Permalänk
Medlem

Redbull i Acer tangentbord? ;(

Har spillt redbullvodka i tangentbordet på min Acer Aspire 4315. Har plockat isär hela laptopen, men får inte loss tangentbordet. Är tangentbordet delbart? dvs att man kan lossa själva tangentbordet från ramen (högtalarna, lysdeoderna, musplatta) osv?

Har skruvat loss allting, men kan ej släppa på tangentbordet+ramen. Sitter 2 kablar från modekortet till tangentbordet och en till musen. Vet inte om jag vågar dra loss dom, eftersom jag tvivlar på att jag kommer få tillbaka dem, då det är typ 4cm att jobba på och dom ska in en bra bit..

Hur lossar jag på skiten på bästa sätt?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

den e traisig ge bort den

Permalänk
Medlem

när ska folk lära sig att inte dricka redbullvodka :S

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen grabbar. Någon som kan vara lite seriös?

Permalänk
Medlem

Vore tråkigt att slänga hela laptopen, enda knapparna som inte fungerar är I och O... Tänkte om man plockar bort hela tangentbordet och sköljer av ordentligt och låter det torka ett par dagar så kanske..?

Permalänk

Sköljer du av elektroniken rekommenderar jag att du först sköljer i vatten och låter den vara ett tag sen häller typ aceton eller något annat som dunstar igenom den så ersätter det vattnet (som far ut) och försvinner sedan. tänk på att det kan fräta in i plasten dock ifall du lämnar höljet på.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Sköljer du av elektroniken rekommenderar jag att du först sköljer i vatten och låter den vara ett tag sen häller typ aceton eller något annat som dunstar igenom den så ersätter det vattnet (som far ut) och försvinner sedan. tänk på att det kan fräta in i plasten dock ifall du lämnar höljet på.

Aceton tror jag inte lämpar sig till detta. Plasten kommer missfärgas och bli skadad. Lägger tangentbordet på ett element ett par dagar så bör det dunsta bort... Måste bara få loss t-bordet..

Permalänk
Avstängd

Köp ett nytt tangentbord när du ändå håller på. Köpte ett nytt till min HP/COMPAQ av samma anledning, 300kr - beställde genom Elgiganten

Permalänk
Medlem

Fick loss det nu, puuh!