Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Installera Windows 7 på HP-laptop

Hej!

Jag försöker installera Windows 7 på en HP dv5-1118eo men när installationen börjar så säger den att någon drivrutin saknas (för hdd eller DVD). På min förra bärbara HP löstes detta genom att modifiera installationsfilen för Windows genom något program (alltså man la in drivrutinen i installationen).
Hur ska jag göra i det här fallet?
Vart hittar jag drivrutinen?

Edit. Har letat på tillverkarens hemsida men det finns ingen där...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
la in drivrutinen i installationen).
Hur ska jag göra i det här fallet?
Vart hittar jag drivrutinen?

Här är en totalt galet långsökt idé. Vad sägs om att leta efter drivrutinen hos (håll i dig nu för nu kommer den galna biten) TILLVERKAREN som byggde datorn ?
Jag vet att det är ett nytt koncept men det skulle kunna fungera....

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Här är en totalt galen långsökt idé. Vad sägs om att leta efter drivrutinen hos (håll i dig nu för nu kommer den galna biten) TILLVERKAREN som byggde datorn ?
Jag vet att det är ett nytt koncept men det skulle kunna fungera....

Har redan gjort det, därför frågar jag här!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Har redan gjort det, därför frågar jag här!

Jag tittar nu på sidan med alla drivrutiner för din burk för Win 7 så den finns där.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Jag tittar nu på sidan med alla drivrutiner för din burk för Win 7 så den finns där.

Länka då för när jag går in där så hittar jag ingen drivrutin för hårddisken som ska göra att Windows 7 går att installera...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Länka då för när jag går in där så hittar jag ingen drivrutin för hårddisken som ska göra att Windows 7 går att installera...

det är för att det inte behövs en extra drivrutin med din burk. jag installerar om en hel drös med bärbara dagligen och än har jag inte behövt extra drivisar bara för att komma åt disken.
enda gången just det hände var med ett prestandabärbar (desktop replacement) som hade raid...
så vill du ha ordentligt hjälp ska du ta en kort på medelandet som kommer upp vid installationen för just det lilla du skrev räcker inte för att hjälpa dig..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
KLIP.....

Jag försöker installera Windows 7 på en HP dv5-1118eo men när installationen börjar så säger den att någon drivrutin saknas (för hdd eller DVD).

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Antar att det är den här som ska vara till disk-kontrollern.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?soft...

tanka ner den, stoppa på ett usb och när den vill leta upp (söka efter) så väljer du bara usbt.

Permalänk

Testa annars att lägga W7 på usbminne och installera därifrån
http://www.intowindows.com/how-to-create-bootable-windows-7-v...

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg