S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Permalänk

åååh, stämningen är fantastisk!

och med "atmosfear" (nån stackars sate som förmodligen inte kan stava till "atmosphere") modden gör allt sååå mkt mysigare med flera olika och verkligare väder.

kör med en mod som ger 150kg max bärkraft (hatar spel där pengar är ett måååste och loot är enda sättet (i princip) att få det fast man knappt kan bära saker alls). Dessutom så använder jag en mod som gör att traders accepterar vapen i alla kvalitéer (dock bättre kvalité ger mer pengar) så att det faktiskt är värt att släpa hem bössor för att sälja (känns dumt att släpa hem en bössa kom kostar mer att få lagad så man kan sälja den än vad man får för bössan när man har sålt den..

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Efter en massa springande och mutant mördande kan jag säga att jag är nästan framme till Pripyat men spelet är inte lika "lätt" som föregångarna. Det finns bra många utmaningar och roliga sidouppdrag som jag tycker att det höjer stämningen ännu mer.

The Sweede: Orkar du länka till den moden tack samt länkar till moddar som ni andra föredrar och några som kanske är "måste ha"?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
åååh, stämningen är fantastisk!

och med "atmosfear" (nån stackars sate som förmodligen inte kan stava till "atmosphere") modden gör allt sååå mkt mysigare med flera olika och verkligare väder.

Kör du med ironi...? För jag tror det där är en ordlek mellan orden Atmosphere och Fear...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Vart hittar man alla moddar?

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk

nja, spelet blev inte läskigare så det skulle vara en jäkligt dålig ordlek ISF

@zaman: vilken av moddarna?

jag hämtar alla mina moddar härifrån: http://stalker.filefront.com/files/Stalker/Call_of_Pripyat;11...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv

Någon som har en bra tweak guide till spelet?
Jag får inte bra FPS med HBAO på och DX11.

Vill dra ner det specifika som påverkar FPSn.

Utan HBAO flyter det fint.

Permalänk

jag kör allt på max med systemet i sign och får inte under 40 FPS (enligt fraps).

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
jag kör allt på max med systemet i sign och får inte under 40 FPS (enligt fraps).

Jag får typ 40 också på max, 40 är inte "bra"

Permalänk

notera att min MIN är 40, min max ligger någonstans på 85 och min average ligger runt 55-60.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk

är spelet mycket mer krävande en Clear sky?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk

VAAAA, läste nyss att man måste ha Originalspelet för att kunna spela ? är det sant? att man måste ha första stalker på datorn för att kunna lira detta spel ?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Medlem

nej du måste inte ha orginalspelet

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Undertbart spel, fick det i fredags och blev klar med det i måndagsmorse.
Stalker serien är nog dom enda spelen som fått blodet att isa och hjärtat att stanna på mig!!
Har dock stannat kvar i zonen och kör nu free play, älskar att köra lite UA i dessa härliga spännande miljöer.

Då jag hade några sidouppdrag kvar så började jag att beta av dem.
Så idag fann jag äntligen Proof of The Oasis!!
Jisses som jag har letat efter den, jag fick en liten tanke om var jag skulle leta och visst där fanns den

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat något av S.T.A.L.K.E.R så snabbt - jag tar alltid god tid på mig och utforskar allt - ser ingen tjusning att "rusa" igenom spelen

Ofta hoppar jag upp på någon högre punkt och använder kikaren
En fördel med det är att man slipper många djur...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Beteendet för platsen av Heart of Oasis gjorde mig verkligen brydd, men förde direkt tankarna till filmen.
Som UndCon säger så måste nästan Call of Pripyat spelas som fågelskådare, allt är upplagt på det viset och hälften av tjusningen försvinner om man rusar in i varenda flock mutanter.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
nja, spelet blev inte läskigare så det skulle vara en jäkligt dålig ordlek ISF

@zaman: vilken av moddarna?

jag hämtar alla mina moddar härifrån: http://stalker.filefront.com/files/Stalker/Call_of_Pripyat;11...

Tackar!!

Den sidan är kanon bra. Visste inte att det fanns så många moddar redan för spelet.

save: Jag tror jag vet vad du pratar om Har varit där och jag trodde inte att jag skulle komma ut därifrån haha

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Beteendet för platsen av Heart of Oasis gjorde mig verkligen brydd, men förde direkt tankarna till filmen.
Som UndCon säger så måste nästan Call of Pripyat spelas som fågelskådare, allt är upplagt på det viset och hälften av tjusningen försvinner om man rusar in i varenda flock mutanter.

Håller helt och hållet med.

Ang. Heart Of Oasis så har jag inte kommit dit, vad det nu än är.
Är fortf. väldigt tidigt ute i spelet så att säga, har bara utforskat ett av dom primära objektiven så att säga.

Än så länge så älskar jag spelet, och att du refererade till filmen gör det hela sååå mkt mer spännande nu då jag _ÄLSKAR_ filmen

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Ja platsen där man fann oasis var verkligen lite småklurig, iaf för mig.
Oasis var absolut ett av dom bästa uppdragen i spelet, jag fick hålla på en stund innan jag löste det och visst fick man flashbacks till filmen

Permalänk

Vilken jävla film! Blir hil till mig nu, finns det en film!?

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

hmm, någon som vet om savgames filerna till Kop fungerar om man byter os från Win Vista, till Win 7 tro?

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Vilken jävla film! Blir hil till mig nu, finns det en film!?

Stalker från 1979 är en film av Andrei Tarkovsky.
En hel del i spelen är hämtat från den filmen.

Stalker är en rätt annorlunda sci-fi film.
Den är förbaskat bra och otroligt snyggt fotad, det är dock ingen "lätt" film att se, den kräver en del av dig som tittare. Den är långsam i tempot men stämningen i den är magisk, det är helt klart en av dom bästa filmer jag sett

http://www.lovefilm.se/film/36322-Stalker+(2+disc).do
http://en.wikipedia.org/wiki/Stalker_(film)
http://www.youtube.com/watch?v=3a11hGqYYd0

Permalänk

jag beställde spelet igår ifrån Game.se kostade endast 249 kr. Men det står att jag behöver Original spelet för att spela länkar sidan så nån kan se ifall det stämmer? http://www.game.se/acatalog/S_T_A_L_K_E_R_Call_of_Pripyat_PC_... Är det bara en expansion som kräver att jag måste ha första eller ? fattar inte...

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marosfalvi
jag beställde spelet igår ifrån Game.se kostade endast 249 kr. Men det står att jag behöver Original spelet för att spela länkar sidan så nån kan se ifall det stämmer? http://www.game.se/acatalog/S_T_A_L_K_E_R_Call_of_Pripyat_PC_... Är det bara en expansion som kräver att jag måste ha första eller ? fattar inte...

Det är expansion versionen du behöver det första spelet, det finns också en stand alone version

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheytan
Det är expansion versionen du behöver det första spelet, det finns också en stand alone version

Vad menar du ? :S

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk

Är det nån skillnad på det man köper på webhallen och det man köper på game?, På game står det att Original Stalker spelet krävs för att kunna spela S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat det står att det är en (PC EXPANSION) ?

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marosfalvi
Är det nån skillnad på det man köper på webhallen och det man köper på game?, På game står det att Original Stalker spelet krävs för att kunna spela S.T.A.L.K.E.R. - Call of Pripyat det står att det är en (PC EXPANSION) ?

Hmmm jag tror att det är fel information. S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat kräver inte att man har nått S.T.A.L.K.E.R spel installerat

Permalänk
Medlem

filmen är kunglig

Den brukar jag kolla på när det är lugnt på jobbet och alla som ser skärmen bara skakar på huvudet

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Filmen är en sådan grymt bra gjord sci-fi film så att folk verkligen börjar tänka, både en, två och sjuttioelva gånger när man ser den.

Boken som filmen är baserad på (skriven av tarovsky bröderna) är nog den största källan för sci-fi filmares inspiration någonsin. Det är ett mästerverk som kräver enormt mkt tålamod. Första 2 gångerna jag såg den så orkade jag bara fram tills när han ligger "vid" vattnet och halvsover och ser hunden

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Mods till stalker COP som gör spelet lite roligare

bättre väder, skönare view distances
http://stalker.filefront.com/file/;110125

gör spelet mindre...brunt
http://stalker.filefront.com/file/CoP_Plus_Terrain;106791

skarpare texturer (modden är från clear sky, men funkar för cop)
http://stalker.filefront.com/file/SHARPER_FULL_version_832_te...

och slutligen en mod som gör spelet lite mer realistiskt i figheter
http://stalker.filefront.com/file/Realistic_Combat_Overhaul_w...

ps. och filmen är verkligen riktigt bra. särskilt när regissören har sagt att filmen handlar om livet och att livet kan sluka människan istället för att omfamna denne

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Trevligt - jag satt igår och började lägga in moddar från Clear Sky för att testa - men klockan blev dags för sängen så jag får testa idag istället

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...