Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter från gårdagen.

Ligger på ca 40-45 fps i både multi och singelplayer även när det är massivt röj. Spelar i 1680x1050 med High inställningarna förutom shadows som jag drog ned till medium. Mina speccs: WinXP, E6600, 4gb ram (ja jag vet allt kan inte användas), ATI 5850 kort.

Singelplayer
Storyn är kanske inte jättebäst men det struntar jag i för gruppen är kul att lyssna på och det är aldrig fel att anfalla ett läger och när striden är slut vända sig om och se en helt sönderskjuten karta

Har inte klarat singelplayer än utan är i Anderna just nu och har precis

jagat en krashande satelit

Dold text

i en av de bästa fordonssekvenserna i ett actionspel. Snöröken från fiendens bilar och alla explosioner gjorde att jag knappt höll mig kvar på vägen, otroligt spännande.

Multiplayer
Första gången jag provade kom jag in på en Rush server (älskar det spelläget) med bra ping och okej folk via Play Now knappen. Andra gånger jag provade gick det bara åt skogen med att komma in någonstans så jag gick till Server Browsern och kollade historiken för att hitta den första servern igen och joinade så utan problem.

De tre - fyra banor jag spelat på har alla vart riktigt bra, mycket bättre än banan man fick spela i betan tycker jag även om den inte var dålig på något vis. Favoriten just nu är nog Arica Harbour.

Permalänk
Medlem

När det kommer till FOV är det bara att lägga till: FOV=70 i ini filen som ligger i \Documents\BFBC2?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Så nu verkar server problem löst sig lite bättre än igår för mig, lirade hela 6 rundor utan problem.

Måste faktiskt säga att spelet är klockrent.......när det väl fungerar

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som har en E6600 och ett 8800GT eller motsvarande som kan säga hur prestandan är i 1680x1050? För mig är det jätteviktigt att ha 60 FPS konstant. Jag kan utan problem spela på lägsta detaljnivåerna, bara det flyter.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat spelet med Asus G50v?

Vill ju inte handla spel och sen inte kunna spela det

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem

Haha det märks att det är PC-versionen ni snackar om.
Dom senaste 10sidorna har handlat om att spelet spontant stänger av sig, lagg, dålig fps och div pc-relaterade problem

Kommer köpa spelet idag. Hoppas att det lever upp till förväntningarna nu bara.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78

Har inte klarat singelplayer än utan är i Anderna just nu och har precis

jagat en krashande satelit

Dold text

i en av de bästa fordonssekvenserna i ett actionspel. Snöröken från fiendens bilar och alla explosioner gjorde att jag knappt höll mig kvar på vägen, otroligt spännande.

haha, jag körde av vägen på grund av kass sikt och explosioner 3 ggr där

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Jag är ganska nöjd med hur bra det funkade, har dock inte spelat multiplayer än men det hoppas jag ska funka lika bra där.
Jag kör det mesta på high, förutom shadows som är medium, DX9, 0 AA, 16 AF (har jag för mig), ingen V-Sync, bloom eller HBAO.
Ligger runt 40fps hela tiden, går ner till 25-30 ibland uppe i 100 ibland.

Blir det fortfarande "Connection lost" när man försöker joina en server för er?
Är inte hemma nu så kan inte testa, men jag hoppas det funkar senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Jag är ganska nöjd med hur bra det funkade, har dock inte spelat multiplayer än men det hoppas jag ska funka lika bra där.
Jag kör det mesta på high, förutom shadows som är medium, DX9, 0 AA, 16 AF (har jag för mig), ingen V-Sync, bloom eller HBAO.
Ligger runt 40fps hela tiden, går ner till 25-30 ibland uppe i 100 ibland.

Blir det fortfarande "Connection lost" när man försöker joina en server för er?
Är inte hemma nu så kan inte testa, men jag hoppas det funkar senare.

Jadu, igår eftermiddag/kväll hade jag redigt störande problem med servar.
Men nu på morgonen inga problem.

Verkar vara när alla ska spela på kvällskvisten som det strular.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag spelar på 1680x1050 allt high med hbao på, dock ingen AA. Flyter riktigt bra, ska tanka fraps och se men tror inte jag hamnar under 40fps som värst. Iaf så tycker jag spelet har sjukt bra potential, men det känns fortfarande som en konsollportning i styrningen, vapenkänslan osv, vilket är väldigt synd. Knappast dåligt, har väldigt kul iaf.

Hoppas dom gör bf3 pc-exklusivt, eller iaf med pc som grundplattform.

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet flyter på hyfsat bra, kör i 1680*1050 med 4xAA och 16xAF, allt på max.

Dock hänger sig spelet relativt ofta, ibland med vit bild och jag får slå ihjäl spelet, ibland hänger sig datorn. Nån enstaka gång har ATI drivrutinen slutat fungera. Kör med 10.2 Hotfix. Nån som upplevt nåt liknande?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Tyckte MP delen var kul, spela några matcher igår kväll.
Så om det är nån mera Ps3 spelare så adda mig, kan vi lira.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Går det köra "alla mot alla" i multiplayer på nätet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskarsson
Går det köra "alla mot alla" i multiplayer på nätet?

Nej är ganska säker på att det inte går, Rätta mig om jag har fel någon.

Permalänk
Medlem

hmm squad deathmatch finns.

Följande finns:
Conquest
Rush
Squad rush
squad deathmatch

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Grymt spel, det bästa på länge faktiskt. Gillar även kart designen med varierande terräng när man spelar igenom rush maps, har förmodligen inte hunnit testa alla än. Älskar tropiska jungel mapsen, riktigt mys!

Tycker FPS känslan är helt underbar, den här responsivness känslan man får i ett riktigt bra First person shooter spel. Det kombinerat med sköna miljöer bepansrade fordon gör det till en riktig höjdar upplevelse. Dock är det som många andra spel, väldigt sniper vänligt, det känns som att den detaljerade terängen/texturer höjdskillnader gör det till ett sniper paradise. Eftersom att jag inte spelar speciellt mycket sniper kan det bli lite drygt att ständigt bli träffad. Gillar även hardcore mode, hardcore mode belönar finlir och nogrannhet på et helt annat sätt.
Hmm, en annan sak jag funderade på. LAN MINES OP? Fordon har en stor roll på maps, dock land mines verkar äta dessa bepansrade monster som smör i solsken, de förvinner inte heller efter man dött. vad tycker ni om detta?

Kör 1900x1200, 5870 grafikkort och det flyter otroligt bra. Höga grafikinställningar på. Spelet nyttjar quad cores otroligt bra,

Nackdelar, Den förbannade serverbrowern någon? inställningar menyer, var är veichle sensitivity??? Sen har jag problem med att connecta till servrar direkt ur server browsern, inga problem att trycka quick join... Har installerad PunkBuster manuellt som de rekommenderat, har hört att fler har detta problem, kan jag få en bekräftelse utan behöva felsöka timmar.. ?
Dock fungerar vissa servrar ur browsern utan problem,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Någon som har en E6600 och ett 8800GT eller motsvarande som kan säga hur prestandan är i 1680x1050? För mig är det jätteviktigt att ha 60 FPS konstant. Jag kan utan problem spela på lägsta detaljnivåerna, bara det flyter.

Har E6750 stock på 2.66GHz, och ett Club3D 8800GT.

Betan funkade hyffsat, låg runt 30fps på high med 1680x1050, dock dalade det ner ibland till 20-25 :/, men jag kan nog säga att du ska strunta i att det måste vara 60 FPS, ingen anledning liksom?

Retail bör vara mycket mer optimerat, och snart kommer drivisar, patchar osv, så det lär nog flyta på fint

Visa signatur

Alienware 17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
[Btext [/B]

Personligen tycker jag att minorna är bra som dom är. Har väl varit lika dant i alla BF versionerna förutom kanske 2142 där det fanns motion mines istället... fungerar ju dock inte i denna nutida miljön. Minor är ju till för att sakta ner fordonens framfart.. givetvis är dom väldigt svåra att upptäcka på t.ex jungelbanorna eller om man placerar dem väl i ökenbanorna... men det är ju så det är, kör man tank får man försöka ta sig fram där folk normalt sett inte placerar minor - vilket inte är ett problem med FB där nästan allt går att köra rätt över med tanken.

Lite mer kontroll över sensitiviteten i fordon skulle dock inte skada...

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som stör sig på att musstyrningen är tvärtom på UAV och helikopter? Jag måste ha så att när man drar musen neråt, så siktar helikopternosen neråt, men om jag har den inställningen så blir det att man siktar uppåt genom att flytta musen neråt när man använder UAV....raaaage

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

"Av någon anledning så verkar din order inte ha blivit skickad med övriga i tisdags. Jag ser till den skickas omgående."

Varför är jag inte förvånad

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Någon mer än jag som stör sig på att musstyrningen är tvärtom på UAV och helikopter? Jag måste ha så att när man drar musen neråt, så siktar helikopternosen neråt, men om jag har den inställningen så blir det att man siktar uppåt genom att flytta musen neråt när man använder UAV....raaaage

Du kan "invertera" dem i settings!

Visa signatur

-Mjau?

Permalänk
Medlem

Ingen som kan säga vilket minimum GPU till laptop man bör ha?

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
Ingen som kan säga vilket minimum GPU till laptop man bör ha?

Kör med ett 4870x2 på stationära och det är på den nedre kanten om man vill ha det snyggt och bra flyt.

Jag hade inte skaffat spelet om jag hade haft en laptop, speciellt inte en med något sämre än ett GTX 260M eller 4870 mobile.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
Ingen som kan säga vilket minimum GPU till laptop man bör ha?

Har ett 9700m GT och det flyter på bra i 1280x1024 (tror jag det va) på medium settings... med bra menar jag fullt spelbart.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morganrone93
Har E6750 stock på 2.66GHz, och ett Club3D 8800GT.

Betan funkade hyffsat, låg runt 30fps på high med 1680x1050, dock dalade det ner ibland till 20-25 :/, men jag kan nog säga att du ska strunta i att det måste vara 60 FPS, ingen anledning liksom?

Retail bör vara mycket mer optimerat, och snart kommer drivisar, patchar osv, så det lär nog flyta på fint

Jag spelade själv betan, så där vet jag hur det ligger till, det är retail med patch jag är intresserad av. 60 FPS är ett måste, men att börja argumentera om det känns ganska onödigt. Testa själv att spela ett äldre FPS-spel som klarar att hålla 60+ FPS konstant, sedan använder du ett konsolkommando för att begränsa FPS till 30. Då kommer du förstå varför jag vill ha 60.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _PuLka87_
Du kan "invertera" dem i settings!

Det jag gjort...default så är det helin som har mus upp -> heli siktar neråt och UAV har den "normala" styrningen. Väljer man Invert vertical i settings så blir det tvärtom, helin har rätt styrning, UAV får fel

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått friends list att fungera?
Börjar lite ireterande att inte kunna hitta vänner.. Ingen av os får samma servrar när vi letar.

Permalänk
Hedersmedlem

Tips för alla som kraschar helikoptern så fort de får tag i en (vilket jag gjorde i början), kolla här: http://www.youtube.com/watch?videos=43MlthA1COw&v=iXdBYNxPtzY

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Tips för alla som kraschar helikoptern så fort de får tag i en (vilket jag gjorde i början), kolla här: http://www.youtube.com/watch?videos=43MlthA1COw&v=iXdBYNxPtzY

Själv flög jag så bra första gången att man kunde tro jag hade gjort det hundra gånger innan.
Ville bara skryta lite..:rolleyes:

Permalänk
Medlem

Tycker de har optimerat spelet mycket bättre sedan BETAn, kan nu köra mitt spel helt maxxat med 8xMSAA och HBAO utan att spelet skulle lagga något märkbart, tror jag har runt 40fps men har inte haft FRAPS eller något sådant på. specs i sign

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!