator i sign!

Ska länka tråden till han och se vad han säger.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Det roligaste med annonsen tycker jag var:

"Du som köpare har fritt val att välja vilket operativsystem du vill ha på datorn så ska jag försöka ordna fram det.."

hahahahahahahah ^^

He he he

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori