Den stora hackintoshtråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Kör på valfri blåtands adapter ( alla fungerar då alla bluetooth använder generic blåtandsadapter) dock rekommenderar jag att du kör på en broadcom baserad en ifall du vill ha handsoff ( om du har en iphone )

De tar lång tid oroa dig inte , den e klar när den e klar!

Trodde den hade frusit eller något men helt plötsligt så var den klar. I alla fall i guiden står det om moderkort, men inget om just MSI moderkort och sen så är det något med config.plist. Det står: "Navigate to /EFI/CLOVER/ and replace default config.plist with attached config.plist". Vart hämtar man den andra config.plist filen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Trodde den hade frusit eller något men helt plötsligt så var den klar. I alla fall i guiden står det om moderkort, men inget om just MSI moderkort och sen så är det något med config.plist. Det står: "Navigate to /EFI/CLOVER/ and replace default config.plist with attached config.plist". Vart hämtar man den andra config.plist filen?

tror inte du behöver byta ut config.plist men annars ta den som finns i guiden

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

tror inte du behöver byta ut config.plist men annars ta den som finns i guiden

Det är det som är problemet, det står att man ska byta ut (i alla fall så jag uppfattar det) men det finns ingen länk. Men om det inte behövs så kör jag väl bara vidare antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det är det som är problemet, det står att man ska byta ut (i alla fall så jag uppfattar det) men det finns ingen länk. Men om det inte behövs så kör jag väl bara vidare antar jag

kolla attached files....
men kör utan nån de går alltid att lägga in en ny

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

kolla attached files....
men kör utan nån de går alltid att lägga in en ny

Förstår inte mitt moderkort riktigt. Är inne i BIOS och ska ju ändra boot inställningar till USB minne men det jag får upp är hårddisk, CD/DVD och sedan finns det 3 olika "USB" val, den första är "USB Hard disk" den andra "USB CD/DVD" och den tredje "USB Floppy" prövade dom första två men då startade Windows istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Förstår inte mitt moderkort riktigt. Är inne i BIOS och ska ju ändra boot inställningar till USB minne men det jag får upp är hårddisk, CD/DVD och sedan finns det 3 olika "USB" val, den första är "USB Hard disk" den andra "USB CD/DVD" och den tredje "USB Floppy" prövade dom första två men då startade Windows istället.

stäng av VT och TXT först i bios sedan välj USB Hard disk

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

stäng av VT och TXT först i bios sedan välj USB Hard disk

Finns inget sådant, letat runt men det finns väldigt lite inställningar till detta moderkortet verkar det som.

Edit: Tar tillbaka detdär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Finns inget sådant, letat runt men det finns väldigt lite inställningar till detta moderkortet verkar det som.

http://youtu.be/xtQ1HDRZdiw?t=2m46s

tror de är bättre att du håller dig till windows ett tag till

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

http://youtu.be/xtQ1HDRZdiw?t=2m46s

tror de är bättre att du håller dig till windows ett tag till

Exakt varför? Har knappt använt just denna BIOSen och den var lite förvirrande, kunde inte se "CPU Features" först men sedan dök den upp och där inne fanns det

Permalänk
Medlem

Skärmen blir svart för andra gången nu efter att jag sett en Apple logga och att den laddar men precis innan den har laddat färdigt blir det svart och jag kan inte göra någonting.

Permalänk
Skrivet av nickhe:

Har du stängd av TXT och VT i bios ?

Hittar inte txt men vt är avstängt nu.
Samma problem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmyagislärjunge:

Hittar inte txt men vt är avstängt nu.
Samma problem..

Pröva annat uttag, glömde nämna det men problemet var tydligen inte VT/TXT utan det löstes när jag startat om och satt stickan i ett annat uttag

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Pröva annat uttag, glömde nämna det men problemet var tydligen inte VT/TXT utan det löstes när jag startat om och satt stickan i ett annat uttag

Fungerar fortfarande inte, apple loggan dyker upp under bråkdelen av en sekund för att sedan reboota:/
sjukt frustrerande
Har kört Unibeast och följt alla instruktioner korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmyagislärjunge:

Fungerar fortfarande inte, apple loggan dyker upp under bråkdelen av en sekund för att sedan reboota:/
sjukt frustrerande
Har kört Unibeast och följt alla instruktioner korrekt.

Då kör vi helt olika, jag använder Clover. Men har just nu problem med att jag får svart skärm efter att den har laddat ett tag

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Då kör vi helt olika, jag använder Clover. Men har just nu problem med att jag får svart skärm efter att den har laddat ett tag

My bad, VTd är inte avstängt då jag inte ens kan hitta den på BIOS, samma med TXT. Har nu jämfört med bilder på google av msi bios och mitt bios och VT-d finns inte på mina CPU features....

Hur är clover ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmyagislärjunge:

My bad, VTd är inte avstängt då jag inte ens kan hitta den på BIOS, samma med TXT. Har nu jämfört med bilder på google av msi bios och mitt bios och VT-d finns inte på mina CPU features....

Hur är clover ?

Ptja, det funkade fram tills nu då, har inte hittat någon lösning på mitt problem ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmyagislärjunge:

My bad, VTd är inte avstängt då jag inte ens kan hitta den på BIOS, samma med TXT. Har nu jämfört med bilder på google av msi bios och mitt bios och VT-d finns inte på mina CPU features....

Hur är clover ?

Om du inte hittar VTd i BIOS så beror det nog på att du har en CPU som inte stödjer VTd.

Tex i7-3770 stödjer VTd men inte i7-3770K

Vad har du för CPU?

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Ptja, det funkade fram tills nu då, har inte hittat någon lösning på mitt problem ännu

Nu funkade det med unibeast, uppdaterade BIOS och stängde av CFG lock som dök upp. Då kom jag in i installeraren.

Permalänk
Skrivet av niclasc:

Om du inte hittar VTd i BIOS så beror det nog på att du har en CPU som inte stödjer VTd.

Tex i7-3770 stödjer VTd men inte i7-3770K

Vad har du för CPU?

i7 4770k har jag, och såsom jag förstått det så stödjer ju den inte VT-d men blir inte klok då alla säger att man ska stänga av den. Uppdaterade BIOS och då dök CFG lock upp som jag stängde av och nu har jag fått igång installerarern:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmyagislärjunge:

Fungerar fortfarande inte, apple loggan dyker upp under bråkdelen av en sekund för att sedan reboota:/
sjukt frustrerande
Har kört Unibeast och följt alla instruktioner korrekt.

boota med -v -x

Skrivet av Friterad:

Då kör vi helt olika, jag använder Clover. Men har just nu problem med att jag får svart skärm efter att den har laddat ett tag

GraphicsEnabler=no -v -x

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

boota med -v -x

GraphicsEnabler=no -v -x

Skrivet av Mrmyagislärjunge:

i7 4770k har jag, och såsom jag förstått det så stödjer ju den inte VT-d men blir inte klok då alla säger att man ska stänga av den. Uppdaterade BIOS och då dök CFG lock upp som jag stängde av och nu har jag fått igång installerarern:D

Bytte från Clover till Unibeast och det funkade direkt! Installationen och setuppen är färdig så nu är Yosemite på min SSD men jag har 1 sak kvar och det är ljudet, har ingen aning om vilken ljuddrivrutin jag ska använda från Multibeast, finns mängder, vet ni något sätt att veta vilken man skall använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Bytte från Clover till Unibeast och det funkade direkt! Installationen och setuppen är färdig så nu är Yosemite på min SSD men jag har 1 sak kvar och det är ljudet, har ingen aning om vilken ljuddrivrutin jag ska använda från Multibeast, finns mängder, vet ni något sätt att veta vilken man skall använda?

alc1150 tror jag ditt moderkort hade , men googla upp de

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

alc1150 tror jag ditt moderkort hade , men googla upp de

Det står inte på MSIs egna sida men enligt Komplett så kör den ALC892. Har dock stött på ett nytt problem, efter Multibeast installationen när jag ska starta igen så stannar jag vid apple loggan och den vita bakgrunden och den bara står så helt enkelt

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Bytte från Clover till Unibeast och det funkade direkt! Installationen och setuppen är färdig så nu är Yosemite på min SSD men jag har 1 sak kvar och det är ljudet, har ingen aning om vilken ljuddrivrutin jag ska använda från Multibeast, finns mängder, vet ni något sätt att veta vilken man skall använda?

Exakt samma problem här. Vad har du för moderkort? Jag har ett Z97m Gaming och det ska enligt msi:s hemsida vara ACL1150 codecs..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrmyagislärjunge:

Exakt samma problem här. Vad har du för moderkort? Jag har ett Z97m Gaming och det ska enligt msi:s hemsida vara ACL1150 codecs..

Har ett MSI P67A-C45 så lite annorlunda, men står det att du har ALC1150 så är det nog så. Förresten se till att du har verbose mode aktiverat i Multibeast ifall du stöter på problem vid omstart efter att Multibeast är färdiginstallerat.

PS: Vill du vara helt säker på att det är ALC1150 så googla på hela moderkortets namn och kolla andra sidor (t.ex komplett)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Har ett MSI P67A-C45 så lite annorlunda, men står det att du har ALC1150 så är det nog så. Förresten se till att du har verbose mode aktiverat i Multibeast ifall du stöter på problem vid omstart efter att Multibeast är färdiginstallerat.

PS: Vill du vara helt säker på att det är ALC1150 så googla på hela moderkortets namn och kolla andra sidor (t.ex komplett)

alc892 då

boota med -v -f och se vad som händer. jag gillar inte multibeast till 5 öre så hade helst att du körade utan den

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

alc892 då

boota med -v -f och se vad som händer. jag gillar inte multibeast till 5 öre så hade helst att du körade utan den

Det funkar att komma in i OSet igen med kext-dev-mode=1 -v -x

Vad är skillnaden med Multibeast och den du rekommenderade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det funkar att komma in i OSet igen med kext-dev-mode=1 -v -x

Vad är skillnaden med Multibeast och den du rekommenderade?

Multibeast är dåligt programmerat , skapar fel dependecies och killen som skrev den är ett rövhål som installerar onödiga saker in i oset vilket man inte skall sträva efter i OSX då de skapar problem
dessutom behöver du bara fixa ljudet genom patcha och inte genom att byta hela kexten , så kör patchen som jag sa bara

Så istället så kör du såhär att installerar om OSet , installerar bara Chimera lr clover vilken nu passar dig och sedan kör du alc892 patchen och sparar den i /extra/

sedan skapar du en SSDT samt fixar smbioset med chameleon wizard

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

VMware workstation med senaste osx bör väl fungera på de flesta burkar?

Permalänk

En snabb fråga, vet att det kanske är lite offtopic men bara att ta bort inlägget om det inte passar sig, flyter OS X på mycket bättre än windows? Har en gammal laptop som inte ens kan kolla 360p videos utan att lagga nu för tiden, funderar på om det skulle flyta på bättre med typ OS X tillexempel?

Visa signatur

APB: Reloaded <3