SeaSonic, vart håller dem hus?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fesen:

Haha det roliga var att jag skrev det innan jag läst och efter var begäret större

Vill ha begäret kom redan med Silverstones fläktlösa men det här slår det på fingrarna överallt.

Det ser ut invändigt som något jag försökte bygga själv i tonåren, nästan...:P Lödningarna är däremot en fröjd för ögat.

Inte i närheten lika "porrigt";) som Flextronics, men jisses vad det presterar! Det bekräftar bara vad jag alltid tyckt om anrika Seasonic.

Testet: Seasonic X-Series: X-400FL Silent Power Supply Review - Seasonic X-Series: X-400FL Silent Power Supply Review | [H]ard|OCP

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

X-serien finns på dustinhome

Permalänk
Medlem
Skrivet av jux2:

X-serien finns på dustinhome

No shit?
De är inte direkt pinfärska där: det finns recensioner på x-650 redan från april i år tex...
Däremot har jag inte sett de fläktlösa (x-400, x-460) nånstans.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Skummade bara igenom tråden.

(Slå mig inte.. )

Permalänk

Ingen som har läst nåt om när X-400 och X-460 kan hittas i en svensk butik?

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

X-400 finns att handla nu!
Seasonic X-400FL 400W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat
1500kr dyrt är det :@
Men Silverstones modell får på näsan iaf med tanke på att priset är detsamma sen läs test nere

Fanless PSU Torture Test Roundup | silentpcreview.com
Härligt test

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

X-400 finns att handla nu!
Seasonic X-400FL 400W - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Nätaggregat
1500kr dyrt är det :@
Men Silverstones modell får på näsan iaf med tanke på att priset är detsamma sen läs test nere

Fanless PSU Torture Test Roundup | silentpcreview.com
Härligt test

Toppen! Hade väntat mig 2000 så 1500 är väl ett skapligt pris med tanke på att det är det allra bästa 400W nätagget som gjorts någonsin på alla sätt och vis.

Tror nog det kommer sjunka lite i pris för de flesta kommer nog välja fläktkylt även en tid framöver pga den massiva prisskillnaden, Straight Power E7 400W får man ju för 500-600 och har inte sett någon med dålig erfarenhet av det än.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Toppen! Hade väntat mig 2000 så 1500 är väl ett skapligt pris med tanke på att det är det allra bästa 400W nätagget som gjorts någonsin på alla sätt och vis.

Tror nog det kommer sjunka lite i pris för de flesta kommer nog välja fläktkylt även en tid framöver pga den massiva prisskillnaden, Straight Power E7 400W får man ju för 500-600 och har inte sett någon med dålig erfarenhet av det än.

Mm eller Enermax Modu87+ 500w som går på 1400kr och är inte speciellt högljudd alls.

Upptäckte en intressant grej här om dagen:
Welcome to Seasonic USA

Permalänk

Det har blivit lite bättre

Skrivet av Leon1:

Håller dessa kvalité agg på att försvinna ur den svenska marknaden?

Som SeaSonic -fan tycker jag det är riktigt tråkigt om så är fallet. Sjukt sugen på ett SeaSonic X750 inför nästa uppgradering men ingen säljer dessa.

Sista utväg blir att köpa från US of A vid nästa tripp. Frågan är då om den 5åriga garantin som SeaSonic har gäller här om jag köper den i staterna?

Mvh

Jag sprang på denhär tråden när jag googlade lite....
Jag håller med om att Seasonic är ett grymt trevligt märke
Det har ju blivit lite lättare att få tag på i Sverige senaste tiden,
men det kan helt klart bli bättre....

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk
Medlem

Oooh, necromancy

Iallafall: Seasonics lilla 360Watts guldcertifierade budgetagg med guldklassning finns ju i Sverige, det hade jag missat!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1377903

Inte tokbillig, men mycket bra prestanda, design och komponenter, och tillräcklig prestanda för upp till "midsize" burkar. (har enbart en pci-e kabel vilket nog är lagom)
Inte dumt för tex htpc eller surfburk, för den som ändå vill ha kvalitet som håller. Agget håller sig även tyst så länge man inte belastar det för hårt:
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...
http://www.silentpcreview.com/Seasonic_G360

...

Finns ju även en 550 o 650 i samma serie: (fast modulära - dock inte helt modulära som x-serien)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398458
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398459
Konstigt man inte hör mer om dessa?? .. och att inte fler butiker har dem.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Det är väl bara att köpa vilket nätagg som helst så får man ett Seasonic nätagg, för typ varannat nätagg har Seasonic i sig.

Permalänk
Medlem

360 watts agget tror jag kommer bli populärt peferkt för att driva tex en server eller htpc

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Oooh, necromancy

Första tanke.

Men Seasonic är ju OEM för många tillverkare, Corsair, Be-quiet och Antec. Finns säkert mer, men det är dom som jag kommer på just nu.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

XFX core 550 också va? det är väl seasonic har jag läst.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Första tanke.

Men Seasonic är ju OEM för många tillverkare, Corsair, Be-quiet och Antec. Finns säkert mer, men det är dom som jag kommer på just nu.

Mmm, fast för de märkena är ju inte Seasonic ensam OEM. (Corsair kör även CWT och Flextronics, Antec kör även Delta mfl, Bequiet kör även FSP osv) Så det kräver ju lite koll så man inte köper nått annat än man tänkt sig.
Skumt nog verkar det ju dock rätt ofta som det är billigare att köpa Seasonic mfl från andra tillverkare än från företaget själv.

Skrivet av p_stman:

XFX core 550 också va? det är väl seasonic har jag läst.

Stämmer nog om jag inte minns alldeles fel nu! ... men det är isåfall en äldre, primitivare och ineffektivare plattform än G-serien.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.