Ultimate eller Professional?

Permalänk
Medlem

Ultimate eller Professional?

Hittade ingen liknande tråd.

Såg att med CSN-kortet kunde man få Windows 7 Professional 64-bitars för 1095 kr och Windows 7 Ultimate 64-bitars kunde man få för 400 hundralappar mer, 1495 kr.

Är det värt att köpa Ultimate istället för Professional? Tänkte passa på och köpa det riktiga nu när det har kommit studentrabatt till Windows 7. Men är osäker på vilket av dom jag ska köpa.

Det fanns ingen studentrabatt till Windows 7 Home Premium.

EDIT: Jag änvänder datorn till att spela på.

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Musikälskare

Du vet att du kan få win7 pro gratis om du är student?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Du vet att du kan få win7 pro gratis om du är student?

VA?! Kan man? Hur?

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Permalänk
Medlem

Min skola verkar inte vara med :'(

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zynox
Min skola verkar inte vara med :'(

Välj "Gymnasieskola" eller liknande då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Välj "Gymnasieskola" eller liknande då.

Var då?

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zynox
Var då?

Högt upp i listan tror jag. För övrigt spelar det förmodligen inte så stor roll vad man väljer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Högt upp i listan tror jag. För övrigt spelar det förmodligen inte så stor roll vad man väljer.

Menar du på MSDN "International School Search"? För jag hittar då inget

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zynox
Menar du på MSDN "International School Search"? För jag hittar då inget

Aha, då får du gå vidare till nästa steg i tråden det länkades till ovan (via pellesoft alltså).

Permalänk
Medlem

Fast egentligen vad har har ultimate som man faktiskt har användning för jämfört med pro, ingenting (för dom allra flesta) kommer skaffa pro själv

Ultimate har bitlocker + man kan ladda ner andra språk, utöver det pro har.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Aha, då får du gå vidare till nästa steg i tråden det länkades till ovan (via pellesoft alltså).

Den fanns inte med där heller :'( Då för jag väl köpa det då...

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Fast egentligen vad har har ultimate som man faktiskt har användning för jämfört med pro, ingenting (för dom allra flesta) kommer skaffa pro själv

Ultimate har bitlocker + man kan ladda ner andra språk, utöver det pro har.

Vad är bitlocker då?

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zynox
Den fanns inte med där heller :'( Då för jag väl köpa det då...

Då kan du följa mitt inledande råd.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zynox
Vad är bitlocker då?

Fint...

http://www.google.se/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAo...

Tog mig en halv sekund:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Fint...

http://www.google.se/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAo...

Tog mig en halv sekund:)

Håller på med massa annat nu, har inte tid att googla *host*

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk

jag lånar den hära tråden köpte hem windows 7 ultimate och windows 7 pro från csn söndas förra veckan fick ultimate i fredags men inge pro och inte idag häller tänkte fråga får man bara köpa ett windows 7 från csn på samma person ? för jag betalade och allt men har inte fått tillbacka pengarna för pro än. någon som kan hjälpa ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Va?

Du köte windows 7 Ultimate och professional via CSN.
Du fick ultimate men inte professional.

Du kan ju inte få tillbaka pengarna för en produkt du inte fått eller valt att säga upp så att säga ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Va?

Du köte windows 7 Ultimate och professional via CSN.
Du fick ultimate men inte professional.

Du kan ju inte få tillbaka pengarna för en produkt du inte fått eller valt att säga upp så att säga ?

Det jag menade var att efter som att jag inte har fått professional än så kanske man inte fick köpa 2 st exemplar av windows 7 från samma konto, så att dom skickade bara ultimate men inte professional, men om det var så borde dom ha sakt till tycker jag men vem vet får se imorgon om det kommer men tycker det är skumt för beställde det ju i samma order så dom borde ju ha kommit samtidigt eller att den ena kom dagen efter =/
Därför jag frågade om hjälp vet någon om man får köpa mera än ett exemplar på windows 7 på samma konto på csn ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround