Permalänk
Medlem

Ignorerande Kille

Har träffat en kille nu några gånger. Jag går nu på gymnasium. Vi träffades en helg, och det blev Måndag, det var för ca 6-7 veckor sedan. Vi har ignorerat varandra! Inte pratat något i skolan, vi tittar knappt på varandra, skriver inget sms eller på msn. Jag tänker på honom varje dag, och jag blir ledsen av det. Hur ska jag säga till honom? Det här låter ju så barnsligt, jag vet, men jag kan inte rå för det. Jag vill inte ha det så, men nu kommer han säkert tycka jag är hur konstig som helst om jag kommer fram till hono och börjar prata, vi som inte sagt ett ENDA ORD på flera veckor..Någon som känner igen sig i detta? Ignorerande kille.. Hjälp.

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Permalänk
Medlem

Möjligheten finns att han går runt och tänker precis samma sak.
Men det lär du aldrig få reda på om du inte pratar med honom, så det tycker jag du ska göra.
Inte direkt så att du har något att förlora. Om han inte är intresserad av att träffa dig kommer du få reda på det och slipper gå runt och undra. Om han vill träffa dig: grattis!

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Asså, de är ett svårt ämne..Samma sak var för mig fast för en tjej(och ingen skola inblandad)..Jag tog ett djupt andetag och förklara hur jag kände, jag fick inte samma svar tillbaka om man säger så. Klart man var fett nere ett tag. Men ingen att gräva ner sig för.

Bara att köra vidare.

Vill du hellre gå ovetande än att ha ett svar?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jadu, det var ju ett knivigt problem. Jag tycker att det verkar som om du ignorera honom lika mycket som han ignorerar dig. Väntar du på att han ska komma till dig? Om han gjorde det, skulle du tycka att han var "hur konstig som helst"? Om inte, vad får dig att tro att han skulle tycka att du var konstig om du pratade med honom? Vad tror du att han tänker om dig när du inte pratar med honom? Där har du lite att fundera på. Du kan antingen göra det och bli hur konstig som helst på kuppen, eller så kan du prata med honom. Eller så skriver du poesi, vad vet jag.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jadu, det var ju ett knivigt problem. Jag tycker att det verkar som om du ignorera honom lika mycket som han ignorerar dig. Väntar du på att han ska komma till dig? Om han gjorde det, skulle du tycka att han var "hur konstig som helst"? Om inte, vad får dig att tro att han skulle tycka att du var konstig om du pratade med honom? Vad tror du att han tänker om dig när du inte pratar med honom? Där har du lite att fundera på. Du kan antingen göra det och bli hur konstig som helst på kuppen, eller så kan du prata med honom. Eller så skriver du poesi, vad vet jag.

hehe, ja så kan man se det.

Båda spelar hard to get, men så fort en kille tar första steget i en sån stand-off så är killen krävande och kvävande.

Bättre om du nu känner så för han att förklara det.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd

Du har ju knappast enorma valmöjligheter här, antingen snackar du med han när du träffar han eller på msn eller så gör du inte det.

Han kommer förmodligen inte tycka det är så kontigt om du pratar med han, finns folk som gör mycket konstigare saker än det

Permalänk
Medlem

Gå fram och bjud ut han igen? Så kan ni snacka ostört

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Bjud ut grabben på en fika eller nå't. Gör det inte krångligare än vad det är. Om ett par år är ni borta från gymnasiet och kanske från orten och då är ett eventuellt mardrömsscenario borta med vinden. Satsar man inget kan man ingenting vinna.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Vad är det man brukar säga? "Friskt satsat, hälften vunnet"

Permalänk

Varför har ni ignorerat varandra från början?
Låter ju helmysko. Nog för att jag är flummig men kom igen. Allvarligt talat.
Nu pratar du med grabben och så är det med det. Vanligt vardagligt kallprat.
Eller prata om spel eller film eller musik eller porr eller vad han nu gillar.

Eller bara fråga hur han mår.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Vad är det man brukar säga? "Friskt satsat, hälften vunnet"

Friskt vågat hälften brunnet brukar jag säga

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Friskt vågat hälften brunnet brukar jag säga

haha! nee men man behöver ha lite självkänsla i dessa situationer! så att man vågar ta första steget!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Friskt vågat hälften brunnet brukar jag säga

Var det inte friskt kopplat hälften brunnet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
haha! nee men man behöver ha lite självkänsla i dessa situationer! så att man vågar ta första steget!

Absolut! Gör man inget så händer inget. OnTopic: Gå fram och snacka med honom om du är intersserad (eller ta kontakt på annat sätt). Är han sedan inte intersserad så får du bita i sura äpplet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
Var det inte friskt kopplat hälften brunnet

Jo! Så var det!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Ja du kan ju alltid börja med att inleda en konversation på MSN, då visar du ju iaf att du är intresserad av att prata med honom. Att gå fram och bjuda ut skulle ju också fungera men om du börjar prata med honom så kan du ju lättare märka om han är intresserad eller få honom intresserad. Nackdelen med att gå fram till honom är ju att han kanske är stressad just då eller något annat, om du skickar ett sms eller något så kan han ju svara när han har tid.

Permalänk

Sånt är livet, det finns många som ignorerar mig. D.v.s. låtsats att de inte känner mig när vi möts på stan.

Men då det handlar om ignorering från någon av det motsatta könet så betyder det att den inte vill umgås med en. Så länge det hålls till att ignorera varandra och inte går över till förtal så kan man låta det vara. Lite dumt dock om man går på samma lag på en arbetsplats eller i samma klass, men annars så ignorera på.

Jag själv räknar antalet gånger som jag träffar personer av det motsatta könet och kan undvika att träffa någon för ofta, t.ex. ej tränar för ofta bredvid någon tjej på gymmet eller gå till samma kassörska etc. (precis alla har jag koll på)
Men nu är jag lite udda också. (en gammal "krigsskada", där jag fick lära mig att man ej skall leka med elden.)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Alltså, vid såna lägen finns bara två saker att välja på.

1) adda på facebook och säg ett "hej" nån gång han är online samtidigt som du.
2) skicka ett sms! alla gillar sms!

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Sånt är livet, det finns många som ignorerar mig. D.v.s. låtsats att de inte känner mig när vi möts på stan.

Men då det handlar om ignorering från någon av det motsatta könet så betyder det att den inte vill umgås med en. Så länge det hålls till att ignorera varandra och inte går över till förtal så kan man låta det vara. Lite dumt dock om man går på samma lag på en arbetsplats eller i samma klass, men annars så ignorera på.

Jag själv räkna gånger som jag träffar personer av det motsatta könet och kan undvika att träffa någon för ofta, t.ex. ej tränar för ofta bredvid någon tjej på gymmet eller gå till samma kassörska etc. (precis alla har jag koll på)
Men nu är jag lite udda också. (en gammal "krigsskada", där jag fick lära mig att man ej skall leka med elden.)

Ja men dina relationer till andra könet tillhör ju inte direkt normen, så dumt att skrämma ihjäl henne innan hon gått ut gymnasiet för att prata med killar :s

Permalänk

nån måste ju svälja stoltheten och ta första steget OM nu man vill få kontakt.
jag tänkte säga,som man bäddar får man ligga,men innan jag dömmer,varför iggnonerar ni varandra i över huvudtaget?är det nå agg mellan er?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nån måste ju svälja stoltheten och ta första steget OM nu man vill få kontakt.
jag tänkte säga,som man bäddar får man ligga,men innan jag dömmer,varför iggnonerar ni varandra i över huvudtaget?är det nå agg mellan er?

Den man ligger med får bädda, heter det!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Läste igenom allt, och tackar för alla tips. Jag har inget svar på varför vi just ignorerar varandra. Pinsamthet? Vad vet jag. Det låter helt rubbat, jag vet, men vi har inte varit ovänner eller tjafsat någoting. Det kan inte gå en dag utan att jag tänker på honom. Som man säger "Ge aldrig upp på något du inte kan gå en dag utan att tänka på.." Men det är svårt. Jag menar, om ni skulle sitta i mina kläder, hur skulle just Du skriva då.. Vi har ju inte sagt ett ord till varandra på 6-7 veckor, bryter snart ihop. Jag är en sådan tjej som är populär bland killar, kan det kanske vara det? Jag menar, jag umgås inte med dem som "pojkvänner" eller något sånt , inte nu när jag tänker på honom. Det är svårt att förklara hela situationen som är nu. Men jag är säker inte ensam om att ha suttit i denna situation. Han kanske tror att jag gillar någon annan? Men hur ska man förklara att man itne gör det när man inte sagt nått på 7 veckor. Tack för alla svar, behöver mer hjälp av er.

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
Läste igenom allt, och tackar för alla tips. Jag har inget svar på varför vi just ignorerar varandra. Pinsamthet? Vad vet jag. Det låter helt rubbat, jag vet, men vi har inte varit ovänner eller tjafsat någoting. Det kan inte gå en dag utan att jag tänker på honom. Som man säger "Ge aldrig upp på något du inte kan gå en dag utan att tänka på.." Men det är svårt. Jag menar, om ni skulle sitta i mina kläder, hur skulle just Du skriva då.. Vi har ju inte sagt ett ord till varandra på 6-7 veckor, bryter snart ihop. Jag är en sådan tjej som är populär bland killar, kan det kanske vara det? Jag menar, jag umgås inte med dem som "pojkvänner" eller något sånt , inte nu när jag tänker på honom. Det är svårt att förklara hela situationen som är nu. Men jag är säker inte ensam om att ha suttit i denna situation. Han kanske tror att jag gillar någon annan? Men hur ska man förklara att man itne gör det när man inte sagt nått på 7 veckor. Tack för alla svar, behöver mer hjälp av er.

Som sagt, bjud ut honom på fika. Sen är det ju bara att förklara läget. Oftast är det bästa man kan säga just hur det faktiskt är

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Han kanske är blyg och drar sig för att prata med dig av den anledningen.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
Jag är en sådan tjej som är populär bland killar

+ 1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Han kanske är blyg

= 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
drar sig för att prata med dig av den anledningen.

Enkel matematik!

Måhända att det inte blir det resultat du helst önskar av att snacka/fika/sms:a/MSN:a med honom, men jag kan nästan lova att har det gått så länge som du säger att det gjort så kommer inget kul att hända om inte du tar tag i saken.
Go for it, Nat!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
Läste igenom allt, och tackar för alla tips. Jag har inget svar på varför vi just ignorerar varandra. Pinsamthet? Vad vet jag. Det låter helt rubbat, jag vet, men vi har inte varit ovänner eller tjafsat någoting. Det kan inte gå en dag utan att jag tänker på honom. Som man säger "Ge aldrig upp på något du inte kan gå en dag utan att tänka på.." Men det är svårt. Jag menar, om ni skulle sitta i mina kläder, hur skulle just Du skriva då.. Vi har ju inte sagt ett ord till varandra på 6-7 veckor, bryter snart ihop. Jag är en sådan tjej som är populär bland killar, kan det kanske vara det? Jag menar, jag umgås inte med dem som "pojkvänner" eller något sånt , inte nu när jag tänker på honom. Det är svårt att förklara hela situationen som är nu. Men jag är säker inte ensam om att ha suttit i denna situation. Han kanske tror att jag gillar någon annan? Men hur ska man förklara att man itne gör det när man inte sagt nått på 7 veckor. Tack för alla svar, behöver mer hjälp av er.

ok,nu ska jag berätta en liknande sak som hände mej.
för många år sen nu så var det en väldigt attraktiv tjej på gymmet som jag då tränade på.
jag fick intrycket att hon var en snobb eftersom hon ej hejjade eller nått så jag hejjade inte på henne,vi båda gick som 2 fånar(no offence) och iggnonerade varandra totalt,trotts att jag kände en dragning till henne.
en dag så fick jag reda på att tjejen hade flyttat utav några som både känner mej och som kände henne,fick även höra att hon hade varit intresserad utav mej och undrat varför jag hade uppfört mej som jag gjorde mot henne.
jag gick misste om denna attraktiva tjej pga att jag trodde helt fel om henne och aldrig tog chansen.

det jag ville säga med detta var:ta chansen,för du vet aldrig,imorgon kan det kanske vara försent.

du behöver ej förklara allt som du vill ha sagt på en och samma gång,ta det som det kommer,börja iaf med att säga hej och se vart det leder

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Vafan, skicka ett sms bara, längesen läget typ, chill ju. Att ni inte pratat betyder nog inte att han inte vill snacka med dig, bara det att du kanske inte gör det så lätt för honom, eller vice versa. Vad vet jag.

EDIT: Vart fan är världen på väg när en populär tjej som går i gymnasiet sitter o nördar på SweC?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
EDIT: Vart fan är världen på väg när en populär tjej som går i gymnasiet sitter o nördar på SweC?

Hörröduru! Här försöker vi samla all världens kunskap på ett ställe klart man kommer till Swec om man har problem!

Ontopic: Ta tag i saken bara, det blir inte bättre över att du grubblar!

Som dom andra sa, prata med honom bara, jag åtminstone gillar när tjejen har vett att ta för sig lite och är säkert inte ensam om det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan ju bara säga hur jag hade tänkt om massa killar flockat sig runt någon brud jag tyckt varit snygg.

No chance, och gått vidare.
Dels för att jag inte är en smooth talker

Kanske killen tycker detsamma?

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Vafan, skicka ett sms bara, längesen läget typ, chill ju. Att ni inte pratat betyder nog inte att han inte vill snacka med dig, bara det att du kanske inte gör det så lätt för honom, eller vice versa. Vad vet jag.

EDIT: Vart fan är världen på väg när en populär tjej som går i gymnasiet sitter o nördar på SweC?

För att 90% av det här forumet kanske är ganska vana vid att bli ignorerade av det motsatta könet och hon ville ha experthjälp?

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end