Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

När pågick det? Iofs. så har jag köpt ett premiumkonto så xp + credits ramlar in rätt så bra ändå

Från server splitten till idag var det.
Var helt sjukt att få 5000-10000 xp per vinst och flera hundrar tusen silver.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Ahh tyckte väl att poängen ramlade in lite väl mycket
Det förklarar ju saken

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Hello

Finns det nån sweclockers "clan" här som spelar tanks?
Körde det väldigt mycket i början men börjat tappa suget lite nu efter 250 matcher. Undrar därför om det finns nåt team man kan joina ibland? Har dock inga fancy tanks att komma med. Tänkte det kunde va kul om man kan snacka svenska med lagspelarna och jag tror taktiken kunde blivit bra mycket bättre. Med nya lagspelare hela tiden, som man får i standard game, känns det som man aldrig kan köra samma taktik 2 matcher i rad och får hela tiden glo lite efter vad de andra hittar på.

/mvh fant

Permalänk
Medlem

brukar sitta inne på kanalen grabbarna grus i spelet, bara svenskar som är i den kanalen.
verkar som att detta spelet lockar många äldre medlemmar här på sweclockers.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Har införskaffat en is-3 en T29 och en GW Tiger under tiden med 5x exp.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Finns ju kanalen "Sweclockers" ingame med. Bara svenskar, och körs lite platoon och companys då och då.

Expboosten var trevlig, "bara" 100k exp kvar till en T30 nu. Ska hinna med det ändå innan release tänkte jag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Fan jag lirade mycket WoT under bonusexp-tiden, fick min T29 färdigutvecklad samt en Tiger 2, och brände igenom det sista på T28-KV-KV3 så nu har jag en IS faktiskt.

Stackars satar som sitter mycket med KV/KV3n dom har inte bra pansar, kanoner eller fart/rörlighet för att vara heavy tanks alltså...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Fan jag lirade mycket WoT under bonusexp-tiden, fick min T29 färdigutvecklad samt en Tiger 2, och brände igenom det sista på T28-KV-KV3 så nu har jag en IS faktiskt.

Stackars satar som sitter mycket med KV/KV3n dom har inte bra pansar, kanoner eller fart/rörlighet för att vara heavy tanks alltså...

KV-3an har ganska jätte bra pansar, kanonen gör ont för sin tier, min kv-3 hadde jag ganska jätte kul på.
farten dock e kass, men så är det på det flesta heavy tanks is 3 / 4 / 7 har ganska nice fart. men på isan blev jag träffad mer än kv-3 (dings ricochets etc... hadde jag mer av på kv-3)

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Fick tag på en T30 nu i helgen, och damn va ja gillar den
Den är papperstun och väldigt lätt att skada, men kanonen är underbar.
TD med torn verkligen, allt ja vill ha

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Gz! Har slutat nöta inför hard wipe, känns inte värt att nöta från T8 till T9-10 bara föra tt förlora dom senare.
Skaffade faktiskt en Hetzer igen som jag skall slö lira lite, ganska kul att lira på den nivån igen.

Är intresserad av priset på den Tyska T8 premiumtanken som skall komma, kan vara värt att köpa så kan man lira utan premium sen och T8 nivån är helt ok att lira på.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Ja nu är det bara slöspel och väldigt lite nötande som gäller. Kanske lite med clanen eller vad man nu kallar det i detta spelet
Också tittat lite på den T8an, men vet inte riktigt hur ja ska göra med premiumtanks.

Säkert just nu iaf är att nöta USA trädet. Mot T30 och pershing. (Känns som Pershing är ett bättre val än T34 som tier9 tank)
I Tier8 som är vanligt på clanwars så kommer ja nog köra T32.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Gick med i den stängda betan så sent som igår. Såg en youtube video i höstas på detta spel men då fanns det fortfarande ingen spelbar beta och sen glömdes det bort tills jag såg denna tråden. Detta spel är ju sjukt beroendeframkallande, jag vet redan nu att jag är totalt fast
Kommer det bli nån skillnad mellan de som reggat sig före och efter att betan gick över till öppen?
De sitter o uppdaterar mjukvaran på servrarna nu, segt när man är grymt sugen på o lira.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

får gå in i sweclockers i spelets channel då:)

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Ständigt detta prat om "soft wipe" men inget ännu... ajja jag klagar inte det är kul att fila vidare på sina maskiner.

Ny trevlig liten bekantskap är M4 Sherman.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Ständigt detta prat om "soft wipe" men inget ännu... ajja jag klagar inte det är kul att fila vidare på sina maskiner.

Ny trevlig liten bekantskap är M4 Sherman.

Det blir ingen soft wipe, har stått på wot forumet i flera veckor.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Ständigt detta prat om "soft wipe" men inget ännu... ajja jag klagar inte det är kul att fila vidare på sina maskiner.

Ny trevlig liten bekantskap är M4 Sherman.

Vi fick 5x exp istället för soft wipe.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Vi fick 5x exp istället för soft wipe.

Vi ska inte ge upp ännu. Overlord har lovat en till softwipen men när den kommer är en annan fråga.
Men själv önskar jag mig en softwipe till. Annars en runda med 5x exp och credits till skulle inte sitta fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Vi ska inte ge upp ännu. Overlord har lovat en till softwipen men när den kommer är en annan fråga.
Men själv önskar jag mig en softwipe till. Annars en runda med 5x exp och credits till skulle inte sitta fint

Har inte sett honom skriva någonting om en till softwipe efter att vi fick 5x XP.
Allt jag har sett dom skriva är att det inte finns någon anledning att göra en softwipe därför blir det ingen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Har inte sett honom skriva någonting om en till softwipe efter att vi fick 5x XP.
Allt jag har sett dom skriva är att det inte finns någon anledning att göra en softwipe därför blir det ingen.

Har som Coca här inte heller sett något om någon soft wipe men om ni hittar något länka gärna här.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

skrev ju att istället för softwipe så fick vi 5x xp väl?
onödigt med softwipe nu när det är så nära lansering.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

tycker att dom borde låsa upp alla tanks nån v innan lansering, så man får prova alla
tarju för lång tid att få xp

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man ska orka grinda tanksen? jag är just nu på M3lee och för att få heavy tank behöver man runt 15 tusen xp! man blir ju lite utråkade eftersom m3lee suger! men alltså hur gör ni för att orka? jag kan knappt vänta tills jag får min T1 Heavy tank! fast det kommer dröja ett tag :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

Jag fattar inte hur man ska orka grinda tanksen? jag är just nu på M3lee och för att få heavy tank behöver man runt 15 tusen xp! man blir ju lite utråkade eftersom m3lee suger! men alltså hur gör ni för att orka? jag kan knappt vänta tills jag får min T1 Heavy tank! fast det kommer dröja ett tag :S

Tog mig mindre än 30dagar med ett premium att grinda 2st tier 8 tanks, bara nöta på helt enkelt.
Mitt tipps är att köra t.ex Media och Heavy så kan du låsa upp t.ex radio, motor, kanoner i heavy linjen och sen använda dem även i medium linjen. På så sätt sparar man massor av xp.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Tog mig mindre än 30dagar med ett premium att grinda 2st tier 8 tanks, bara nöta på helt enkelt.
Mitt tipps är att köra t.ex Media och Heavy så kan du låsa upp t.ex radio, motor, kanoner i heavy linjen och sen använda dem även i medium linjen. På så sätt sparar man massor av xp.

Tyska tanks använder alla samma radio, vilket är riktigt nice (finns några som sticker av Leopard hetzer...)
Och tyska heavys mediums och tds (tyngre saker) använder samma motorer och även GW tigern använder samma som Tiger 2. Så man hade lätt att fixa sådant till tanksen efter att man kört heavy trädet.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Tyska tanks tycker jag har överlag bättre precision samt siktar snabbare med sina kanoner än vad de ryska gör. Har försökt mig på de ryska men det slutar alltid att med att jag kör en tysk tank istället
Hur de amerikanska är vet jag inte riktigt. Körde bara upp till en Sherman och den var rätt så ok.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Tyska tanks tycker jag har överlag bättre precision samt siktar snabbare med sina kanoner än vad de ryska gör. Har försökt mig på de ryska men det slutar alltid att med att jag kör en tysk tank istället
Hur de amerikanska är vet jag inte riktigt. Körde bara upp till en Sherman och den var rätt så ok.

Hittills tycker jag att amerikanska kanoner är väldigt off.
Men har dock inte grindat upp 40k exp än på min t29 >.<

Panther 2ans 7.5 KwK 45 L/100 har bäst accuarcy i spelet just nu. 0.27 (lägre är bättre).

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Saber:

Hittills tycker jag att amerikanska kanoner är väldigt off.
Men har dock inte grindat upp 40k exp än på min t29 >.<

Panther 2ans 7.5 KwK 45 L/100 har bäst accuarcy i spelet just nu. 0.27 (lägre är bättre).

Kan säga att med den bästa kanonen på T32:an dammar den ganska bra + att den tål en hel del stryk

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Tog mig mindre än 30dagar med ett premium att grinda 2st tier 8 tanks, bara nöta på helt enkelt.
Mitt tipps är att köra t.ex Media och Heavy så kan du låsa upp t.ex radio, motor, kanoner i heavy linjen och sen använda dem även i medium linjen. På så sätt sparar man massor av xp.

Okej men jag kommer köra heavy linjen nu... sen om jag känner för det och/eller tröttnar så byter jag till medium för då har jag ju redan researchat en massa Och btw ? borde man på enkel lvl (har spelat ca 120 battles) spara till premium en månad eller köpa premium nu och köpa en månad? eller bara göra credits av dom? just nu håller jag jallfall på att spara till premium i en månad eftersom man tjänar på det men får nog ge upp lite gold till credits när jag ska köpa min t1 heavy :S några tips ?

Permalänk
Medlem

Premium>* när man skall nöta.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Premium>* när man skall nöta.

Okej tack BTW kommer ni spela när spelet släpps? känns lite drygt om man lirar som fan sen wipar dom så man måste börja om ? :S