Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Hur kan ni bli förvånade?
Kom igen, ett par devs från kommunistsovjet (ja, Sovjet!) som skapar ett stridsvagnsspel är bound att vara OP åt något håll.

Mina mediums i USA trädet är ett skämt jämfört med ryska varianterna eller tom tyska.

Den dagen Ryssland blir en demokrati med total insyn och granskning, då tar jag landet i öst på allvar:)
Idag är det ett skämt.

Skämt menar du M7 och m4e8?
Båda har typ papp pansar och m4e8 får typ en ok kanon sen men m7 och sherman är skämt... T20 och uppåt ser ok ut.

Sen undrar jag är det värt att grinda mot Panther 2? Den ser riktigt trevlig ut.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Skämt menar du M7 och m4e8?
Båda har typ papp pansar och m4e8 får typ en ok kanon sen men m7 och sherman är skämt... T20 och uppåt ser ok ut.

Sen undrar jag är det värt att grinda mot Panther 2? Den ser riktigt trevlig ut.

Jämför T54 mot pershing, behöver jag säga mer?
Generellt sett så har US mediums mindre pansar jämfört med samma tier hos USSR.

Jämför T23 mot T44.

Jämför beväpningen på T20 och T23.

Angående E8 så var den ganska trevlig faktiskt. Trivdes bättre i den än min nuvarande T20.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Jämför T54 mot pershing, behöver jag säga mer?
Generellt sett så har US mediums mindre pansar jämfört med samma tier hos USSR.

Jämför T23 mot T44.

Jämför beväpningen på T20 och T23.

Angående E8 så var den ganska trevlig faktiskt. Trivdes bättre i den än min nuvarande T20.

Alla amerikanska tanks har mindre pansar. Fast ofta ganska tjock turret front.

Och T-54 är en 50 tals tank pershing är från 45. Pershing har mer skada på sin 105mm (T5E1M2) än på den ryska (D-54). När jag tittar på både pershing och t-54 stock ser jag att pansarn på dem båda är ganska identisk (hull) skiljer som mest 18 i pansar tjocklek där. på tornet är det lite mer dock 200mm front vs 114 front. Vad jag ser så är pershingen iaf inte sämre i skada än t-54, I fart är skillnaden 8km /h och pansarn är inte så stor.

Imo lite svagt att dem måste lägga in en 50 tals tank för att vara lika bra som 2x 45or. ;D

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Saber:

Alla amerikanska tanks har mindre pansar. Fast ofta ganska tjock turret front.

Och T-54 är en 50 tals tank pershing är från 45. Pershing har mer skada på sin 105mm (T5E1M2) än på den ryska (D-54). När jag tittar på både pershing och t-54 stock ser jag att pansarn på dem båda är ganska identisk (hull) skiljer som mest 18 i pansar tjocklek där. på tornet är det lite mer dock 200mm front vs 114 front. Vad jag ser så är pershingen iaf inte sämre i skada än t-54, I fart är skillnaden 8km /h och pansarn är inte så stor.

Imo lite svagt att dem måste lägga in en 50 tals tank för att vara lika bra som 2x 45or. ;D

Spelar ingen roll om stridsvagnen utvecklades 1980 eller 1939, de spelar i samma tier.

8km/h är en ganska stor skillnad och glöm inte att kolla på traverse speed, både på turret och på tracks.
200 VS 114, inte så stor skillnad?
200/108/65 VS 114/76/76 är en väsentlig skillnad.

Du har rätt på beväpningen, där är det en liten skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Spelar ingen roll om stridsvagnen utvecklades 1980 eller 1939, de spelar i samma tier.

8km/h är en ganska stor skillnad och glöm inte att kolla på traverse speed, både på turret och på tracks.
200 VS 114, inte så stor skillnad?
200/108/65 VS 114/76/76 är en väsentlig skillnad.

Du har rätt på beväpningen, där är det en liten skillnad.

Det är en väldigt liten yta dessa 200mm men sant ändå olyckliga skott mot tornet kan träffa ammo racken.
Sant också om travers speed missade det ganska hårt.

Panther 2 tycker man lite synd om med stock kanonen 135 avg dmg mot vk45 etc?
Sen får man en redig kanon 10.5an.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Hur laddar jag ned detta?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Hur laddar jag ned detta?

http://game.worldoftanks.com/

Där.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Hittade precis innan du postade, tack ändå

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Oj, gud vad dåligt spel Inte min grej alls.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

"The first T-54 prototype appeared in March 1945"

http://en.wikipedia.org/wiki/T-54/55

Den är så sätt med i listan, sen att grejjer som är på spelets t54 är från 50talet och senare modeller är en annan sak

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

ge mej ratte tanken så är jag nöjd
har man just uppgraderat allt på sin tiger 2

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Man kan bli så grymt sur i detta spelet, ja får spel på idioter som sitter och troligtvis bara tittar ut igenom ett titthål och har skygglappar. Inte tittar kartan utan kan sitta o campa nån liten buske i timmar och tro att dom gör en bra sak. Sen att dom har skygglappar på gör att dom inte ser chatten heller .... sen när dom dör.... "my team sucks..."

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Man kan bli så grymt sur i detta spelet, ja får spel på idioter som sitter och troligtvis bara tittar ut igenom ett titthål och har skygglappar. Inte tittar kartan utan kan sitta o campa nån liten buske i timmar och tro att dom gör en bra sak. Sen att dom har skygglappar på gör att dom inte ser chatten heller .... sen när dom dör.... "my team sucks..."

Så sant...

Sen är det kul med arty som inte ens försöker counter arty. Så ens lag blir ner mejat av fiendens arty.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Hadde en kille i går som satt i våran bas med sin S-51, givetvis kom det en scout och han dog av arty.
Det var givetvis inte hans fel att han inte tittat på kartan när halva lager pingade att scouten var inkommande eller att han satt i egen bas som en noob där alla scouts kollar direkt nej då....

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Jag vetefan alltså att spelet skulle vara så till fördel för ryskt pansar, skulle vara heavy tanks då. Kör själv mest tyska o. amerikanska fordon, de presterar bra.

Det verkar som om folk levlar upp till KV3, IS3 och liknade tier tanks tysk/US och glömmer alla ryska light tanks, för att inte tala om medium som är rätt mediokra även på bra dagar, jag menar en Tiger (och likn. kanon) one-shottar ofta en A20 och allt under, och ta mej fan om inte T34an och typ SU85/SU100 dör på två skott ibland.

Iofs. är de flesta low tier tanks räliga oavsett faktion, fast det är skoj att köra ibland för det rena kaos som dom matcher brukar bli.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Lite fördel är det tror ja, specielt på T54. Men annars tycker ja inte om dom ryska vagnarna mer än ISU-152 med BL-10 kanonen. Fyfan va den biter! Har flera ggr sett övermodiga tier9-10 tanks komma rullandes, som efter ett skott i halv panik retirerar i skydd bakom vad dom än kan hitta. Eller lägre tiertanks som försöker sig på något som one-shottas direkt, love it

Har även en elite jagdtiger med största kanonen, men den biter inte riktigt lika hårt som ISUN. Dock mycket bättre pansar.

Har iaf helt klart bestämt mig för när releasen kommer ska ja ha en ISU/objekt så fort som går, samt en T32(us-heavy) och jobba emot T30

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Har kört upp till Jagdpanther på TD sidan nästan till Ferd men vete fan om jag orkar nöta cash till den.
Kommer i alla fall skaffa en Tiger 2 snart men vid live kommer jag nog köra Ryss medium, jag gillar verkligen vad jag ser folk göra i T54'r, passar också min spelstil mera att vara snabb och jaga slöa tanks som är uta på djupt vatten.

Får se om det blir någon TD senare, i ryss linjen då givetvis då dom bara är så mycket bättre.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

tar för lång tid att få nästa tank, o får fortfarande spela med massa heavys som tar död på en bara genom att krocka
så skiter i det nu, kanske provar när det inte är beta, men fixar dom inte så man kan välja server så lär det inte bli nåt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Lite fördel är det tror ja, specielt på T54. Men annars tycker ja inte om dom ryska vagnarna mer än ISU-152 med BL-10 kanonen. Fyfan va den biter! Har flera ggr sett övermodiga tier9-10 tanks komma rullandes, som efter ett skott i halv panik retirerar i skydd bakom vad dom än kan hitta. Eller lägre tiertanks som försöker sig på något som one-shottas direkt, love it

Har även en elite jagdtiger med största kanonen, men den biter inte riktigt lika hårt som ISUN. Dock mycket bättre pansar.

Har iaf helt klart bestämt mig för när releasen kommer ska ja ha en ISU/objekt så fort som går, samt en T32(us-heavy) och jobba emot T30

Tycker det e lite lame att t29 / 34 / 30 har alla exakt samma Hull. min leopard biter igenom t30ns rumpa utan problem... sen skadan är typ inget... bäst bepansrad av alla amerikanska heavys är nog t32 den dingar man på ganska mycket på fram.

Men kanske är så dem e balanserade att t-30n har dålig armor men bästa kanonen i spelet 700avg dmg tror jag det är. jämför med maus is-7 runt 400?

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Något sagt om när spelet ska gå gold och allt resetas?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det talas i stort sett bara om "Q1".

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Läste på forumet att målet är i februari. Men de har tidigare nämnt mars. Så får se när det blir, kul spel men gillar inte att ryssarna får bättre tanks hela tiden..men men. Märks vilka som har spelat betan sen. De kommer köra som rysk tank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Tycker det e lite lame att t29 / 34 / 30 har alla exakt samma Hull. min leopard biter igenom t30ns rumpa utan problem... sen skadan är typ inget... bäst bepansrad av alla amerikanska heavys är nog t32 den dingar man på ganska mycket på fram.

Men kanske är så dem e balanserade att t-30n har dålig armor men bästa kanonen i spelet 700avg dmg tror jag det är. jämför med maus is-7 runt 400?

Ja tycker dom tål rätt mycket ändå, har en t32 och som du säger så dingar den väldigt mycket. Men framförallt tycker ja dom är roligast att köra på nått sätt, t30 är inte odödlig direkt men just kanonen får mig att rysa. Ja tänkte köra den som en lite mer aggresiv TD. Hull down så mycket som går, och sen snipa saker. Har en i KIA som har en t30 och hade t34 innan och han får sjukt bra average exp och vinner grymt mycket med den. Och om ja gillar dem nu, och kör på med dem tänk va bra dom blir om devsen tar till sig all kritik kring dem och buffar upp dem

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ja tycker dom tål rätt mycket ändå, har en t32 och som du säger så dingar den väldigt mycket. Men framförallt tycker ja dom är roligast att köra på nått sätt, t30 är inte odödlig direkt men just kanonen får mig att rysa. Ja tänkte köra den som en lite mer aggresiv TD. Hull down så mycket som går, och sen snipa saker. Har en i KIA som har en t30 och hade t34 innan och han får sjukt bra average exp och vinner grymt mycket med den. Och om ja gillar dem nu, och kör på med dem tänk va bra dom blir om devsen tar till sig all kritik kring dem och buffar upp dem

Men att buffa pansar på dem skulle göra dem ganska OP, Tänk dig en maus med samma skada.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Upptäckt en taktik nu som funkar ganska bra. Är man top3 i listan så skriver ja bara att ja kommer charga o rusha, supporta mig eller ni loosar en hightier tank
Brukar få fart på campers.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Haha den var bra

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Hehe, det är grymt mycket roligare med. Och framförallt snittar ja 900-1100 exp/match med isu-152/JT/T32 nu, och gott om pengar även om ja förlorar o sprängs

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

adda joelgbg i spelet om ni e sugna på å lira nån dag

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Nogon Annan som passade po att nota nya tanks nar det var 5x XP?
Korde sjalv upp en panther fran ingenting I medium linjen och passade pa att maxa min tiger2, ferd och en humel.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

När pågick det? Iofs. så har jag köpt ett premiumkonto så xp + credits ramlar in rätt så bra ändå

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300