Får bara svartvit bild till tv:n. :(

Permalänk
Medlem

Får bara svartvit bild till tv:n. :(

Efter att burit den gamle stora tunga tjockis 100hz widescreenen för ersätta den mindre vanlige tv:n till datorn så möts jag nu av problemet att jag bara får svartvit bild...

Detta fick jag med den andre också, man fick sätta på AV/noll/scart läget 2gånger för då blev det färgbild. Men det funkar inte till denna Samsungen...

(kan tilläggas att jag bytte till senaste drivrutinen också vilket jag nog borde gjort efter tvbytet, inte före)

Har klickar runt i Nividas inställningar, prövat att koppla om lite i scart kablaget osv.. men inte lyckats..

Några tips?

Nividia 9600gt, svideo->scart, samsung tjock och tung 46" eller nåt i den stilen(?)...

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk

Kortet sickar ut en s-vhs signal medans tvn tolkar den som vhs stll in tvn på s-vhs.

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem

när jag går in på kanalinställningar så står det "ej tillgänglig" så kommer inte åt menyn alls... ska jag hämta hit digitalboxen för lura tv:n att allt är sig likt och att tv-signaler finns..?... hehe

märkte att det bara var att jag inte kunde köra kanalinställningar i AV läget.. anar att jag inte lär lyckas hitta någon sådan inställning men..

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Adapterkabeln till grafikkortet grenar ju mellan s-video och den gula lågnivåkabeln... på tv:n framsida så finns kontakt för den gula, men när jag testar att enbart köra gul kabel så erbjuder inte nvidia tv som alternativ... jag måste köra s-video till scarten...

lustiga är när jag kör både svideo och gul till scarten så erbjuder nvidia enbart inställningar för HD-tv vilket ger dålig bild.

så, svideo->scart... men inställningar lyckas jag inte få fram på tv:n för trixa detdär ju

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Kolla så PAL/NTSC inställningen är rätt!

Permalänk
Medlem

ska testa att löda om scart adaptern, många som löst det då tydligen

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

kan nämna att det funkade... byglade 15 och 20 vilket resulterade med färgbild.

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,