Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem

då denna tråd är så stor orkar jag inte läsa igenom den så snälla ha överseende med det.
Jag undrar om när man redan har ett registrerat konto kan nu när det går ut om några månader kan betala igen och på så sätt få tillgång till nya produkt nycklar av windows 7. eller får man samma inlogg och ser alla sina nycklar som redan beställda/använda
Alla mina nycklar används till mina privata datorer men har mer än 4 st hemma och skulle sitta riktigt fint med nya 64bitars nycklar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att office inte finns med men man får väl köpa sig ett ex då. Är ju rätt billigt. //Msdnaanvändare sen snart ett år tillbaks.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

då denna tråd är så stor orkar jag inte läsa igenom den så snälla ha överseende med det.
Jag undrar om när man redan har ett registrerat konto kan nu när det går ut om några månader kan betala igen och på så sätt få tillgång till nya produkt nycklar av windows 7. eller får man samma inlogg och ser alla sina nycklar som redan beställda/använda
Alla mina nycklar används till mina privata datorer men har mer än 4 st hemma och skulle sitta riktigt fint med nya 64bitars nycklar.

Jag fick samma inloggningsuppgifter som "första" kontot när jag registrerade igen. Det är säkert bundet till personnummer eller CSN-kort.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag fick samma inloggningsuppgifter som "första" kontot när jag registrerade igen. Det är säkert bundet till personnummer eller CSN-kort.

synd skulle vara bra med fler licenser aja får väll gå med 32-bit versionerna på de andra datorerna.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

synd skulle vara bra med fler licenser aja får väll gå med 32-bit versionerna på de andra datorerna.

Går väl att använda 32bit nycklar till 64bit versioner. Har fungerat för mig vad jag minns.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bjinko:

synd skulle vara bra med fler licenser aja får väll gå med 32-bit versionerna på de andra datorerna.

Skrivet av NoNamesWayne:

Går väl att använda 32bit nycklar till 64bit versioner. Har fungerat för mig vad jag minns.

32Bit och 64Bit nycklar är likadana..

Permalänk
Medlem

är dom?? har för mig att jag testade det fast att de inte fungerade men bra då kanske jag ska göra ett försök på att göra om det. men behöver jag låsa upp koden hos MS för det eller är det bara att installera om? är ju samma dator.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av bjinko:

är dom?? har för mig att jag testade det fast att de inte fungerade men bra då kanske jag ska göra ett försök på att göra om det. men behöver jag låsa upp koden hos MS för det eller är det bara att installera om? är ju samma dator.

Nycklarna funkar både på 32Bit och 64Bit ja. Det gäller för vista och 7.

Låsa upp "koden"? Nej, skriv bara in den och kör på.

Permalänk
Medlem

ja men skulle vilja flytta en kod från en laptop till en ny köpt stationär. sen vet jag inte vilken kod jag har på vilken maskin, skulle varit smart och skrivit upp det.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha "Windows home server" men den finns inte att ladda ner på "msdnaa Software center". Jag hittade denna länk https://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/securedownload... Under Operating Systems finns det "Windows home server". Men vilka kan ladda ner från den siidan? Jag kan bara ladda från MSDNAA software center som inte har windows home server...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyler D:

Jag skulle vilja ha "Windows home server" men den finns inte att ladda ner på "msdnaa Software center". Jag hittade denna länk https://msdn.microsoft.com/en-us/subscriptions/securedownload... Under Operating Systems finns det "Windows home server". Men vilka kan ladda ner från den siidan? Jag kan bara ladda från MSDNAA software center som inte har windows home server...

Nej, du kan inte ladda ner från MSDN som inte är samma sak som MSDNaa. Syftet med MSDNaa är att ge studenter tillgång till microsofts utvecklingsverktyg, inte hemma leksaker. Egentligen är det nog på nåder man har tillgång till windows 7.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Hur många licenser får man av Windows 7?
Vilken version?
Finns det något sätt av få mer licenser?

Permalänk
Medlem

Man kan få loss 4 licenser för 7.
En för Svenska 32 och en för 64 och samma sak för engelska men nycklarna fungerar på vad du än väljer.
Du kan använda nyckeln för Engelska 64 på en Svensk 32-bitars.

Permalänk
Medlem

Kan man använda 32bit för 64?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiner:

Kan man använda 32bit för 64?

Ja! Står ju i inläggen över detta!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Okej. Men får man pro eller får man välja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiiner:

Okej. Men får man pro eller får man välja?

Det är pro som gäller, något sämre är ju onödigt (ens om det hade gått) och något bättre får du inte.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Finns det en lista(som funkar) på vilka skolor det funkar med?

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk
Medlem

Alla skolar. Har man csn-kort (vilket man får om man går på gymnasiet eller universitet) så funkar det.

Permalänk
Medlem

Måste man aktivera sitt csn-kort på csn-kort.se?

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk
Medlem

jag har köpt en licens för sisådär ett år sedan, skulle installera om datorn i dagarna och insåg att jag inte hade nyckeln nerskriven, men jag vet att man kan se den på hemsidan där man laddade ner det ifrån om man loggar in där, problemet är att jag kommer inte ihåg hemsidans adress.
någon som kan ge länk ? jag menar microsofts nerladdnings sida eller vad man ska kalla det.

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niw0:

jag har köpt en licens för sisådär ett år sedan, skulle installera om datorn i dagarna och insåg att jag inte hade nyckeln nerskriven, men jag vet att man kan se den på hemsidan där man laddade ner det ifrån om man loggar in där, problemet är att jag kommer inte ihåg hemsidans adress.
någon som kan ge länk ? jag menar microsofts nerladdnings sida eller vad man ska kalla det.

Menar du denna?
http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefront/Home.aspx?campus=...

Permalänk
Medlem

Stått såhär i en månad nu:

"Obs! Problem med verifiering av CSN och studentkort just nu. Mecenat fungerar dock! Återkommer så fort jag vet något.
Pelle Johansson, 2010-08-03 kl 16:17"

Är det värt att prova att bli bonusmedlem och försöka verifiera sitt CSN?

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

ja men skulle vilja flytta en kod från en laptop till en ny köpt stationär. sen vet jag inte vilken kod jag har på vilken maskin, skulle varit smart och skrivit upp det.

Nyckeln ligger gömd i registret. Det finns program som kan plocka ur den. Jag har inte testat någon själv men vid en snabb googling så hittar jag detta:
Windows Product Key Finder

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Koopos:

Stått såhär i en månad nu:

"Obs! Problem med verifiering av CSN och studentkort just nu. Mecenat fungerar dock! Återkommer så fort jag vet något.
Pelle Johansson, 2010-08-03 kl 16:17"

Är det värt att prova att bli bonusmedlem och försöka verifiera sitt CSN?

Surt sa räven. Skulle kollat in här igen innan jag betalade de där 100kr. Jaja kan ju dra iväg ett mail kanske.

edit: Var inga problem (studentkort), han har nog bara glömt ta bort det där från sidan.

edit2: from igår sitter man på 8 licenser pro (fästmön har också MSDNAA, via BTH) och 2 ultimate (köpta). får ta och skaffa lite fler datorer...

Permalänk
Medlem

jag får spader, har glömt både mitt användar namn och lösenord till msdn konto, men så står det att om man anger rätt e-mail adress så skickas ett mail med ens uppgifter dit, men när jag gör det står det att den är 'invalid', kan fortfarande inte registrera min nyinstallerade dator, suck .. förslag ?

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem

Fick mina artiklar godkända för någon vecka sedan och efter detta dröjde det inte länge innan jag kunde tanka Windows 7. Att det skulle dröja 3-4 månader innan han godkände artiklarna är en annan femma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niw0:

jag får spader, har glömt både mitt användar namn och lösenord till msdn konto, men så står det att om man anger rätt e-mail adress så skickas ett mail med ens uppgifter dit, men när jag gör det står det att den är 'invalid', kan fortfarande inte registrera min nyinstallerade dator, suck .. förslag ?

Kontot varar i ett år... om det nu är fallet annars är det väl bara o kontakta?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Kontot varar i ett år... om det nu är fallet annars är det väl bara o kontakta?

på så vis, det visste jag inte, har hur som helst skickat ett mail till pelle@pellesoft.se för att se om det går att lösa.

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem

Någon som vet om "Windows XP Professional (Single User) 64bit Edition" är på svenska eller engelska? Om det är på engelska kan man ladda hem gratis språkpaket?

Visa signatur

Poff