SweClockers foldinglag samlar kraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
jag får typ 230 iter / sec på mitt grafikkort. är det okej? : D fattar inte vart man ser ppd och sånt där. eller är det samma sak?

Installera Fahmon och lägg till klient(erna) där så får du mera information.

http://fahmon.net/downloads/current.php?windows

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Han kan få bortåt 5000 ppd om han kör VMware och foldar ubuntu x64 + klockar den något. Men fortfarande inte lika effektiv dock.

True, det glömde jag att nämna. Men om man ser till effektivitet, som du nämner, och framförallt setup-tid så vinner fortfarande GPU.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnaSLjUd
de här med att folda med cpu'n vill inte funka för mig >.> nu när jag har smp så foldas det inget :s

Vad är problemet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Vad är de för flaggor ni pratar om?

How do I know what the client flags (-switches) are and what they do?

Permalänk
Avstängd

Sådär, har tankat både F@H x86 och F@H GPU (pro?). Kör båda.

Hur är det, kör den ena processor och den andra gpu? Fast det ska väl räcka med bara en klient, elr?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Tips: Släng in ett 3000-kort i eran gamla AGP-burk och folda järnet! Då kan gamla bettan också göra lite nytta

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Sådär, har tankat både F@H x86 och F@H GPU (pro?). Kör båda.

Hur är det, kör den ena processor och den andra gpu? Fast det ska väl räcka med bara en klient, elr?

En klient för GPU, men flera för CPU beroende på hur många kärnor man vill köra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbon
Inte världens bästa tid att börja folda nu.
KW priset gick just upp från 50 öre till 14.50 (2900%ökning).
Iaf för mej, kolla med era elbolag ni kanske också fått en extremt saftig ökning senare tiden.

Skaffa fast pris då.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
True, det glömde jag att nämna. Men om man ser till effektivitet, som du nämner, och framförallt setup-tid så vinner fortfarande GPU.

Vad är problemet?

How do I know what the client flags (-switches) are and what they do?

nae funkar nu var lite segstartad tydligen ^^

har 3000ppm nu

Visa signatur

C2D E8500@4GHz | asus 4870 512mb dark knight cooler | asus P5Q Mb | Chieftec Aegis Midi Tower chassi | Chieftec ATX 500W PSU | 4GB OCZ pc2-6400
DeviantART

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waxinator
Artikelns bild visas bara när GPU'n används... För CPU-bearbetning visas bara en grådaskig bild...
Foldingen tar bara motsvarande en kärna i utnyttjande (eller 30-40% av processorn).
HD5xxx stöds... men du måste själv ändra på Mål-raden i Genvägens Egenskaper.

"C:\Program Files (x86)\Folding@home\Folding@home-gpu\Folding@home.exe" -forcegpu ati_r700

Kan du vara lite mer specifik?

var ska jag sätta in "-forcegpu ati_r700"

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Skaffa fast pris då.

EDIT: Fel gubbe

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Jag började GPU-folda igår med ett Ati 4670. Jag ligger på ca 1150 PPD. Det känns lite lågt. Borde det ligga högre?
Datorn: C2D 8500, 4GB, Vista x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Kan du vara lite mer specifik?

var ska jag sätta in "-forcegpu ati_r700"

Kolla detta inlägg:
#9711920

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ford-p
Jag började GPU-folda igår med ett Ati 4670. Jag ligger på ca 1150 PPD. Det känns lite lågt. Borde det ligga högre?
Datorn: C2D 8500, 4GB, Vista x64

Hittade denna info:
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=51&t=4263&start=210#p...
http://www.amdzone.com/phpbb3/viewtopic.php?f=521&t=135758#p1...

Sammanfattning: OS och överklockning spelar roll.

Permalänk

Det finns ingen motsvarande grej för att snabba på teknisk utveckling / AI eller? Ligger mig mer varmt om hjärtat än att vrida proteiner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Kolla detta inlägg:
#9711920

Hittade denna info:
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=51&t=4263&start=210#p...
http://www.amdzone.com/phpbb3/viewtopic.php?f=521&t=135758#p1...

Sammanfattning: OS och överklockning spelar roll.

Tack! Jag såg att 48xx låg upp mot 5000 PPD så det verkade lite med 1150 PPD, men det verkar vara ungefär det man kan vänta sig av ett 4670.

Permalänk
Medlem

Nu verkar det mesta funka. Har 2800 på cpu och runt 9000 på gpu, + att jag kör ps3an också nu. Hoppas detta hjälper laget lite.

Finns det någon lista vad olika processorer och gpu presterar så man vet ungefär vad man bör ha? Är intresserad vad ps3an presterar i jämförelse med datorn.

Nån annan som har en i7 920 och foldar får gärna nämna vad ni har för PPD så jag har något att jämföra med?

Ps. Tack till êl moro för en bra guide och bra vägledning.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
jag får typ 230 iter / sec på mitt grafikkort. är det okej? : D fattar inte vart man ser ppd och sånt där. eller är det samma sak?

Stäng ned Viewern! Det är lite skillnad på 230 iter och ett antal miljoner iter per sekund. Får också 230 iter per sekund med viewern på. Men den totalt dödar foldingen så.

Permalänk
Medlem

Va uppe i 15500 PPD i fyra-fem minuter sen gick de ner till de vanliga 8900 PPD

Varför??

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jaha, nu har ni fått mig att fold me. Kör inte så hårt än men det verka funka i alla fall.
Ligger på ca 8000-9000 PPD.

Konstiga är att SMP single ger mindre DDP men mer Poäng enligt FahMon än den vanliga Foldingen.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z390-F GAMING + Intel Core i7-9700K, HyperX Fury 2133MHz 32GB, ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC

Permalänk
Medlem

Har kört igång cpu-klienten jag med, försökte folda på mitt ATI 4870 förut men det blev så jäkla varmt så det kändes ovärt, hur är det nu för tiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oscarsson
Det finns ingen motsvarande grej för att snabba på teknisk utveckling / AI eller? Ligger mig mer varmt om hjärtat än att vrida proteiner.

Milkyway@home skulle kanske passa dig.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

12 servrar + en maskin med ett geforce 8800 gtx igång. Blir möjligen några maskiner till om jag orkar/hinner få igång dem innan julen.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecce
https://www.dnlab.se/temp/fahmon.jpg

12 servrar + en maskin med ett geforce 8800 gtx igång. Blir möjligen några maskiner till om jag orkar/hinner få igång dem innan julen.

OMG!:o !:o !:o !:o !:o !:o !:o

Jag tyckte att jag foldade på bra med mina ~8000 PPD

Men får la se om de inte blir ett GTX 260 till i burken snart så man kan köra en GPU klient till...

F@H FTW!!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera http://sourceforge.net/projects/affinitychanger/

Om man foldar via VMware så kan man sätta lägre prioritet på VMware processen och högre för GPU exempelvis. Det blir lättare att kontrollera med ett sånt program. Ställer också in affinity för dem som kör dubbla klienter på quads etc. Är extra viktigt för GPU klienten då det problemet med att prioritet återställs när GPU klienten laddar ner en ny WU. Då startas nämligen fahcore_**.exe om men WinAFC söker hela tiden efter processer med det angivna namnet och ändrar prioritet och/eller affinity om det behövs.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Yes I know, men det är inga virtuella maskiner

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Är också med och vrider proteiner nu!

Kan man köra 4 separata kort på ett k9a2 platinum med en separat folding klient på varje?

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecce
Yes I know, men det är inga virtuella maskiner

http://mms.dd07.se/pics_orig/12611540039.jpg

Trevligt! Ska dra igång mina kort när jag kommer hem från jobbet. Roligt att den har aktiviteten blev av! Hjälps vi åt nu kan vi nog komma upp i en miljon PPD och då kommer vi klättra fort! Kör hårt!

V1ctory: Ja det kan du, men hur du får göra beror på vilket OS du har. Har du Vista får du plugga in en skärm i varje kort. I xp eller win7 ska det funka utan att göra så vad jag förstått.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Kör w7, då ska jag bara samla på mig lite grafikkort och köpa en ny maskin. Sedan ska det foldas!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Milkyway@home skulle kanske passa dig.

Jag lyckades hitta en som passar mig som handsken!

AQUA@home

D-Wave's AQUA (Adiabatic QUantum Algorithms) is a research project whose goal is to predict the performance of superconducting adiabatic quantum computers on a variety of hard problems arising in fields ranging from materials science to machine learning.

--

Med andra ord kan jag hjälpa till att få fram maskiner som tänker själva Detta blir det för mig.

Permalänk
Medlem

Tjena. jag har börjat folda lite igen. Min GPU klient funkar utmärkt och har kört igenom en 3-4 laddningar nu och ligger stadigt på 6800 PPD

men min CPU klient verkar helt död den håller man muspekaren på ikonen står det:
F@H working: (75/1500) - och det verkar ju bra, men den har stått så i flera timmar nu och jag har testat flera olika dagar.

någon som har några förslag? (jag är noob på F@H så det skulle kunna vara något riktigt simpelt som är galet.

tacksam för hjälp

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Det finns redan ett botemedel mot cancer, men det hålls tyst om. Jag kan dra in flera länkar här, men du kan hitta massa på YouTube. Visste ni att Marijuana, eller mer dess olja, kan bota hudcancer och andra cancerformer. Grejen är denna: Det kan aldrig finnas ett "botemedel" för cancer. Varför? Big Pharma (läkemedelsföretagen) säger nej till det, det skulle ju inte finnas pengar för dem att roffa åt sig om det fanns ett billigt och effektivt botemedel för Svensson att tillverka för sig själv.

Låter jag för negativ? Tro inte på mig, leta själv. Du kommer stöta på sanningen om du söker. Men för att starta ditt äventyr (som faktist kan rädda din kompis, eller familjemedlems liv) så kolla in denna "nyhet": http://www.youtube.com/watch?v=OpRkIW5u3bM

Du kan verifiera detta själv om du söker lite på google. Visst blir man förbannad. Men som sagt, man bugar åt den enda gud som ingen vill ta reda på varför man slavar för, you know, the one and only... Money. Bra start för den resan skulle vara www.thezeitgeistmovement.com och www.thevenusproject.com. Pratar om hur pengar drivs, och hur världen skulle fungera utan, med tyngdpunkt på resursbaserad ekonomi. Jag rekommenderar starkt att du kollar på dem videos som finns på sidorna.

Think outside the box.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megaman1
Finns det någon lista vad olika processorer och gpu presterar så man vet ungefär vad man bör ha? Är intresserad vad ps3an presterar i jämförelse med datorn.

Finns info för NVIDIA och ATI här:
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=43&t=3193
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=42&t=4263

Här finns en databas för PPD:
http://fahinfo.org/

Här finns, kanske, info om PPD för Q9450 (:)):
PPD Q9450

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ecce
12 servrar + en maskin med ett geforce 8800 gtx igång. Blir möjligen några maskiner till om jag orkar/hinner få igång dem innan julen.

Weee!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikn911
min CPU klient verkar helt död den håller man muspekaren på ikonen står det: F@H working: (75/1500) - och det verkar ju bra, men den har stått så i flera timmar nu och jag har testat flera olika dagar.

Kolla i fahlog.txt, som ligger i folding-mappen. Står det något i typ med "timered checkpoint triggered" och ökande procenttal så är det förmodligen lugnt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av d0rn25
Think outside the box.

Intressant! Folding@home ligger mycket närmare, och har mer fokus åt, Alzheimers hållet just nu. Men som sagt, intressant!