Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

HP Pavillion DV6 1224, varm?

Har en bärbar som rubriken lyder, har nu haft den i ca 3 månader och varit nöjd förutom att den blir väldigt varm.

Utan några program igång, och med en cpu användning på 0-4% händer det att den ibland går upp till 90-95C. Är detta verkligen normalt? vad är normal temperatur? jag har datorn på en plan yta och inte i soffan etc.

Det känns som att detta sliter på datorn i längden, finns det något man kan göra, har ca 75 processer och windows xp 32bit på den nu, är det något som man kan lämna tillbaka den för?

Alla tips är tacksamt, kom även på att nätaggregatet är sjukt varmt, bränner mig om jag håller det i handen!

Permalänk
Medlem

Din dator går för varm! Jag har en likadan och även om också den jämfört med Intelprollar går varmt så är jag inte i närheten av dina temps... Jag hade på min första 1224-eo loadtemps på runt 80C och efter samtal med supporten konstaterades att det var för varmt och jag fick den utbytt mot en annan (som är svalare men inte mycket..) så du bör absolut lämna in din! Du kommer nog efter 3 månader inte få pengar eller en ny men de ska fixa till den du har. Cpu-temps över 90C skadar på sikt både cpu:n och omgivande komponenter så det är inget att snacka om!

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550