Permalänk

Acer Apire 7530G

Har ett stort problem med min acer aspire 7530G. Och det är att varenda gång jag ska starta om datorn eller försätta den i viloläge så blir det nån form utav kortis den bara stänger av och då måste jag ta ur batteriet och sätta i de igen och vänta 30 sekunder och sen startar den fin fint absolut inget fel alls och då går den tills nästa gång den behöver startas om eller försättas i vänteläge.

Saker jag gjort för att försöka åtgärda felet

1 provat byta minne "flera olika" ingen skillnad
2. Provat plocka bort de externa grafikkortet "ingen skillnad"
3: provat utan batteri endast på ac adapter "ingen skillnad"
4: Provat att köra utan hårddisk " folk sa att de skulle vara fel på den på den här modellen alltså jag kan inte starta om i bios heller då lägger den av de jag testade då jag testade utan hårddisk." ingen skillnad"
5: Provat göra rent moderkortet med ny tandborse och aceton" de hade blivit ärg, inga svullna kondningar eller nånting allt ser helt och fint ut på moderkortet " ingen skillnad
6: provat byta ac adapter.
7: flashat bios med både nyaste och äldre rom

alltså jag blir tokig inget jag gjort har löst problemet jag har plockat isär laptopen säkert 15 gånger och inget har löst de jo när jag gjorde rent moderkortet så startade datorn om som den ska 1 gång sen vart de samma visa igen andra omstarten så har ni här på sweclockers någon aning om vad detta fel kan vara och är det moderkortet som jag befarar så är det ju inte så mkt att ha egentligen inget man kostar på iaf.