Permalänk
Medlem

Grillat ljudkort?

Edit: Hade en kompis som pillade på datorn för ett tag sen. Då lyckades han slå av ljudet med någon konstig knappkombination. Liknande effekt jag har nu, någon som vet kommandot? Då dog även trådlösa internet.

Hej!

Satt igår och försökte koppla in gitarrförstärkaren till datorn. Tror det var i den vevan som jag förlorade allt ljud ur datorn. Nu är det knäpptyst ur interna högtalarna (laptop) och den känner inte av när jag sätter i kontakter i anslutningarna. Kan man grilla ett ljudkort pga att man sätter i något som inte borde sitta där?
Har testat installera om windows XP utan resultat :/

Tack!

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Hedersmedlem

1: Ja man kan göra sönder saker om man kopplar in fel grejer har du tex kopplat gitarrstärkarens högtalarutgång till din dator skall du var glad om bara ljudkretsen är död.

2: Vad gäller kortkommandon för ljud etc på laptop läs manualen till din laptop det står där. Har du inte manualen så ladda ner den från tillverkarens hemsida.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
1: Ja man kan göra sönder saker om man kopplar in fel grejer har du tex kopplat gitarrstärkarens högtalarutgång till din dator skall du var glad om bara ljudkretsen är död.

2: Vad gäller kortkommandon för ljud etc på laptop läs manualen till din laptop det står där. Har du inte manualen så ladda ner den från tillverkarens hemsida.

Jag kopplade hörlursuttaget på förstärkaren till mic-ingången i datorn. Det ska väl inte vara farligt :S
Ska försöka hitta en manual, vet att det var någon halvskum knappkombination.

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem

FN + högltalare volym upp

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinned89
FN + högltalare volym upp

Tyvärr är det nog inte så enkelt

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |