Permalänk
Medlem

HDM -> DVI eller VGA + 3,5mm

Inte helt säker på var den här tråden ska ligga men tyckte detta forum passade bäst, om inte ni moderatorer tycker det får ni gärna flytta tråden

Jag söker en sladd/adapter som separerar ljudet och bilden i en HDMI kontakt till en DVI eller VGA och en 3,5 eller 6,3mm stereo. Andledningen är att jag funderar på att köpa ett PS3, och andvända min datorskärm (som inte har högtalare eller HDMI) till bild och mina datorhögtalare till ljudet. Har sett att det finns omvandlare men dom kostar 1500kr vilket är för mycket. Någon som vet om det finns en sån adapter eller en annan lösning på problemet?

Skulle också funka om det var en som bara separerade ljudet från HDMI kabeln till en HDMI för bild och en 3,5mm för ljud, för då kan man sen andvända en vanlig HDMI-DVI för bilden, bara jag får ut ljudet till en egen sladd, RCA skulle också fungera.

Tack på förhand!

//Adsa

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Sånt kan du inte göra med bara en "sladd" du behöver D/A omvandlare också för det du vill göra = dyrt, som du redan har konstaterat ca 1500:-

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

okej är det olika typer av signarer eller något, för den har väl olika stift för ljud och bild?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsa
okej är det olika typer av signarer eller något, för den har väl olika stift för ljud och bild?

Ja HDMI är Digitalt och du vill ha ut Analoga signaler, vilket kräver D/A omvandlare

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

jaha

Tack för svaret iaf!

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

ja tack den ser bra ut

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsa
ja tack den ser bra ut

Jag kör jälv nå liknande till min xbox360, fast MS egna sladd

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |