Permalänk

Den kanske är lite gamal och så men du ska se men riktiga data

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Verkligen inte, är inte så dålig att jag behöver någon annan att sätta ihop en dator åt mig ;). Hårdvaran var inte så mycket att hurra över heller, gamla delar.

Är du säker på att du kan sätta ihop din dator? Gamla delar?
Moderkort: Asus Maximus II gene första såldes 2009-07 - snor gammalt
CPU: Intel Q9550:
håller med ganska crapigt bara en quadcore och 1333mhz bus nä fy fan va gammalt
RAM: 4x2GB Kingston 8500
gammal ddr2 nä ush ddr3 är ju mycket bättre det säger min pappa iaf.
GFX: AMD Radeon 4870x2 1GB
ush å fy gammalt 4870x2 gammalt skräp duger knappt till cs 1.6
PhysX: Nvidia 9800GX2 1GB
riktigt skitigt duger absolut inte som fysik kort, kommer knappt klara av något 9800gx2 har ju knappt någon beräkningskapacitet
HDD (system): Western Digital Welociraptor 150GB
velociraptor trött disk i spel datan asså
HDD (lagring): Western Digital Green 2TB - lite data
PSU: 850W Silver Power
trötta gammla 850w aggregat, min pappa har mycket mer i sin data

Visa signatur

| Opteron 146 @2,95ghz | DFI SLI-DR Expert | Corsair TWINX 2048-3500LL PRO@250mhz | XFX 7800GTX | Gainward GeForce 7800GTX @465/1280 | 36gb Raptor | Chieftec CA-01SL-SL-B | Hiper 580w |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Ja, precis, varför skulle jag vara avundsjuk på gammal hårdvara?

vet inte varför ud skulle vara det, du kan ju alltid fråga klemens om han vill göra en till dig med men tror inte det.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ondska86
Är du säker på att du kan sätta ihop din dator? Gamla delar?
Moderkort: Asus Maximus II gene första såldes 2009-07 - snor gammalt
CPU: Intel Q9550:
håller med ganska crapigt bara en quadcore och 1333mhz bus nä fy fan va gammalt
RAM: 4x2GB Kingston 8500
gammal ddr2 nä ush ddr3 är ju mycket bättre det säger min pappa iaf.
GFX: AMD Radeon 4870x2 1GB
ush å fy gammalt 4870x2 gammalt skräp duger knappt till cs 1.6
PhysX: Nvidia 9800GX2 1GB
riktigt skitigt duger absolut inte som fysik kort, kommer knappt klara av något 9800gx2 har ju knappt någon beräkningskapacitet
HDD (system): Western Digital Welociraptor 150GB
velociraptor trött disk i spel datan asså
HDD (lagring): Western Digital Green 2TB - lite data
PSU: 850W Silver Power
trötta gammla 850w aggregat, min pappa har mycket mer i sin data

Det enda som är nytt är moderkortet ja, sedan är s775 en ganska utdöende sockel. Så ja, jag skulle klassa det som gammalt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Det enda som är nytt är moderkortet ja, sedan är s775 en ganska utdöende sockel. Så ja, jag skulle klassa det som gammalt.

Missade det, i ett chassi som har måtten
Bredd: 16,8
Djup: 38
Höjd 35,4 och som ska användas som en lan burk så hade Chamezz använt nya delar eftersom pappa säger att nytt alltid är snabbare och bättre. Minst 2st 295 eller två stycken 5870x2 när dom kommer eftersom dom är nyare.

Visa signatur

| Opteron 146 @2,95ghz | DFI SLI-DR Expert | Corsair TWINX 2048-3500LL PRO@250mhz | XFX 7800GTX | Gainward GeForce 7800GTX @465/1280 | 36gb Raptor | Chieftec CA-01SL-SL-B | Hiper 580w |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ondska86
Missade det, i ett chassi som har måtten
Bredd: 16,8
Djup: 38
Höjd 35,4 och som ska användas som en lan burk så hade Chamezz använt nya delar eftersom pappa säger att nytt alltid är snabbare och bättre. Minst 2st 295 eller två stycken 5870x2 när dom kommer eftersom dom är nyare.

Jag har inget emot att han använder delar han hade liggandes hemma, det jag påpekar är att jag inte blir avundsjuk p.g.a. gammal hårdvara. Sedan vad som sitter i lanburken beror ju givetvis på vad för spel man spelar på lan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Jag har inget emot att han använder delar han hade liggandes hemma, det jag påpekar är att jag inte blir avundsjuk p.g.a. gammal hårdvara. Sedan vad som sitter i lanburken beror ju givetvis på vad för spel man spelar på lan.

Om du nu inte är avundsjuk så är jag förvånad över hur mycket energi du lägger ner på att försvara dig

Visa signatur

| Opteron 146 @2,95ghz | DFI SLI-DR Expert | Corsair TWINX 2048-3500LL PRO@250mhz | XFX 7800GTX | Gainward GeForce 7800GTX @465/1280 | 36gb Raptor | Chieftec CA-01SL-SL-B | Hiper 580w |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ondska86
Om du nu inte är avundsjuk så är jag förvånad över hur mycket energi du lägger ner på att försvara dig

Jag gillar att argumentera och försökte få honom att svara på VAD som skulle göra mig avundsjuk.

Permalänk
Medlem

Haha detta är ju överkul att läsa, vilka är roligast dom som försvarar ett så pass tråkigt galleri eller dom som diskuterar "data, dator" tack för rolig måndags läsning efter jobbet haha.. men 3poäng till galleriet, då vem som helst på Sweclockers kan trycka in massa komponenter i en dator (utan att göra något speciellt utöver det) och ta massa bilder på det, iofs okey då 5poäng höjer till pga underhållningen med att läsa alla kommentarer , tack så mycket!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DATOR! inte data! fan va irriterande!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Jag gillar att argumentera och försökte få honom att svara på VAD som skulle göra mig avundsjuk.

hur kan vi kan inte veta vad din avunnsjuka beror på? inte intresserad varför du är sjuk på sånt här.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malmedahl
hur kan vi kan inte veta vad din avunnsjuka beror på? inte intresserad varför du är sjuk på sånt här.

Hnas dator suger hästkuk.. jaja säg att jag e avis då här sitter jag med ett riktigt high end system och väntar på fermi!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
DATOR! inte data! fan va irriterande!

Nej nej, nu är det så att Chamezz har officient utalat sig att det är okej att skriva data när man talar om dator.

"Det heter fortfarande Dator, Data är information, men "Data" är en accepterad term eftersom så många säger fel."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsstat
Nej nej, nu är det så att Chamezz har officient utalat sig att det är okej att skriva data när man talar om dator.

"Det heter fortfarande Dator, Data är information, men "Data" är en accepterad term eftersom så många säger fel."

åkäj Da mänjer Dju att därr ey okey at skripa såjher får du fårstår

Permalänk

???

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
DATOR! inte data! fan va irriterande!

Vad är felet med dig då? Man kan säga data om du inte visste det då det en gång i tiden hette datamaskin på vårt svenska språk. Alltså kan du säga data och syfta till datamaskin, okej?

Skall du mot förmodan försöka skola någon på internet så se till att du gör det rätt för bövelen!

Visa signatur

Noctua har ju blivit lite av en mercedes eller bmw inom datorkylning. Men istället för att ha en karaktäristisk grill som bmw har man satsat på bajsbrun och laxrosa - olafett

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajuka
Vad är felet med dig då? Man kan säga data om du inte visste det då det en gång i tiden hette datamaskin på vårt svenska språk. Alltså kan du säga data och syfta till datamaskin, okej?

Skall du mot förmodan försöka skola någon på internet så se till att du gör det rätt för bövelen!

OOOOOOOOO här kommer personliga påhopp åxå!

Permalänk
Medlem

Aldrig tänkt på att se datan från olika håll..

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajuka
Vad är felet med dig då? Man kan säga data om du inte visste det då det en gång i tiden hette datamaskin på vårt svenska språk. Alltså kan du säga data och syfta till datamaskin, okej?

Skall du mot förmodan försöka skola någon på internet så se till att du gör det rätt för bövelen!

Så du menar alltså att det är okej att kalla en diskmaskin enbart för "en disk" så länge man SYFTAR på diskmaskin?

Det går inte på något rimligt sätt att försvara användandet av "data" som synonym till "dator".

http://ne.se/data
http://ne.se/dator

Skall du mot förmodan försöka skola någon på internet så se till att du gör det rätt för bövelen!

Angående galleriet så gillar jag att du använder 9800GX2 enbart till fysik, 5p enbart för det! Dock var galleriet i övrigt ganska mediokert så poängsumman stannar där.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

snacka om barnsliga diskutioner.... jag tycker inte han har en gammal dator men han har inte den senaste häller utan han har en relativt ny dator.
och varför bry sig om hur han skriver DATA / DATOR det har väl ingen som helst med galleriet att göra.
så om en kille som var dyslektier skulle lägga upp ett galleri med bra bilder och beskrivningar fast med fel ord i vårat tal språk och en massa stav fel så ska han få 1p i betyg.... jag tycker som sådant att så länga man gör sig förståd så han duger skrift spårket så är det. där emot är det ju inne hållet som är konkret tex att han skrivar vad han har för komponenter och vad han gjort och ända mål och är det en mod tar man in faktorn snygghet vs funktion osv. Av mig får han 6P för att han har klämt in 2 grafikkort som går skjukt varmt och dom lyckar han få att gå hyfsat kallt. men hade gärna vetta vad han lirar och hur varmt det är när han gör det

Repeterar 6P och

Visa signatur

TH

Permalänk

9800GX2 som PhysX?! haha LÄR bli varmt!

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem

cooolt! har ett exakt likadant chassi i garderoben som väntar på att jag ska börja med skapandet funderar på ett HTPC bygge då lådan redan är så liten.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

DATOR

För fan.

Nåja, nu när det barnsliga är över så kan jag återgå till topic.
Najs dator men kanske liiite för litet chassi
Lär bli ganska varmt

7p

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
DATOR! inte data! fan va irriterande!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
DATOR

För fan.

Nåja, nu när det barnsliga är över så kan jag återgå till topic.
Najs dator men kanske liiite för litet chassi
Lär bli ganska varmt
nu blir jag förbannad!!!! har ni inget annat att göra en att sitta o haka upp sig på småsaker........ vill han att det ska heta Data låt han göra det då skit på er i fall han skriver det. ni är ju inte ett dugg bättre då ni sitter o skriver av vad han nu skriver data ???

7p

nu blir jag förbannad!!!! har ni inget annat att göra en att sitta o haka upp sig på småsaker........ vill han att det ska heta Data låt han göra det då skit på er i fall han skriver det. ni är ju inte ett dugg bättre då ni sitter o skriver av vad han nu skriver data ???

ni hakar altså upp er för att jag skriver att ni är datornördar vilket ni är ,ni hakar upp er på stavfel osv lämna sweclockers om ni nu inte anser att detta passa er men låt folk som vill vara seriös hålla på. Ni som nu leker stavningspoliser hakar upp er osv dra dit pepparn växer. Nu har har jag sagt mitt och jag bryr mig fortfarande inte i va ni säger ni lysnar ju inte på mig i allfall mer en enskaka ord

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
nu blir jag förbannad!!!! har ni inget annat att göra en att sitta o haka upp sig på småsaker........ vill han att det ska heta Data låt han göra det då skit på er i fall han skriver det. ni är ju inte ett dugg bättre då ni sitter o skriver av vad han nu skriver data ???

ni hakar altså upp er för att jag skriver att ni är datornördar vilket ni är ,ni hakar upp er på stavfel osv lämna sweclockers om ni nu inte anser att detta passa er men låt folk som vill vara seriös hålla på. Ni som nu leker stavningspoliser hakar upp er osv dra dit pepparn växer. Nu har har jag sagt mitt och jag bryr mig fortfarande inte i va ni säger ni lysnar ju inte på mig i allfall mer en enskaka ord

Men käften, vem fan frågade om din åsikt?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
nu blir jag förbannad!!!! har ni inget annat att göra en att sitta o haka upp sig på småsaker........ vill han att det ska heta Data låt han göra det då skit på er i fall han skriver det. ni är ju inte ett dugg bättre då ni sitter o skriver av vad han nu skriver data ???

ni hakar altså upp er för att jag skriver att ni är datornördar vilket ni är ,ni hakar upp er på stavfel osv lämna sweclockers om ni nu inte anser att detta passa er men låt folk som vill vara seriös hålla på. Ni som nu leker stavningspoliser hakar upp er osv dra dit pepparn växer. Nu har har jag sagt mitt och jag bryr mig fortfarande inte i va ni säger ni lysnar ju inte på mig i allfall mer en enskaka ord

De som är medlemmar på ett hårdvaruforum bör ju veta innebörden, och skillnaden mellan termerna. Tycker man i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Men käften, vem fan frågade om din åsikt?

ja o vem fråga om din

så du ska va lika tyst o bara gå lägga dig bredvid mamma o gråta

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
ja o vem fråga om din

så du ska va lika tyst o bara gå lägga dig bredvid mamma o gråta

Ska storgnällarn säga.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
nu blir jag förbannad!!!! har ni inget annat att göra en [än] att sitta o haka upp sig på småsaker........ vill han att det ska heta Data låt han [honom] göra det då skit på er i fall [ifall] han skriver det. ni är ju inte ett dugg bättre då ni sitter o skriver av vad han nu skriver data ??? [obegriplig mening]

ni hakar altså [alltså] upp er för att jag skriver att ni är datornördar vilket ni är, ni hakar upp er på stavfel osv lämna sweclockers om ni nu inte anser att detta passa [passar] er men låt folk som vill vara seriös [seriösa] hålla på. Ni som nu leker stavningspoliser hakar upp er osv dra dit pepparn växer. Nu har har jag sagt mitt och jag bryr mig fortfarande inte i va ni säger ni lysnar [lyssnar] ju inte på mig i allfall [alla fall] mer en [än] enskaka [enstaka] ord

Rättade dina stav- och skrivfel, no need to thank me.

Jag ser inget fel med att anmärka på språk, självklart får man dock räkna med att folk kan bli upprörda när man kommenterar deras lingvistiska tillkortakommanden. Vad man måste förstå är att nära nog ingen agerar språkpolis för att jävlas eller för att trycka ned någon (självklart finns det ett fåtal undantag), det är ett tvångsbeteende som ej går att komma ifrån när man väl fallit för det. Visst, jag köper argumentet att man måste låta språk utvecklas genom att släppa lite på magistertyglarna emellanåt, dock måste väl alla inse att all utveckling inte nödvändigtvis är positiv utveckling?

Att kalla en dator för data i detta forum är ju lite som att kalla Jesus för Josef i kyrkan.

EDIT: Kan ingen starta en tråd om detta (om det inte redan finns) så slipper vi förstöra för vem det nu var som skapade galleriet?

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Medlem

Lite delar intryckt i en låda. Inget speciellt med det där. 3p.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)