Permalänk
Medlem

Kan ej fortmatera min data!??

Jag stoppar in cd:en sen kommer det fram "tryck en valfritagnet om du vill starta från cd" då trycker jag retur så kommer det upp bluescreen med texten Instllationsprogram för Windows XP.

Sen istället för att komma till fortmaterings läget kommer det fram bluescreen med texten "Ett fel uppstod och windows har stängts för att förebygga problem med din dator
Kontrollera om datorn har några virus. Ta bort alla hårddiskar eller hårddiskstyrenheter som myligen installerats. kontrollera att hårddisken är korrekt konfiguerad och terminerad. Kör CHKDSK /F för att kontrollera om hårddisken är skadad. Stata sedan om datorn

Teknisk information:

*** STOP: 0X0000007b (oxF78D663C, 0xC0000034. 0x00000000, 0x00000000)

tack på förhand..

Permalänk
Medlem

Varför vill du formatera den??
Har du fått ett virus eller??:)

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk

google är din vän ->
http://support.microsoft.com/kb/324103/sv
Felsökning vid meddelanden med "Stop 0x0000007B" i Windows XP

antar du vill installera win xp ;P

Permalänk
Medlem

http://support.microsoft.com/kb/324103/sv
¨
Gör som det står på blåskärmen, kontrollera även virus osv. Kom sen tillbaka.

EDIT: Ninjad

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

den är full av skit och säkert en hel del virus... plus glömt inloggningen efter jag bytte det efter en fest:/

Permalänk
Medlem

Men jag kommer inte in på datorn har glömt lösen..

Plus på den blåskärmen står det inget, asså man kan inte trycka på nått utan man måste stänga av datorn på on/off knappen...

Permalänk
Medlem

Hur kan man ta bort en inloggning. Jag komme inte in på datan.. Jag vill ta bort inloggningen, kan man ta bort den? Om man kan. Kan någon beskriva steg för steg? snälla..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmer7
Hur kan man ta bort en inloggning. Jag komme inte in på datan.. Jag vill ta bort inloggningen, kan man ta bort den? Om man kan. Kan någon beskriva steg för steg? snälla..

Det går. Har dock glömt namnet på det programmet som gör det. Man får bränna ut det och boota med cdn. Någon som kan?

Permalänk
Medlem

Säker på att du inte har snott datorn?

Visa signatur

Coolermaster HAF X | Corsair AX 850W | Asus Maximus IV Extreme B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Gigabyte GTX 580 1536MB | OC Z Vertex 3 240 GB | Corsair (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | Noctua NH-D14

Skärm: LG 23" TFT W2363D-PF 120 Hz

Permalänk
Medlem

Abosolut inte snodd. Har glömt den efter jag bytte lösenord efter en fylla:P

Permalänk
Medlem

Tycker många säger att dom vill ha windows xp på sina bärbara?
Sitter själv på det på min stationära tycker alltid det fungerar toppen, men jag har en bärbar också och den har windows vista, har ju 4gb ram så lika bra kanske att köra vista så jag får användning av de.
Har en Acer Aspire 5739G 15.6" WXGA.